Przyglądnijmy się temu bliżej:
1. Jeszcze w lipcu mieliśmy tylko dwa bezpośrednie dziennie. Dzisiaj jest ich 7. To spory progres:
![Bez tytułu.jpg](./download/file.php?id=15554&sid=b05a9b02b4fddceacf1f235c402dbb1c)
- Bez tytułu.jpg (189.37 KiB) Przeglądany 1209 razy
2. Niestety te "50 minut szybciej" to bardzo wybiórczo, bo tyczy się tylko jednego połączenia.
3. No właśnie: tych nowych połączeń przez Kolbuszową i Radom jest tylko dwa dziennie. Jedno schodzi poniżej 4h, drugie to już 4:14. Owszem, szybciej niż przez Lublin i Kraków (oprócz Pendolino, oczywiście), ale jednak trochę naciągane.
4. Tak w ogóle, to zniknął bezpośredni kurs IC przez Kraków - dzisiaj 4 bezpośrednie kursy do WWA to Pendolino przez KRK, IC przez KRK i 2 IC przez Lublin. Nowa siatka to Pendolino, 2 IC przez Radom i 4 IC przez Lublin.
5. Ciekawy jestem, jak te zmiany wpłyną na ilość pasażerów. Na pewno pozytywnie, ale jak bardzo? Obawiam się, że to jeszcze za mało, żeby ludzie zaczęli traktować poważniej kolej na tym kierunku. Gdyby tych kursów IC 4h było z 6 dziennie, to wyglądałoby to znacznie lepiej. Obawiam się, że główną przeszkodą jest tu brak drugiego toru i znaczącej poprawy nie zobaczymy, aż wybudują Rzeszów-Łętownia.