Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Ścieżki rowerowe, rowery miejskie, aktualności dotyczące rowerzystów itp.

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: patryk700i » 04 lut 2020, 11:43

Tak szczerze to potrzebne te mosty?? nie lepiej za te pieniądze, wyremontować istniejące ścieżki rowerowe które na nie których ulicach są w stanie fatalnym??
patryk700i
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 325
Na forum od: 24 cze 2018, 15:09

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: dStan » 04 lut 2020, 12:27

Nie często staje po stronie rowerzystów, ale w tym wypadku jak najbardziej uważam że tak, te mosty są potrzebne. Na moście Karpackim oraz na ul. Lwowskiej jest bardzo duży ruch samochodów. Wg. prawa legalnie możesz jechać tam tylko jezdnią, ponieważ nie ma ścieżki rowerowej. Jednak ja bym się nie odważył, na moście Karpackim ograniczenie do 70km/h, a na ul. Lwowskiej wąskie pasy (3m szerokości zamiast 3,5 jak na moście Karpackim) i do tego w godzinach funkcjonowania bus-pasa trzeba jechać pomiędzy pierwszym a drugim pasem, bo bus-pasem przecież jeździć nie można. Nawet jeśli zdecydujesz się złamać przepisy i pojechać chodnikiem, są one bardzo wąskie i ciężko się z kimkolwiek wyminąć.
dStan
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 501
Na forum od: 30 cze 2014, 14:13

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: Arrival » 04 lut 2020, 14:16

patryk700i pisze:Tak szczerze to potrzebne te mosty?? nie lepiej za te pieniądze, wyremontować istniejące ścieżki rowerowe które na nie których ulicach są w stanie fatalnym??


Tylko po co inne ścieżki skoro nigdzie nimi nie możesz dojechać? Tak jak dStan napisał, jest mega niebezpiecznie i wąsko. Raczej nikt nie próbuje nawet wjeżdżać na jezdnię tylko jedzie się chodnikiem lub prowadzi się rower kiedy jest więcej pieszych.
Rzeszów jest miastem położonym nad rzeką i jeśli infrastruktura rowerowa ma mieć jakikolwiek sens to przeprawa dla rowerów powinna być priorytetem. Imo powinno być jej też zdecydowanie więcej niż mostów samochodowych bo własnie to by mocno wpływało na czasy dojazdów w porównaniu z autem.
Awatar użytkownika
Arrival
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 720
Na forum od: 16 lis 2014, 13:59
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: jasiop » 04 lut 2020, 20:35

Most Narutowicza - wyszperane z mojego archiwum

" ... most [Narutowicza] był budowany w oparciu o dokumentację sprzed 16 lat, a ta nie przewidywała budowy na moście ścieżek rowerowych – twierdzi Magdoń."
... ktoś tu chyba kłamie w żywe oczy ...

Jak dla mnie "przeróbka" Mostu Narutowicza jest niezasadna i nieracjonalna ...

PS
kto pamięta kiedy kładka dla pieszych została zmodernizowana dla ruchu kołowego ?

PS 2
info z początku 2012 roku:
"... Szerszy most
Żeby połączenie zdało egzamin, konieczna jest także przebudowa wąskiego mostu łączącego ul. Wierzbową z Naruszewicza. Plany tej inwestycji były już gotowe, ale po ostrej krytyce projektu ze strony architektów miasto wycofało się z niedoskonałego projektu.
Nowy most miał co prawda umożliwić ruch w dwóch kierunkach (teraz ma tylko jeden pas ruchu i auta jeżdżą na przemian z lewego na prawy brzeg rzeki i odwrotnie), ale według projektu nie było na nim np. ścieżki rowerowej. M.in. dlatego radni wycofali z ubiegłorocznego budżetu 8 mln zł zarezerwowanych na jego budowę.
- Nowy projekt przygotujemy w oparciu o plan zagospodarowania – przekonuje M. Chłodnicki
."

========================
Ale za mostem i przed mostem rowerzysta będzie musiał jechać już po jezdni i tam jakoś się da ?
Argument, że jest tam miejsce na separację ruchu to sobie zróbmy kładkę jest delikatnie mówiąc słaby.

Jeśli rowerzyści boją się jechać na ulicy o takim charakterze to coś jest nie tak w naszym mieście ...
I wcale nie jest to wina braku infrastruktury ...

Zróbmy coś by ruch w mieście rowerem był bezpieczny, by nie trzeba było w takich miejscach jak Wierzbowa, Narutowicza i Naruszewicza czy inne ulice, np. jak planowany łącznik na Nowym Mieście (w rejonie Millenium) "spychać" rowerzystów w imię bezpieczeństwa czy przepustowości z jezdni ...
Bo separacja ruchu wcale nie jest konieczna w wielu przypadkach. A czasem, co zabrzmi jak herezja, jest wręcz szkodliwa ...

PS 2
Kasa miejska nie jest studnią bez dna ...
To, że zostanie wydane z niej 2 mln na tą inwestycję oznacza, że nie będzie już środków na wiele innych, równie ważnych a być może istotniejszych "tematów" ze względu na całościowe spojrzenie na miejsce komunikacji rowerowej w mieście ...

=====================

Czy separacja ruchu rowerowego jest zawsze pożądana ?

I
Efekt skali.
Jasne jest, że przy wzroście ruchu rowerzystów liczba wypadków rośnie (jest to nieuniknione), ale jak pokazuje rzeczywistość względne bezpieczeństwo wzrośnie i to znacznie - i działa to w samoczynny sposób !!! Po prostu coraz to większa liczba rowerzystów "wymusza" na kierowcach zdecydowanie bardziej bardziej "odpowiedzialny" i styl jazdy i przekłada się to bardzo na ogólny wzrost bezpieczeństwa wszystkich i to na wszystkich ulicach, bowiem kierowców nie przyzwyczaja się (separując poniekąd na siłę i budując tylko gdzie popadnie DdR-y) do tego, że są zawsze jedynymi uczestnikami ruchu.

II
DdR-y buduje się, ale nie zawsze i nie wszędzie (bo nie ma takich możliwości czy sensu).
W zależności od rodzaju i natężenia ruchu samochodowego zalecane są różne rozwiązania dotyczące ruchu rowerów na drogach, i tak:
1. przy znacznym ruchu samochodów, a zwłaszcza pojazdów "gabarytowych" (autobusy, ciężarówki) oraz przy prędkościach powyżej 50 km/h zaleca się stosowanie całkowitej separacji rowerzystów od jezdni - czyli wydzielone poza nią DDR lub ciągi rowerowo-piesze
2. przy umiarkowanym natężeniu ruchu zaleca się wyznaczenie na jezdni specjalnych pasów ruchu dla rowerów (szer. 1,5m)
3. w przypadku w miarę małego ruchu aut nie stosuje się w zasadzie specjalnych udogodnień dla rowerzystów - poruszają sie oni po jezdni na tzw. "zasadach ogólnych"
W Europie coraz bardziej kładzie się nacisk na bezpieczne i odpowiedzialne "współdzielenie" ulic przez wszystkich uczestników ruchu, począwszy od kierowców, przez rowerzystów a skończywszy na pieszych.

III
Gdzie zachodzi zdecydowana większość wypadków (kolizji) samochód - rower ? Wcale nie są to jezdnie (ulice) !!! Zdecydowana większość tzw. zdarzeń drogowych z ich udziałem to przejazdy rowerowe czy miejsca włączania się do ruchu - zjazdy z DdR na jezdnię !
Czyli paradoksalnie mówiąc to ścieżki rowerowe - a precyzyjniej mówiąc to obszar przejazdów stwarza obecnie największe zagrożenie. Jak pokazują doświadczenia innych krajów (polskie statystyki też to w pewnym stopniu potwierdzają) jazda rowerzysty na jezdni jest bardziej dla niego bezpieczna i komfortowa - oczywiście w przypadku gdy pozostali uczestnicy ruchu - tzn. kierowcy pojazdów samochodowych stosują się do przepisów oraz do tzw. zdrowego rozsądku ...
Ścieżki rowerowe nie są antidotum na wszystkie bolączki w ruchu rowerowym - nie da się ich zrobić wszędzie ! A przejazdy rowerowe, wedle wszystkich wszystkich statystyk są właśnie najbardziej "wypadkowymi" miejscami i nie zabezpieczają wogóle przed najczęstszym powodem wypadku - czyli nieustąpienia pierwszeństwa (zderzenia boczne) ...
Rowerzysta winien mieć możliwość jazdy po jezdni, gdy tylko warunki drogowe i charakter ruchu w danym miejscu na to pozwala. Rowerzysta jadący po jezdni (i przekraczający w ten sposób skrzyżowania) jest zdecydowanie lepiej widoczny i "przewidywalny" dla pozostałych uczestników ruchu.
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1440
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: riko » 06 lut 2020, 19:32

http://supernowosci24.pl/nici-z-budowy- ... owerowych/




RZESZÓW. Zgodnie z założeniami, przy moście Karpackim kładka ma powstać od strony Bulwarów i jej długość wyniesie blisko 105 m, a szerokość 2,9 m. Kiedy? Tego wciąż nie wiadomo.

Miasto musiało unieważnić trzeci już przetarg odnośnie do budowy kładek rowerowych przy rzeszowskich mostach: Karpackim, Narutowicza i Lwowskim. Tym razem powodem decyzji nie były kwestie finansowe, a kłopot z technicznym odbiorem ofert. Ratusz zamierza kolejny raz poszukać wykonawcy, lecz zirytowani mieszkańcy pytają: jak długo to jeszcze potrwa?

Kładki rowerowe, które mają powstać w Rzeszowie wzdłuż mostów to świetny pomysł, który jednak ma ewidentnego pecha. Miasto jeszcze w grudniu ogłosiło trzeci już przetarg na inwestycję. Dwa wcześniejsze (na budowę infrastruktury przy moście Narutowicza) unieważniono ze względu na zbyt wygórowane oczekiwania finansowe oferentów. Trzeci przetarg dotyczył budowy kładek przy trzech mostach: Karpackim (zapora), Narutowicza i Lwowskim. Niestety, znowu konkurs okazał się być fiaskiem. Tym razem zadecydowały kwestie… techniczne. – W przedmiotowym postępowaniu nie doszło więc do otworzenia złożonej przez wykonawcę w ustawowym terminie oferty, ponieważ uniemożliwiała to wada systemu informatycznego zamawiającego – brzmi fragment uzasadnienia unieważnienia. Ofertę odczytano dopiero kolejnego dnia, lecz formalnie (prawo zamówień publicznych) było to już za późno.

Kolejny, czwarty już przetarg Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie zamierza ogłosić w najbliższych tygodniach. Zniecierpliwieni całą sytuacją wydają się być mieszkańcy, którzy o kładkach wzdłuż mostów słyszą od dawna, lecz na razie na medialnych spekulacjach się kończy.

Jak mają prezentować się inwestycje? Przy moście Narutowicza kładka powstanie na konstrukcji ciepłociągu i będzie mieć długość ponad 105 m, a szerokość 3,6 m. Przy moście Karpackim (od strony Bulwarów) długość wyniesie blisko 105 m, a szerokość 2,9 m, natomiast przy moście Lwowskim (od strony północnej) długość osiągnie ponad 86 m, a szerokość ponad 3 m. W każdym przypadku nowe drogi mają być dwukierunkowe wraz z nowym oświetleniem.

Kamil Lech



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: maks » 03 mar 2020, 17:23

Miasto próbuje znaleźć ich wykonawcę raz jeszcze. W końcu musi się kiedyś udać.


http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... -podejscie
maks
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 3542
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: maks » 29 kwie 2020, 2:02

Władze Rzeszowa od wielu miesięcy starają się znaleźć wykonawców do realizacji inwestycji dotyczącej budowy kładek rowerowych wzdłuż trzech rzeszowskich mostów. Chodzi tu konkretnie o ścieżki rowerowe przy moście Narutowicza, moście Karpackim oraz moście Lwowskim.


http://czytajrzeszow.pl/?idd=10&id=1026 ... &pagebl1=0
maks
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 3542
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: Nikoś » 30 kwie 2020, 10:58

W obecnych czasach lepiej odpuścić ten temat i skupić się na innych inwestycjach. Tym bardziej że załozony budżet po raz kolejny okazał się za mały wobec oczekiwań wykonawców
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2322
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: voy » 30 kwie 2020, 20:45

Dlaczego odpuszczać? Przecież to tak jak pójść pod prąd aktualnym trendom. W dobie pandemii rower ujawnia swoją przewagę jako środek transportu, sprzedaż rowerów wzrasta, Europa zamienia część pasów ruchu na potrzeby roweru... Rzeszów ma iść pod prąd i być na bakier z polityką transportową tak jak z polityką przestrzenną?
voy
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 95
Na forum od: 31 sie 2014, 17:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: pisul » 29 maja 2020, 14:48

Voy miał rację i już w kwietniu przepowiedział to co dziś ma miejsce w Polsce :shock:

... Około miliona sztuk - mniej więcej na tyle określa się roczną sprzedaż rowerów w Polsce. Na przełomie marca i kwietnia, gdy obowiązywały największe obostrzenia związane z koronawirusem, osiągnięcie takiej liczby sprzedaży wydawało się nierealne. Minęło półtora miesiąca i sytuacja odwróciła się o 180 stopni. - Jeszcze trochę i wiele sklepów rowerowych nie będzie miało czym handlować - mówi nam Marek Bala, szef sklepu z rowerami w Warszawie.
Polska przeżywa boom rowerowy. Gdy tylko rząd złagodził obostrzenia, całe rodziny ruszyły do sklepów.


https://sportowefakty.wp.pl/kolarstwo/8 ... ge-kupuja-


__________________________________________________________________


I news z dziś:

... Miasto na budowę kładek zaplanowało ok. 8,5 mln zł. Najniższe oferty (przetarg składał się z trzech części) opiewają w sumie na ponad 11 mln zł. Czy przetarg będzie znów unieważniony i powtórzony?

– Nie. Brakujące pieniądze dołożymy. Umowa z firmami, które złożyły najniższy oferty, powinna zostać podpisana w najbliższym czasie. Jesteśmy na ostatnim etapie analizowania dokumentów – mówi Andrzej Maciejko, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.

Najniższą ofertę na budowę trzech kładek złożyła firma Intop – na most Naruszewicza i zaporę odpowiednio 3,8 mln i 4,3 mln zł, na most Lwowski – 2,8 mln zł.
...
– Chcemy budowę kładek na wszystkich trzech mostach rozpocząć jednocześnie na początku tegorocznych wakacji. Planujemy inwestycję zakończyć w połowie przyszłego roku – zapowiada Andrzej Maciejko.

źródło i całość: https://rzeszow-news.pl/budowa-kladek-r ... wykonawce/
Awatar użytkownika
pisul
VIP
VIP
 
Posty: 8535
Na forum od: 27 cze 2014, 21:40

PoprzedniaNastępna

Wróć do Infrastruktura rowerowa

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości