To prawda, że do wypadków najczęściej dochodzi na przejazdach i na przejściach dla pieszych, natomiast to nie jest argument przeciwko budowie DDR. Współdzielenie jezdni na drogach o dużym natężeniu ruchu jest mało komfortowe dla obu stron.
Najlepszym rozwiązaniem jest puszczenie ścieżek rowerowych z dala od ulic - wzdłuż rzek, potoków, kanałów, poprzez parki i inne tereny zielone
Ścieżki rowerowe tam gdzie są cele podróży - takie powinno być główne kryterium ich umiejscowienia
Podpisuję się pod powyższymi postulatami. Ścieżki powinny łączyć cele podróży, ale część można wydzielić poza głównymi drogami, co zwiększy bezpieczeństwo i skróci czas podróży. Priorytet to dokończenie DDR do strefy przemysłowej w Jasionce od granicy miasta do ronda. Kolejny priorytet to przedłużenie DDR z bulwarów do Boguchwały i wyprowadzić ruch rowerowy z ul. Kwiatkowskiego.
Ciągi rowerowe to jedna strona medalu. Aby zachęcić mieszkańców do przesiadki z auta na rowery, musi istnieć infrastruktura u celów podróży. Dlaczego do Millenium Hall dużo osób przyjeżdża na rowerze, a do innych centrów handlowych już nie?