Zakładam ten temat, ponieważ go jeszcze nie ma, a newsy dotyczące poszczególnych fragmentów walają się po całym forum. Inwestycja jest daleka od realizacji, a w 100% prawdopodobnie nigdy nie zostanie ukończona, ale myślę, że i tak warto uporządkować informacje w jednym miejscu.
Ważne: temat nie dotyczy połączenia ul. Warszawskiej z ulicą Krakowską (ten temat tutaj), chociaż przy tamtej inwestycji będzie realizowany krótki fragment tej drogi.
Północna obwodnica Rzeszowa to droga klasy KDGP. Jej przebieg w starych planach zaczyna się w Świlczy pomiędzy wsią a Nowym Dworem, a kończy w Krasnym między wsią a Kolorado. Do tego ma dodatkowy węzeł na S19 w Świlczy.
Stan prac i planów na chwilę obecną:
Świlcza:
Nadzieje na utworzenie tej trasy w oryginalnym przebiegu są raczej płonne. Droga w klasie KDGP prawdopodobnie zakończy się na ul. Chmury. Jest co prawda w studium gminy Świlcza, ale w nowszych MPZP już jej nie ma. Mikroszanse można pokładać w tym, że wojsko, które ma się w tamten rejon przenieść, może stwierdzić, że potrzebują tej drogi i zmobilizują rząd do dosypania hajsu na jej realizację. Zdecydowanie bardziej prawdopodobne jednak, że po ukończeniu połączenia Krakowskiej z Warszawską zobaczymy jedynie dołączenie się do niej drogi lokalnej prowadzącej na drugą stronę S19 przez istniejący już tunel. Poniżej materiały gminy Świlcza z różnych lat:
Studium (nie jestem pewny roku - chyba 2008r., ale na pewno wcześniej niż widoczny na fragmencie 2013r.):
Jeszcze w 2024 roku MPZP wyglądały tak:
Ale obecnie już wyglądają jak poniżej, co w połączeniu z zamówionym przebieigiem w ramach połączenia Krakowskiej z Warszawską jasno wskazuje, że ten oryginalny przebieg został porzucony, a co najmniej odłożony na wieczne nigdy.
Rzeszów:
Fragment trasy będzie zrealizowany w ramach opcji do obwodnicy północno-zachodniej (połączenie Warszwskiej i Krakowskiej) - zaznaczony niżej na żółto.
W 2022 roku miasto zamawiało dokumentację projektową na część od Welca do Warszawskiej (tutaj link) ale nie pamiętam, na czym stanęło. Ten fragment będzie ważny dla aquaparku. Poniżej na zielono, chociaż jak się wczytamy w zamawianą wtedy dokumentację, to miała być wtedy również opracowana koncepcja na ten fragment turkusowy. Fragment różowy opisany niżej, razem z Krasnem.
Krasne:
Trasa od Załęża do DK94 za Krasnem (tzw. obwodnica północno-wschodnia) ma rozpoczety proces, ale prace są bardzo wczesne. Inwestorem jest GDDKiA, termin ok. 2035r. Więcej informacji tutaj: LINK. W studium gminy Krasne trasa wygląda to tak:





