Rzeszów - Kolejka nadziemna

Nieukończone projekty komunikacyjne

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Kristoff » 29 wrz 2014, 8:46

Odpalam sobie dzisiaj TVN24 (ok. 8:30) i zaczyna się akurat przegląd najważniejszych informacji z prasy. Wsłuchuję się uważnie i słyszę "Wiceprezydent właśnie jest po pierwszych rozmowach z firmą Bombardier. Miastem, które chce wybudować kolejkę nadziemną jest Rzeszów."

Oczywiście nic nowego nie powiedzieli, ale ważne jest to, że w ogóle coś powiedzieli o Rzeszowie i zaczyna być o nim coraz głośniej ;)
Awatar użytkownika
Kristoff
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 255
Na forum od: 01 lip 2014, 22:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Gustaw » 29 wrz 2014, 16:11

Po pierwszych rozmowach są już dawno bo temat się ciągnie i ciągnie. Poza tym mieli również rozmawiać z innymi firmami na temat budowy kolejki
Gustaw
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 34
Na forum od: 24 lip 2014, 19:26

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: django » 30 wrz 2014, 23:42

zdjęcia live bombardiera

http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /140929572

i powiem wam ze mnie to coraz bardziej przekonuje ale pod kilkoma warunkami:
1. musi to byc ten bombardier bo jest najzgrabniejszy i najbardziej by pasował do niewielkiego miasta jakim bądz co bądz jest rzeszów
2. Musimy dostac na to wysoką dotację z unii i jezeli by zostalo do doplaty tylko 45 mln to mysle ze warto miec takie coś czego nie ma nikt w polsce
3. Nie dla trasy przez dąbrowskiego, lisa kuli, piłsudskiego. Tą ostatnią możnaby ominąć jakoś na zasadzie mostu skośnego i dalej wzdłuż linii kolejowej do stacji pkp/pks, natomiast jezeliby miala jechac dalej na cieplińskiego to moze jednak ominąc lisa kuli skręcając na mochnackiego i dalej przez zelmer dojechać do obwodnicy. Albo całkowicie ominąć centrum i zrobić coś na zasadzie pętli z dworca pkp wzdluz linii za galerią rzeszów, następnie wylot na krakowską i w lewo na witosa w stronę powstańców.
Generalnie przy umieścił bym ją tam gdzie jest pas zieleni na środku
django
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 485
Na forum od: 23 lip 2014, 19:38

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: pisul » 01 paź 2014, 11:48

Przedstawiciele kanadyjskiej firmy Bombardier, zainteresowanej budową w Rzeszowie kolejki nadziemnej Innovia Monorail 300 System, oglądali trasę, którą kolejka miałaby jeździć w mieście.

Kanadyjczycy w Rzeszowie byli we wtorek (30 września,wczoraj) . Łapią wiatr w żagle, liczą, że miasto wybierze ich ofertę jednotorowej kolejki nadziemnej, którą urzędnicy mieli okazję oglądać w zeszłym tygodniu na światowych targach komunikacyjnych InnoTrans 2014 w Berlinie.
Kanadyjski Bombardier też tam był i prezentował kolejkę Innovia Monorail 300 System. Identyczną jest w stanie wybudować w Rzeszowie.
Kolejka nadziemna w mieście to najciekawszy w tej chwili projekt poprawy komunikacji w Rzeszowie, o którym mówi się już od dłuższego czasu. Na razie są tylko plany, bo największy problem przed jakim stoi miasto, to zdobycie pieniędzy. Koszt budowy kolejki szacowany jest na 220 mln zł. Ratusz liczy na to, że dostanie unijne dofinansowanie z programu „Infrastruktura i Środowisko”.
W tej chwili miasto skupione jest nad wyborem najlepszej koncepcji kolejki. Oprócz Bombardiera, swoje oferty składali wcześniej Szwajcarzy z firmy Bartholet Maschinenbau AG i francuski Alstom (więcej TUTAJ). Wydaje się, że kanadyjska oferta najbardziej przypadła do gustu urzędnikom.


zródło: http://rzeszow-news.pl/rzeszow-bedzie-sie-cieszyl-kolejka-nadziemna/

Gdyby unia nie dała pieniedzy na kanadyjski monorail to ta francuska oferta z tego co pamiętam zakłada że firma wybuduje tylko za swoje pieniądze ale haczyk to że przez tylko pierwsze kilka lat Rzeszów byłby właścicielem a potem czerpanie zysków i własność przechodzi na tą francuska firme i to ona będzie całkowitym właścicielem kolejki. Co do kwot idących w mln dolarów. Ceny mają zawyżone dla inwestorów z Dubaju czy Emiratów Arabskich i jest z czego dawać upusty. Na logike co ma tyle kosztować prefabrykowane czyli na masową skale klepane elementy betonowe? Same wagoniki mimo nowoczesnego wyglądu nie łamią praw grawitacji. Myśle że dla nowych rynków w europie środkowo/wschodniej dadzą ceny dumpingowe byleby zaistnieć na tym rynku i dać początek ekspansji tego typu komunikacji w tym rejonie świata.
Awatar użytkownika
pisul
VIP
VIP
 
Posty: 8602
Na forum od: 27 cze 2014, 21:40

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: django » 02 paź 2014, 0:26

mam nadzieje ze skoro oglądali to wybiją naszym mędrcom z głowy trasę przez ulice w formacie 1x4. Bo tam jest 4 pasy i 2 chodniki po 1,5m, w których stoją dodatkowo latarnie. To gdzie niby miałby stanąć ten prefabrykowany słup. na środku jezdni? przeciez on bedzie mial z 1m szerokości u podstawy. do tego dołożymy buspas i trzeba bedzie wstawić światła i wprowadzić ruch wahadłowy :)
django
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 485
Na forum od: 23 lip 2014, 19:38

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: pisul » 02 paź 2014, 14:57

Zmienili troche trase. Troszke ustawiona pod handel? I chyba lepiej że teraz nie poprowadzona wąskimi ulicami.

..."Wyborczej" udało się poznać tę nieco zmienioną trasę wraz z lokalizacją przystanków. Kolejka startowałaby spod dworca kolejowego i jechała w kierunku wschodnim do terenów przyszłego targowiska nad Wisłokiem. Tam znajdowałby się drugi przystanek. Następnie kolejka przemierzałaby al. Rejtana i zatrzymywała się w rejonie Millenium Hall. Kolejny przystanek znajdowałby się w rejonie Plazy i Leclerca. Następnie kolejka skręcałaby na zachód i jechała wzdłuż Powstańców Warszawy (przystanki przy stadionie miejskim i Politechnice Rzeszowskiej) i Batalionów Chłopskich. Przy linii kolejowej Rzeszów-Jasło skręcałaby w prawo i jechała na północ. Przystanki znajdowałyby się przy Wincetego Pola w rejonie budynków politechniki, w rejonie ul. Hoffmanowej i w sąsiedztwie Galerii Rzeszów. Stamtąd kolejka dojeżdżałaby do dworca kolejowego. - Zaletą tej kolejki jest to, że w łatwy sposób można ją rozbudowywać. My mamy przygotowany taki wariant rozbudowy - mówi wiceprezydent Ustrobiński. Dobudowana byłaby linia, która prowadziłaby wzdłuż al. Batalionów Chłopskich, Witosa i Krakowskiej. Z pierwszą trasą monoraila łączyłaby się w rejonie Galerii Rzeszów.

Z proponowaną przez miasto trasą na początku tego tygodnia zapoznali się przedstawiciele Bombardiera. - Wcześniej znaliśmy tę trasę z map. Teraz mogliśmy się z nią zapoznać dokładnie. Byliśmy w terenie, przejechaliśmy całą trasę, sprawdziliśmy miejsca proponowanych przystanków.
Przebieg został bardzo dobrze wybrany i zaplanowany.To pierwsze tego typu spotkanie robocze w Rzeszowie, podczas którego omawiane są sprawy techniczne - mówi Tim R. Dickson z Bombardiera. Planowane są kolejne robocze spotkania...


Obrazek

Obrazek

Małe zdziwienie na mapce pokazana jest trasa przez wisłok w miejscu przyszłej wisłokostrady. Czyli co? Będą budować jednak most "skośny" czy kolejka przeskoczy wisłok bez mostu na samych filarach?

żródło: http://rzeszow.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,16736982,Znamy_trase_dla_kolejki_nadziemnej.html
Awatar użytkownika
pisul
VIP
VIP
 
Posty: 8602
Na forum od: 27 cze 2014, 21:40

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: porteño » 02 paź 2014, 18:43

No, ciut lepsza ta trasa, ale i tak nadal uważam ją za bezsensowne dublowanie przebiegu Koła.
Kolejka nadziemna powinna uzupełniać komunikację autobusową, a nie ją zastąpić, toteż nadal nie pojmuję sensu puszczania jej nitki wzdłuż głównych ulic.
porteño
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1022
Na forum od: 24 lip 2014, 18:02

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Panaque » 03 paź 2014, 16:46

Osobiście brakuje mi przystanków przy osiedlach - Nowe Miasto, Graniczna, Rejtana.
Panaque
Świeżak
 
Posty: 4
Na forum od: 18 wrz 2014, 17:06

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Kognakus » 03 paź 2014, 16:58

Przecież na Rejtana dwa przystanki są widoczne
Awatar użytkownika
Kognakus
Administrator
Administrator
 
Posty: 344
Na forum od: 20 cze 2014, 22:05
Lokalizacja: Staromieście

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: swiety » 04 paź 2014, 11:29

Co z tego jak każdy oddalony od bloków mieszkalnych NM o kilkaset metrów. Ta trasa to dublowanie obecnych kursów autobusów. Północ miasta dalej w izolacji - nowe osiedla typu SkyRes, St. Ogrody, czy planowane w okolicach 1000lecia.
Ja dalej mam nadzieje, że pomysł upadnie.
swiety
Moderator
Moderator
 
Posty: 2959
Na forum od: 22 cze 2014, 19:11
Lokalizacja: Rzeszów

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje niezrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości