Strona 5 z 12
Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie
:
26 sty 2023, 20:30
autor: Tukam
Pomysł dobry, ale do jego pełnego wykorzystania konieczna byłaby zmiana na rondzie zabraniająca zjazdu na lewy pas z zewnętrznego. Nawet po dorysowaniu linii, działa upośledzone prawo dające pierwszeństwo zjazdu z zewnętrznego + możliwość zajęcia dowolnego pasa.
Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie
:
27 sty 2023, 9:04
autor: Ole
Dla ścisłości nie jest to pas "zewnętrzny" a pas prawy. Traktujemy rondo jak normalną drogę jedynie zjazdy są tylko "w prawo".
Mamy zatem lewy i prawy pas. Koniec offtopic.
Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie
:
27 sty 2023, 15:48
autor: dStan
Przecież to nie jest "offtopic" skoro temat jest o organizacji ruchu w mieście? Dla ścisłości, zgadzam się że rondo należy traktować jak normalną drogę ze zjazdami w prawo, jednak jest to droga biegnąca po łuku więc określania pasów jako zewnętrzny i wewnętrzny dalej mają sens.
Pomysł dobry, ale do jego pełnego wykorzystania konieczna byłaby zmiana na rondzie zabraniająca zjazdu na lewy pas z zewnętrznego.
Jak najbardziej jestem za, ale nie widzę tego patrząc jak w Rzeszowie zabierają się za narysowanie takich linii na rondzie Pobitno
Nawet po dorysowaniu linii, działa upośledzone prawo dające pierwszeństwo zjazdu z zewnętrznego + możliwość zajęcia dowolnego pasa.
To już zależy jak poprowadzone byłyby linie. Na przykład w sytuacji jak na rysunku poniżej, nie byłoby takiego problemu:
Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie
:
27 sty 2023, 16:40
autor: Tukam
Dokładnie, chodzi tutaj o oddzielenie linią ciągłą przestrzeni zaraz za zjazdem z ronda. Nie wiem skąd wziąłeś tą grafikę, nieco mieszane uczucia budzi we mnie ta przerywana ciągła na pasie prawym (lub zewnętrznym
). Nie wiem czy tutaj nie ma jakiś wątpliwkości, że samochód z pasa prawego jadąc dookoła nadal nie będzie miał pierwszeństwa. Moim zdaniem turbina wymuszająca zjazd z zewnętrznego w stronę Targowej byłaby idealna.
W jednym się zgadzamy, jest tutaj co poprawić
Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie
:
02 lut 2023, 22:34
autor: Arrival
dStan pisze:W miejscu zaznaczonym kółkiem robi się zbyt ciasno i ktoś musi odpuścić.
Wystarczy zacząć w tym mieście zacząć egzekwować od ludzi poprawną jazdę po rondzie i nie dopuszczać do opuszczania ronda z pasa wewnętrznego. Wtedy żaden problem nie powstanie.
Imo nie da się wszystkim wpoić tych zasad więc po prostu czas budować tylko ronda turbinowe, a tu nawet nowe inwestycje dalej są klepane wg starej szkoły, która się sprawdza na drogach o niewielkim ruchu.
Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie
:
03 lut 2023, 9:33
autor: dStan
Ok, rozumiem chęć "wymuszania" takiej jazdy, tzn. bezwzględny zjazd z pasa zewnętrznego. Jednak w takim miejscu jak tutaj bardzo mocno ograniczyłoby to przepustowość, ponieważ mimo posiadania 2 pasów na rondzie oraz 2 pasów za rondem wymuszamy zjazd jednym pasem tworząc wąskie gardło. Można sobie wyobrazić, za rondem mieści się ok. 4-5 samochodów do świateł. Wystarczy żeby te wszystkie samochody chciały skręcić w lewo, wtedy "poprawnym" zachowaniem byłoby zająć prawy, zewnętrzny pas na rondzie i z niego zjechać na lewy pas za rondem. I tak w łatwy sposób, kilkoma pojazdami, można zablokować zarówno rondo jak i 2 pozostałe pasy za rondem.
Dlatego też została zmieniona sekwencja świateł na skrzyżowaniu. Wcześniej osobno zielone światło miały auta jadące prosto, a osobno jadące w lewo. I jeśli było za dużo tych jadących w lewo, to blokowały one auta, które zamierzały jechać prosto a miały zielone światło. Ta zmiana moim zdaniem jest na bardzo duży plus i sporo już poprawiła (w porównaniu z pierwszymi dniami po otwarciu przejazdu).
W kwestii płynności ruchu i przepustowości bardziej optymalne byłoby rozwiązanie dzięki któremu z zewnętrznego, lewego pasa rondo, można zjechać na lewy pas za nim, a z wewnętrznego na prawy. Najlepiej bezkolizyjnie. Rondo turbinowe oczywiście wymusiłoby taką organizację ruchu, jednak nie jest to jedyne rozwiązanie. Nie trzeba zmieniać kształtu czy konstrukcji ronda jeśli tylko ktoś wyznaczyłby w odpowiedni sposób kierunki jazdy i adekwatnie wymalował pasy.
Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie
:
03 lut 2023, 10:56
autor: Tukam
@dStan ale przecież rondo turbinowe umożliwia właśnie taką organizację ruchu jak opisałeś.
Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie
:
14 lut 2023, 20:29
autor: Patryk M
Jak częściowo rozładować korki na placu Śreniawitów w Rzeszowie? [MAPA]
Temat zakazu skrętu z placu Śreniawitów w ul. Szopena istnieje w mediach od około 10 lat. Rozwiązanie, które kosztuje grosze i przez chwilę - w 2021 roku - podobało się prezydentowi Rzeszowa, do dziś nie zostało jednak zrealizowane.
https://nowiny24.pl/jak-czesciowo-rozla ... 4-17289963
Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie
:
10 mar 2023, 14:55
autor: Patryk M
Zmiana ruchu przy ZUS. Dodatkowy pas dla jadących z Targowej
Drogowcy wprowadzili zmiany w ruchu na skrzyżowaniu ulic Targowej, Piłsudskiego i Głowackiego w Rzeszowie. Na rondo obok ZUS będzie można wjechać z dwóch pasów.
Do tej pory z ulicy Targowej na rondo przy Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych można było jechać tylko ze środkowego pasa ruchu. Prawy służył do skręcania na al. Piłsudskiego, w kierunku mostu Lwowskiego.
– W piątek, 10 marca, nastąpiła zmiana oznakowania. Z prawego pasa będzie można skręcać zarówno w prawo, jak i jechać na wprost – informuje Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa.
https://rzeszow-news.pl/zmiana-ruchu-pr ... -targowej/
Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie
:
26 cze 2023, 9:20
autor: lordfisher
Zrównoważona mobilność miejska na terenie Rzeszowskiego Obszaru Funkcjonalnego (ROF) – szansa, wyzwanie czy konieczność
zaproszenie na seminarium
Organizatorami seminarium naukowo-technicznego są Katedra Dróg i Mostów Wydziału Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza, Urząd Miasta Rzeszowa oraz Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP, Oddział w Rzeszowie.
Data i miejsce
29 czerwca 2023 r. (czwartek), Politechnika Rzeszowska, al. Powstańców Warszawy 12, sala V-2.
Program
Sesja 1 (9.00–11.30)
9:00–9:15 – Otwarcie seminarium – prof. dr hab. inż. Piotr Koszelnik (rektor Politechniki Rzeszowskiej) oraz Konrad Fiołek (prezydent Rzeszowa)
9:15–9:30 – prof. dr hab. inż. Tomasz Siwowski (Politechnika Rzeszowska): Wprowadzenie do seminarium
9:30–10:30 – dr inż. Paweł Potyrański (UM Rzeszów wraz z zespołem): Zrównoważona mobilność miejska na terenie Rzeszowskiego Obszaru Funkcjonalnego – szansa, wyzwanie czy konieczność
10:30–11:00 – dr hab. Marek Cierpiał-Wolan, prof. UR (GUS, O/Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski): Wyniki badania zachowań transportowych mieszkańców ROF
11:00–11:15 – Jakub Szmytkowski Orange: Orange Możliwości wykorzystania danych
11:15–11:30 – Karol Jaroszewski Visa: Jak płatności mogą wspierać zrównoważony rozwój miast?
11:30–11:45 – Katarzyna Rybus – DotConnect: Badania parkingowe z wykorzystaniem nowoczesnych technologii
11:45–12:15 – Przerwa kawowa
Sesja 2 (12:15–15:00)
12:15–12:30 – dr inż. Mateusz Szarata (Politechnika Rzeszowska): Pomiary, wyniki i wnioski w zakresie transportu niezmotoryzowanego na terenie ROF
12:30–13:00 – dr inż. Lesław Bichajło (Politechnika Rzeszowska): Pomiary, wyniki i wnioski w zakresie indywidualnego transportu samochodowego na terenie ROF
13:00–13:30 – dr inż. Mateusz Szarata (Politechnika Rzeszowska): Pomiary, wyniki i wnioski w zakresie transportu publicznego na terenie ROF
13:30–14:00 – Urszula Duda (Politechnika Krakowska): Stan istniejący i potrzeby w zakresie parkingów miejskich w Rzeszowie
14:00–14:30 – dr inż. Mateusz Szarata (Politechnika Rzeszowska): Symulacja rozwoju transportu na terenie ROF do roku 2050
14:30–15:00 – prof. dr hab. inż. Tomasz Siwowski (Politechnika Rzeszowska): Dyskusja, pytania, podsumowanie, zamknięcie seminarium