To ze za 2 lata może beda przepisy, to nie znaczy że w Ratuszu będzie dalej ta sama władza. I pomysły i koncepcje moga się zmienić na korzyść czegoś bardziej przyziemnego
Po za tym budżet z UE na tę perspektywe jest rozdysponowany, miasta tylko czekają aż może coś zostanie. Więc najwczesniej to 2027
Do tego szacunkowy koszt pewnie z 1mld zeta, więc na pewno inne miasta ot tak się zgodzą oddać lwią część kasy na fanaberie.
Miasta pokroju Elbląg, Grudziądz mają problem ze swoją siecią tramwajową bo ciężko wydębić większą kasę. A tu nagle Rzeszów chce kolejke budować i pół miasta demolowac
Miasto może by dostało kasę ale na samą kolejkę ale cała reszta czyli demolka ulic itd to już z własnej kabzy Czemu miasta na prędce zmieniły plany rozbudowy sieci tramwajowych ? bo kasa nie idzie już na całość tylko na samą infrę torową, droga to dodatek i zamiasto dofinansowania 75% na całośc miasta dostawały np max 50% kosztów
Tu miasto nie ma kasy na Trasę południową a jej koszt to właśnie jakieś 500mln czyli połowa kosztów kolejki, o innych drogach nie wspominając
Więc darujmy to sobie bo komunikacja miejska kuleje i nie dziwota że ludzie się do aut przesiadają, skoro miasto nie ma pomysłu na usprawnienie tego co już jest.
A porównywanie kosztów że kolejka tańsza jak metro to już najlepszy dowcip dnia, bo po za Warszawą nikt nie buduje metra. No Kraków ma podobne ambicje nt. metra jak Rzeszów z kolejką ale wszystko obija się o mega koszty.