autor: cybermysz » 18 cze 2021, 20:57
Jest już wątek o tej inwestycji. Jeśli zrealizują zgodnie z wizką, to dla mnie OK. Aktualnie marnuje się potencjał tej części miasta.
Jeśli mamy poważnie rozmawiać o infrastrukturze miejskiej, to musimy ustanowić nowe standardy.
Korki
Ruch uliczny gwałtownie wzrósł po wznowieniu zajęć stacjonarnych w szkołach. Firmy powoli przenoszą pracowników do biur. W październiku wrócą studenci. Trzeba wziąć pod uwagę kilka czynników:
- część pasażerów MPK po wybuchu pandemii na zawsze przesiadła się do samochodów
- część osób wybrało rower lub hulajnogę, ale infrastruktura pozostawia wiele do życzenia
- dzieci są wożone do szkół i przedszkoli, a jeszcze 20 lat temu wszystko było na miejscu
- zamiast minimalizować potrzebę posiadania auta, cały czas ją zwiększamy
Jak zachęcić ludzi do przesiadki na alternatywne środki transportu?
Studium przypadków. Dlaczego na zakupy do Millenium Hall ludzie chętnie przyjeżdżają rowerami, a do innych galerii już nie? Pod dachem MH jest dużo U-kształtnych stojaków i wciąż brakuje miejsc na rowery. Pod innymi galeriami stojak wyrwikółko i ludzie niechętnie korzystają. Ale jedna rzecz mnie zastanawia. Ile rowerów w MH stoi od miesięcy? Jeśli tak jest, to nie bez powodu. Nie są to na pewno rowery porzucone przez właścicieli.
Po pierwsze - nowoczesne rowerownie w zakładach pracy, szkołach, uczelniach, urzędach, a przynajmniej zadaszone wiaty.
Po drugie - spójna sieć dróg rowerowych bez krawężników (rower jeszcze przejedzie, ale hulajnoga znacznie gorzej to znosi).
Po trzecie - inwestycje mieszkalne też powinny posiadać rowerownie dla mieszkańców i dla gości
Po czwarte - by przełamać bariery społeczne, przykład musi iść z góry
Podstawa to ograniczenie mobilności ludzi. Praca z domu tam, gdzie to możliwe. Samowystarczalne osiedla. Delikatesy do 10 minut pieszo. Nie, Żabka nie wystarczy. Szkoły i przedszkola bez potrzeby wożenia dzieci na drugi koniec miasta. Usługi.
Sprawnie działająca komunikacja miejska i łatwo dostępny system roweru miejskiego.
Zieleń
Zieleń nie 10 minut pieszo, a w zasięgu wzroku. Wszystkie parkingi pod ziemię. Popatrzcie na stare osiedla i porównajcie do współczesnych betonowych gett. Widok na parking to smutny widok. Odległości między blokami muszą być większe.
Architektura
Nie mam nic przeciwko wieżowcom. Centrum należy dogęścić (jest o tym wątek na forum). Ale planujmy nowe osiedla z głową. Nie może być tak, jak obecnie, czyli każdy buduje po swojemu betonowe getta, wokół wszystko ogrodzone i parkingi zamiast zieleni.