Inwestycje Budynkowe w Regionie

Informacje z całego Województwa Podkarpackiego

Re: Inwestycje Budynkowe w Regionie

Postautor: riko » 21 paź 2019, 19:18

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... e-poczekac




Te zaś określona zostały na poziomie ok. 1,4 mln zł. Tymczasem oferta Zakładu Instalacyjnego Ryszard Staroń wyceniona została aż na ponad 3,4 mln zł.

Tylko na pocieszenie można dodać, że mimo niepowodzenia przetargu jakiś postęp jednak jest. To już drugi przetarg na przebudowę dworcowej infrastruktury. Teraz przynajmniej, inaczej niż za pierwszym razem, w ogóle ktoś się skusił i złożył swoją ofertę.

Przypomnijmy – przetarg dotyczył przygotowania kompletnego projektu modernizacji infrastruktury dworca autobusowego, w tym projektów wykonawczych, projektu małej architektury, projektu drogowego wraz z docelową organizacją ruchu oraz projektu teletechnicznego. Do tego oczywiście wykonania później wszystkich prac. A te mają obejmować: remont dwóch stalowych wiat, wykonania nowej attyki z nowoczesnych materiałów elewacyjnych, montaż ściany ażurowej oddzielającej wiatę od ul. Naftowej, rewitalizację i wykonanie ciągów pieszych z kostki brukowej wewnątrz dworca z nawiązaniem ciągłości komunikacyjnej z przyległymi obiektami (m.in. Etnocentrum, parking Taxi, przystanki MKS, ulica Kolejowa/Naftowa, budynek Poczty), wykonanie nowego oświetlenia i podświetlenia elementów architektonicznych w technologii LED, wykonanie monitoringu wizyjnego, wyposażenie dworca w system wizualnej i głosowej informacji pasażerskiej i turystycznej, wykonanie malej architektury.

Projekt „Modernizacja infrastruktury służącej transportowi multimodalnemu w Krośnie i Medzilaborcach” jest dofinansowany z unijnego programu Program Interreg V-A Polska-Słowacja 2014-2020. Słowacy mają w jego ramach kupić np. kolejkę łączącą dwa miejscowe dworce, która będzie przejeżdżać wokół miejscowych atrakcji turystycznych.




riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Budynkowe w Regionie

Postautor: riko » 31 paź 2019, 22:43

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... j-w-mielcu






MIELEC. Według inżyniera kontraktu opóźnienia mają sięgać już ponad 250 dni.

Władze miasta mają powody do niepokoju, tym bardziej że zgodnie z umową podpisaną z wykonawcą (konsorcjum Mosty Łódź, Balzola Polska oraz Construcciones y Promociones Balzola) w październiku 2018 r., nowa hala sportowa miała powstać w ciągu 28 miesięcy. Jej koszt to aż 136 mln zł, z czego 33 mln zł to dofinansowanie Ministerstwa Sportu i Turystyki.

Jak informują władze miasta „wykonawca, zgodnie z Programem Funkcjonalno-Użytkowym przeprowadził dodatkowe badania uzupełniające, na podstawie których zdecydował się na wzmocnienie gruntu. Należy zaznaczyć, że zgodnie z zapisami PFU, wykonawca powinien uwzględnić ryzyko wykonania posadowienia pośredniego. 18 października 2019 r. wykonawca przekazał aktualizację harmonogramu rzeczowo-finansowego, z którego wynika, że zakończenie robót przesunęło się o kolejne tygodnie i obecnie planowany koniec budowy to październik 2021 r. Dodatkowo, wykonawca domaga się zwiększenia finansowania inwestycji o ponad 3 mln zł, za zakres wzmocnienia gruntu.”

Miasto nie chce zaakceptować nowego harmonogramu. Zażądało za to przedstawienia przez wykonawcę (przez inżyniera kontraktu) programu naprawczego, w celu nadrobienia opóźnień czasowych oraz do dokonania aktualizacji harmonogramu rzeczowo-finansowego. Wykonawca poinformował z kolei, że nie jest zobowiązany do skonstruowania programu naprawczego.
Jednak „rozważy możliwość opracowania harmonogramu optymalizacyjnego zakładającego niwelację opóźnień.:”
Tak czy siak właściwie już wiadomo, że na nową halę mieszkańcy Mielca poczekają znacznie dłużej.






Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Budynkowe w Regionie

Postautor: riko » 18 lis 2019, 19:50

https://nowiny24.pl/galeria-handlowa-ka ... 1-14589221






Znamy pierwsze sklepy jakie znajdą się w projektowanym obecnie centrum handlowym Karuzela w Tarnobrzegu. Galeria znajdować się będzie przy ulicy Sienkiewicza, w bliskim sąsiedztwie wiaduktu.

- Pierwsi najemcy podpisali umowy najmu w centrum handlowym Karuzela. Sklepy modowe Sinsay, House i Cropp zajmą powierzchnię prawie 3 tysięcy metrów kwadratowych w projekcie który będzie liczył ponad 20 tysięcy metrów kwadratowych. Poprzemysłowy teren o powierzchni 7 hektarów zostanie zrewitalizowany i zabudowany kilkoma budynkami w formie parku handlowego - informuje Grzegorz Pękalski, prezes zarządu Karuzela Holding Sp. z o.o.

Większość powierzchni zajmą sklepy z branży modowej a w skład projektu wchodzi również sklep typu dom i ogród o powierzchni około 9 tysięcy metrów kwadratowych.

- Jeszcze przed końcem roku podpiszemy kolejne 2-3 umowy najmu z branżą wyposażenia wnętrz i modą co da nam około 35-40% wynajętej powierzchni jeszcze przed rozpoczęciem budowy. To bardzo dobry wynik – mówi Piotr Wasilewski odpowiedzialny za najem lokali handlowych w Karuzeli.

Centra handlowe pod nazwą Karuzela działają już w Wodzisławiu Śląskim, Wrześni, Mrągowie, Gołdapi, Turku i Lublińcu. W chwili obecnej realizowana jest Karuzela w Ełku a jeszcze w tym roku rozpocznie się kolejna budowa, tym razem w Kołobrzegu.






Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Budynkowe w Regionie

Postautor: riko » 27 lis 2019, 18:26

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... owa-dworca




KOLBUSZOWA. Trwają ostatnie analizy i przygotowania do ogłoszenia przetargu.

Inwestycja ma polegać na przebudowie budynku dworca oraz zagospodarowaniu jego otoczenia i utworzeniu nowoczesnego centrum przesiadkowego.

Budynek dworca przez wiele lat był własnością Polskich Kolei Państwowych. W 2017 r. PKP nieodpłatnie przekazały obiekt miastu. Już jednak dwa lata wcześniej władze Kolbuszowej podjęły kroki mające na celu włączenie gminy do koncepcji budowy podmiejskiej kolei aglomeracyjnej. I to się udało - a dzięki wspólnym działaniom samorządu wojewódzkiego, PKP PLK S.A. oraz szesnastu podkarpackich samorządów, został przygotowany wniosek o dofinansowanie ze środków unijnych projektu budowy Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej. Z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 udało się pozyskać ponad 208 mln zł.

We wrześniu Kolbuszowa podpisała umowę partnerską z samorządem wojewódzkim, w ramach której planuje się przebudowę budynku dworca, budowę parkingów i oświetlenia przy ul. ks. Ruczki, przebudowę ul. Fabrycznej w Kolbuszowej, budowę parkingu z dojściem do przystanku kolejowego w Kolbuszowej Górnej, a także budowę drogi dojazdowej oraz miejsc postojowych przy przystanku w Widełce. Na realizację tych inwestycji gmina pozyskała blisko 3 mln zł dofinansowania.

Obecnie w Urzędzie Miejskim zespoły robocze analizują jeszcze możliwe warianty ruchu autobusowego, który będzie odbywać się w trakcie wykonywania robót. Rozpatrywane są dopuszczalne lokalizacje tymczasowych przystanków oraz tymczasowa organizacja ruchu. Kompletowana jest również dokumentacja techniczna potrzebna do ogłoszenia przetargu.






Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Budynkowe w Regionie

Postautor: riko » 28 sty 2020, 20:14

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... u-w-2020-r






PODKARPACKIE, KRAJ. Rok 2020 ma być przełomowy dla największego programu przebudowy i budowy dworców w historii Polskich Kolei Państwowych - Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023.

Spółka planuje udostępnienie kolejnych dworców po przebudowie, a także kontynuowanie i rozpoczęcie prac budowlanych oraz projektowych na wielu obiektach w całej Polsce. Jeszcze w tym półroczu zostaną udostępnione podróżnym dworce w Sędziszowie Małopolskim, Oświęcimiu, Pomiechówku, Bielsku Podlaskim i Nidzicy.

– Program Inwestycji Dworcowych jest jednym z filarów procesu inwestycyjnego, który prowadzimy na kolei od kilku lat, a który obejmuje również m.in. modernizację linii kolejowych oraz unowocześnienie taboru przez państwowych przewoźników pasażerskich i towarowych. Efekt synergii tych działań jest już widoczny w wielu lokalizacjach na terenie całego kraju. Dzięki nim polska kolej odzyskuje zaufanie społeczeństwa oraz staje się nowoczesna, bezpieczna i przewidywalna. Uważam, że obecny rok będzie dla niej przełomowy ze względu na zwiększające się zaawansowanie procesów inwestycyjnych – mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Większość prowadzonych przez nas inwestycji dworcowych wchodzi w decydującą fazę. Aż 42 proc. z nich jest w trakcie prac budowlanych oraz na etapie wyboru wykonawcy przebudowy dworców. Kolejne 40 proc. jest na etapie opracowania dokumentacji projektowych i wyboru pracowni architektonicznych, które je opracują – mówi Krzysztof Mamiński, prezes PKP SA.

Łączna wartość zakończonych przebudów dworców w ramach PID to nieco ponad 113 mln zł, natomiast wartość projektów w realizacji to ponad 1,5 mld zł. Dzięki tym środkom dworce na terenie całego kraju stają się obiektami nowoczesnymi, komfortowymi, a także dostosowanymi do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz bardziej przyjaznymi środowisku. Jest to szczególnie ważne przy budowie Innowacyjnych Dworców Systemowych, które łączą w sobie funkcjonalność i komfort dla podróżnych. Przy ich budowie wykorzystywane są nowoczesne technologie przyjazne środowisku naturalnemu, z uwzględnieniem odnawialnych źródeł energii oraz innych rozwiązań proekologicznych. W ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 powstanie w sumie 40 Innowacyjnych Dworców Systemowych.

Program Inwestycji Dworcowych obejmuje również renowację i rewitalizację obiektów zabytkowych, które są istotnym elementem ochrony dziedzictwa historycznego. Budynki objęte ochroną konserwatorską stanowią ponad połowę wszystkich dworców w ramach PID.

Przebudowa prawie 200 dworców kolejowych w Polsce w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 to pierwszy etap największego w historii PKP SA programu modernizacji i budowy dworców kolejowych. Większość – około 75 proc. – środków przeznaczonych na inwestycje związane z przebudową dworców stanowią fundusze Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (np. Pomiechówek, Sędziszów Małopolski), Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (np. Bielsk Podlaski, Czeremcha, Nidzica), Regionalnego Programu Operacyjnego (np. dworce w dolinie Popradu). Część obiektów budowana i modernizowana jest ze środków własnych PKP SA przy wykorzystaniu funduszy pochodzących z budżetu państwa (np. Oświęcim).

Inwestycje na podkarpackich na dworcach kolejowych do 2023 r.:

Dworzec kolejowy w Radymnie: data modernizacji: 2019-2021

Dworzec kolejowy w Rzeszów Główny: data modernizacji: 2019-2021

Dworzec kolejowy w Sędziszowie Małopolskim: data modernizacji: 2019-2020

Dworzec kolejowy Nisku: data modernizacji: 2019-2021

Dworzec kolejowy w Stalowej Woli Rozwadowie: data modernizacji: 2020-2022






Obrazek

Wizualizacja dworca w Radymnie. Fot. PKP
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Budynkowe w Regionie

Postautor: riko » 14 lut 2020, 20:10

Osiedle Laurowa w Tyczynie od CIS Deweloper.

Fotki z budowy.

Etap 1.

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Etap 2.

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Dalsza część zdjęć z etapów.


Obrazek


Obrazek


Obrazek

Zdjęcia w środku.


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Budynkowe w Regionie

Postautor: riko » 14 lut 2020, 20:24

Następne fotki z budowy Osiedla Laurowa w Tyczynie.


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Budynkowe w Regionie

Postautor: riko » 20 lut 2020, 19:24

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... alopolskim




W czwartek 27 lutego br., o godzinie 13.00 odbędzie się uroczyste otwarcie Gminnego Centrum Przesiadkowego przy ulicy Kolejowej w Głogowie Młp. Skorzystają podróżni, mieszkańcy i turyści odwiedzający nasze miasto. Centrum będzie stałym punktem na trasie przewoźników. Każdy autobus wjeżdżający do Głogowa Młp. przejedzie przez centrum tak, aby mieszkańcy mogli się przesiadać do innych autobusów, jeżdżących w różnych kierunkach po terenie gminy. Nadal będzie też przystanek na głogowskim rynku.

Centrum przesiadkowe to budynek z wygodną poczekalnią, są tu kasy biletowe, punt informacji turystycznej, a także administracja i toalety. Na piętrze znajduje się poczekalnia z antresolą oraz pomieszczenia dla operatorów i zaplecze socjalne dla pracowników obsługi dworca. Budynek został dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. W obrębie dworca podróżni będą mogli korzystać ze strefy swobodnego dostępu do Internetu. Obiekt został w pełni objęty monitoringiem tak wewnątrz jak i z zewnątrz obiektu, co zapewni poczucie bezpieczeństwa podróżnym. Przy centrum wykonano parking na 70 miejsc postojowych, 5 dla osób niepełnosprawnych. Powstały także perony dla autobusów, miejsca postojowe dla taksówek, zadaszenia dla pasażerów i miejsca parkingowych dla rowerów i motocykli.

Utworzenie tak nowoczesnego budynku było możliwe dzięki pozyskaniu przez gminę środków unijnych z programu Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego. Łączny koszt inwestycji wyniósł ponad 3,5 miliona złotych.

Wykonawcą była spółka Karpat-Bud.






Obrazek

Obrazek


Dodatkowe fotki z Facebooka Gminy Głogów Małopolski.


Obrazek

Obrazek


W końcu nastąpi oficjalne otwarcie.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Budynkowe w Regionie

Postautor: riko » 25 lut 2020, 19:26

http://czytajrzeszow.pl/?idd=10&id=8833 ... &pagebl1=0




W czwartek 27 lutego, o godzinie 13.00 odbędzie się uroczyste otwarcie Gminnego Centrum Przesiadkowego przy ulicy Kolejowej w Głogowie Młp.

- Skorzystają podróżni, mieszkańcy i turyści odwiedzający nasze miasto. Centrum będzie stałym punktem na trasie przewoźników. Każdy autobus wjeżdżający do Głogowa Młp. przejedzie przez centrum tak, aby mieszkańcy mogli się przesiadać do innych autobusów jeżdżących w różnych kierunkach po terenie gminy. Nadal będzie dostępny przystanek na głogowskim rynku - zapowiadają władze gminy.

Centrum przesiadkowe to nowoczesny budynek z wygodną poczekalnią, są tu kasy biletowe, punt informacji turystycznej, a także administracja i toalety. Na piętrze znajduje się poczekalnia z antresolą oraz pomieszczenia dla operatorów i zaplecze socjalne dla pracowników obsługi dworca. Budynek został dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. W obrębie dworca podróżni będą mogli korzystać ze strefy swobodnego dostępu do Internetu. Obiekt został w pełni objęty monitoringiem tak wewnątrz jak i z zewnątrz obiektu, co zapewni poczucie bezpieczeństwa podróżnym. Przy centrum wykonano parking na 70 miejsc postojowych, 5 dla osób niepełnosprawnych. Powstały także perony dla autobusów, miejsca postojowe dla taksówek, zadaszenia dla pasażerów i miejsca parkingowych dla rowerów i motocykli.

- Utworzenie tak nowoczesnego budynku było możliwe dzięki pozyskaniu przez gminę środków unijnych z programu RPO WP. Łączny koszt inwestycji wyniósł ponad 3,5 miliona złotych - informuje Urząd Miejski w Głogowie Młp.






Obrazek

Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Budynkowe w Regionie

Postautor: riko » 28 lut 2020, 15:21

https://www.radio.rzeszow.pl/#ajx/wiado ... zesiadkowe




W Głogowie Młp. uruchomiono centrum przesiadkowe.

Dawny dworzec kolejowy w Głogowie Małopolskim został zaadaptowany do nowych celów. Powstało tam gminne centrum przesiadkowe. W budynku jest m.in. poczekalnia, kasy biletowe, toalety, a w przyszłości punkt informacji turystycznej. Obok są stanowiska dla autobusów, parking na 70 miejsc, miejsca na rowery i zadaszone wiaty. Całość jest monitorowana.

Centrum obsługuje dziennie około 100 kursów autobusów MKS. Mieszkańcy mogą zostawić samochód na parkingu i przesiąść się do autobusu lub pociągu. Za 3 lata szynobusy w ramach Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej mają kursować co 30 minut w godzinach szczytu.

W ramach projektu wykonano też parkingi na osiedlu Niwa i w Budach Głogowskich, przebudowano kilka miejskich ulic, powstały bezpieczne przejścia dla pieszych, chodniki i ścieżki rowerowe. Wartość inwestycji współfinansowanej z funduszy unijnych wynosi 18 milionów złotych.






Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

PoprzedniaNastępna

Wróć do Region

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości