Inwestycje Drogowe w Regionie

Informacje z całego Województwa Podkarpackiego

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 04 lis 2015, 17:13

http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/20509/Zna ... icy-Sanoka

Dziewięciu wykonawców jest zainteresowanych zaprojektowaniem i budową obwodnicy Sanoka w ciągu DK28. Wszyscy zaoferowali zrealizowanie inwestycji w 33 miesiące i 10-letni okres gwarancji.
Najniższą ofertę złożyło konsorcjum firm z Liderem MAX BÖGL Polska Sp. z o.o. oferując wykonanie zadania za kwotę 139 909 727,58 zł brutto. Najwyższą ofertę złożyło konsorcjum firm z Liderem Przedsiębiorstwo Robót Mostowych MOSTY ŁODŹ S.A. – 229 990 000,00 zł brutto. Teraz oferty będą weryfikowane pod kątem merytorycznym oraz formalno-prawnym.

Przypomnijmy, że w pierwszym etapie postępowania na budowę obwodnicy Sanoka złożono 20 wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Złożone wnioski zweryfikowano pod kątem spełnienia warunków udziału w postępowaniu zamieszczonych w ogłoszeniu o zamówieniu, m.in. pod kątem posiadanego potencjału, którego minimalny poziom określono w ogłoszeniach o zamówieniu. Zamawiający ocenił także zdolność wykonawców do należytego wykonania zamówienia w szczególności do jego rzetelności, kwalifikacji, efektywności i doświadczenia. W drugim etapie postępowania przetargowego do złożenia ofert zaproszonych zostało 18 wykonawców.

Obwodnica Sanoka realizowana będzie w systemie projektuj-buduj. Początek obwodnicy zlokalizowany będzie na skrzyżowaniu istniejącej DK28 i drogi wojewódzkiej nr 886 Domaradz – Sanok, a koniec na skrzyżowaniu z DK84. Obwodnica będzie drogą klasy GP o długości ok. 7 km. Zgodnie z rządowym PBDK zakończenie budowy zaplanowano w 2020 r.


Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5374
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 05 lis 2015, 16:46

http://www.gddkia.gov.pl/pl/21/mapa-warunkow-drogowych

miejscowość Majdan Królewski.

Budowa chodników
roboty związane z budową chodnika oznakowane znakami: roboty drogowe,ograniczenie prędkości do 50km/h,zakaz wyprzedzania.

Realizacja tej inwestycji będzie obowiązywać od 04.11.2015 roku do 15.12.2015 roku.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5374
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: django » 07 lis 2015, 9:19

Powiedzcie mi czy ta obwodnica sanoka to jest I etap? Bo tak w sumie to powinna ona być poprowadzona w ciągu DK28, gdyż jak ktos bedzie chcial jechać na przemyśl to musi albo jechać przez miasto albo sie do niego wrócić. Oczywiście dla ludzi jadących w bieszczady jest ok ale przydałby się pewnie most na Sanie i łacznik do DK28
django
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 485
Na forum od: 23 lip 2014, 19:38

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: iamRZE » 07 lis 2015, 9:51

Tak, jest to Etap I. Poniżej plan orientacyjny wariantu 8B.
Obrazek
Awatar użytkownika
iamRZE
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 351
Na forum od: 15 lip 2014, 12:56

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 07 lis 2015, 21:57

http://supernowosci24.pl/szybciej-w-bieszczady/

PODKARPACIE. Obwodnica Sanoka będzie miała długość 9,7 km. Będzie przebiegała po stronie południowej miasta.
Dziewięciu wykonawców jest zainteresowanych zaprojektowaniem i budową obwodnicy Sanoka. – Wszyscy zaoferowali zrealizowanie inwestycji w 33 miesiące i 10-letni okres gwarancji – informuje Joanna Rarus, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie.
- Najniższą ofertę złożyło konsorcjum firm z liderem MAX BÖGL Polska Sp. z o.o., oferując wykonanie zadania za kwotę niecałych 140 mln zł brutto. Najwyższą ofertę złożyło konsorcjum firm z liderem Przedsiębiorstwo Robót Mostowych MOSTY ŁODŹ S.A. – prawie 230 mln zł brutto. Teraz oferty będą weryfikowane pod kątem merytorycznym oraz formalno-prawnym – uzupełnia rzeczniczka.
Przypomnijmy, że w pierwszym etapie postępowania na budowę obwodnicy Sanoka złożono 20 wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Oferty zostały zweryfikowane pod kątem rzetelności, kwalifikacji i doświadczenia. W drugim etapie postępowania przetargowego do złożenia ofert zaproszonych zostało 18 wykonawców. Połowa odpadła.
Obwodnica Sanoka będzie miała długość 9,7 km. Będzie przebiegała po stronie południowej miasta. Zacznie się w miejscu, gdzie droga wojewódzka z Rzeszowa dochodzi do drogi 28 w zachodniej części Sanoka, będzie się łączyła z drogą 84 na Bieszczady. Dodatkowo powstanie blisko 11 km dróg dojazdowych, 6 mostów, 3 wiadukty, 4 ronda – trzy okrągłe i jedno typu „cygaro”, pół kilometra ekranów akustycznych oraz dwa łączniki – jeden o długości 500 metrów łączący obwodnicę i ulicę Okulickiego, i drugi półtorakilometrowy, między obwodnicą a rondem Beksińskiego.
Budowę tego ostatniego finansowo wesprze marszałek województwa. Inwestycja ma pochłonąć około 16 mln zł, z czego 13,6 mln to pieniądze z województwa. Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich jeszcze w tym roku ogłosi przetarg na budowę łącznika w systemie projektuj-buduj. Odcinek łączący rondo z obwodnicą ma być gotowy w 2018 roku.
Obwodnica Sanoka realizowana będzie w systemie projektuj-buduj. Prace budowlane mają rozpocząć się w październiku 2017 r., a zakończyć na początku 2020 r.


Obrazek

Za budową sanockiej obwodnicy przemawiały statystyki. Z badań wynika, że natężenie ruchu w mieście jest rekordowe. W ciągu doby przez Sanok przejeżdża ok. 25 tys. samochodów, co stanowi jeden z najwyższych wskaźników w Polsce. Fot. Martyna Sokołowska.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5374
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 12 lis 2015, 16:12

http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/podka ... ,id,t.html

Wiadukt w Widełce jest częścią linii kolejowej Rzeszów-Ocice. W sierpniu ubiegłego roku został poważnie uszkodzony przez jadący pod nim samochód ciężarowy przewożący koparkę. Jej ramię otworzyło się i z impetem uderzyło w konstrukcję przeprawy. Ze względu na niebezpieczeństwo zawalenia się wiaduktu, kolejarze musieli wstrzymać ruch pociągów. Wznowiono go dopiero po zamontowaniu tymczasowego wzmocnienia, ograniczając jednocześnie prędkość pociągów. We wrześniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły remont generalny obiektu. - Wykonawca prac zbudował już nowe podpory, a ostatnio zamontował także stalową konstrukcję wiaduktu. To najważniejszy element, ważący aż 70 ton. Dźwig wyniósł ją na górę nocą, aby zminimalizować utrudnienia w ruchu - mówi Dorota Szalacha, rzecznik prasowy PKP PLK S.A. Prace na torowisku na wiadukcie i w jego rejonie potrwają do 16 listopada. Wtedy PKP planuje przywrócić tu dopuszczalną prędkość ruchu pociągów na poziomie 120 km/h. Do końca listopada potrwają natomiast pozostałe roboty wykończeniowe. W tym czasie ruch na drodze krajowej nr 9 pod wiaduktem będzie utrudniony ze względu na zwężenie jezdni. Remont pochłonie 2 mln zł.


Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5374
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: studencik93 » 15 lis 2015, 17:20

Przebudowa obwodnicy Krosna w ciągu DK 28 w pigułce 2013-2015

Sierpień 2013

Obwodnica: więcej prac za te same pieniądze

Jesienią rusza przebudowa krośnieńskiej obwodnicy. I etap obejmuje przebudowę trzech skrzyżowań, budowę krótkiego odcinka drugiej nitki i wzmocnienie nawierzchni drogi w granicach miasta. Jeśli oferty wykonawców będą korzystne cenowo, to w najbliższych latach uda się zrobić jeszcze więcej - wybudować dwa mosty i przebudować kolejne skrzyżowanie.

Skrzyżowanie ulic Podkarpacka-Grodzka-Wyszyńskiego. Miasto chce je przebudować z oszczędności poprzetargowych pierwszego etapu
Na przełomie roku stało się pewne, że Krosno otrzyma dofinansowanie w wysokości ponad 107 mln zł na przebudowę starej obwodnicy miasta - drogi, która już dawno przestała spełniać funkcję drogi obwodowej. Póki jednak nie ma innych, jej ulepszenie jest niezbędne.

Procedury, przygotowanie przetargu zajęło jeszcze kilka miesięcy, ale teraz magistrat szuka już wykonawcy wielkiej modernizacji. Firmy budowlane mają czas na złożenie oferty już tylko tydzień, do poniedziałku (26.08).

Drogowcy będą pracować na całym 12-kilometrowym odcinku drogi krajowej nr 28 przebiegającej w granicach miasta, od granicy z Potokiem do Miejsca Piastowego. Wzmocniona zostanie nawierzchnia, a tam, gdzie droga jest w najgorszym stanie, zostanie wymieniona także jej podbudowa.

Przebudowane zostaną skrzyżowania: Jana Pawła II-Bema-Rzeszowska, Podkarpacka-Tysiąclecia oraz Podkarpacka-Witosa. Na pierwszych dwóch ruch sterowany będzie sygnalizacją świetlną, ale trzeci węzeł będzie zmieniony nie do poznania. Powstanie tam bezkolizyjne skrzyżowanie z przejazdami w postaci tunelu, który połączy ul. Witosa z Jagiellońską.

W ramach tego etapu przebudowy obwodnicy przybędzie kolejny, choć niewielki fragment drugiej nitki. Od miejsca, którym zakończyła się budowa dwupasmówki w 2010 roku, teraz zostanie "pociągnięta" do mostu na Lubatówce. Wymienione roboty mają się zakończyć najpóźniej w maju 2015 roku.

Być może zostanie też pieniędzy na dwa mosty na Lubatówce Na tym jednak nie koniec, miasto chce poszerzyć zakres prac. Proces przygotowań jest już mocno zaawansowany, a co najważniejsze jest na to zgoda Centrum Unijnych Projektów Transportowych (rządowej agendy, zajmującej się wdrażaniem projektów rozwoju infrastruktury transportowej współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej).

- Chodzi o wydłużenie drugiej nitki do wysokości obecnego przejścia dla pieszych od ul. Piastowskiej do cmentarza, przebudowę skrzyżowania ul. Podkarpackiej z Grodzką i Wyszyńskiego oraz budowę dwóch równoległych mostów na Lubatówce - wylicza Joanna Sowa, rzecznik Urzędu Miasta w Krośnie.

- Zakres ten objęty jest wydanym już przez Wojewodę Podkarpackiego pozwoleniem na budowę - dodaje Joanna Sowa. - W chwili obecnej w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej toczy się jednak postępowanie odwoławcze na wniosek zainteresowanych stron.

Przebudowa wjazdu na osiedle Traugutta. Ulice Witosa i Jagiellońska będą ze sobą połączone tunelem. Dobudowane zostaną dodatkowe zjazdy i wiadukty

Szacowana wartość tych robót to około 31 mln zł. Miasto ma nadzieję, że rozszerzony zakres uda się wykonać z oszczędności poprzetargowych z pierwszego etapu, a jak pokazują doświadczenia z przetargiem na modernizację lotniska, nie jest to nieuzasadnione (różnica między kosztorysem inwestorskim, a najkorzystniejszą ofertą wyniosła około 20 mln zł). Na wykorzystanie oszczędności jest zgoda CUPT.

Na wyłonienie wykonawcy tych prac ogłoszony zostanie nowy przetarg. Formalności na pewno zajmą jednak jeszcze kilka miesięcy.

http://www.krosno24.pl/informacje.php3?id=6853


Marzec 2014

Obwodnica: Więcej pieniędzy, więcej robót

Miasto uzyskało zgodę i dofinansowanie na budowę dwóch mostów na Lubatówce i przebudowę skrzyżowania Podkarpacka-Grodzka-Wyszyńskiego. Na tym nie koniec, bo jest realna szansa na jeszcze większe pieniądze i jeszcze większy zakres prac.

Miasto uzyskało dotąd 107 mln zł dofinansowania na przebudowę obwodnicy. Walczy jednak o kolejne miliony, by zakres prac był jeszcze większy
Jak poinformował magistrat udało się uzyskać wstępną zgodę Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju na zwiększenie zakresu rozpoczętej już przebudowy krośnieńskiej „obwodnicy”.

- Powiększony zakres dotyczy przebudowy skrzyżowania ulic Grodzkiej i Wyszyńskiego z drogą krajową nr 28 i budowę dwóch mostów na Lubatówce – mówi Piotr Przytocki – prezydent Krosna. - Jest to część piątego etapu inwestycji. Końcowe zatwierdzenie naszej propozycji będzie sformalizowane podpisaniem aneksu do umowy i zwiększeniem dofinansowania o około 16 mln zł.

Podpisanie umowy zdaje się być już tylko formalnością, ponieważ miasto uruchomiło procedurę przetargową dotyczącą wyłonienia wykonawcy prac na obwodnicy. Ze względu na wartość inwestycji potrwa ona do końca kwietnia.

- Dokumentacja przetargowa została przekazana do Urzędu Publikacji Unii Europejskiej i dopiero po jej zatwierdzeniu mogła zostać umieszczona w BIP-ie Urzędu Miasta – mówi Leszek Ziarkowski – zastępca naczelnika Wydziału Drogownictwa Urzędu Miasta Krosna. - Otwarcie ofert planujemy na koniec kwietnia.

Aktualnie wymiana nawierzchni odbywa się m.in. w rejonie skrzyżowania z ul. Dmochowskiego, z ul. Tysiąclecia, Krakowską oraz wiaduktu
Dobra współpraca z Warszawą rozbudziła apetyty - prezydent stara się o jeszcze większe poszerzenie zakresu inwestycji.

- Chcielibyśmy jeszcze wybudować liczący około 1600 m dwujezdniowy odcinek drogi, przebudować skrzyżowanie ulic: Lwowskiej, Podkarpackiej i Bieszczadzkiej, ale też wybudować skrzyżowanie z planowaną „drogą G”, a ponadto chodniki, ścieżki rowerowe i drogi zbiorcze. Czekamy na zatwierdzenie tych zmian – podsumowuje prezydent.

Dwupasmowy odcinek miałby się zakończyć na wysokości myjni samochodowej znajdującej się przy ul. Bieszczadzkiej (po lewej stronie jadąc w kierunku Miejsca Piastowego). Natomiast skrzyżowanie ul. Bieszczadzkiej z planowaną drogą "G" znajdzie się pomiędzy Lasami Państwowymi a nieczynną stacją benzynową. Będzie w formie dużego skrzyżowania o ruchu okrężnym z sygnalizacją świetlną.

Przypomnijmy, na przebudowę obwodnicy Krosno uzyskało już dofinansowanie w wysokości ponad 107 mln zł. Wykonywane obecnie prace dotyczą: wzmocnienia nawierzchni tej drogi w granicach miasta, przebudowę skrzyżowań: al. Jana Pawła II-ul. Rzeszowska, ul. Podkarpacka-Tysiąclecia, ul. Podkarpacka-Witosa, budowy krótkiego fragmentu drugiej jezdni ul. Podkarpackiej (odcinek od Biedronki do mostu na Lubatówce).

http://www.krosno24.pl/informacje.php3?id=7412


Czerwiec 2014

Dodatkowe 16 mln na obwodnicę. Zrobią więcej

Miasto uzyskało dodatkowe środki na przebudowę krośnieńskiej „obwodnicy”. Podpisany aneks do umowy o dofinansowanie zwiększa je o 16 mln zł. Poszerza też zakres inwestycji o przebudowę skrzyżowania ulic Grodzkiej i Wyszyńskiego z krajową „dwudziestką ósemką” oraz budowę dwóch mostów na Lubatówce. Jednocześnie trwają uzgodnienia, dzięki którym możliwe byłoby dalsze poszerzenie zakresu prac.

Dzięki dodatkowym środkom przebudowane będzie skrzyżowanie "obwodnicy" z ul. Grodzką i Wyszyńskiego
- Zgodnie z podpisanym 30 kwietnia aneksem, dofinansowanie projektu wzrosło o 16 mln zł i wynosi obecnie ponad 123,5 mln zł – mówi Piotr Przytocki, prezydent Miasta Krosna. – Dzięki temu możliwa będzie przebudowa skrzyżowania ulic Grodzkiej – Wyszyńskiego z drogą krajową i budowa dwóch mostów na Lubatówce, a więc część tzw. V etapu.

Będzie też nowy most na Lubatówce
Na V etap składa się, poza wspomnianym skrzyżowaniem i mostami, dobudowa drugiej jezdni od przejścia dla pieszych łączącego osiedle przy ul. Piastowskiej z cmentarzem do myjni samochodowej przy ul. Podkarpackiej, przebudowa skrzyżowania DK 28 z ul. Lwowską, budowa skrzyżowania z planowaną „drogą G”.

- W chwili obecnej trwają końcowe uzgodnienia w tej sprawie. Jeśli przebiegną pomyślnie, zrealizujemy V etap w całości – dodaje prezydent. - Oznacza to, że końcem 2015 roku przejazd przez niemal całe miasto będzie możliwy drogą czteropasmową.

Rozstrzygnięto już przetarg, w którym wyłoniono wykonawcę wspomnianych prac. Wybrano ofertę konsorcjum firm: Rejonu Budowy Dróg i Mostów w Krośnie (lider konsorcjum) i Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjnych i Drogowych w Krośnie (partner). - Aktualnie trwa weryfikacja dokumentacji przetargowej przez Urząd Zamówień Publicznych. Jeśli kontrola ta przebiegnie pomyślnie, zostanie podpisana umowa miasta z wykonawcą. Być może uda się, aby nastąpiło to jeszcze w czerwcu - informuje magistrat.

http://www.krosno24.pl/informacje.php3?id=7598


Lipiec 2014

Tak będzie wyglądał węzeł przy Guzikówce

Od 8 miesięcy trwają prace na „starej” obwodnicy Krosna, czyli drodze krajowej nr 28. Miasto uzyskało na tę inwestycję tyle dodatkowych pieniędzy z Unii Europejskiej, że starczy na jej przebudowę na całym odcinku w granicach miasta. Znamy szczegóły poszerzonych prac.

Obrazek
image upload no size limit
Wizualizacja węzła ulic Witosa-Podkarpacka. Wykonanie: Infra-Project

Chyba każdy kierowca poczuł na własnej skórze skalę inwestycji na alei Jana Pawła II, ul. Podkarpackiej i ul. Bieszczadzkiej. Prace rozpoczęto w listopadzie 2013 roku. Wymieniana jest nawierzchnia, a w wielu miejscach także warstwy konstrukcyjne jezdni.

Największym placem budowy w ciągu drogi krajowej nr 28 jest węzeł Podkarpacka-Witosa, czyli wjazd na osiedle Guzikówka. Powstaje tam bezkolizyjne skrzyżowanie w postaci dwóch wiaduktów. Budowany obecnie wiadukt zostanie udostępniony dla ruchu samochodowego w połowie sierpnia br., wtedy ruszy budowa drugiego wiaduktu i kolejne elementy węzła. Pod wiaduktami przeprowadzona zostanie ul. Witosa, która połączy się z ul. Jagiellońską.

Przebudowa drogi krajowej nr 28
Obecny stan prac przy wiaduktach
Powstanie też nowy most na Lubatówce na ul. Podkarpackiej, w pobliżu ul. Witosa. Prace obejmą prawy obiekt mostowy (jadąc w kierunku Sanoka) i powinny zakończyć się jeszcze w 2014 roku. W drugim etapie wyburzona zostanie stara przeprawa, a w jej miejscu ruszy budowa lewego mostu.

Od mostu wybudowana zostanie też druga nitka drogi aż do myjni przy ul. Bieszczadzkiej, przed skrzyżowaniem z ul. Żniwną-Dmochowskiego. Przebudowane zostaną także skrzyżowania drogi krajowej z ulicami Grodzką i Wyszyńskiego, Lwowską oraz drogą "G" – za dyrekcją Lasów Państwowych, w pobliżu dawnego CPN-u.

Przebudowa drogi krajowej nr 28
Most na Lubatówce ma powstać do końca bieżącego roku
Docelowo, na skrzyżowaniach drogi krajowej nr 28 z ulicami Rzeszowską, Krakowską-Popiełuszki, Tysiąclecia, Grodzką-Wyszyńskiego, Lwowską, drogą „G”, Żniwną-Dmochowskiego będzie funkcjonować sygnalizacja świetlna.

Poszerzony zakres prac przy przebudowie „obwodnicy” będzie miał też inne efekty:
● wybudowane zostaną nowe odcinki chodników i ścieżek rowerowych
● powstaną odcinki ekranów dźwiękochłonnych od skrzyżowania drogi krajowej nr 28 z ulicą Czajkowskiego do skrzyżowania DK 28 z ul. Lwowską
● osiedle przy ulicy Piastowskiej zostanie skomunikowane poprzez nowy odcinek drogi zbiorczej z wjazdem na ul. Grodzką
● ul. Dmochowskiego będzie pełnić funkcję drogi serwisowej z początkiem przebiegu na wysokości Dyrekcji Lasów Państwowych
● w okolicach dawnego CPN-u powstanie nowe skrzyżowanie z przyszłą drogą "G" wyposażone w wyspę centralną oraz sygnalizację świetlną
● droga krajowa zostanie wyposażona w elementy bezpieczeństwa ruchu m.in.: bariery energochłonne, wygrodzenia łańcuchowe, oznakowane przejścia dla pieszych oraz nowe zatoki autobusowe.

Przebudowa drogi krajowej nr 28
Całkowita wartość wydatków w ramach przebudowy „obwodnicy” wynosi 156,5 mln zł, z czego dofinansowanie Unii Europejskiej opiewa na ponad 119,7 mln zł. Inwestycję realizuje konsorcjum dwóch krośnieńskich firm: Rejonu Budowy Dróg i Mostów w Krośnie (lider konsorcjum) i Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjnych i Drogowych w Krośnie (partner).

- Ten remont jest zwieńczeniem pewnych działań, które podjęliśmy jeszcze w roku 2008 – mówi Piotr Przytocki, prezydent Krosna. - Trzeba powiedzieć, że nasze oczekiwania były mniejsze, rzeczywistość te marzenia przerosła. To wynika z tego, że byliśmy dobrze przygotowani, aby przekonać CUPT [Centrum Unijnych Projektów Transportowych] i Ministerstwo Infrastruktury do przyznania dotacji. W ten sposób zrealizujemy cel zwiększenia przepustowości, bezpieczeństwa i płynności ruchu na DK28 w obrębie miasta Krosna. Wszystko przygotowane jest tak, aby zakończenie projektu nastąpiło jesienią 2015 roku – deklaruje prezydent. Wtedy też przez całe miasto będzie można przejechać drogą czteropasmową.

Władze miasta proszą kierowców, by zwracali uwagę na oznakowania na „starej” obwodnicy, ponieważ cały czas zmienia się organizacja ruchu i rozpoczynają się kolejne etapy prac.

http://www.krosno24.pl/informacje.php3?id=7693


Sierpień 2014

Od soboty przejedziesz przez wiadukt południowy na DK28

W sobotę (9.08) otwarty został dwukierunkowy ruch na nowo wybudowanym odcinku prawej jezdni i wiadukt południowy na DK28. Obiekt został dopuszczony do tymczasowego użytkowania.
Budowa wiaduktu to jeden z elementów generalnej przebudowy odcinka drogi krajowej nr 28 przebiegającej przez Krosno. Prace nad estakadą rozpoczęły się w połowie lutego 2014 roku.

Obecnie trwają roboty związane z przygotowaniem podbudowy pod łącznice oraz budową muru na łącznicy wyjazdowej z os. Traugutta. Kontynuowane są prace związane z budową ekranów akustycznych po stronie prawej.

Rozpoczęły się prace związane z przygotowaniem budowy prawego mostu na Lubatówce. Jego oddanie do użytku planowane jest do 15 grudnia 2014 roku.

Wyburzony został budynek przy ul. Stefana Kardynała Wyszyńskiego 2. Prowadzone jest także karczowanie drzew przy prawej jezdni (w kierunku Sanoka) oraz demontaż chodnika. Wyburzony został także budynek przy ul. Grodzkiej 55. Leżące obok osiedle (przy ulicy Piastowskiej) zostanie skomunikowane poprzez nowy odcinek drogi zbiorczej z wjazdem na ul. Grodzką.

Przebudowa i rozbudowa drogi krajowej nr 28 na całym odcinku przebiegającym w granicach Krosna, to największa drogowa inwestycja w mieście. Całkowita wartość wydatków w ramach prowadzonych prac wynosi 156,5 mln zł, z czego dofinansowanie to prawie 120 mln zł.

Inwestycja jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 8.2: Drogi krajowe poza siecią TEN-T, priorytetu VIII: Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.

http://www.krosnocity.pl/index.php/aktu ... -film.html


Styczeń 2015

Problemy z nowym mostem. Są pęknięcia

Niepokojące pęknięcia pojawiły się na nowo budowanym moście nad Lubatówką. Dobrze, że zostały w porę zauważone – podkreślają specjaliści. Dzięki temu wadę można będzie wyeliminować. Most będzie bezpieczny – zapewniają.

To nowy most, który powstaje nad Lubatówką, w ciągu ulicy Podkarpackiej. Pojawiły się pęknięcia
„Chodzą plotki, że most na Lubatówce pękł, a dokładnie podpora. Ten nowo wybudowany na trasie Sanok – Jasło? Ma redakcja jakieś info?” - dopytywał portal jeden z czytelników.

Rysy istotnie są – to nie plotka. Widać je gołym okiem na elementach pod mostem, na tzw. belkach.

Rysy są na tzw. belkach
Pęknięcia zauważono na etapie rozdeskowywania – przyznaje magistrat. Jaka jest ich przyczyna? - Rysy pojawiły się z uwagi na nieszczęśliwy tzw. układ łożyskowania. Jest on nieodpowiedni dla tego obiektu w tym miejscu – za inżynierem kontraktu tłumaczy Urząd Miasta.

Wyjaśniając, łożyska to elastyczne (gumowe), pracujące podkładki, na których wspiera się główna konstrukcja mostu. Za ich pośrednictwem przekazywane są obciążenia z płyty na belki stojące na słupach.

Jak zapewniają urzędnicy i budowlańcy sytuację można opanować. Projektant mostu przygotował już program naprawczy: - Układ łożyskowania został zmieniony, jest zatwierdzony przez inżyniera kontraktu. Zostanie wprowadzony do realizacji.

Jak tłumaczą specjaliści, rysy powstały na skutek niewłaściwego rozmieszczenia łożysk, czyli elastycznych podkładek między elementami mostu (zaznaczone na niebiesko). Nowe łożyska będą umieszczone centralnie nad filarem mostu
Wada powstała przy zaprojektowanych dwunastu łożyskach. W ramach naprawy będzie ich więcej (16), zostaną też inaczej rozmieszczone. Dzięki temu most ma być bezpieczny. - Obiekt nie będzie miał żadnej wady. Będzie użytkowany z takimi parametrami, jakie były zakładane od początku – zapewniają w urzędzie. Inaczej byłoby, gdyby zarysowania nie zostały zauważone lub nienaprawione.

Obok nowego mostu powstanie bliźniacza konstrukcja. Wcześniej wyburzony będzie stary most
Nowe łożyska będą montowane pod koniec stycznia. Do oddania mostu pozostało jeszcze tylko wykonanie próbnych obciążeń. Ostatnia, docelowa warstwa asfaltu została już położona.

http://www.krosno24.pl/informacje.php3?id=8136


Marzec 2015

Most nad Lubatówką już otwarty

Od dzisiaj (31.03) przejezdny jest już nowy most nad Lubatówką. Jego oddanie do użytku opóźniło się, bo pojawiły się pęknięcia. Wada została jednak wyeliminowana i most jest bezpieczny. Teraz wyburzą stary most, a w jego miejsce powstanie nowy dla przeciwnych pasów ruchu.

Ruch na nowy most został puszczony we wtorek (31.03) w południe
Budowa mostu miała zakończyć się jeszcze w 2014 roku. Były jednak problemy. W zimie odkryto pęknięcia. Winne były tzw. łożyska – gumowe podkładki, za których pośrednictwem obciążenia z płyty mostu przekazywane są na dolne elementy konstrukcji. Ich układ był nieodpowiedni.

Wadę udało się wyeliminować, zamontowano więcej podkładek, inaczej je rozmieszczono. Most jest bezpieczny – zapewnia Urząd Miasta: - Próbne obciążenie obiektu mostowego zakończyło się pozytywnie, ugięcia są nawet o połowę mniejsze niż przewidywali projektanci. Obiekt jest zrobiony prawidłowo.

Teraz front robót przeniesie się na stary most – zostanie rozebrany, a w jego miejsce powstanie nowy (bliźniaczy do nowo powstałego) dla przeciwnych pasów ruchu.

Po udostępnieniu przeprawy ruch na odcinku od mostu do skrzyżowania z ul. Grodzką i Wyszyńskiego odbywa się prawą jezdnią.

http://www.krosno24.pl/informacje.php3?id=8353


Kwiecień 2015

Otwierają węzeł Podkarpacka-Witosa

Koniec z objazdami na Guzikówce. W sobotę rano (11.04) otwarty dla ruchu zostanie węzeł komunikacyjny na skrzyżowaniu ul. Podkarpackiej i Witosa. Tymczasowy dojazd do osiedla (droga z płyt) przestanie funkcjonować. Zobacz zdjęcia.

Od soboty problemy komunikacyjne Guzikówki będą już prehistorią
Prace przy węźle Podkarpacka-Witosa trwały ponad rok. Okolice wjazdu na Guzikówkę były największym placem budowy w ciągu remontowanej DK28. Na czas prac udostępniono tymczasową drogę z płyt.

Rondo na skrzyżowaniu ul. Witosa i Batorego w sobotę zostanie całkowicie otwarte
Od sobotniego poranka (11.04), od godz. 7.30, wjazd i wyjazd na os. Traugutta odbywał się będzie nowym węzłem. Ruch możliwy będzie na nim we wszystkich kierunkach. Jednocześnie otwarte zostanie rondo na skrzyżowaniu ul. Witosa i Batorego oraz druga jezdnia na odcinku ul. Podkarpackiej od ul. Czajkowskiego do mostu na Lubatówce. Nie będzie już można natomiast korzystać z tymczasowej drogi z płyt, która przez kilkanaście miesięcy zapewniała dojazd do Guzikówki.

Wraz z otwarciem węzła, tymczasowa droga z płyt zostanie zamknięta
Na skrzyżowaniu Podkarpacka-Witosa trwają ostatnie przygotowania do jego udostępnienia: drogowcy kładą brakujące fragmenty asfaltu i sprzątają teren. Wokół sporo ciężkiego sprzętu i materiałów. Nitki węzła nie są jeszcze oznakowane: brakuje oznakowania poziomego i znaków kierunkowych. Obecni na miejscu urzędnicy i drogowcy zapewniają jednak, że do jutra prace zostaną zakończone, a przy i na jezdniach pojawi się część znaków.

W okolicach węzła i na samym skrzyżowaniu nadal trwają prace budowlane. Wciąż będą więc utrudnienia w ruchu
– Choć należy pamiętać – słyszymy zastrzeżenie – że jeszcze przez pewien czas węzeł będzie placem budowy i trzeba się liczyć z utrudnieniami w ruchu, np. odcinkowymi zwężeniami i ruchem wahadłowym.

http://www.krosno24.pl/informacje.php3?id=8379


Maj 2015

Droga do hipermarketów. Już budują

Garść dobrych informacji: • Powstaje nowa droga. • Nie zapłaci za nią miasto, a prywatni inwestorzy. • Skomunikuje tereny, gdzie mają stanąć obiekty handlowe. • Budowa jednego z nich już się rozpoczęła.

Nowa droga prowadzi od ZUS-u, biegnie wzdłuż torów i obok komisu samochodowego łączy się z ul. Bieszczadzką. Widać też sprzęt pracujący na budowie Leroy Merlin
Krosnu przybędzie blisko kilometr zupełnie nowej drogi. Powstanie w szczerym polu - na terenach pomiędzy ul. Bieszczadzką a torami - tam, gdzie ma być wybudowana galeria handlowa Vivo! oraz hipermarket budowlany Leroy Merlin.

Nowa droga będzie biegła od budynku Zakładu Ubezpieczeń Społecznych wzdłuż torów, po około 500 metrach skręci w stronę ul. Bieszczadzkiej - połączy się z nią prostopadle w rejonie komisu samochodowego. Pieniądze na jej budowę nie pójdą z miejskiej kasy, a z portfeli prywatnych inwestorów.

Wjazd do miasta od strony Miejsca Piastowego zmienił się nie do poznania. Na razie to krajobraz księżycowy, ale za kilka miesięcy będzie zupełnie inaczej
- Zadanie to w ramach porozumienia z miastem w stu procentach sfinansowane zostanie przez podmioty z Grupy Frac - informuje Zbigniew Braja - pełnomocnik zarządu Grupy Frac. Budowa kilometrowego odcinka drogi to nie jedyne koszty, które poniesie grupa: - Inwestorzy finansują też odcinek drogi „G” od skrzyżowania z ul. Bieszczadzką do skrzyżowania z drogami wewnętrznymi, a ponadto partycypują w kosztach przebudowy ul. Bieszczadzkiej. Koszt tych inwestycji sięgnie kilkunastu milionów złotych. Dokładna wartość będzie znana po zakończeniu wszystkich zadań.

Budowa nowej drogi ruszyła już w kwietniu. Prowadzi ją Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych i Drogowych w Krośnie.

Droga będzie mieć szerokość 6 metrów. Przy niej powstaną chodniki i ścieżka rowerowa. - Całość zostanie wkomponowana w układ komunikacyjny w południowej części miasta i na pewno szybko zyska uznanie mieszkańców Krosna. Przyjęte rozwiązania zapewnią bezpieczeństwo uczestnikom ruchu drogowego, a zwłaszcza pieszym i rowerzystom - dodaje Zbigniew Braja.

Na wolnej działce ma powstać centrum handlowe Vivo!
Ponadto w ramach inwestycji przebudowane będą gazociągi, wodociągi - w tym magistrala wodociągu z Sieniawy, kanalizacja sanitarna, wód opadowych, linie elektroenergetyczne i teletechniczne. Wzdłuż drogi wykonane zostanie oświetlenie.

Droga będzie gotowa jeszcze w tym roku.

Tymczasem przy ul. Bieszczadzkiej ruszyła już budowa hipermarketu budowlano-dekoracyjnego Leroy Merlin. - Otwarcie zaplanowano na przełom roku 2015/2016 - informuje Monika Jaromin, rzecznik prasowy Leroy Merlin Polska.

W sąsiedztwie ma powstać centrum handlowe Vivo! Będzie gotowe w pierwszym kwartale 2017 roku.

http://www.krosno24.pl/informacje.php3?id=8462


Październik 2015

Prace na "obwodnicy" dobiegają końca

Inwestycja przebudowy krośnieńskiej "obwodnicy" dobiega końca. Drugi most nad Lubatówką zostanie oddany najpóźniej 20 listopada. Dzięki temu kierowcy będą mogli korzystać z nowej jezdni. Sukcesywnie będzie uruchomiana sygnalizacja świetlna. Na początek przy skrzyżowaniu ulic Bieszczadzkiej z Lwowską. Ta będzie działać przed 1 listopada.

Wykonana została zasadnicza część zaplanowanych robót, w szczególności: budowa konstrukcji nowej jezdni DK28 (prawa jezdnia), przebudowa istniejącej jezdni (lewa jezdnia), budowa chodników i ścieżek rowerowych, budowa obiektu mostowego w ciągu prawej jezdni, przebudowa skrzyżowań wraz z dojazdami na wlotach podporządkowanych, budowa i przebudowa sieci uzbrojenia podziemnego i naziemnego, w tym sieci: kanalizacji deszczowej, wodociągowej, gazowej, elektroenergetycznej, teletechnicznej, ciepłowniczej; oznakowanie poziome, konstrukcja ekranów akustycznych.

Do wykonania pozostało: roboty wykończeniowe na obiekcie mostowym w ciągu lewej jezdni, montaż paneli ekranów akustycznych, oznakowanie pionowe, montaż sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach wraz z systemem wzajemnej koordynacji, montaż oświetlenia ulicznego, dokończenie robót brukarskich, dokończenie humusowania.

- Zakończenie Kontraktu planowane jest na 20. listopada br. Mając na uwadze zrealizowany zakres prac nie należy się spodziewać znaczących utrudnień na przebudowywanym odcinku drogi. Kierowcy muszą się liczyć z czasowymi zwężeniami ruchu do jednego pasa z uwagi na prowadzone prace wykończeniowe, w szczególności montaż paneli ekranów akustycznych, montaż oznakowania pionowego - uprzedza Dariusz Niemczyk z firmy Infra-Project, asystent inżyniera kontraktu.

Prace dobiegają końca, do ułożenia pozostała nawierzchnia bitumiczna oraz żywice na kapach obiektu, zamontowane zostaną bariery ochronne i balustrada, także oświetlenie. Tak jak w przypadku pierwszego obiektu przeprowadzone zostanie tzw. próbne obciążenie konstrukcji mostu. Sam obiekt po dokonaniu czynności odbiorowych zostanie oddany do ruchu w terminie do 20. listopada.

Wkrótce znikną utrudnienia na odcinku "obwodnicy" od budowanego sklepu Leroy Merlin do skrzyżowania ulicy Bieszczadzkiej z ulicą Dmochowskiego. Na razie jeszcze będziemy zmagać się z ruchem wahadłowym.

- Przez ostatni weekend kierowcy mogli tymczasowo korzystać już z dwóch jezdni na wskazanym odcinku. Ułożona została już warstwa ścieralna nawierzchni - stwierdza Dariusz Niemczyk. - W ciągu dnia z uwagi na pozostałe roboty wykończeniowe w dalszym ciągu ruch odbywać się będzie wahadłowo. W porze nocnej ruch będzie możliwy bez utrudnień w obu kierunkach.

Kolejne zadanie to uruchomienie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach, co będzie się odbywać sukcesywnie. W pierwszej kolejności zostanie zamontowana sygnalizacja na skrzyżowaniu ul. Podkarpackiej i Bieszczadzkiej z ul. Lwowską. Stanie się to jeszcze przed 1. listopada. Następnie wykonawca zamontuje sygnalizację na skrzyżowaniu ul. Podkarpacka - Grodzka - Wyszyńskiego.

Jako ostatnie zostanie wyposażone w sygnalizację skrzyżowanie z wyspą centralną - na skrzyżowaniu ul. Bieszczadzkiej z tzw. drogą G.

Mając na uwadze warunki pogodowe oraz coraz krótszą porę dnia, z uwagi na tymczasowy brak oświetlenia prosimy kierowców o zachowanie ostrożności i stosowanie się ograniczeń prędkości (30km/h) na całym przebudowywanym odcinku. - Jeszcze kilka tygodni i wszyscy będziemy mogli korzystać bez utrudnień z tego odcinka drogi. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom poprawi się bezpieczeństwo, a poprzez podniesienie ograniczenia prędkości na wykonanym odcinku do 70km/h i zastosowaniu rozwiązań inżynierii ruchu poprawi się również płynność ruchu - podkreśla Dariusz Niemczyk.

http://www.krosnocity.pl/index.php/aktualnosci/fakty/krosno/item/13546-prace-na-obwodnicy-dobiegaja-konca.html

Fotka skrzyżowania ul. Bieszczadzka-Podkarpacka-Lwowska w okolicy cmentarza komunalnego. Tydzień przed Wszystkimi Świętymi uruchomiona została sygnalizacja świetlna.

Obrazek
image upload no compression

http://www.krosno24.pl/informacje.php3?id=8942


Listopad 2015

Zbliża się koniec prac na ''obwodnicy'' :D

Równo dwa lata temu ruszyły prace na "obwodnicy". Teraz dobiegają już końca - termin wyznaczono na 20 listopada. Tymczasem władze miasta już pracują nad kolejnym etapem przebudowy ul. Podkarpackiej.

Obrazek
pic host
Za około dwa tygodnie przejedziemy ''obwodnicą'' już bez żadnych utrudnień

Tuż przed dniem Wszystkich Świętych w 2013 roku ruszyły prace modernizacyjne na obwodnicy. Na pierwszy ogień poszła nawierzchnia na dwóch odcinkach: w Turaszówce i tuż przy granicy z Miejscem Piastowym. Zaczęły się utrudnienia, ograniczenia w ruchu, korki.

Obrazek
image uploading
Trwają prace wykończeniowe

Drogowców można było spotkać niemal na całym odcinku przebiegającej przez miasto drogi krajowej nr 28. Największy plac budowy stanowił jednak węzeł przy wjeździe na Guzikówkę. W ciągu roku powstało tam bezkolizyjne skrzyżowanie. Z czasem pojawił się też nowy most na Lubatówce, gotowy jest też już drugi, bliźniaczy dla przeciwnego kierunku ruchu. Droga została poszerzona na odcinku od ul. Czajkowskiego do nowo budowanego marketu Leroy Merlin.

Obrazek
image upload
Trwa montaż sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Bieszczadzkiej z Lwowską i Podkarpacką

Po dwóch latach koszmar dla kierowców podróżujących "obwodnicą" powoli dobiega końca. - Zgodnie z umową zawartą z wykonawcą, termin zakończenia prac przy rozbudowie obwodnicy to 20 listopada 2015 r. - informuje magistrat.

Obrazek
click image upload
Brakuje jeszcze oświetlenia

Zostały już tylko prace wykończeniowe: montaż i uruchomienie sygnalizacji świetlnej, instalacja oświetlenia, ekranów i tzw. humusowanie czyli równanie, porządkowanie skarp czy poboczy, przygotowanie do zasiania trawy. Gdy i "kosmetyka" zostanie zakończona, wjazd do Krosna od strony Miejsca Piastowego będzie nie do poznania.

Obrazek
picture sharing
Prace mają zakończyć się 20 listopada

Ten etap przebudowy "obwodnicy" miasta dobiega końca, ale miasto już myśli o następnych pracach. W przygotowaniu jest bowiem dokumentacja techniczna na kolejny - IV etap przebudowy ul. Podkarpackiej.

Obrazek
gifs upload
Kolejny odcinek został poszerzony

- Przygotowujemy się do rozbudowy kolejnego odcinka drogi krajowej nr 28 pomiędzy ul. Zręcińską, a Tysiąclecia - informuje dr Tomasz Soliński, zastępca prezydenta Krosna. Nie licząc fragmentów drogi przy granicy Krosna z sąsiednimi gminami, ten odcinek ul. Podkarpackiej jest jedynym, na którym mamy po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. - Powstanie cały układ komunikacyjny od strony BWI i od strony ul. Marii Curie-Skłodowskiej wraz z drogami zbiorczymi na przeciwko salonu Forda i skomunikowaniem terenów po drugiej stronie.

Obrazek
pic host
Wiele miejsc zmieniło się nie do poznania

Miasto chce skorzystać z takiego samego modelu finansowania, z jakiego udało się wykonać ostatnie prace na "obwodnicy". - Podobnie jak poprzednio, jest szansa na uzyskanie 85-procentowego dofinansowania. Do 29 kwietnia przyszłego roku został wydłużony nabór do konkursu na projekty w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Jedno z działań poświęcone jest właśnie rozbudowie dróg krajowych w miastach na prawach powiatu. Podejmujemy działania w celu złożenia kompletnej dokumentacji - dodaje Soliński.

http://www.krosno24.pl/informacje.php3?id=8953

Od 10 listopada na DK-28 otwarty dla ruchu został 2 most na Lubatówce, oraz uruchomione światła na skrzyżowaniu ul. Podkarpacka-Grodzka-Wyszyńskiego.

UWAGA KIEROWCY! Dziś (10.11) w godzinach popołudniowych otwarta dla ruchu zostanie druga jezdnia wraz z obiektem mostowym - od skrzyżowania ul. Podkarpackiej - Grodzkiej - Wyszyńskiego - do wjazdu na Osiedle Traugutta.
Wczoraj (9.11) drugi - bliźniaczy most na krajowej 28 przeszedł pozytywne - próbne obciążenie.

W tym samym czasie uruchomiona zostanie sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu Podkarpacka - Grodzka - Wyszyńskiego.

Prace przy rozbudowie obwodnicy dobiegają końca. Montowane są ostatnie panel ekranów akustycznych, trwają kosmetyczne prace brukarskie.

Wcześniej informowaliśmy, że most otwarty miał zostać w czwartek, 12 listopada.

http://www.krosnocity.pl/index.php/aktualnosci/fakty/krosno/item/13728-dzis-otworza-drugi-most-na-dk28.html

I jeszcze widok z kamerki :) - http://stimotion.pl/kamery-live/krosno/guzikowka/

Fotki skrzyżowania ul. Podkarpacka-Grodzka-Wyszyńskiego z facebooka portalu Krosno112.pl :)

Obrazek
jpg images

Obrazek
photo uploading

https://www.facebook.com/krosno112/photos/pcb.1048977731801232/1048977378467934/?type=3&theater

https://www.facebook.com/krosno112/photos/pcb.1048977731801232/1048977381801267/?type=3&theater
studencik93
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 25
Na forum od: 24 paź 2015, 0:09

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 16 lis 2015, 17:11

http://www.resinet.pl/aktualnosci/podka ... ienku.html


PODKARPACIE. W dniu dzisiejszym rozpoczynają się prace modernizacyjne na przejściu granicznym w Krościenku. Będą utrudnienia.

Jak zapowiada Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej, prowadzone roboty mają zająć od 8 do 10 dni. Wówczas zmieniona zostanie organizacja ruchu środków transportu w rejonie posterunków nr 1 oraz 2 na wjazd i wyjazd z Polski.

Czasowe utrudnienia zapowiadane od dziś będą wiązały się z wydłużonym czasem oczekiwania podróżnych na odprawę.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5374
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 17 lis 2015, 17:31

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... -w-widelce


Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe, w trakcie generalnego remontu tymczasowe przęsło zostało wymienione na konstrukcję stalową, przebudowane zostały także podpory. Na długości 50 m położono również nowe tory.

Co prawda wszystkie prace mają zakończyć się dopiero 30 listopada, ale ruch kolejowy przez wiadukt będzie puszczony lada dzień.

W listopadzie mają się zakończyć także remonty przejazdów kolejowych w Komorowie, Miłocinie i Pogwizdowie. Na tym pierwszym pojawi się sygnalizacja świetlna i dźwiękowa. Na dwóch pozostałych zainstalowane zostaną dodatkowo półrogatki i monitoring.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5374
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 18 lis 2015, 17:40

http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/podka ... ,id,t.html


Prace nad budową obwodnicy Brzozowa ruszyły 22 października 2014 roku. Inwestycja kosztowała prawie 72 mln złotych. Została sfinansowana z oszczędności Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013. Obwodnica Brzozowa ma długość 3,4 km i 2 pasy ruchu. Wykonało ją konsorcjum firm w składzie: Lider – Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów Sp. z o.o., Partner – Polbud Pomorze Sp. z o.o., Partner – Most Sp. z o.o. Oprócz jej budowy wykonano m.in. 2 mosty, 3 wiadukty, 3 nowe skrzyżowania i ekrany akustyczne. Obwodnica ma za zadanie nie tylko odciążyć ruch w centrum Brzozowa, ale też usprawnić ruch na Podkarpaciu, przede wszystkim w kierunku przejść granicznych z Ukrainą (Krościenko) i Słowacją (Radoszyce, Barwinek). Obwodnica Brzozowa ma też przyczynić się do usprawnienia trasy w Bieszczady, Beskid Niski a także Pogórze Przemyskie. Otwarcie zaplanowano na 19 listopada.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5374
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

PoprzedniaNastępna

Wróć do Region

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości