Inwestycje Drogowe w Regionie

Informacje z całego Województwa Podkarpackiego

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 04 paź 2015, 13:45

http://www.resinet.pl/aktualnosci/podka ... ionie.html

PODKARPACIE. Kwotę 50 270 864 zł województwo podkarpackie otrzymało na budowy, modernizacje i remonty lokalnych dróg.

Pieniądze zostaną rozdzielone pomiędzy regionalne gminy i będą wykorzystane w przyszłym roku. Już rozpoczęto nabór wniosków o dofinansowanie.

Zgodnie z regulaminem programu, gmina - w tym miasto na prawach powiatu - może skorzystać z dotacji na jedno zadanie, powiat ziemski ma szansę otrzymać dofinansowanie na nie więcej niż dwie koncepcje drogowe. Samorządy uzyskają do 50 procent kosztów inwestycji, która zaplanowana zostanie na 2016 r. Warunek jest następujący – koszt projektu nie może przekraczać 3 mln zł.

Za pozyskane fundusze dopuszczalne jest przeprowadzenie robót budowlanych polegających na tworzeniu nowych dróg powiatowych lub gminnych bądź przebudowie już istniejących tras. Zadanie musi być skończone w przyszłym roku.

Zainteresowane dofinansowaniem samorządy mają czas na zgłaszanie wniosków do 30 października.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 04 paź 2015, 17:09

http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/przem ... ,id,t.html

Zgodnie z planem postępują roboty przy budowie kładki rowerowej nad rzeką San w Przemyślu. Prace sprawnie wykonuje Skanska. Kilka tygodni temu odbyło się show związane z obrotem gotowej kładki. Drewniana konstrukcja, zawieszona na linach powstawała na jednym, prawym brzegu Sanu. Głównie z powodu ograniczeń związanych z wymogami ochrony zabytków. To był pionierski sposób wykonania takiego zadania, ale się udało. Gorzej może być z... nadaniem nazwy. Anioła Stróża Polski czy Przemyskiego Niedźwiadka Tuż po rozpoczęciu budowy kładki rowerowej, w parafii pw. Świętej Trójcy pojawił się pomysł, aby patronem nowej przeprawy przez San był Anioł Stróż Polski. Parafianie zaczęli zbierać podpisy pod swoim pomysłem. Chwilę później pojawiła się inicjatywa, tym razem lokalnych struktur Nowoczesnej Ryszarda Petru, aby przeprawę nazwać Kładką Przemyskiego Niedźwiadka. Pomysłodawcy zaczęli zbierać podpisy, a na portalu społecznościowym Facebook założyli dla swojego pomysłu osobną stronę. I od razu zyskali poparcie innych facebook’owiczów, także polityków i samorządowców z różnych opcji politycznych. Wśród nich aktywnych w internecie posłów PO Marka Rząsy i Piotra Tomańskiego, prezydenta Przemyśla Roberta Chomy. Także radnych miejskich, m.in. Roberta Bala,z pro prezydenckiego klubu Porozumienie dla Przemyśla i Tomasza Kulawika z klubu SLD.


Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 07 paź 2015, 10:13

http://www.resinet.pl/aktualnosci/podka ... niska.html

PODKARPACIE. Ogłoszono przetarg na zaprojektowanie oraz stworzenie obwodnicy Stalowej Woli oraz Niska.

To następne projekty, jakie zostały zapisane w nowym Programie Budowy Dróg Krajowych i Autostrad na lata 2014 – 2023. Na chwilę obecną poszukiwany jest wykonawca. Wnioski będą przyjmowane do 2 listopada bieżącego roku.

Wyłoniony drogą przetargu realizator będzie odpowiedzialny za stworzenie drogi wraz z obiektami inżynierskimi oraz towarzyszącą infrastrukturą. Ponadto przygotuje również dokumentację powykonawczą.

W pierwszym etapie będą składane wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, do drugiego zaproszeni zostaną wykonawcy spełniający określone warunki. Firma, której przekazane będzie zadanie wybrana zostanie w oparciu o trzy kryteria – cenę, termin wykonania inwestycji oraz okres gwarancji jakości.

Koncepcja będzie współfinansowana ze środków unijnych.


Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 07 paź 2015, 13:54

http://www.gddkia.gov.pl/pl/21/mapa-warunkow-drogowych


Rzeszów - Babica (m. Babica)
Remont drogi wraz z chodnikami. Roboty oznakowane znakami: roboty drogowe, ograniczenie
prędkości 50 km/h, jednostronne zwężenie jezdni, zakaz wyprzedzania, doraźnie ruch wahadłowy sterowany ręcznie.
W tym tygodniu firma STRABAG Sp. z o. o. rozpoczęła prace związane z poprawą bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej nr 19 w miejscowości Babica. Jest to zadanie dwuletnie. W tym roku wykonany zostanie remont istniejącej nawierzchni na odcinku ok. 700 metrów oraz wybudowany chodnik (centrum Babicy). Prace zakończą się 30 listopada br., natomiast całe zadanie 30 listopada 2016 roku. Wartość robót to prawie 6 mln zł.

W związku z prowadzonym remontem mogą w tym miejscy wystąpić utrudnienia w ruchu. Kierowców prosimy o stosowanie się do zmienionej organizacji ruchu.
Ostatnio zmieniony 07 paź 2015, 19:52 przez riko, łącznie zmieniany 1 raz
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 07 paź 2015, 19:44

http://www.strefabiznesu.nowiny24.pl/ar ... 320-mln-zl

Zdjęcie obecnej obwodnicy Stalowej Woli.
Obrazek

Wreszcie ogłoszony został przetarg na budowę obwodnicy Stalowej Woli i Niska. Ta droga obwodowa ma powstać do roku 2019, a jej szacowany koszt to 320 mln zł.


Z opóźnieniem, ale jednak szczęśliwie kończą się trwające latami zabiegi o zbudowanie obwodnicy Stalowej Woli i Niska. Już nic nie powinno stanąć na przeszkodzie tej inwestycji.

Właśnie oddział rzeszowski Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na zaprojektowanie i zbudowanie obwodnicy tych dwóch miast w ciągu drogi krajowej numer 77, od Stalowej Woli (skrzyżowanie Trasy Podskarpowej z ulicą Chopina, gdzie już jest rondo) do połączenia z projektowaną drogą ekspresową S-19 w Rudniku nad Sanem na terenie gminy Nisko.

Łączna długość obwodnicy będzie wynosić 15,3 kilometra. Inwestycja została zapisana w Programie Budowy Dróg Krajowych i Autostrad na lata 2014-2023. Droga ma powstać do roku 2019. Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu minie 2 listopada.

Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie obwodnicy, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji, wybudowanie drogi wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.

Postępowanie przetargowe prowadzone jest w trybie przetargu ograniczonego, co oznacza, że w pierwszym etapie będą składane wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Do drugiego etapu zaproszeni zostaną wykonawcy, którzy spełnią warunki określone w treści ogłoszenia o zamówieniu, pod kątem posiadanego potencjału, zdolności ekonomicznej i finansowej. Władze Stalowej Woli i Niska już myślą o zdobyciu pieniędzy na zbudowanie dróg, którymi będzie można włączyć się do ruchu na obwodnicy. Szczególnie ważne jest to dla Stalowej Woli, aby ułatwić dojazd pojazdom do przemysłowej strefy, gdzie są olbrzymie zakłady. Jak wspomniał prezydent Stalowej Woli Lucjusz Nadbereżny, pojawiają się nowi inwestorzy, którzy jednak uzależniają biznes od dobrego dojazdu.

Koszt budowy obwodnicy to 320 milionów złotych. Będzie drogą jednojezdniową z dwoma pasami, bo tak wynika z badań natężenia ruchu. Drogowcy twierdzą, że nie ma pieniędzy na dwujezdniową, czteropasmową obwodnicę.


Jechałem obwodnicą stalowej woli i dobrze że w końcu się za nią wezmą i też dodatkowo do niska.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 07 paź 2015, 19:48

A teraz o kładce która powstaje w Przemyślu.
http://www.portalprzemyski.pl/powstajac ... za-polski/

Część parafian należących do Kościoła Świętej Trójcy w Przemyślu wyszła z inicjatywą aby powstającą kładkę pieszo – rowerową nazwać imieniem Anioła Stróża Polski. O pomyśle tym poinformował ksiądz podczas niedzielnego nabożeństwa. Parafianie zbierają podpisy w tej sprawie.

Można by inicjatorom akcji rzec słowami klasyka: „Nie idźcie tą drogą”. Łączcie tu sacrum z profanum jest błędem, który przyniesie więcej szkody niż pożytku. Świętym w niebiosach niepotrzebne są wciąż nowe ulice, mosty, biblioteki nazywane ich imionami. W Polsce panuje zasada rozdziału państwa od Kościoła. Ale przecież nie mówię, aby w ogóle nie nazywać ulic imionami świętych. Musi być jednak ku temu poważne uzasadnienie. W innym wypadku przekroczy się jedynie linię, za którą znajdziemy tylko śmieszność i szyderstwa.

Powstająca kładka będzie służyła relaksowi, wypoczynkowi i turystyce. Nie jest to ani kluczowa, ani strategiczna przeprawa rzeczna. Imię, którym parafianie Świętej Trójcy chcą nazwać pieszy mostek jest zbyt poważne, aby nazywać nim takie obiekty. To tak jakby skatepark nazwać imieniem Marii Królowej Polski, a wodnemu placu zabaw nadać imię Jana Chrzciciela. Inicjatywa ta, jeśli się fama o niej rozniesie, przyniesie Przemyślowi rozgłos, ale nie taki, jakiego się autorzy petycji spodziewają. Internet w całym kraju będzie się śmiał z naszego miasta jako z ciemnogrodu, turyści pod tabliczką informacyjną (jeśli do nadania tej nazwy dojdzie) będą robili sobie zdjęcia w głupich pozach i gestach. Czy to jest właściwe sławienie imienia Anioła Stróża Polski?


Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 08 paź 2015, 13:59

http://www.resinet.pl/aktualnosci/podka ... ladce.html

PRZEMYŚL. W Przemyślu dobiegają końca prace związane z budową kładki dla pieszych i rowerzystów nad rzeką San. Przeprawa połączyła już dwa popularne w mieście deptaki. Teraz przyszedł czas na statyczne i dynamiczne próby obciążeniowe z ponad 70-tonowym balastem i udziałem 80 osób.

Koszt całego zadania, realizowanego w ramach projektu „Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej", to blisko 4,9 mln zł brutto. Wykonawcą jest Skanska S.A., inwestorem - Województwo Podkarpackie.

Testowe obciążenie

Jutro o godz. 8.00 rozpocznie się statyczna próba obciążeniowa kładki. Na konstrukcji przeprawy zostaną umieszczone balasty o łącznej masie ponad 70 ton, co jest równe wadze blisko 900 osób. Przed czwartkową operacją pracownicy jednostki badawczej wykonującej próbne obciążenie, zamontowali czujniki w kilku charakterystycznych punktach konstrukcji kładki: na powierzchni dolnej i górnej dźwigarów, na linach stalowych podwieszających kładkę, stalowym pylonie oraz żelbetowych podporach. Czujniki będą badać ugięcia, naprężenia i osiadania podpór.

Po tych próbach, w piątek (9.10.2015) ok. godz. 9.00, rozpoczną się próby dynamiczne. Weźmie w nich udział ok. 60 uczniów Zespołu Szkół Elektronicznych i Ogólnokształcących im. Prof. Janusza Groszkowskiego w Przemyślu oraz ok. 20 studentów Politechniki Rzeszowskiej. - Próby obciążeniowe polegać będą na kilku wejściach na kładkę grup osób o różnej liczebności, które będą chodzić, biegać, tupać i skakać po obiekcie, na wyraźne sygnały osoby prowadzącej. Będzie m.in. przejście swobodne, bieg swobodny, przejście zsynchronizowane oraz synchroniczne przysiady. W tym czasie czujniki będą rejestrowały, jak kładka zachowuje się, gdy korzysta z niej równocześnie tyle osób – informuje Mirosław Gucwa, Menadżer Projektu, Skanska. – Dokonamy pomiarów ugięć i przemieszczeń kładki pod wpływem obciążenia ruchem pieszych. Wszystko po to, aby być pewnym, że ugięcia nie są większe od tych, które przewidziano w projekcie. Próby obciążeniowe odbędą się niezależnie od pogody.

Kładka równolegle prostopadła

Konstrukcję kładki tworzy stalowy pylon o wysokości 38 m wraz z dwoma dźwigarami z drewna klejonego o wysokości 155 cm i długości 138 m, stężonymi stalowym rusztem. Dźwigary są jednocześnie balustradami. Kładka została podwieszona za pomocą 24 stalowych lin o średnicy 32 oraz 40 mm. Jej pokład oraz wewnętrzne obicie zostały wykonane z drewna kompozytowego odpornego na działanie warunków atmosferycznych. Cała konstrukcja waży blisko 175 ton.

Montaż kładki odbywał się na terenie zalewowym, równolegle do brzegów rzeki. Wynikało to z braku możliwości ingerowania rusztowaniami tymczasowymi w koryto rzeki, gdyż teren ten znajduje się w zabytkowej części miasta oraz jest objęty projektem Natura 2000. Następnie kładka została obrócona o 90 stopni i w ten sposób połączyła ulice Wybrzeże Józefa Piłsudskiego z Wybrzeżem Ojca Św. Jana Pawła II.


Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 10 paź 2015, 17:22

riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 12 paź 2015, 16:17

http://www.gddkia.gov.pl/pl/21/mapa-warunkow-drogowych

Barwinek:
Przebudowa zjazdu wraz z budową pasa do skrętu w lewo w ciągu DK19. Ruch odbywa się w obu kierunkach. Może wystąpić ruch wahadłowy i ręcznie sterowany ruchem ,remont potrwa od 2015.10.12 07:00 do 2015.11.08 16:00.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 12 paź 2015, 16:23

http://www.przeworsk.um.gov.pl/start/1956-drogi


Burmistrz Miasta Przeworska informuje, że Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie rozstrzygnął przetarg na budowę łącznika autostradowego „Węzeł Przeworsk” autostrady A4 z drogą krajową nr 94 w m. Gwizdaj. Wyłoniony wykonawca robót to konsorcjum firm: w skład którego wchodzi lider: Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów sp. z o.o. ul. Rejtana 6 35 – 310 Rzeszów oraz partner: WOLMOST sp. z o.o. ul. L. Okulickiego18, 35 – 206 Rzeszów.

Konsorcjum w systemie „zaprojektuj i wybuduj” wykona odcinek drogi wojewódzkiej, łączący al. Jana Pawła II w Gwizdaju na wysokości informacyjnej tablicy świetlnej i Domu Kultury z autostradą A4 poprzez „węzeł Przeworsk”. Koszt inwestycji wynosi 21 481 938,51 zł z okresem gwarancji i rękojmi: 6 lat. Termin zakończenia inwestycji, zgodnie z założeniami przetargu, przypada na rok 2018. Jak zaznacza burmistrz Przeworska Leszek Kisiel jest to kontynuacja wybudowanego odcinka drogi dojazdowej do autostrady, który wykonany został w 2013 r. w rejonie starorzecza Mleczki we wsi Gorliczyna i Gniewczyna. Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie rozstrzygnął także postępowanie przetargowe dotyczące opracowania programu funkcjonalno – użytkowego dla zadania pn. „Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej Nr 835 Lublin – Wysokie – Biłgoraj – Sieniawa – Przeworsk – Kańczuga – Dynów – Grabownica Starzeńska od skrzyżowania z drogą krajową Nr 4 w miejscowości Gwizdaj do skrzyżowania z drogą wojewódzką Nr 835 w miejscowości Przeworsk”. Dokumentację opracuje Biuro Opracowania Programów i Projektów Inżynierii Komunikacyjnej „LISPUS” Marcin Dobek ul. J. Matejki 7 22- 100 Chełm. Koszt przygotowania dokumentacji: 92 102,40 zł. Termin realizacji planowany jest na koniec bieżącego roku. Firma LISPUS jest autorem dokumentacji projektowej programu użytkowo – funkcjonalnego budowy łącznika autostradowego, o którym mowa powyżej.

Burmistrz Przeworska podkreśla, że zgodnie z zapewnieniami PZDW w Rzeszowie, po przyjęciu tej dokumentacji ogłoszony zostanie przetarg w systemie „zaprojektuj i wybuduj” na kolejny odcinek rozbudowywanej drogi wojewódzkiej. – „Pomimo nieuwzględnienia przez Generalną Dyrekcję Dróg i Autostrad w Narodowym programie budowy dróg krajowych i autostrad na lata 2014-2023 budowy południowej obwodnicy Przeworska, jesteśmy świadkami tworzenia jej części przez Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie (na odcinku od m. Gwizdaj do ul. Węgierskiej w Przeworsku). Mamy nadzieję, że wykonawcy wywiążą się zawartych umów w terminie, a realizacja odcinka drogi wojewódzkiej 835 zbiegnie się w czasie z oddaniem do użytku drogi łącznikowej z autostradą, usprawniając w ten sposób ruch tranzytowy przez miasto."


Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

PoprzedniaNastępna

Wróć do Region

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości