Strona 72 z 97

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 10 sie 2018, 22:51
autor: harpun
W kwestii wydzielonych torowisk i czy czasem korzystam z tego środka transportu, dzisiejsze
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 11 sie 2018, 1:44
autor: Nikoś
Tak Amsterdam zamienia tram na metro, to samo ma w planach Kraków. A Warszawa buduje i to i to jednocześnie, właśnie czytam że Berlin ogłosił plan rozbudowy zarówno kolejki (SKM) jak i tramwaju.
W przypadku jakiejkolwiek trasy kolejki parkowej pojawi się problem dostępności gdzie można będzie te monstrualne filary postawić. Bo na Lisa Kuli to chyba na dachu tych budynkow :lol:
Tak że dajmy sobie spokój z tym SF i skupmy się na realiach, do tego niech ktoś uaktualni dane ile to może kosztować - patrząc po obecnej sytuacji na rynku (stawiam że z 1mld) więc sorry

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 13 sie 2018, 8:29
autor: MaciekContii
Rozbawiła mnie ta analogia: Amsterdam vs. Rzeszów...

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 13 sie 2018, 10:10
autor: OloB
Powyższe zdjęcia pokazują podstawowy niedostatek tramwaju - całkowity brak elastyczności w wyborze toru jazdy. W przypadkach blokady torowiska (wypadek, przewrócone drzewo, zerwana trakcja...) nie ma szans na alternatywne rozwiązanie. Oczywiście to są tylko przypadki i rzadko widzi się samochód zaparkowany na oddzielonym od jezdni torowisku. Jeśli jednak spróbować wkomponować tramwaj w jednię, a takich miejsc w Rzeszowie byłaby większość, podobne sytuacje zdarzałyby się regularnie.

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 13 sie 2018, 11:29
autor: MaciekContii
A propos "likwidowania" linii tramwajowych w dużych miastach (jak niektórzy raczą nas faszerować tą demagogią), to w przypadku Wrocławia nie dość że tramwaje mają się coraz lepiej (podobnie w Poznaniu), to wydłużanie tzw. szybkich linii czy zmiany tras są na bieżąco konsultowane z radami osiedli. Gdzież to u nas jest do pomyślenia...
http://www.gazetawroclawska.pl/komunika ... ,12958398/

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 13 sie 2018, 19:29
autor: harpun
We Wrocławiu przeprowadzone zostało referendum w którym władze miasta zapytały się mieszkańców czy chcą budowy metra we Wrocławiu. Odpowiedz padła Nie, więc nie ma wyjścia trzeba brnąć w tramwaj. Poznań na metro jest za mały, więc ciągną tramwaj

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 14 sie 2018, 7:35
autor: MaciekContii
Koszty budowy nitki metra są bardzo wysokie i takie miasta jak Wrocław czy nawet Kraków mogą zapomnieć o metrze. Już nie mówię o Poznaniu czy Łodzi.
To tylko kiełbasa wyborcza.
Wystarczy spojrzeć na budżety tych miejscowości...i wszystko jasne nawet jak załapią się na połowę kasy z UE. Szacunkowo to ok. 1 mld zł/1 km metra.

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 14 sie 2018, 22:19
autor: harpun
Tak? A dziwnym trafem powstaje w Łodzi (miejscowości) 11 km podziemny odcinek metra kolejowego w którym co 6-7 min będą kursować pociągi. Kraków i Wrocław może zapomnieć o metrze, co za tekst!!! Za późno na takie gdybania właśnie w Krakowie rozpoczynają się prace nad studium wykonalności metra. W Krakowie również odbyło się referendum w sprawie metra i krakusi powiedzieli Tak. Głodny o jedzeniu myśli, raczej nie kiełbasa tylko 1) konieczność 2) referendum 3) prace w toku

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 15 sie 2018, 14:10
autor: pan.fotograf
Jedno jest pewne w ciągu najbliższych 50 czy 100 lat w Rzeszowie nie powstanie metro, ale czy nie warto planować w przód i myśleć nad rozwiązywaniem problemów komunikacyjnych, które za pewne powstaną (na przykładzie większych miast)?
Moim zdaniem "Rzeszowska Podmiejska Kolej Aglomeracyjna" żeby była w pełni "podmiejska" powinna zostać w przyszłości uzupełniona o pętlę zbierającą ludność z obrzeży granic administracyjnych np. kolejno: Malawa, Matysówka, Tyczyn, Boguchwała, Racławówka, Kielanówka, Świlcza, Dworzysko, Rogóżnica, Lotnisko, Trzebownisko, Załęże, Krasne.
Brzmi abstrakcyjnie? Tak, to prawda. Kosztowny wykup gruntów i odszkodowań oraz nie najlepsze warunki do budowania połączenia kolejowego przez południowo-wschodnie "górzyste" tereny miasta. Dodatkowo te tereny to teraz w większości miejscowości o charakterze miejsko-wiejskim, a jak będą wyglądać własnie te tereny w perspektywie 50-ciu, stu, dwustu lat? Czy miasto je pochłonie, czy zostaną kameralnymi osiedlami domków jednorodzinnych. Te decyzje należą już do planistów.. a zapomniałem w Polsce planowanie przestrzenne zostało zniszczone, ostatnio prezydent podpisał "lex deweloper", więc z kameralnych osiedli może nie pozostać już nic.

Co do nowej lini kolejowej na lotnisko to dobra decyzja i jak na Rzeszów w pełni wystarczająca. Ale co z miejska komunikacją Rzeszowska? Same autobusy na buspasach? Rzeszów nie potrzebuje wolnej kolejki parkowej pędzącej bagatela 45km/h i to w jednym kierunku (nadziemna kolejka miała by sens tylko wtedy jeśli była by bardzo szybka...), nie potrzeba również tramwaju korkującego ulice śródmieścia.. potrzebne jest coś co będzie miało uzasadnienie ekonomiczne, a nie spowoduje dodatkowych korków - tylko co to za rozwiązanie? Fuzja metra-tramwaju-monoraila i magleva :lol: Rzeszowski HyperLOOP :mrgreen:
Gdy my dywagujemy nad tramwajami czy zasadnością budowy metra w miastach poniżej 1mln mieszkańców to w chinach pracują nad szybkim hyperloopem rozwijającym prędkości rzędu 1000 - 1500 km/h.
Zdjęcia prototypu zbudowanego w skali 1/10.
Obrazek
Obrazek
https://news.cgtn.com/news/3d3d674d7955444e79457a6333566d54/share_p.html

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 15 sie 2018, 14:49
autor: jasiop
harpun pisze:Tak? A dziwnym trafem powstaje w Łodzi (miejscowości) 11 km podziemny odcinek metra kolejowego w którym co 6-7 min będą kursować pociągi.

11 km ? doprawdy ?