Rzeszów - Kolejka nadziemna

Nieukończone projekty komunikacyjne

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: Nikoś » 26 gru 2018, 11:52

Jakoś w Moskwie czy Sydney te superaszczą kolejkę zdemontowano, a budując filary kolejki niby się jednego pasa drogi i to na zawsze nie zajmie ? w przypadku tramu można zrobić tram-bus pas i tyle.
To ciekawe bo Francja czy Dania właśnie odbudowują swoje sieci tramwajowe mimo że mają więcej kasy niż Polska i nie bawią się w SF - kolejkę
Pierwsze wzmianki o tej kolejce pojawiły się jakoś koło 2005 roku czyli daaawno, a w tym czasie Olsztyn zbudował od nowa siec tramwajową ba nawet Gorzów który był anty teraz teraz remontuje swoją sieć. I każde miasto swoje sieci rozwija bo nic nie będzie bardziej pojemne i sprawniejsze od tramwaju. Tylko przede wszystkim cała infra musi być utrzymana
Tanie mieszkania w centrum :lol: ta chyba że miasto wykupi mieszkania od tych co będa mieli szyne za oknem :lol:
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2322
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: Frodo907 » 26 gru 2018, 18:22

Wydajność kolejki, czy jest ktoś wstanie podać na jakiej linii MPK jest takie obłożenie?
I jak dotąd nikt nie podał kosztu tej zabawki.
I przypomnę, windy przy kładce potrafią być po dwa tygodnie zepsute. Jeśli ratusz nie jest wstanie ogarnąć monitoringu technicznego dwóch wind to jak ogarnie kilkadziesiąt kolejnych?
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: Arrival » 26 gru 2018, 19:11

Sensownie jest założyć, że kolejka będzie miała wyższe obłożenie jeśli będzie sensownie umiejscowiona. Dziś MPK czasami przejazdu nie jest konkurencją dla samochodu (często nawet dla roweru, a w skrajnych sytuacjach dla poruszania się piechotą). Jeśli kolejka przetransportuje mnie np. z rynku na Krakowską czy Pobitno w 5 minut w godzinach szczytu i będą tam parkingi P&R, a sama kolejka będzie miała taktowanie na poziomie metra to będę korzystał 1-2x dziennie nawet jeśli jakiś miesięczny kosztowałby kilkaset zł :D
Awatar użytkownika
Arrival
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 720
Na forum od: 16 lis 2014, 13:59
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: Frodo907 » 26 gru 2018, 22:17

Z sensownością będzie trudno bo decyzje podejmują politycy, a nie specjaliści od transportu.

Dlaczego długość zielonego na skręcie z Powst. Warszawy w Sikorskiego została wydłużona, mimo że system nic takiego nie wskazywał, bo nasz szanowny prezydent stwierdził że za długo stał na prawoskręcie.
I jak to nazwać?
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: harpun » 27 gru 2018, 16:01

Nikoś pisze:Jakoś w Moskwie czy Sydney te superaszczą kolejkę zdemontowano, a budując filary kolejki niby się jednego pasa drogi i to na zawsze nie zajmie ? w przypadku tramu można zrobić tram-bus pas i tyle.
To ciekawe bo Francja czy Dania właśnie odbudowują swoje sieci tramwajowe mimo że mają więcej kasy niż Polska i nie bawią się w SF - kolejkę
Pierwsze wzmianki o tej kolejce pojawiły się jakoś koło 2005 roku czyli daaawno, a w tym czasie Olsztyn zbudował od nowa siec tramwajową ba nawet Gorzów który był anty teraz teraz remontuje swoją sieć. I każde miasto swoje sieci rozwija bo nic nie będzie bardziej pojemne i sprawniejsze od tramwaju. Tylko przede wszystkim cała infra musi być utrzymana
Tanie mieszkania w centrum :lol: ta chyba że miasto wykupi mieszkania od tych co będa mieli szyne za oknem :lol:

A dlaczego Ferenc został ponownie wybrany przez mieszkańców na prezydenta? Urok osobisty? Ucieczka w tramwaje w tym wątku wybrzmiewa jak: "Kiedyś amerykanie budowali kolej żelazną, i stać ich było..." jakie tramwaje są każdy widzi, sorry lepsze nie będą.
harpun
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 378
Na forum od: 05 sie 2014, 22:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: Nikoś » 27 gru 2018, 16:53

Został wybrany bo wiemy jacy byli kontrkandydaci,
harpun pisze: jakie tramwaje są każdy widzi, sorry lepsze nie będą.
To może pojedź na zachód i zobacz jak mogą być nowoczesne systemy tramwajowe :D jak dzięki temu odnawia się miasto vide Francja
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2322
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: harpun » 27 gru 2018, 17:43

Tramwaj w mieście przegrywa, to że Francja walczy z autami w centrum i funduje turystom tramy aby ulice nie świeciły pustkami, to wszyscy już wiemy. Rzeszów aby szybko przyciągnąć inwestorów musi mocno zabłysnąć, a samym tramem już nikogo nie rzuci na kolana.
harpun
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 378
Na forum od: 05 sie 2014, 22:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: Nikoś » 27 gru 2018, 18:06

Gdzie niby tramwaj przegrywa ? i czym ? jest, bo próbowałem znaleźć choć jedną zalete kolejki nad tramwajem i nie ma takiej.
Miasto to niech wpierw przygotuje ofertę tj. tereny, infre a nie jakieś mrzonki o kolejce bo to nie zawody wędkarskie na łowienie inwestora bo mu się kolejka z dzieciństwa przypomniała gdy ujrzał to monstrum na ulicy :lol:
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2322
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: harpun » 27 gru 2018, 18:51

Oj, gdzie przegrywa, to pytanie retoryczne? Czy przepychanka jak na przerwie w gimnazjum? Tramwaj w mieście mocno zwalnia, jest mało pojemny, kolizyjny! (Co już wiele razy pisałem). Samochodów w miastach przybywa i to samochody są w większości, one powodują wszelkie paraliże komunikacyjne w miastach i to pod ich rytm są ustawiane światła na każdym skrzyżowaniu, rondzie, przecznicy tak aby korki były jak najmniejsze, tramwaje są w mniejszości i nie powodują korków, więc czekają cierpliwie przy każdym skrzyżowaniu 1-2 min, rondo 3-5 min, a w nich setki pasażerów. Komunikacja w mieście nie może być konfliktowa (podstawowa zasada). Stwórzmy komunikacje która będzie realną konkurencją dla samochodów, osobną i niezależną. Niech komunikacja zmierzy się ze sobą na sprawiedliwych warunkach - jedni po swojej trasie, drudzy po swojej, a nie walcząc ze sobą jak to ma miejsce w Krakowie, bo można jeszcze na tym zarobić i wyciągnąć kasę z ubezpieczenia.

Wówczas tacy kierowcy opli, fiatów zobaczą zza kółka że jest coś szybszego, dopytają, czego nie usłyszą to doczytają i wtedy jest szansa że się przesiądą. Bo nowa podróż jest szybsza, płynna, punktualna.

Dawniej za komuny tramwaje były super, bo były wspólne, i budowane dla społeczeństwa (kolektywu) masy, z kolei transport indywidualny był pase sprzeczny z ideą komunizmu (auta na talony etecera) Linie tramwajowe i owszem rozwijały się, były szybkie i w zasadzie bez konkurencji na drogach - aut było jak na lekarstwo, teraz tramwaje zostały osaczone przez motoryzacje, już nawet zasada że na skrzyżowaniu pojazd szynowy ma pierwszeństwo nie obowiązuje, światła i kita. Mieszkańcom próbuje się wmawiać że na czas smogu zrobi się darmową komunikacje to kierowcy się przesiądą, a skąd. Jedynie metro jest w stanie coś szepnąć kierowcom do ucha.

Tak to są zawody wędkarskie, trzeba dobrze zanęcić czyli dobrze i przyszłościowo zaplanować komunikacje w mieście, inwestor przyjdzie bo zobaczy że miasto ma sprawną, szybką i wydajną komunikacje zbiorowa - tylko i aż tyle.
harpun
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 378
Na forum od: 05 sie 2014, 22:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: Nikoś » 27 gru 2018, 19:53

harpun pisze:Tramwaj w mieście mocno zwalnia, jest mało pojemny, kolizyjny! (Co już wiele razy pisałem)
Tramwaj może mieć nawet 45m długości faktycznie mało pojemny, a wagonik kolejki ile ? 6-8 osób max. A czy kolizyjny to zalezy jak jest trasa poprowadzona czy oddzielonym pasem zieleni, czy dodatkowym pasem dedykowanym.
harpun pisze:Samochodów w miastach przybywa i to samochody są w większości, one powodują wszelkie paraliże komunikacyjne w miastach i to pod ich rytm są ustawiane światła na każdym skrzyżowaniu, rondzie

Aut przybywa bo ludzie są wygodni i tyle, a na rondzie to nie spotkałem świateł jeszcze :D jakieś nowum
harpun pisze: tramwaje są w mniejszości i nie powodują korków, więc czekają cierpliwie przy każdym skrzyżowaniu 1-2 min, rondo 3-5 min, a w nich setki pasażerów

Jeśli nie mają priorytetu to tak właśnie jest, ale miasta to zauważyły i zmieniają ten zły trend na korzysć tramu.
harpun pisze:Wówczas tacy kierowcy opli, fiatów zobaczą zza kółka że jest coś szybszego, dopytają, czego nie usłyszą to doczytają i wtedy jest szansa że się przesiądą. Bo nowa podróż jest szybsza, płynna, punktualna.
Jest coś takiego jak mentalnośc i wygodnictwo, jak ktoś ma dowieźć dzieci do szkoły czy pojechać na zakupy do rodziny to woli jednak auto bo szybciej i mniej problemów.
To samo można osiągnąć budując tramwaj vide Olsztyn gdzie świat się nie zawalił a wręcz przybyło pasażerów w całej KM.
harpun pisze:Dawniej za komuny tramwaje były super, bo były wspólne, i budowane dla społeczeństwa (kolektywu) masy, z kolei transport indywidualny był pase sprzeczny z ideą komunizmu (auta na talony etecera) Linie tramwajowe i owszem rozwijały się, były szybkie i w zasadzie bez konkurencji na drogach - aut było jak na lekarstwo, teraz tramwaje zostały osaczone przez motoryzacje, już nawet zasada że na skrzyżowaniu pojazd szynowy ma pierwszeństwo nie obowiązuje, światła i kita. Mieszkańcom próbuje się wmawiać że na czas smogu zrobi się darmową komunikacje to kierowcy się przesiądą, a skąd. Jedynie metro jest w stanie coś szepnąć kierowcom do ucha.

Metro ile lat Warszawa buduje i dopiero teraz się udało dokończyć drugą linie (przetargi), inne miasta w kraju nie mają szans na metro koszt do ludności.
harpun pisze:Tak to są zawody wędkarskie, trzeba dobrze zanęcić czyli dobrze i przyszłościowo zaplanować komunikacje w mieście, inwestor przyjdzie bo zobaczy że miasto ma sprawną, szybką i wydajną komunikacje zbiorowa - tylko i aż tyle.

Tylko póki co wygrywają okoliczne gminy gdzie jest strefa i to tam lokują się zakłady, Dworzysko po za paroma małymi halami pustooo
Więc tak kolejka ich przekona jak nic :lol:
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2322
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje niezrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości