Podkarpackim odcinkiem A-4 za darmo do końca 2018 roku
audio
http://www.radio.rzeszow.pl/wiadomosci/ ... -2018-roku
Podkarpackim odcinkiem A-4 za darmo do końca 2018 roku
Dokładnie po trzech latach od oddania do użytku blisko 40-kilometrowego odcinka autostrady z Tarnowa do Dębicy podpisano list intencyjny w sprawie budowy nowego węzła na A4. Razem z nim powstać miałaby nowa droga łącząca autostradę ze starą „czwórką” oraz krajową 73 w kierunku Jasła i Bieszczad. O tym, że dodatkowy zjazd z autostrady między Tarnowem a Dębicą ma sens, mówiło się już w trakcie projektowania A4. Niestety, wysuwane wówczas argumenty o lokalizacji węzła w rejonie Czarnej przegrały z presją czasu i ekonomią.
Tu chodzi nie tylko o budowę węzła, który sam w sobie pochłonie miliony, ale również odpowiedniej klasy drogi, która będzie do niego prowadziła. Według szacunkowych wyliczeń ten łącznik od autostrady do Pilzna może mieć nawet 10 kilometrów długości, a to oznacza dodatkowe, niemałe koszty - zauważa Ewa Gołębiowska, burmistrz Pilzna.
Fragment autostrady dla samochodów.
Nowy węzeł mógłby powstać w rejonie Czarnej. Pierwotnie jego lokalizację w tym miejscu wykluczał jednak tzw. drogowy odcinek lotniskowy, który powstał między Jaźwinami a Borową. To fragment autostrady przystosowany do startów i lądowań samolotów, na którym nie może być jakichkolwiek wiaduktów czy zjazdów. - Ostatecznie udało się znaleźć pod węzeł odpowiednie miejsce, które nie koliduje z tym odcinkiem. Jednocześnie jest ono w takiej lokalizacji, gdzie można będzie poprowadzić łącznik bez konieczności wyburzeń istniejących budynków - dodaje Ewa Gołębiowska. Starania gminy popierają władze województwa podkarpackiego. - Ten list intencyjny to tak naprawdę mocny sygnał dla rządu, że są takie oczekiwania mieszkańców. Odbywa się to poza nami, bo w ślad za nim nie poszły na razie żadne wiążące decyzje dotyczące finansowania tych inwestycji. Jeżeli tylko będą zabezpieczone na ten cel pieniądze w budżecie państwa, niezwłocznie przystąpimy do projektowania i uzyskania pozwoleń niezbędnych do rozpoczęcia budowy nowych zjazdów - mówi Joanna Rarus z rzeszowskiego oddziału GDDKiA.
Adamerio pisze:Bez sensu, to ma być autostrada czy co chwile zjazd...
Nowe łączniki autostradowe powstaną w pobliżu Rzeszowa
RZESZÓW. Dziś (poniedziałek, 30 października 2017) na sesji Sejmiku Województwa Podkarpackiego radni podjęli dwie decyzje dotyczące łączników drogowych.
Chodzi o budowę łącznika autostrady A4 (węzeł Sędziszów Małopolski) z drogą krajową nr 94 oraz dwa łączniki na terenie powiatu rzeszowskiego – pierwszy łączący autostradę A4 – drogę powiatową od granicy Rzeszowa do węzła Rzeszów-Północ i drugi: łącznik drogi ekspresowej S19 od węzła Rzeszów Południe do drogi krajowej nr 19.
- Dzisiejsze uchwały są korektą do uchwał, które wcześniej zostały podjęte- do łącznika tzw. sędziszowskiego i łączników Północ i Południe powiatu rzeszowskiego, dofinansowywanych w ramach RPO WP. Samorządy w ramach działań dotyczących projektów z zakresu dróg lokalnych w V osi programu mogły ubiegać się o środki do kwoty 15 mln złotych. Projekty te zostały wybrane do dofinansowania. Jeżeli chodzi o łącznik sędziszowski to komunikujemy tu południe od autostrady A4 z drogą krajową 94, ponieważ nie było tam dobrego skomunikowania autostrady z drogą powiatową. Powiat uznał, że chce w to zainwestować, a my przyznaliśmy dofinansowanie. Chodzi o kwotę 1 200 000 złotych. Te pieniądze będą rozłożone na lata 2018-2019, bo w roku 2017 środki nie zdążyły być wydatkowane, ponieważ nie jest jeszcze wydana ostateczna decyzja pozwalająca na inwestycje drogową ZRID – mówi wicemarszałek Bogdan Romaniuk.
Łączniki w powiecie rzeszowskim - na północy i południu powiatu - mają powstać dla lepszego skomunikowania, dla łatwiejszego podróżowania. Po wybudowaniu łącznika z Głogowa do Rzeszowa będzie się jeździło nie dwoma, ale czterema pasami ruchu, będzie to już w 2019 roku. Powiatowi rzeszowskiemu województwo przekaże 1 500 000 złotych.
Województwo podkarpackie, powiat rzeszowski, gminy Głogów Ma łopolski i Trzebownisko 27 kwietnia 2016 r. zawarły porozumienie w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla powiatu na realizację zadania „Rozbudowa łącznika autostrady A4 na odcinku od granicy miasta Rzeszowa do węzła Rzeszów Północ” Województwo Podkarpackie zobowiązało się przekazać powiatowi rzeszowskiemu pomocy finansowej w wysokości 750 000, 00 z ł . W związku z przedłużającymi się procedurami związanymi z uzyskaniem decyzji ZRID Powiat Rzeszowski zwróci ł si ę o przeniesieni e kwoty 750 000 z ł na lata: w 2018 roku kwot ę 320 000 z ł , w 2019 roku kwot ę 430 000 zł
Podobna sytuacja wystąpiła w przypadku realizacji zadania „Budowa łącznika drogi ekspresowej S19- drogi powiatowej na odcinku od węzła Rzeszów – Południe do drogi krajowej nr 19” Województwo tego samego dnia (27 kwietnia 2016 r.) zawarł o porozumienie z powiatem rzeszowskim i gminą Boguchwała w sprawie przekazania powiatowi pomocy finansowej w wysokości 750 000 z ł . Powiat rzeszowski zwrócił się o przeniesienie kwoty 750 000 z ł na lata: w 2018 roku kwot ę 225 000 z ł , w 2019 r. 525 000 z ł .
Obydwa zadania zostały wybrane do dofinnasowania w ramach RPO WP osi priorytetowej V Infrastruktury komunikacyjnej działania 5.1 Infrastruktura drogowa- projekty z zakresu dróg lokalnych, w związku z powyższym konieczna jest zmiana nazwy uchwały, aby dostosować nazwy zadań .
Duszek pisze:jakbyś jeździł często na Jasło, Gorlice i okolice to byś inaczej pisał - ja trzymam kciuki - extra pomysł !!! i w niczym to nie spowolni ruchu na A4, zwłaszcza, że od Tarnowa na wschód ruch jest coraz mniejszy.
Drogowcy ogłosili kolejny przetarg na dzierżawę Miejsc Obsługi Podróżnych przy podkarpackim odcinku autostrady A4. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na dzierżawę siedmiu Miejsc Obsługi Podróżnych przy podkarpackim odcinku autostrady A4. Dotyczy nieruchomości zlokalizowanych między węzłami Dębica Wschód - Rzeszów Zachód (MOP Paszczyna), Rzeszów Wschód – Jarosław Zachód (MOP Łukawiec), Jarosław Zachód – Przemyśl (MOP Cieszacin i Pawłosiów), oraz Przemyśl – Korczowa (MOP Chotyniec i Hruszowice). GDDKiA szuka firm, które wydzierżawią place na 20 lat i wybudują na nich swoje obiekty służące do obsługi podróżnych, np. stacje paliw i restauracje.
GDDKiA już kilkakrotnie ogłaszała przetargi na dzierżawę MOP-ów przy A4 na Podkarpaciu. Dotychczas udało się podpisać umowę tylko z Polskim Koncernem Naftowym Orlen, który na MOP Palikówka wybuduje m.in. stację paliw, obiekty gastronomiczne i noclegowe.
Aktualnie kierowcy podróżujący podkarpackim odcinkiem autostrady A4 mogą korzystać z ośmiu par MOP-ów (Jastrząbka/Jawornik, Paszczyna Płn/Paszczyna Płd, Bratkowice/Dąbry, Łukawiec/Palikówka, Budy/Młyniska, Pawłosiów/Cieszacin, Zamiechów/Kaszyce, Chotyniec/Hruszowice). Wszystkie to MOP-y kategorii I, a więc wyposażone w toalety oraz miejsca parkingowe i miejsca do wypoczynku. Nie posiadają natomiast stacji paliw. Są zlokalizowane średnio co 20 km.
Po uprawomocnieniu się decyzji będzie można rozpocząć roboty budowlane.
Zgoda dla Zarządu Województwa Podkarpackiego dotyczy realizacji inwestycji drogowej w ramach inwestycji pod nazwą „Budowa drogi wojewódzkiej nr 835 Lublin-Przeworsk-Grabownica Starzeńska na odcinku od węzła A4 do DK 94 (Gwizdaj) wraz z przebudową niezbędnej infrastruktury technicznej, budowlami i urządzeniami budowlanymi”.
Dokładnie chodzi o budowę łącznika autostradowego od zjazdu z autostrady do nowo projektowanego ronda na granicy Gwizdaja i Przeworska.
Oddanie do użytku zjazdu na autostradę A4 w znacznym stopniu udrożni ruch samochodowy ulicami Tysiąclecia i Gorliczyńską, co będzie miało zasadniczy wpływ na komunikację w mieście - informują władze Przeworska.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości