https://nowiny24.pl/cala-droga-ekspreso ... fa-biznesu
Na Podkarpaciu droga ekspresowa S19 będzie miała łącznie 169,6 km. Na razie gotowych jest 30,2 km, a w realizacji 54,2 km. Największym wyzwaniem będzie budowa trasy między Rzeszowem a Barwinkiem, gdzie w trudnym terenie zaplanowano jej aż 85,2 km. Droga ekspresowa S19 to część międzynarodowego projektu Via Carpathia. W naszym kraju ma przebiegać od granicy z Litwą w Budzisku, przez Suwałki do Ełku, dalej trasą S16 do Knyszyna, stamtąd trasą S19 przez Dobrzyniewo Duże – Choroszcz – Siemiatycze – do węzła Lublin Rudnik, następnie S17 przez Lublin Sławinek i dalej przez Nisko do węzła Rzeszów Wschód. Stąd przez autostradę A4 do węzła Rzeszów Zachód i dalej przez Barwinek do granicy ze Słowacją. Na Podkarpaciu długość trasy S19 wyniesie łącznie 169,6 km.
Priorytetowa budowa S19 Teraz zadaniem numer jeden jest budowa trasy ekspresowej S19, która jest jednym z najważniejszych zadań także w rządowym programie budowy dróg na najbliższe lata. Do tej pory udało się wybudować cztery odcinki tej trasy: Sokołów Młp. Północ –Stobierna (12,5 km), Stobierna – Rzeszów Wschód (6,9 km), Rzeszów Zachód – Świlcza (4,4 km) i Świlcza – Rzeszów Południe (6,4 km).
Rzeszów - Barwinek: 47 estakad, 67 mostów i 7 tuneli We wtorek podkarpaccy politycy, samorządowcy i drogowcy, a także przedstawiciele ministerstwa infrastruktury spotkali się w Miejscu Piastowym z mieszkańcami regionu. Dyskutowano na temat budowy drogi, przede wszystkim w tej okolicy. - Między węzłem Rzeszów Południe a Barwinkiem ma powstać łącznie 85,2 km tej drogi. Jej budowa będzie trudnym i wymagającym zadaniem. Planujemy na tym odcinku w sumie 47 estakad, 67 mostów i 7 węzłów. Mają być wpisane w krajobraz tak, aby podkreślić jego walory – mówi Bartosz Wysocki. Konkretne rozwiązania techniczne dla tej części drogi są dopiero planowane. Na podstawie wyników badań, opracowań przygotowanych przez fachowców i konsultacji z mieszkańcami oraz samorządowcami GDDKiA zleci opracowanie projektów i budowę kolejnych części drogi. Zgodnie z rządowym planem ma być gotowa dla ruchu do 2025 roku. Koszt budowy wstępnie szacuje się na ponad 8 mld zł.
Do realizacji przekazaliśmy wykonawcom już kolejnych sześć, które pozwolą dojechać drogą ekspresową z Rzeszowa bezpośrednio do Lublina. Ich łączna długość to 54,2 km, połączą Lasy Janowskie z Sokołowem Młp. Koszt ich budowy to w sumie ponad 1,61 mld zł, a terminy, w których mają być oddane do użytku upływają w 2021 i 2022 roku – mówi Bartosz Wysocki z rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad