Metrobus i tramwaj sposobem na korki

Pomysły na ulepszenie transportu, MPK i ogólnie kwestii komunikacyjnych w Rzeszowie

Re: Metrobus i tramwaj sposobem na korki

Postautor: porteño » 15 paź 2022, 16:33

Nikoś pisze:Wiekszych bzdur dawno nie czytałem, ale chociaż się uśmiałem że taki kawałek 8km w takim czasie pokonywany. No dobre sobie :lol:
Czemu Francja stawia na rozwój sieci tramwajowych ? Dania czy inne kraje - bo nie ma lepszego i bardziej pojemnego transportu
A to że komunikacja w Rzeszowie już dawno nie przystaje do wspołczesnych norm to nic nowego
Wiec sobie siedz tam gdzie siedzic i jezdzij na rowerze :lol:

Nie ma takiego słowa jak "jeździj". Sprawdź sobie w słowniku, poprawna forma to "jeźdź".

8,4 km w linii prostej bez połączenia bezpośredniego przekłada się na:
- 10 minut na dotarcie pieszo do najbliższego przystanku tramwajowego (wszak w przeciwieństwie do autobusu tramwaj nie wjedzie w osiedlowe ulice, tylko do głównej arterii trzeba dojść)
- tramwaje jeżdżą co około 10 minut, więc nawet bez żadnego zatoru trzeba liczyć do 10 minut czekania
- trasa tramwaju w ogóle nie pokrywa się z kierunkiem, w którym jest moje biuro, więc muszę pokonać jakieś 5 km do najbliższego punktu przesiadkowego (około 15 minut jazdy bez korków)
- metro jeździ co 7-8 minut, więc jak akurat się nie zgra z czasem przyjazdu tramwaju, to są kolejne minuty do doliczenia
- 5 stacji metra to 10 minut jazdy
- około 10 minut na dojście od stacji metra do biura
I co? Nie uzbiera się niemalże godzina? Tylko ktoś z Rzeszowa może tego nie ogarniać. A niech ci się 2 razy w tygodniu trafi zator na linii tramwajowej i 20 minut czekania, żeby potem 3 składy jednocześnie podjechały, to się dopiero uśmiejesz. :lol:

Francja ani Dania na nic nie stawia. Władze każdego miasta decydują indywidualnie o najlepszych potrzebach transportowych na miarę swoich możliwości w oparciu o infrastrukturę i oczywiście fundusze. Miasta z szerokimi ulicami niech sobie budują torowiska na pasach zieleni, przecinając arterie tu i tam, ale żadne rozsądne władze nie zdecydowałyby się na puszczenie torów środkiem Dąbrowskiego, Lisa-Kuli czy Hetmańskiej. Mądre rozwiązania we Francji wprowadziło np. Rennes, albo we Włoszech Perugia czy Brescia.
porteño
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 988
Na forum od: 24 lip 2014, 18:02

Re: Metrobus i tramwaj sposobem na korki

Postautor: arek898 » 01 lis 2022, 20:58

arek898
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 226
Na forum od: 03 lut 2022, 17:00

Re: Metrobus i tramwaj sposobem na korki

Postautor: PanKrzychu » 02 lis 2022, 1:49

Ja tylko mam nadzieję, że Politechnika, która opracowywuje pomysły zarówno na tramwaje jak i na wiadukt na skrzyżowaniu Powstańców Warszawy/Kwiatkowskiego uwzględni te dwa projekty w swoich opracowaniach. Głupio by wyszło, gdyby się okazało, że któryś (albo obydwa) trzeba wyrzucić do kosza, bo na to nie wpadli i stworzyli dwie wykluczające się koncepcje 8-)
PanKrzychu
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 53
Na forum od: 07 paź 2021, 0:57

Re: Metrobus i tramwaj sposobem na korki

Postautor: Patryk M » 27 gru 2022, 9:32

Czy tramwaje w Rzeszowie mają sens?
50 tysięcy złotych przeznaczyli rzeszowscy radni na badania, które mają dać odpowiedź na to, czy jest sens inwestować w linie tramwajowe w mieście. Jedni wizją pędzących po szynach pojazdów już są zachwyceni i widzą w tym gotową receptę na poprawę transportu w mieście, dla innych to „fantasmagoria, trochę podobna do kolejki nadziemnej”. – Dobrze, że taka analiza zostanie przeprowadzona. Tylko to ma być uczciwy rachunek, a nie, że ktoś dopasowuje go do jakiegoś sloganu, który dobrze wygląda na plakacie wyborczym – powiedział nam jeden z ekspertów.

https://supernowosci24.pl/czy-tramwaje- ... maja-sens/
Patryk M
Maniak
Maniak
 
Posty: 1527
Na forum od: 27 kwie 2021, 20:02

Re: Metrobus i tramwaj sposobem na korki

Postautor: Tukam » 27 gru 2022, 10:19

I kolejny
https://nowiny24.pl/czy-w-stolicy-podkarpacia-faktycznie-potrzebne-sa-tramwaje/ar/c4-17155459

Czy w stolicy Podkarpacia faktycznie potrzebne są tramwaje?

Tramwaj, czyli najprościej mówiąc pojazd szynowy o napędzie elektrycznym służący do przewozu osobowego, miałby stać się panaceum na problemy transportowe w stolicy podkarpacia. To główny postulat rzeszowskich radnych PiSu, próbujących w ostatnim czasie zarazić zarówno Prezydenta jak i rzeszowian ideą budowy pierwszej w mieście linii tramwajowej. Ile jest w tym zamyśle słuszności, a ile politycznego koloryzowania. Czy rzeczywiście ta smukła szynowa kolejka ma szanse uatrakcyjnić rzeszowski „zbiorkom” a także co czyni ją efektywną w działaniu. Patrząc na rosnąca popularność tramwaju w zachodniej Europie wydaje się, że dziś, w dobie nieustannego poszukiwania przez polskie samorządy sposobu na poskromienie mody na poruszanie się własnym samochodem w mieście, warto przyjrzeć się bliżej tramwajom i poszukać odpowiedzi na te kilka postawionych wyżej pytań.
Tukam
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 129
Na forum od: 07 lut 2021, 14:47

Re: Metrobus i tramwaj sposobem na korki

Postautor: Kano » 27 gru 2022, 11:54

Pomijając monorail i tramwaj, można wziąć pod uwagę rozwiązanie, które jest dość powszechnie stosowane w Chicago. Można puścić ruch nad drogą, zostawić pasy zieleni .... W tym przypadku ma to przewagę nad tramwajem, który podczas przejazdu częściowo blokuje ruch.
Załączniki
Przechwytywanie.JPG
Przechwytywanie.JPG (98.91 KiB) Przeglądany 1874 razy
Kano
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 62
Na forum od: 31 mar 2015, 14:17

Re: Metrobus i tramwaj sposobem na korki

Postautor: Some Grue » 30 gru 2022, 11:31

Nie no, proszę, Chicago to przecież miasto podobnej wielkości co Rzeszów... ;)
Po pierwsze i ostatnie, jak ZTM nie potrafi ogarnąć komunikacji autobusowej jaką posiada, to żadne cuda na kiju nam nie pomogą.
Some Grue
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 80
Na forum od: 26 mar 2021, 12:49

Re: Metrobus i tramwaj sposobem na korki

Postautor: arek898 » 30 gru 2022, 19:26

Kano pisze:Pomijając monorail i tramwaj, można wziąć pod uwagę rozwiązanie, które jest dość powszechnie stosowane w Chicago. Można puścić ruch nad drogą, zostawić pasy zieleni .... W tym przypadku ma to przewagę nad tramwajem, który podczas przejazdu częściowo blokuje ruch.


Miałem okazję jeździć w tym roku tymże metrem w Chicago, a dokładnie CTA. Podziwiam nadal fakt przyrównywania Rzeszowa do aglomeracji większej od Warszawy. Chciałbym zaznaczyć, że prawie każda stacja ma ruchome schody i windy, system informacji pasażerskiej a także biletomaty, to są bardzo duże koszta. Nie mówiąc o samej infrastrukturze, liniach energetycznych napowietrznych. Dodatkowo CTA w Chicago to nie tylko kolej naziemna… ona jest połączona z podziemną. Jak wiemy PKP wydało miliony złotych na stację Rzeszów Gł., gdzie są ruchome schody i windy. Co więcej marszałek wydał już blisko 1 mld na zakup nowego taboru (większość z UE). Nawet Krakowa nie stać na takie cudo, ale żyjmy dalej w baśni.
arek898
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 226
Na forum od: 03 lut 2022, 17:00

Poprzednia

Wróć do Propozycje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość