Re: Parkingi wielopoziomowe w Rzeszowie ?
: 31 mar 2019, 16:43
c.d
Miasto chce wybudować wielopoziomowy parking przy targowisku na ul. Dworaka. Już teraz kierowcy walczą o miejsca parkingowe
Budowa drugiego parkingu, a później wprowadzenie opłat za postój niewiele pomogły. W niedziele znalezienie wolnego miejsca parkingowego przy targowisku wciąż graniczy z cudem. Dlatego miasto przymierza się do budowy trzeciego parkingu, tym razem dwupoziomowego.
Przy ul. Dworaka znajduje się największe miejskie targowisko. W dni robocze świeci pustkami, za to co niedzielę na zakupy przyjeżdżają tu tłumy. I te tłumy mają kłopot z tym, by znaleźć miejsce do parkowania. W niedziele przejazd 750-metrową ul. Dworaka w kierunku targowiska może trwać nawet pół godziny. Samochody stoją w korku, kierowcy czekają po kilkadziesiąt minut na to, by zwolniło się miejsce parkingowe.
Miejsc wciąż mało
Klientom i kupcom nowego targowiska początkowo miał wystarczyć parking na 200 miejsc postojowych. Bardzo szybko okazało się, że to za mało. Klienci, którzy przyjeżdżali w niedziele na targ, parkowali gdzie popadnie: wzdłuż ulic Lwowskiej, Rejtana, Mieszka I, a nawet Kustronia.
W ubiegłym roku miasto wybudowało drugi parking – w miejscu, gdzie w przyszłości powstanie druga nitka ul. Dworaka w ramach budowy tzw. Wisłokostrady – drogi łączącej al. Rejtana z ul. Ciepłowniczą. Ma 160 miejsc postojowych. Razem to 360 miejsc. Jak było jednak do przewidzenia – to wciąż za mało.
Będzie parking dwupoziomowy?
Miasto, żeby zwiększyć rotację na obu parkingach, wprowadziło opłaty za postój. Teraz przymierza się do budowy parkingu wielopoziomowego. Miałby on powstać po prawej stronie ul. Dworaka, między mostkiem nad potokiem Młynówka a jednostką wojskową.
– Ogłosiliśmy konkurs na opracowanie wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej dla tej inwestycji – potwierdza Maciej Chłodnicki, rzecznik prasowy prezydenta miasta.
Pod uwagę brane są dwa warianty parkingu: w terenie oraz dwupoziomowy. Pierwszy mógłby pomieścić 150 samochodów, licząc z miejscami dla osób niepełnosprawnych, a drugi – 220 samochodów. Jego drugi poziom miałby być dopasowany wysokością do ul. Dworaka. Oprócz tego powstanie niezbędna infrastruktura: droga dojazdowa, oświetlenie oraz kanalizacja.
– W tym roku chcemy wykonać dokumentację i uzyskać wszystkie zgody. W przyszłym roku moglibyśmy już zacząć budowę. Ta inwestycja przyda się także ze względu na planowaną budowę Wisłokostrady – mówi Chłodnicki.
gazetarzeszow