Rzeszów - Kolejka nadziemna

Nieukończone projekty komunikacyjne

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: KZYH » 29 sty 2015, 21:01

Myslalem, ze JacekN sobie zartuje z tym tramwajem wodnym... a wy tu na powaznie?? :o :lol:
Awatar użytkownika
KZYH
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 155
Na forum od: 30 lip 2014, 0:36

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: kamil89 » 29 sty 2015, 21:55

W kontekście tej kolejki i idea tramwaju wodnego (o co w ogóle chodzi) mnie nie bawi :P
kamil89
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 112
Na forum od: 21 cze 2014, 20:08

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: JacekN » 30 sty 2015, 15:33

Kanał to by była atrakcja,nawet za sto lat.
JacekN
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 49
Na forum od: 19 sty 2015, 14:30

Kolejka nadziemna

Postautor: maks » 20 sie 2015, 0:15

Nie rezygnują z budowy kolejki naziemnej w Rzeszowie

Trzysta milionów złotych ma kosztować pierwszy odcinek naziemnej kolejki w Rzeszowie. Tak wynika z szacunków. Władze miasta nie rezygnują z pomysłu jej budowy. We współpracy z Politechniką Warszawską jest przygotowywany projekt i dokumentacja niezbędna do uzyskania ewentualnej pomocy unijnej. Na razie obowiązujące przepisy uniemożliwiają wsparcie budowy jednoszynowej kolejki. Ale trwają starania o ich zmianę i przymiarki o dotacje ze specjalnego programu-"Demonstrator" który umożliwia realizację nowoczesnych rozwiązań w skali 1:1. A w przypadku kolejki w Rzeszowie oznaczałoby to budowę pokazowego odcinka od Dworca PKP i PKS do kampusów Politechniki Rzeszowskiej i Uniwersytetu


żródło: http://www.radio.rzeszow.pl/informacje/39840/nie-rezygnuja-z-budowy-kolejki-naziemnej-w-rzeszowie
maks
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 4047
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

Re: Kolejka nadziemna

Postautor: PzD91 » 20 sie 2015, 9:15

Taka kolejka jest niepraktyczna i stratą pieniędzy. Jeśli tylko pierwszy odcinek ma kosztować 300 mln to wystarczy sobie policzyć ile za to można wybudować funkcjonalnych dróg. Wystarczyłoby na przedłużenie od budowanego ronda na lubelskiej do krakowskiej z przedłużeniem Okulickiego + 2 etap wisłokostrady i jeszcze pewnie by wystarczyło na poszerzenie ul. gen. Maczka z mostkiem. Oby przepisy się nie zmieniły albo inni komisarze unijni to zablokowali.
Awatar użytkownika
PzD91
Maniak
Maniak
 
Posty: 1647
Na forum od: 16 lut 2015, 22:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: BadB » 20 sie 2015, 10:51

Wybudowanie kolejki nie jest bardzo problematyczne. Wydawano pieniądze publiczne na większe bzdury, aby zaspokoić swoje EGO i/lub na tym skorzystać politycznie/finansowo. Większym problemem jest utrzymanie takiej kolejki, a koszty są ogromne. M.in. w Sydney rozebrano taką kolejkę. Dużo ludzi nią jeździło, cena biletu jednorazowego (w przeliczeniu na PLN) to równowartość 9-10 zł, a mimo wszystko koszty były tak duże, że Sydney postanowiło z niej zrezygnować. Warto byłoby jeszcze wspomnieć, że w Sydney trasa była nawet trochę krótsza niż ta planowana w Rzeszowie. Kolejka jest dla ludzi niemyślących. W UM chyba jednak takich nie brakuje.
BadB
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 24
Na forum od: 16 sie 2015, 20:37

Re: Kolejka nadziemna

Postautor: Waldzio » 20 sie 2015, 10:52

PzD91 pisze:Taka kolejka jest niepraktyczna i stratą pieniędzy. Jeśli tylko pierwszy odcinek ma kosztować 300 mln to wystarczy sobie policzyć ile za to można wybudować funkcjonalnych dróg. Wystarczyłoby na przedłużenie od budowanego ronda na lubelskiej do krakowskiej z przedłużeniem Okulickiego + 2 etap wisłokostrady i jeszcze pewnie by wystarczyło na poszerzenie ul. gen. Maczka z mostkiem. Oby przepisy się nie zmieniły albo inni komisarze unijni to zablokowali.


Masz rację, popieram,
niech nie dają nam pieniędzy na kolejkę.
A przedłużenie od budowanego ronda na lubelskiej do krakowskiej z przedłużeniem Okulickiego + 2 etap wisłokostrady i poszerzenie ul. gen. Maczka z mostkiem zbudujemy z podatków od mieszkańców.

Niech jakieś inne miasto weźmie darmową kasę, zrobi wodotrysk i ma promocję i coś użytecznego jednocześnie.
Rzeszów dobrych włodarzy ma, bogaty jest, sam sobie poradzi. A jak nie to w czynie społecznym zrobimy przedłużenie dróg.

BadB pisze:Wybudowanie kolejki nie jest bardzo problematyczne. Wydawano pieniądze publiczne na większe bzdury, aby zaspokoić swoje EGO i/lub na tym skorzystać politycznie/finansowo. Większym problemem jest utrzymanie takiej kolejki, a koszty są ogromne. M.in. w Sydney rozebrano taką kolejkę. Dużo ludzi nią jeździło, cena biletu jednorazowego (w przeliczeniu na PLN) to równowartość 9-10 zł, a mimo wszystko koszty były tak duże, że Sydney postanowiło z niej zrezygnować. Warto byłoby jeszcze wspomnieć, że w Sydney trasa była nawet trochę krótsza niż ta planowana w Rzeszowie. Kolejka jest dla ludzi niemyślących. W UM chyba jednak takich nie brakuje.



Masz rację, mister był by lepszy:
https://pl.wikipedia.org/wiki/MISTER
Waldzio
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 76
Na forum od: 15 lip 2014, 12:48

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: pisul » 20 sie 2015, 11:01

Kilka firm już starało się o budowe kolejki nadziemnej w RZ. Z tego co pamiętam jedna oferta była taka że firma buduje za swoje pieniądze i jest właścicielem kolejki. Miasto chce być właścicielem i czerpać zyski. Ostatecznie gdyby unia nie chciała finansować to potrzeba do budowy tylko zgody jednego człowieka- prezydenta miasta.
Awatar użytkownika
pisul
VIP
VIP
 
Posty: 9311
Na forum od: 27 cze 2014, 21:40

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: BadB » 20 sie 2015, 11:43

pisul pisze:Kilka firm już starało się o budowe kolejki nadziemnej w RZ. Z tego co pamiętam jedna oferta była taka że firma buduje za swoje pieniądze i jest właścicielem kolejki. Miasto chce być właścicielem i czerpać zyski. Ostatecznie gdyby unia nie chciała finansować to potrzeba do budowy tylko zgody jednego człowieka- prezydenta miasta.


Jeżeli jakaś firma zdecyduje się na budowę i zarządzanie taką kolejką, to jestem na tak. W przeciwnym razie nie sądzę, aby można było mówić o zyskach. MPK ma straty kilkadziesiąt milinów złotych rocznie, a jej koszty są nieporównywalnie mniejsze od kolejki. Poza tym jeżeli UM chce być wiarygodny, to niech przedstawi swoje wyliczenia obsługi takiej kolejki. Ile będzie kosztować utrzymanie, a jakie będą przewidywalne przychody z takiej kolejki. Wątpię, aby ratusz miał coś tak oczywistego przy inwestycji (szczególnie tak dużej) jak bilans, bo sami nie mają większego pojęcia ile może kosztować utrzymanie takiej kolejki.
Największym problemem jest jednak to, że pieniądze na komunikację miejska będą tylko do 2020 roku. Zostało zaledwie (!) 4 lata na zrealizowanie projektu. Przykładowo w mniejszym Olsztynie prace już są bardzo zaawansowane przy ostatnim etapie, czyli samej realizacji tras tramwajowych ("od zera"). Tylko, że u nich konsultacje zaczęły się w 2006 r., a w 2010 roku mieli wytyczone wszystkie trasy.
W kolejkę nie wierzę (uwierzę jak ktoś przedstawi wyliczenia), a czasu na realizację jakichkolwiek projektów ze środków UE zostało bardzo mało. Opieszałość władz samorządowych jest ogromna, a szkoda, bo drugiej takiej szansy na rozwiązanie problemów komunikacji miejskiej prędko nie będzie.
BadB
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 24
Na forum od: 16 sie 2015, 20:37

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: pisul » 20 sie 2015, 12:45

Masto może wybrać złoty środek. Budować za pieniadze uni z programu-"Demonstrator" jedną trase a pozwolić tej firme co chce u nas budować za swoje pieniądze drugą. Jeden standard szyn i wagonów i 2 trasy w szybkim czasie. Co do mpk. Jaka firma państwowa, moloch jest dochodowa? I czy nie jest tak że firmy świadczące usługi dla dużej liczby ludności nie powinny być wspierane?

Ulice nie są z gumy. Co się dało powiększyć ilość pasów jezdni o pas trawnika czy przestawianie chodników już powiększone. Głupotą jest czekać co będzie za X lat. Trzeba mieć jakieś rozwiązanie.
Awatar użytkownika
pisul
VIP
VIP
 
Posty: 9311
Na forum od: 27 cze 2014, 21:40

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje niezrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość