Lotniskowe niusy

Wszystko co dotyczy Jasionki, lotniska i strefy

Re: Lotniskowe niusy

Postautor: maks » 13 paź 2022, 15:52

maks
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 3567
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

Re: Lotniskowe niusy

Postautor: maks » 02 lis 2022, 23:23

maks
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 3567
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

Re: Lotniskowe niusy

Postautor: Patryk M » 03 lis 2022, 15:45

16,5 mln euro dla lotniska! Podpisano umowę na dofinansowanie
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka podpisał umowę z Komisją Europejską na dofinansowanie, kwotą ponad 16,5 mln euro, ważnych inwestycji infrastrukturalnych dla lotniska.

W ten sposób zyskają wsparcie dwa projekty podrzeszowskiego lotniska wybrane w konkursie dla sektora transportu w ramach instrumentu „Łącząc Europę” 2021-2027 (CEF 2). Oba zyskały uznanie w obszarze tematycznym „Dostosowanie sieci TEN-T do podwójnego cywilno-wojskowego zastosowania (dual use) w ramach mobilności wojskowej (tzw. Military Mobility)”.

Wybrane projekty to:

1. Budowa drugiego etapu równoległej drogi kołowania oraz pierwszy etap przebudowy drogi startowej na odcinku 700 m wraz z infrastrukturą techniczną.

2. Etap drugi przebudowy drogi startowej na odcinku 1800 m wraz z infrastrukturą techniczną.

https://rzeszow.naszemiasto.pl/165-mln- ... c1-9071887
Patryk M
Maniak
Maniak
 
Posty: 2478
Na forum od: 27 kwie 2021, 20:02

Re: Lotniskowe niusy

Postautor: pisul » 03 lis 2022, 20:36

Nasze lotnisko ma szansę stać się liderem i to już nie liderem lokalnym a ogólnopolskim patrząc jak w Krakowie, drugim lotnisku w Polsce NSA zablokował im budowę drugiego pasa. U nas będą budować a tam sąd zakazał i od decyzji nie można się odwołać!

Dla naszego lotniska idą złote czasy ;)




Strategiczne lotnisko w Polsce ma poważny problem. Balice nie mogą budować nowego pasa


Lotnisko Kraków-Balice ma poważny problem. Są pieniądze, są plany, ale na budowę nowego pasa startowego nie ma zgody nie tylko okolicznych mieszkańców, ale także Naczelnego Sądu Administracyjnego. Problem polega na tym, że obecnego pasa startowego niedługo nie będzie można użytkować. Port lotniczy Kraków – Balice potrzebuje nowego pasa startowego jak tlenu. Ten, który jest wykorzystywany obecnie musi przejść remont, a prace powinny rozpocząć się w najbliższych latach. Jeśli nowy pas nie powstanie do momentu rozpoczęcia remontu,
lotnisko Kraków-Balice zostanie zamknięte na przynajmniej pół roku. Oczywiście w tym czasie obsługa jakichkolwiek samolotów będzie niemożliwa ...
... Wyrok NSA nie podlega zaskarżeniu. W praktyce oznacza to wstrzymanie wszystkich procedur w tym także pozyskania środków z resortu infrastruktury na realizację tej inwestycji ...


źródło: https://spidersweb.pl/bizblog/strategic ... -w-polsce/
Awatar użytkownika
pisul
VIP
VIP
 
Posty: 8570
Na forum od: 27 cze 2014, 21:40

Re: Lotniskowe niusy

Postautor: Tukam » 04 lis 2022, 9:30

@Pisul - wstrzymaj konie. Na pewno część ruchu nam się dostanie ale umówmy się u nas również nie ma warunków na dobudowę drugiego pasa, obecny nie jest wieczny, na niego również przyjdzie pora. Dodatkowo nawet jeśli na pół roku dostalibyśmy wszystkie możliwe połączenia z Balic, to po remoncie zdecydowana większość wróci do macierzy, ponieważ Kraków po pierwsze jest większym i ważniejszym miastem a po drugie stamtąd można wygodnie zebrać pasażerów ze znacznie większego obszaru niż u nas, nawet uwzględniając A4 i S19.
Tukam
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 327
Na forum od: 07 lut 2021, 14:47

Re: Lotniskowe niusy

Postautor: arek898 » 04 lis 2022, 10:00

pisul pisze:Nasze lotnisko ma szansę stać się liderem i to już nie liderem lokalnym a ogólnopolskim patrząc jak w Krakowie, drugim lotnisku w Polsce NSA zablokował im budowę drugiego pasa. U nas będą budować a tam sąd zakazał i od decyzji nie można się odwołać!
Dla naszego lotniska idą złote czasy ;)


Pisul, musisz książkę napisać, ale dla dzieci bo to są bajki ;)

Złote czasy idą, ale dla Katowice-Pyrzowice. Mają dokładnie drugą najdłuższą drogę startową w Polsce (3200 m jak Rzeszów) - z tym że mają nowszą drogę, a w Rzeszowie pas startowy jest w złym stanie - tragicznie trzepie, stąd inwestycja, która i u nas ograniczy operacje lotnicze - z pewnością loty do Newark odpadną ;)
Katowice mają przewagę w każdym obszarze: przepustowości, dróg kołowania i terminalu cargo - Rzeszów ma plecy we wszystkich obszarach.
W 2019 r. otwarto najwyższą i najnowszą w Polsce wieżę kontroli lotów.
Ponadto, w ubiegłym roku 2021 oddano nowy terminal pasażerski i nową płytę postojową, co znacząco zwiększy przepustowość. Pod względem transportu cargo - drugię po Wawie największe lotnisko w PL.
Obsługują przewoźników tych samych co w Krakowie - a nie ma ich w Rzeszowie np. KLM, easyJET itd.

W Rzeszowie pas startowy jest w złym stanie i nie ma drugiej drogi kołowania - co blokuje rozwój Rzeszowa znacząco, ponieważ samoloty nie mogą ustawiać się w kolejce tylko muszą robić nawrotkę na pasie. Ponadto, powoli pojawia się problem z przepustowością - niestety ale 1 rękaw i 4 gate-y to jest w tej chwili dramat. Stanowiska check-in już się kurczą. Krótko - Rzeszów nie jest w żadnym stopniu gotowy na przejęcie lotów z Krakowa. Nie mamy wystarczających terminalów Cargo, przepustowości na terminalu i dróg kołowania.
arek898
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 305
Na forum od: 03 lut 2022, 17:00

Re: Lotniskowe niusy

Postautor: Tukam » 04 lis 2022, 11:12

W pełni się zgadzam.
Tukam
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 327
Na forum od: 07 lut 2021, 14:47

Re: Lotniskowe niusy

Postautor: voy » 04 lis 2022, 22:04

Z ciekawości spojrzałem co tam w Balicach słychać, okazuje się, że władze poszły "na rympał":

GDOŚ podzieliła wątpliwości

GDOŚ nie tylko uchyliła decyzję środowiskową, ale przy okazji mocno akcentowała braki merytoryczne w dokumentacji, o których miesiącami alarmowali protestujący przeciwko inwestycji. Bezpodstawna odmowa udziału stron w postępowaniu, bezkrytyczne powielanie racji inwestora czy pozorność analizy wariantowej inwestycji - to tylko niektóre z błędów, które urzędnikom z Kielc i Krakowa wytknęła wówczas GDOŚ.

NSA podtrzymuje decyzję GDOŚ

Niedługo potem – zgodnie z przysługującym mu prawem – MPL zaskarżył uchylenie decyzji środowiskowej do sądu administracyjnego. Najpierw sprzeciw władz portu lotniczego we wrześniu 2021 roku oddalił Wojewódzki Sąd Administracyjny, a 16 lutego skargę kasacyjną oddalił Naczelny Sąd Administracyjny.

W uzasadnieniu wyroku NSA podtrzymał stanowisko GDOŚ o wielu błędach formalno-prawnych, omijaniu procedur, wadliwych konsultacjach społecznych czy braku udokumentowania alternatywnych wariantów.


https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,444 ... 3-L.1.maly

https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -178037691
voy
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 95
Na forum od: 31 sie 2014, 17:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lotniskowe niusy

Postautor: pisul » 05 lis 2022, 0:16

Zgadzam się z przedmówcami.
Ale to wszystko uległo zmianie w dniu 24 lutego. Zabrzmi to dziwnie ale Kraków leży z boku. Kraków się nie liczy. Kraków jest o taki taki " . " malutki. To Rzeszów stał się hubem komunikacyjnym, medycznym, dla darów i dozbrajania Ukrainy. A po nowym roku po przeniesieniu tak tak z Ukrainy do Polski ukraińskiej produkcji uzbrojenia przez nasze lotnisko będzie już przechodziło 110% uzbrojenia!

Polityka energetyczna UE oparta na gazie z Rosji poniosła klęskę. Dlatego dziś UE stara się zatrzeć złe wrażenie i zrobi wszystko żeby europejską opinia publiczna zobaczyła że "UE pomaga Ukrainie". Dlatego Jasionka dostała wielomilionowe dofinansowanie ełro do 2 swoich inwestycji. W przypadku Krakowa mieszkańcy zablokowali rozbudowę Balic podając argumenty ekologiczne/środowiskowe. Rzeszowskie lotnisko jest nietykalne niczym w filmie The Untouchables Briana De Palmy ludzie walczący z Al Capone :lol: Wojną zmieniła wszystko. Normalnie np. żadna inwestycja w strefie Natura 2000 nie miałaby szans. A wycięli kilkaset hektarów lasów i wywieźli miliony kubików piasku z plaży i niedawno otwarli przekop Mierzei Wiślanej. Da się?
Inwestycję na Jasionce mają priorytet a nie prawo obowiązujące w czasie pokoju. Jeżeli wojska stacjonujące na Jasionce USA/NATO poproszą o 3 pas będzie i 3 i 4!

Nawet wybory za rok i jakakolwiek zmiana władzy w Polsce tego nie zatrzymają. UE płaci, Baiden wydał rozkaz, System Patriotów zainstalowany na Jasionce broni Podkarpacia. Zarząd lotniska powinien wykorzystać swoje 5 minut bo druga taka szansa nie zdarzy. Te "5 minut" może potrwać i 10 lat bo tyle trwała wojną Rosji w Afganistanie ale patrząc dzisiaj w jakiej kondycji jest Putin i jak wsiada do limuzyny ... przejeżdza 100m i wysiada z limuzyny i wchodzi do budynku lepiej prosić o kolejne dofinansowania niż czekać. Koniec wojny będzie oznaczał zakręcenie kurka z pieniędzmi.

Ale na razie prezes lotniska jest cukrowany -
https://www.rzeszowairport.pl/pl/lotnis ... ej-nagrody
Awatar użytkownika
pisul
VIP
VIP
 
Posty: 8570
Na forum od: 27 cze 2014, 21:40

Re: Lotniskowe niusy

Postautor: Tukam » 05 lis 2022, 12:32

Czytając to nasuwa się kawał:
- Wstawaj, zes*ałeś się.
- Nie śpię.

Nawet nie wiem od czego odpowiedź zacząć, skoro startujesz z wysokiego C mówiąc, że Kraków jest taki " . " malutki. To, że jesteśmy blisko granicy, w razie większych kłopotów Ukraińców stanie się problemem. Widziałeś jak w pierwszych dniach wojny ruscy podziurawili ich lotniska. Wiem, że fajnie słucha się zapowiedzi rządzących, że w razie konfliktu nie oddamy ni centymetra granicy (połączone z przerzutem czarnej dywizji pod granicę w zasięg ruskich rakiet), jednak nawet obecny konflikt pokazuje, jak ważne jest wypuszczanie przeciwnika w głąb pola i odcinanie oddziałów wojną manewrową. Kraków oddalony o 200 km, połączony szeroką, "poziomą" autostradą robi się idealnym punktem przerzutu w naszą stronę w razie problemów na naszej wschodniej granicy. Logistyka lotnicza działa wyłącznie w warunkach pełnego bezpieczeństwa w otoczeniu. W razie konfliktu, ruscy wyłączą nasze i lubelskie lotniska w pierwszej kolejności.
Wracając do lotniska. Włącz człowieku mapę, popatrz na to lotnisko z góry i powiedz, gdzie Ty chcesz zmieścić drugi pas (już nie wspomnę o wyższych liczbach które podałeś) i całą infrastrukturę towarzyszącą? Chyba, że w Twojej wizji samolot wyląduje na pasie, zrzuci towar w połowie długości i odleci bez zatrzymania. Gdzie widzisz drogi kołowania, miejsca do odladzania, miejsca do postoju w razie potrzeby, bo o hangarach czy drugim terminalu nie wspomnę. Zobacz na mapie Gatwick Airport (najruchliwsze z lotnisk o jednym pasie) i porównaj rozmiary infrastruktury tam i u nas i spróbuj zrozumieć jak wielkie braki w tym zakresie mamy. Na podstawie przekopu można nakręcić kolejną część Misia. CPK zaczął krytykować już nawet poprzedni prezes biorąc pod uwagę m.in. głupotę założeń i tworzenie konkurencji transportu kolejowego i drogowego zamiast stwarzania alternatyw.
Rządowa propaganda kapie z Twoich postów. Megalomańskie projekty faktycznie brzmią świetnie, ale widać w nich, że nie zdołaliśmy się pozbyć myślenia wywodzącego się jeszcze z czasów kiedy mieliśmy tu weselszy ustrój. Kończąc wywód- fakt koniunktura nam sprzyja w obecnym czasie ale wspomniane dofinansowanie + może kilka mniejszych inwestycji w infrastrukturę to max na co możemy liczyć. W temacie Balic, nawet jeśli czeka ich krótka przerwa to ruch rozejdzie się po okolicznych lotniskach i wróci w co najmniej tak samo dobrej kondycji po remoncie.
Tukam
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 327
Na forum od: 07 lut 2021, 14:47

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jasionka

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości