^^^^^^^^
Tramwaj nie ma sensu.
Dziś można zobaczyć na CzytajRzeszów rysunki techniczne na poszczególnych krzyżówkach.
Tramwaj zabierze po 1 lub 2 pasy jezdni prawie w całym centrum miasta! Eliminacja tak sporej ilości pasów drogowych byłaby KATASTROFĄ komunikacyjną. W innych opracowaniach mowa o 150 tyś aut codziennie wjeżdżających do Rzeszowa(
https://supernowosci24.pl/ponad-150-tys ... -rzeszowa/)
Na logikę zabranie znacznej części dróg w żadnym wypadku nie poprawi płynności ruchu drogowego. Może to zrobić jedynie środek komunikacji nie zlokalizowany na ulicy ale zawieszony nad i nie kolidujący z istniejącym ruchem drogowym. Czytaj monorail.
Dziś między pasami kolorowe nasadzenia oddzielające jezdnie. Z tego słynie Rzeszów. Według rysunków WSZYSTKO to zostanie WYCIĘTE pod szyny w pień! To w sumie będzie kilkaset drzew i krzewów. Fijołek który niby miał dbać o drzewa wytnie kilkaset które tyle lat sadził Ferenc?
Podobnie ten wynalazek autobusu jeżdżącego tylko na wprost - merobus.
... Autobusy miałby poruszać się po specjalnie wydzielonych buspasach, na środku pasa drogowego, na który nie mogłyby wjeżdżać inne pojazdy ...
Dalej zabiera się jezdnie wszystkim pod cudaka jeżdżącego tylko na wprost
Mi te zapowiedzi wyglądają na pracę pijarowców od poprawy wizerunku których zatrudnił nowy prezydent w ratuszu. Teraz wszyscy mają mówić o tramwaju i jaki to "pracowity" jest "nasz" prezydent a prawda jest taka że o ile monorail ma szanse powstania (z 4 firm jedna chce budować za własne pieniądze i sama zarządzać) a co do tego pomysłu pijarowców nie ma najmniejszych szans realizacji:
... Według szacunków naukowców z Politechniki Rzeszowskiej, budowa koła tramwajowego mogłaby kosztować 300 mln zł, a realizacja obu linii około 500 mln zł.
źródło:
http://czytajrzeszow.pl/?id=22625&idd=4&poz=ml0