Strona 4 z 11

Re: Polityka rowerowa Miasta Rzeszowa

Post: 01 kwie 2019, 9:54
autor: bezczas
Przed budynkiem te kilka miejsc postojowych teoretycznie przeznaczone będzie dla petentów, natomiast z tyłu budynku - dla urzędników.
Znając życie, kierowcy tak będą parkować swoje samochody, że jeszcze połowę chodnika zastawią.
Ot taka kolejna innowacja Rzeszowska...

Re: Polityka rowerowa Miasta Rzeszowa

Post: 01 kwie 2019, 10:15
autor: Frodo907
Podglądy z geoportala.
po lewej działka na której lezy ul. Lubelska, po prawej nowy budynek U.Marsz. Zwróćcie uwagę gdzie sięgaja miejsca parkingowe
Obrazek

I jeszcze jeden.
Obrazek

Ja sprawy nie zostawię tak. Jak trzeba będzie to sprawa do sądu pójdzie.

Re: Polityka rowerowa Miasta Rzeszowa

Post: 01 kwie 2019, 18:05
autor: riko
Frodo907 jestem za tym żeby tej sprawy tak nie zostawiać.

Re: Polityka rowerowa Miasta Rzeszowa

Post: 01 kwie 2019, 18:46
autor: pisul
Nie wiem jak się z tego geodeta wytłumaczy. Ewidentnie przywłaszczyli sobie kawałek cudzej działki. W takim wypadku budynek nie może być oddany do użytku a to co "pożyczono" powinno zostać zwrócone.

Re: Polityka rowerowa Miasta Rzeszowa

Post: 01 kwie 2019, 20:44
autor: Frodo907
Inżyniera, kierownika budowy i cały nadzór budowlany. Dorwę dokumenty i z imienia i nazwiska upublicznię.
Żadne RODO nie uchroni.
O odebranie uprawnień się postaram.
Z skarbówka już wygrałem jak próbowała mi coś wmówić.

Re: Polityka rowerowa Miasta Rzeszowa

Post: 02 kwie 2019, 0:09
autor: iamRZE
W dokumentacji przetargowej dostępny jest "Projekt zagospodarowania terenu" (poz. 15 i 16), a na nim m.in. taka informacja:
Obrazek

Re: Polityka rowerowa Miasta Rzeszowa

Post: 02 kwie 2019, 7:19
autor: jasiop
pisul pisze:Nie wiem jak się z tego geodeta wytłumaczy. Ewidentnie przywłaszczyli sobie kawałek cudzej działki. W takim wypadku budynek nie może być oddany do użytku a to co "pożyczono" powinno zostać zwrócone.

Po raz wtóry spytam: sugerujesz i dopuszczasz tylko "pomyłkę" i przywłaszczenie ?
Ja mam trochę inne zdanie, które już tu wyraziłem .

Re: Polityka rowerowa Miasta Rzeszowa

Post: 02 kwie 2019, 10:51
autor: Frodo907
Powoli pobieram cały projekt.
Powoli zbiera się lista osób które powinny mieć odebrane uprawnienia.
Jak ktoś z nich czyta te wpisy niech będzie świadomy że osoby prywatne ale zgłaszające się do projektu z publicznych pieniędzy nie są chronione RODO.

Re: Polityka rowerowa Miasta Rzeszowa

Post: 03 kwie 2019, 10:47
autor: Frodo907
Faktycznie, miasto zgodziło się na użyczenie części działki na ogólnodostępne miejsca postojowe.
Tylko nie znalazłem informacji ile dokładnie.
Poniżej foto planu placu przed budynkiem od strony ul. Lubelskiej.
Jest mi ktoś w stanie powiedzieć w jakim celu droga manewrowa ma 6 metrów szerokości?
Bo wynika że ma być jednokierunkowa. Autostrada ma 3,5 m, a tu 6? Jakieś przepisy p.poż?
A i zero informacji by jakiś parking rowerowy był zaplanowany. Miejsca parkingowe są, przystanek MPK kilkanaście metrów wcześniej z liniami 8, 13, 18, 23, 25, 26, 28, 31, 33, 37, 41, 51, 53, 55, N3.
Dodatkowo w trójkącie Warszawska/Lubelska będzie intensywna rozbudowa mieszkalna, DDR na Wyzwolenia skomunikuję dwa duże osiedla (Andersa i Baranówka - ponad 20 tyś mieszkańców). Planowana też rozbudowa Maczka, gdzie też powstaną DDR.
I jak tu mwic o polityce rowerowej czy ogólniej transporcie zrównoważonym?
Obrazek

I rzut z góry
Obrazek

Oraz screen z SV z 2017.
Obrazek

Re: Polityka rowerowa Miasta Rzeszowa

Post: 03 kwie 2019, 17:41
autor: iamRZE
Frodo907 pisze:Jest mi ktoś w stanie powiedzieć w jakim celu droga manewrowa ma 6 metrów szerokości?
Bo wynika że ma być jednokierunkowa. Autostrada ma 3,5 m, a tu 6? Jakieś przepisy p.poż?

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. pisze:§ 104. 1. Dojazd (droga manewrowa) do stanowisk postojowych w garażu jednoprzestrzennym (bez ścian wewnętrznych) powinien mieć szerokość dostosowaną do warunków ruchu takich samochodów, jakie mają być przechowywane, oraz do sposobu ich usytuowania w stosunku do osi drogi, ale co najmniej:
1) przy usytuowaniu prostopadłym – 5,7 m;
2) przy usytuowaniu pod kątem 60° – 4 m;
3) przy usytuowaniu pod kątem 45° – 3,5 m;
4) przy usytuowaniu równoległym – 3 m.
2. Dopuszcza się zmniejszenie wymiaru, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, do 5,0 m, jeżeli stanowiska postojowe mają szerokość co najmniej 2,5 m.

Nie znalazłem podobnych wymagań dotyczących parkingów, ale przy szerokości drogi 3.5m nie byłoby możliwe (lub trudne) zaparkowanie większego samochodu na tych miejscach postojowych. Wystarczyło jednak zastosować miejsca pod kątem 60°. Liczba miejsc zmniejszyłaby się z 15 do 12, ale zostałoby 1.5m na ścieżkę. Przy zastosowaniu miejsc pod kątem 45°byłoby ich 10, a na ścieżkę zostałoby 2.35m.