Rzeszów - Kolejka nadziemna

Nieukończone projekty komunikacyjne

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: a1chemik » 24 cze 2022, 13:48

a Według mnie to że jechałby właśnie z rogatek do niemal centrum to byłoby lepsze rozwiązanie, bo w tedy ludzie w korkach widzieliby realny i rzeczywisty zysk przesiadania się na niego. Bo Tramwaj w korkach nie stoi. Mogłoby to zmniejszyć ilość samochodów (oczywiście przy pętlach końcowych musowo P&R dla dojeżdzających z innych miejscowości).

nie wciskajmy tego w centrum, tam nie ma on obecnie miejsca na to aby się tam znaleźć.
a1chemik
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 627
Na forum od: 29 cze 2018, 14:46
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: PanKrzychu » 24 cze 2022, 16:08

Moim zdaniem dopóki nie będzie porządnych obwodnic (a tych jeszcze długo nie będzie), to zajmowanie pasów w centrum pod tramwaje nie tylko nie polepszy sytuacji, a może ją nawet pogorszyć. Jeśli już, to bliżej mi do pomysłu @a1chemik - największe korki robią ludzie wjeżdżający do miasta, bo nie widzą sensu przesiadania się w MPK skoro i tak już większość drogi przejechali samochodem. Do tego MPK poza Rzeszów jeżdżą rzadko i są często przeładowane, co także zniechęca do korzystania z nich. Tramwaj jadący od np. Świlczy mógłby wziąć dużo więcej osób niż autobus, co zrekompensowało by zabranie jednego pasa.

Nikoś pisze:Tylko że tramwaj powinien powstać w centrum miasta, czyli jako pierwsza linia to obecna trasa tzw. Koła a nie po obrzeżach miasta. Tramwaj ma stanowić główną oś transportową miasta.
I dopiero od takiej głównej trasy robić odnogi np. do Zalesia czy na Karoliny,


Dlaczego musi stanowić główną oś transportową. Tramwaj jak każdy inny środek komunikacji miejskiej powinien ułatwiać przemieszczanie się po miejście i rozładowywać ruch samochodowy - to czy on będzie w centrum czy na obrzeżach i czy będzie głównym środkiem transportu czy pomocniczym to już powinno zależeć od konkretnej sytuacji. Moim zdaniem na chwilę obecną najwięcej pożytku przyniósłby na trasach wylotowych z miasta, a nie w centrum, gdzie MPKi sobie radzą.
PanKrzychu
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 172
Na forum od: 07 paź 2021, 0:57

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: cybermysz » 24 cze 2022, 16:24

Podobnie jest w Katowicach. Wsiadasz do tramwaju, jeśli chcesz się dostać do sąsiednich miejscowości. Tutaj schemat:

Obrazek
https://rj.metropoliaztm.pl/schemat/

Czyli w Rzeszowie musiałby kursować z Tyczyna, krzyżówka na Lwowskiej, druga nitka do Krasnego i Świlczy. Ale czy to rozwiąże jakikolwiek problem? Czy przyjezdni chętnie przesiądą się na tramwaj tu na Podkarpaciu, gdzie samochód jest święty?

Wciąż nie przekonuje mnie idea tramwajów w Rzeszowie. Powinniśmy pójść w innym kierunku i maksymalnie ograniczyć mobilność ludzi, czyli koncepcja miasta 5-minutowego z samowystarczalnymi osiedlami, praca w domu, nowoczesna infrastruktura rowerowa, sprawnie działająca komunikacja miejska, rower miejski, pojazdy transportu osobistego (najlepiej integracja z kartą miejską).
cybermysz
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 371
Na forum od: 16 cze 2019, 15:43

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: Nikoś » 24 cze 2022, 17:59

Co dajesz przykład konurbacji Śląskiej, gdzie miasto na mieście i wszystko jest skonstruowane że działa. Weź przykład Łodzi gdzie tramwaje do sąsiednich gmin zostały wstrzymane wskutek stanu torowiska i teraz braku kasy na ich remont.
Już widzę jak Tyczyn czy Świlcza dokłada do budowy i utrzymania tramwaju. Skoro ledwo na normalne komunikację mają kase, gdzie różnica w stawce za wzkm jest spora
Tramwaj jak w każdym normalnym mieście jest kręgosłupem komunikacji, uzupełnionym przez autobusy. Polecam poczytać na FPW historię budowy tramwaju w Olsztynie i późniejszych zmian w KM.
A nie że tramwaj muchowóz by zadowolić przyjezdnych którzy i tak mają gdzieś KM, zwłaszcza w obecnym kształcie
W wielu miastach tramwaj dzieli jezdnie z autami i wszyscy jakoś potrafią jechać. Fakt w przypadku korku jest kłopot bo wszyscy wtedy stoją.
Jak by na Powstańców od Dąbrowskiego aż do Rejtana wydzielić torowisko to w godzinach szczytu niczym expres by mknął, gdy inni stali by w korku.
Na Lwowską jadąc od centrum tramwaj nie wyjedzie, chyba że niwelta terenu + estakada

Ale co my chcemy patrząc po tym jakie zmiany w KM są zapowiadane od 1 Lipca - gdzie 15 będzie połączona z 38 i stanie się super turystyczną trasą, jadąca godzine w jedną strone. Więc nim ktoś wybierze autobus i zobaczy rozkład jazdy - zrezygnuje i pojedzie autem, będzie o wiele szybciej u celu
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2322
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: paripadou » 24 cze 2022, 18:12

Te kilka ostatnich postów można by wydzielić do osobnego wątku, bo nam się monorail gdzieś po drodze zagubił :roll:
paripadou
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 233
Na forum od: 17 wrz 2021, 11:58

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: porteño » 25 cze 2022, 21:23

Wielkie NIE dla tramwajów, tyle ode mnie.
Utrzymanie i konserwacja torowisk, wydzielanie pasów na i tak już wąskich jezdniach, miliony zainwestowane w środek transportu z XXI wieku, który większość miast już ma. A już proponowane trasy to jakieś nieporozumienie. Świlcza ma przecież kolej aglomeracyjną, po co dublować tory? Pobitno leży raptem 2-3 przystanki od centrum i dziesiątki autobusów tam jeżdżą, a niektóre tę trasę pokonywać i tak będą nawet po wybudowaniu linii tramwajowej (bo tramwaj wszystkich osiedli na wschodzie nie obsłuży), więc kolejny bezsens z wyrzucaniem pieniędzy na drugi środek transportu na takiej samej trasie. Jeszcze łączenie jakichś słabo skomunikowanych drogowo osiedli z centrum czy uczelniami miałoby jakiś sens, ale tylko w przypadku połączenia bezkolizyjnego. To jest przyszłość - transport bezkolizyjny, a nie jakieś tramwaje środkiem wąskich gardeł czy wylotówek.
porteño
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1022
Na forum od: 24 lip 2014, 18:02

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: Inwestachu » 26 cze 2022, 1:56

Ferenc rozumiał coś czego ten nowy nie ogarnia. Żeby miasto było szczególne, rozpoznawalne, ważne, liczące się, inne, ciekawe - należy podejmować decyzje niepopularne, nierozsądne, przekraczające budżet a nawet szalone. Po prostu wizjonerskie. Nie należy równać do innych miast ale je przewyższyć. Czy to będzie ogród botaniczny - musi być największy, z najciekawszą florą w tej części Europy, czy to będzie ZOO, to musi być po prostu lepsze, niż to w Pradze. Czy to będzie wieżowiec, to musi być najwyższy, czy to będzie stadion to powinien być największy, czy to będzie aquapark to powinien mieć najlepsze urządzenia nieosiągalne w tej części Europy, czy to będzie miasteczko rozrywki to musi posiadać coś niesamowitego, czego nie ma gdzie indziej, czy to będzie transport to powinien być taki, którego NIE MA GDZIE INDZIEJ. Przy czym budżet MUSI być w tej sprawie na drugim miejscu. Nie należy przeliczać tego na nowy autobus, liczbę nowych miejsc na cmentarzu, 50m wylanego asfaltu, czy "3 toj toje" w parku. Jak świat długi i szeroki rozmawia się tylko o miastach szczególnych i charakterystycznych. Myśląc - Chorzów wyobrażasz sobie park rozrywki , myśląc Częstochowa - Jasną Górę, Ateny - Akropol, Paryż - WIeżę Eiffla, Nowy Jork - Manhattan, Sidney - Operę, Londyn - Big Ben, Berlin - Bramę Branderburską, Pragę - most Karola, Budapeszt - Parlament, Barcelonę - Sagrada Familia, Wiele z tych, charakterystycznych dla miast sygnatur często budowane były wbrew logice, publice i ekonomii, ale jednocześnie zapewniły im na lata miejsce na mapie. Dlatego kolejka czy cokolwiek innego, szalonego, ale wykreowane z wizją - tylko pomoże. Na koniec zadaj sobie pytanie: z czym kojarzy ci się Rzeszów ? Odpowiedź póki co, niestety jest jedna: "z cipolandem kebabów". Można a nawet trzeba to zmienić.
Inwestachu
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 62
Na forum od: 19 lut 2020, 2:39

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: paripadou » 26 cze 2022, 8:05

Noo, miasto które zbankrutowało po idiotycznej inwestycji będzie przez kilka dni na językach wszystkich, tylko mieszkańcy muszą patrzeć w dłuższej perspektywie. Co "naj" na świecie mają niemieckie Erfurt, Rostock, Kassel, argentyńskie Lanús czy Godoy Cruz, czy tajwańskie Pingtung City? Dwustutysięczne miasto z kompleksami, przyprawione szczyptą megalomanii to przepis na porażkę.
paripadou
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 233
Na forum od: 17 wrz 2021, 11:58

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: pisul » 26 cze 2022, 16:08

Obecny panujący prezydent troszkę mija się z prawdą i użyte argumenty przeciwko budowie kolejki są ciut naciągane.
W artykule można przeczytać:


... Fijołek: źle zaprojektowane trasy ... Żeby kolejka spełniała swoją funkcję, musiałaby mieć bardzo gęstą sieć linii. I nie daje też gwarancji przepustowości i tego, że ludzie zechcą z kolejki korzystać – mówi Konrad Fijołek ...





Jeżeli są źle zaprojektowane trzeba lepiej zaprojektować. Ludzie będą korzystać gdy cena będzie konkurencyjna.
W końcu chodzi o to by dostać się z punktu A do B.
Argument że miasto za małe że ma kompleksy że wszystkie kolejki rzekomo upadają też jest fikcją. Dalej w artykule przecież przytoczono przykład że w niewiele większym liczebnie mieście jak nasze działa od lat i przewozi sporo % ilość mieszkańców:


... we wspomnianym ponad 350-tysięcznym Wuppertalu. W Wuppertalu kolejka jest symbolem miasta, 13-kilometrowa linia ma ponad 120 lat, każdego dnia kolejka przewozi 80 tysięcy pasażerów ...
źródło kocopałów Fijołka: https://rzeszow-news.pl/prezydent-konra ... adziemnej/





I koronny argument że będzie drogo, miasto nie udźwignie budowy itd. to też bzdura. Jakoś prezydent przemilczał ale fakt jest taki że chęć budowy nadziemnego metra w RZ zgłosiły w sumie 4 firmy. W tym jedna przed pandemią która chce zaprojektować i wybudować uwaga za swoje pieniądze!


Sunningwell z Chińczykami chcą w Rzeszowie budować monoraila ...

... Sunningwell realizację inwestycji zaproponowało w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. – Zbudujemy i sfinansujemy cały projekt a następnie oddamy miastu rolę operatora monoraila z uwagi na to, że cały transport w mieście jest zintegrowany.
Proponujemy stworzenie spółki celowej – mówi Marek Frydrych, prezes Sunningwell Polska.
... Sunningwell twierdzi, że odpowiedni wiadukt i pojazd jest w stanie stworzyć w rok ...
źródło: https://rzeszow-news.pl/sunningwell-z-c ... w-i-domow/






Jeżeli mieszkańcy wybraliby na prezydenta człowieka któremu się chce, byłaby kolej nadziemna.
Niestety wybrano kogoś komu się zwyczajnie nie chce robić i śpi do południa? I skończcie też pisać o tramwaju.
Przecież nawet w wywiadzie jak wół napisano na jaki środek komunikacji będzie "Człowiek Roku" stawiał:



... szybki tramwaj jeździłby po obecnej autobusowej linii „Koła”. Tramwaj też odjechał ...

... Rzeszów bardziej potrzebuje lepszej bazy dla rowerzystów, których w mieście jest coraz więcej.
Awatar użytkownika
pisul
VIP
VIP
 
Posty: 8538
Na forum od: 27 cze 2014, 21:40

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: Tukam » 14 lip 2022, 0:11

@Pisul- jak oceniasz działanie państwowo prywatnych autostrad w naszym kraju?

Pomijając kwestie oszpecenia miasta, argument kasowy jest koronny w tym wszystkim. Przeprojektowanie siatki połączeń z zakupem sporej floty krótkich autobusów do obsługi osiedli będzie kosztować ułamek ceny, i oszczędzi budżet tak potrzebny na budowę wiaduktów (które w krótkim czasie staną się palącym problemem [przypominam, że do października nie kursuje PKA w stronę Strzyżowa. Kiedy zacznie korki w centrum będą potężne]) oraz krytycznych skrzyżowań i połączeń.
Tukam
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 323
Na forum od: 07 lut 2021, 14:47

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje niezrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości