Oferta konsorcjum firm Gülermak (lider) i Budimex została wskazana jako najkorzystniejsza w przetargu na realizację odcinka drogi ekspresowej S19 między Jawornikiem a Lutczą. Przy braku odwołań od dokonanego wyboru oraz po otrzymaniu pozytywnej opinii Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, będziemy mogli podpisać umowę.
Za nami próbne, rekordowe, obciążenia pali posadowienia pośredniego podpór estakady ES-26, która powstaje na odcinku S19 między Babicą a Jawornikiem
Maszyna TBM nazwana Karpatką wydrążyła pierwsze 13 m tunelu pod wzgórzem Grochowiczna
Ta inwestycja wzbudza ogromne zainteresowanie, dlatego GDDKiA zorganizowała wyjazd studyjny dla dziennikarzy i fotoreporterów.
S19. NA CZAS ROZBUDOWY DROGI EKSPRESOWEJ S19 POMIĘDZY SOKOŁÓW MAŁOPOLSKI A JASIONKĄ PLANOWANE SĄ ZMIANY W ORGANIZACJI RUCHU.
Chodzi o umożliwienie prowadzenia prac przy minimalnym wpływie na przepływ pojazdów.
Krótkotrwałe organizacje ruchu (KR):
Realizowane będą na początku, aby usunąć istniejące elementy organizacji ruchu dla układu 2+1, takie jak wyspy separujące ruch, oznakowanie poziome, barierki energochłonne i znaki pionowe.
Przewiązki:
Na pierwszym etapie przewiązki zostaną wykonane, co pozwoli na przejście z istniejącego układu 2+1 do tymczasowego układu dwujezdniowego w dwóch przeciwległych kierunkach 1+1.
Etapowanie w trzech pod odcinkach:
Pododcinek 1: Między węzłem Sokołów Małopolski Północ a węzłem Sokołów Małopolski, gdzie dobudowywana będzie jezdnia zachodnia.
Pododcinek 2: Od węzła Sokołów Małopolski do początku odcinka dwujezdniowego za Miejskim Ośrodkiem Pomiarowym (MOP) Stobierna, gdzie dobudowywana będzie jezdnia zachodnia.
Pododcinek 3: Od końca odcinka dwujezdniowego w Stobiernie do węzła Jasionka, gdzie dobudowywana będzie jezdnia wschodnia.
Docelowa Tymczasowa Organizacja Ruchu (TOR) na cały etap robót będzie wprowadzana stopniowo i będzie trwać około 1,5 roku.
Trwa rozbudowa drogi ekspresowej S19 pomiędzy Jasionką a Sokołowem Małopolskim. Sprawdziliśmy, jak przebiegają prace mające na celu dobudowę nowej jezdni, po osiemnastu tygodniach od ich rozpoczęcia. Drogowcy apelują do kierowców o ostrożność w miejscu, gdzie trwają prace budowlane.
Generalna Dyrekcja Dróg krajowych i Autostrad informuje, że ostatni tydzień prac to przede wszystkim odhumusowanie na trasie głównej, na powierzchni 12 500 m2. Zakres robót drogowych objął także wykopy, nasypy oraz profilowanie i zagęszczenie podłoża. Wprowadzono również projekt tymczasowej organizacji ruchu w ciągu drogi dojazdowej, który polega na zabezpieczeniu wyjazdu awaryjnego z terenu MOP Stobierna, zaadaptowanego jako wyjazd z budowy na drogę dojazdową. Ponadto realizowano roboty branżowe, w tym kanał technologiczny o długości 190 m.
- W kolejnym tygodniu planowane jest odhumusowanie 5 000 m2 trasy, wykonanie 10 000 m3 wykopów i 6 000 m3 nasypów. Zaplanowano także kontynuowanie profilowanie i zagęszczenie podłoża w części wykopowej oraz prace związane z rozbiórką ogrodzeń. W zakresie prac branżowych planowane jest wykonywanie kanałów technologicznych o łącznej długości 0,5 km - zapowiada Joanna Rarus, rzecznik rzeszowskiego oddziału GDDKiA.
GDDKiA apeluje do kierowców o zachowanie szczególnej ostrożności w miejscu prowadzenia prac i zwracanie uwagi na pracowników budowlanych, ich sprzęt oraz zmieniające się oznakowanie drogi.
Inwestycja dotyczy odcinka drogi ekspresowej S19 o długości ok. 13,8 km. Wykonawcą jest firma Strabag, a wartość kontraktu to 272 830 814,75 zł. Wszystkie prace powinny zostać ukończone w IV kwartale 2026 r.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości