Kolejna wizyta Rusłana
https://wiadomosci.onet.pl/swiat/ruslan ... ny/sttd121
16,5 mln euro dla lotniska! Podpisano umowę na dofinansowanie
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka podpisał umowę z Komisją Europejską na dofinansowanie, kwotą ponad 16,5 mln euro, ważnych inwestycji infrastrukturalnych dla lotniska.
W ten sposób zyskają wsparcie dwa projekty podrzeszowskiego lotniska wybrane w konkursie dla sektora transportu w ramach instrumentu „Łącząc Europę” 2021-2027 (CEF 2). Oba zyskały uznanie w obszarze tematycznym „Dostosowanie sieci TEN-T do podwójnego cywilno-wojskowego zastosowania (dual use) w ramach mobilności wojskowej (tzw. Military Mobility)”.
Wybrane projekty to:
1. Budowa drugiego etapu równoległej drogi kołowania oraz pierwszy etap przebudowy drogi startowej na odcinku 700 m wraz z infrastrukturą techniczną.
2. Etap drugi przebudowy drogi startowej na odcinku 1800 m wraz z infrastrukturą techniczną.
Strategiczne lotnisko w Polsce ma poważny problem. Balice nie mogą budować nowego pasa
Lotnisko Kraków-Balice ma poważny problem. Są pieniądze, są plany, ale na budowę nowego pasa startowego nie ma zgody nie tylko okolicznych mieszkańców, ale także Naczelnego Sądu Administracyjnego. Problem polega na tym, że obecnego pasa startowego niedługo nie będzie można użytkować. Port lotniczy Kraków – Balice potrzebuje nowego pasa startowego jak tlenu. Ten, który jest wykorzystywany obecnie musi przejść remont, a prace powinny rozpocząć się w najbliższych latach. Jeśli nowy pas nie powstanie do momentu rozpoczęcia remontu,
lotnisko Kraków-Balice zostanie zamknięte na przynajmniej pół roku. Oczywiście w tym czasie obsługa jakichkolwiek samolotów będzie niemożliwa ...
... Wyrok NSA nie podlega zaskarżeniu. W praktyce oznacza to wstrzymanie wszystkich procedur w tym także pozyskania środków z resortu infrastruktury na realizację tej inwestycji ...
pisul pisze:Nasze lotnisko ma szansę stać się liderem i to już nie liderem lokalnym a ogólnopolskim patrząc jak w Krakowie, drugim lotnisku w Polsce NSA zablokował im budowę drugiego pasa. U nas będą budować a tam sąd zakazał i od decyzji nie można się odwołać!
Dla naszego lotniska idą złote czasy
GDOŚ podzieliła wątpliwości
GDOŚ nie tylko uchyliła decyzję środowiskową, ale przy okazji mocno akcentowała braki merytoryczne w dokumentacji, o których miesiącami alarmowali protestujący przeciwko inwestycji. Bezpodstawna odmowa udziału stron w postępowaniu, bezkrytyczne powielanie racji inwestora czy pozorność analizy wariantowej inwestycji - to tylko niektóre z błędów, które urzędnikom z Kielc i Krakowa wytknęła wówczas GDOŚ.
NSA podtrzymuje decyzję GDOŚ
Niedługo potem – zgodnie z przysługującym mu prawem – MPL zaskarżył uchylenie decyzji środowiskowej do sądu administracyjnego. Najpierw sprzeciw władz portu lotniczego we wrześniu 2021 roku oddalił Wojewódzki Sąd Administracyjny, a 16 lutego skargę kasacyjną oddalił Naczelny Sąd Administracyjny.
W uzasadnieniu wyroku NSA podtrzymał stanowisko GDOŚ o wielu błędach formalno-prawnych, omijaniu procedur, wadliwych konsultacjach społecznych czy braku udokumentowania alternatywnych wariantów.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości