Strona 4 z 9

Re: Metrobus i tramwaj sposobem na korki

Post: 04 kwie 2022, 12:15
autor: Nikoś
Kończąc dyskusje nie na temat - jeśli nie będzie oferty min. 1x godzinę w dni robocze to nic nie przekona do przesiadki do pociagu.

Re: Metrobus i tramwaj sposobem na korki

Post: 04 kwie 2022, 12:33
autor: Some Grue
Żeby wybudować linię kolejową do centrum Łańcuta, to po pierwsze musi tam być odpowiednie ukształtowanie terenu, po drugie - musi być ku temu choć trochę miejsca. A tego miejsca tam nie ma.
Co do kosztów, to oprócz tych "oczywistych" masz jeszcze koszt społeczny, czyli np. konieczność wywłaszczenia zabudowanych gruntów. Im więcej takich budynków musisz wyburzyć i im więcej osób będzie miało zamiast sąsiada linię kolejową, tym większy jest opór społeczności przed taką zmianą. To samo jest z nową linią Rzeszów - Łętownia.

Re: Metrobus i tramwaj sposobem na korki

Post: 04 kwie 2022, 22:56
autor: porteño
Wcale nie twierdzę, że linia do centrum Łańcuta to jakiś priorytet czy nawet coś w ogóle opłacalnego, ale na pewno miałoby to większy sens komercyjny niż proponowana tu wcześniej linia Boguchwała-Strażów. A jak turyści obecnie jeżdżą do Łańcuta? Bardzo często taksówką albo właśnie wypożyczonym samochodem, zakorkowując miasto. Nie widziałem jeszcze żadnych zagranicznych turystów we "wsiobusach". :lol:

Wasze argumenty o aktualnej ofercie w kontekście propozycji na przyszłość są trochę z kosmosu, w końcu najpierw musi być infrastruktura, a dopiero później dostosuje się grafiki. To, że aktualny zarząd planuje niewiele połączeń tu czy tam, nie ma tu nic do rzeczy, wszak rozmawiamy o tym co by według nas było lepsze czy gorsze, czyli pozostajemy cały czas w sferze propozycji, a nie ocen tego, co jest czy będzie.

Re: Metrobus i tramwaj sposobem na korki

Post: 05 kwie 2022, 7:00
autor: Doniek
Nie jestem specjalistą od pojazdów trakcyjnych, ale zadam pytanie. Czy nie ma różnicy technicznej/kosztowej między pociągniem/szynobusem a takim zwykłym miejskim tramwajem? On nie może jezdzić na trassach Rzeszów - ościenne gminy? Tramwaj wydaje mi się lżejszym kalibrem i normalnie przecież jezdzi pomiędzy starymi kamienicami. Czy taka "lekka" linia nie może powstać do lotniska?

Re: Metrobus i tramwaj sposobem na korki

Post: 05 kwie 2022, 7:42
autor: jasiop
Doniek
"... Czy taka "lekka" linia nie może powstać do lotniska?
Pomysłodawcy odcinka "lotniskowego" chyba brali pod uwage nie tylko ruch pasażerski ...

porteño
"... najpierw musi być infrastruktura, a dopiero później dostosuje się grafiki."
Chyba żartujesz ...

Najpierw powinno przeprowadzic się analizy czy dane rozwiązanie ma wogóle sens, czy jest zasadne i racjonalne ..

Re: Metrobus i tramwaj sposobem na korki

Post: 28 lip 2022, 16:42
autor: PanKrzychu
Kontynuacja wątku z tematu o kolejce nadziemnej:

Ja przede wszystkiem nie wierzę, że ludzie, którzy w Rzeszowie nie potrafią ogarnąć MPKów ogarną dobre linie dla tramwajów. W żadnym z miast w Polsce poniżej 350tys. mieszkańców nie ma lini jeżdżących po samym centrum. Przecinają je, ale końce mają poza nim - dzięki temu dowożą ludzi nie mieszkających w środku miasta, a więc mniej samochodów do niego wjeżdża. Tramwaj po trasie koła spowoduje tylko większe korki. Ci, co jeździli samochodami będą jeździć nimi dalej, a do tramwaju przesiądą się tylko ci, co teraz jeżdżą MPK.

Nie możemy porównywać się do Warszawy czy Wrocławia - porównujmy się do Olsztyna, Torunia czy Częstochowy.

Re: Metrobus i tramwaj sposobem na korki

Post: 31 lip 2022, 19:52
autor: pisul
Dane z końcówki lipca tego roku:



Gdzie tramwaje jeżdżą najszybciej? Zaskakujący wynik Olsztyna

W Polsce funkcjonuje 15 systemów tramwajowych. Codziennie na ponad 170 linii wyjeżdżają setki pojazdów. Z jakimi przeciętnymi prędkościami poruszają się tramwaje w każdym z badanych miast?


Obrazek

...
źródło: https://www.olsztyn.com.pl/artykul,gdzi ... 35447.html




A to ma kosztować u nas pół miliarda złotych :lol:
Wydać taką kasę żeby 16 km/h w porywach do 20 km/h jeździć? Jakieś szaleństwo.
"Rekord prędkości" w Olsztynie to niecałe 21 km/h. A jeszcze kilka lat temu jak planowano budowę takie głupoty pisali... życie szybko pokazało że tramwaj jako środek transportu puszczony między zwykłym ruchem osobówek żadnego problemu nie rozwiąże a raczej dołoży do pieca i jeszcze bardziej korki spotęguje.
A w Olsztynie tak miało być pięknie:




Olsztyńskie tramwaje pojadą 70 km/h.

Powstający właśnie system tramwajowy w Olsztynie będzie najnowocześniejszym w Polsce. Wszystko wskazuje także, że rozwiązania zaimplementowane w Olsztynie pozwolą tramwajom uzyskać prędkość nawet do 70 km/h ...
źródło: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 50390.html




A Monorail INNOVIA 300 działający w kilku miastach a zawieszony nad ruchem drogowym do 80 km/h ;)

Re: Metrobus i tramwaj sposobem na korki

Post: 31 lip 2022, 20:27
autor: paripadou
Sprawdź pojęcia "prędkość średnia" i "prędkość chwilowa".

Re: Metrobus i tramwaj sposobem na korki

Post: 31 lip 2022, 23:05
autor: Meme
Pisul, w innym wątku, w tym samym zdaje się dziale, tłumaczyłem pojęcie prędkości komunikacyjnej. Już kiedyś o tym pisaliśmy, blisko Ci do propagandystów z TVP, bo mało się starasz :P

Re: Metrobus i tramwaj sposobem na korki

Post: 01 sie 2022, 17:16
autor: Nikoś
Widać poziom forum dokonał odwiertu, ale to nic nowego
Pisul poczytaj na normalnym forum jakim jest FPW o rozwoju sieci tramwajowych i o tym jak miasta rozbudowują swoje sieci tramwajowe. Bo póki co to jedyny alternatywny środek komunikacji wobec autobusów.
Gdyby nie tramwaje to wiele miast już dawno by padło "komunikacyjnie"
Wiem że i tak pisul nie odpowiesz merytorycznie ale co tam - skoro tak zle to czemu Olsztyn rozbudowuje swoją siec tramwajowa i ma dalsze plany ? Dokupił tabor, rozbudowuje zajezdnie. Gorzów też miał plany zlikwidować siec, ale ludzi woleli zmienić włodarza i teraz mają remont plus plany na rozbudowę, itd. itd.