Rzeszów - Kolejka nadziemna

Nieukończone projekty komunikacyjne

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Nikoś » 26 lut 2016, 13:04

onlyRzeszow pisze:Ja z autobusami nie mam problemu ,mogłeś to wywnioskować tylko trzeba umieć czytać , te linie którymi się poruszam znam na pamięć ,a te z których korzystam rzadko sprawdzam w komórce zanim dojdę na przestanek.

Jeśli lubisz to ucz się na pamieć rozkładu ja tam wole iść na spokojnie na przystanek w normalnym mieście i poczekać chwilę i pojechać a nie czekać pół dnia aż się stado mpk-ów pojawi :D
onlyRzeszow pisze:Wytłumacz, jak mogłeś o czymś słyszeć ,a po obejrzeniu wstawionego zdjęcia stwierdzić że nie o to ci chodziło. To wklej zdjęcie jakie sobie wyobrażałeś.

Czytanie ze zrozumieniem i ortografia się kłania
onlyRzeszow pisze:W Rzeszowie wyliczyłem zresztą ile przybyło samochodów tylko osobowych w „przeciągu” dwóch lat plus jeszcze te które codziennie spoza miasta dojeżdżają . Takim tempem już za 5 lat można się spodziewać sporych korków na drogach. Płatna strefa parkowania od tego nie uchroni jedynie spowolniła tą tendencje.

A choć by tak jak to zrobiły inne miast
Jedną z najlepszych, poprzedzoną kompleksowymi badaniami i zakończoną gotową receptą na sukces przygotowała firma Public Transport Consultig z Gdańska. Specjaliści, na czele z polskim, komunikacyjnym guru – Marcinem Gromadzkim zaproponowali zupełnie nowy rozkład jazdy, oparty na krótkich liniach i tzw. taktowaniu. Sugerowali też konieczność obniżenia cen biletów sieciowych. Firma Marcina Gromadzkiego wcześniej zajmowała się optymalizacją komunikacji m.in. w Gdyni, Zielonej Górze i Płocku. W tym ostatnim zlikwidowano bilety miesięczne trasowane, które zostały zastąpione przez tańsze bilety na całą sieć. – Chociaż tamtejszy ZTM obniżył ich ceny z 92 do 60 zł, wpływy z biletów wzrosły. Ale żeby tak się stało, musieliśmy zmienić także rozkład jazdy, który wzorem Gdyni wzbogaciliśmy o tzw. taktowanie. Oznacza to, że autobusy odjeżdżają z przystanku częściej i nie dublują się ich kursy – mówił wówczas Marcin Gromadzki. W Rzeszowie taktowanie nie zostało wprowadzone. Ceny sieciówek? Normalna, na okaziciela kosztuje 250 zł za miesiąc. W Kielcach 192 zł, w Lublinie i Olsztynie 130 zł, w Opolu 126,5 zł. Taki sam bilet, tyle, że imienny, to u nas 98 zł. We wszystkich wspomnianych miastach jest tańszy, a najmniej, 88 zł płacą za niego pasażerowie z Opola i Olsztyna. Rzeszów wprowadził za to podwyżki cen biletów jednorazowych, które kosztują już 3 zł. Kiedy pasażerowie i dziennikarze wytknęli radnym i urzędnikom, że zmiana nijak wpisuje się w politykę zachęcania do jazdy autobusem, usłyszeli, że amortyzacja nowoczesnego sprzętu i autobusów kosztuje. Po raz kolejny obiecano też obniżkę cen sieciówek, ale znowu bez konkretów. Anna Kowalska, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego tłumaczy dziś, że na razie nie ma o tym mowy. - Na razie nawet o tym nie rozmawiamy. Koszty transportu są duże, dzisiaj nie ma nic za darmo. Jeśli damy zniżki jakiejś grupie, innej trzeba będzie podnieść. Nasze bilety i tak nie są drogie – mówi dyrektor Kowalska.

Czytaj więcej: http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,id,t.html

Coś o czym wiele razy pisałem ale ty tego nie pojmujesz, że trzeba zaoferowac kierowcom aut coś więcej niż tylko wypasiony tabor busików z wodotryskami. Oferta musi zachęcić lub przekonać że warto się przesiąść do KM inaczej dojdziemy do etapu zakorkowanego miasta i okazyjnej KM
I nawet kolejka parkowa na to nie pomoże
onlyRzeszow pisze:A jak wiadomo nie wszędzie są bus pasy , bo miasto wiedziało gdyby na wszystkich ulicach odjąć jeden pas to nie dał oby się w godzinach szczytu przejechać.

Bus pasy znikną z chwilą gdy skończy się okres ochronny programu transportowego z którego przebudowano drogi i kupiono pare autobusów, bus pasy są bo są ale nie przynoszą korzyści bo i tak każdy jeździ jak jeździł wcześniej
onlyRzeszow pisze:Projekt budżetu Rzeszowa na 2016 rok. A w nim baseny, parki, drogi...
Wśród inwestycji najbardziej oczekiwanych przez rzeszowian jest m.in. rozpoczęcie przebudowy odkrytego kąpieliska ROSiR przy ul. Pułaskiego. Całość inwestycji szacowana jest na ok. 25 mln zł. Obejmie gruntowną przebudowę brodzika dla dzieci oraz średniego basenu, który zostanie zamieniony w mini park wodny. Duży, olimpijski basen zostanie prawdopodobnie przykryty, uzyskując funkcję pływalni całorocznej. Latem jego ściany będzie można rozsuwać. Na przyszłoroczne prace planuje się wydać ok. 5 mln zł. Całość remontu ma potrwać do 2018 roku.

W mieście od groma realizuje się inwestycji więc nie zawsze na wszystko starcza pieniędzy.

2 lata na remont basenu ROSiR nieźle tylko od ile lat to jest zapowiadane że będzie ect skończy się tak że pojawi się "pilny" wydatek i znów remont pójdzie w sina dal
onlyRzeszow pisze:Dlatego tylko i wyłącznie w tym może pomóc transport publiczny osadzony nad ulicą.
Ja bym jeszcze proponował gondole na wisłoku to by dopiero był czad i mega promocja miasta :lol:

onlyRzeszow pisze:Jak chcesz wkomponować człowieku tramwaje do otoczenia Rzeszowa,zobacz jak wygląda budowa szyn :
to wklej jeszcze zdjęcie jak wygląda ta sama ulica już po remoncie i wtedy będzie porównanie
onlyRzeszow pisze:Nie do końca chciał ,zastanawiał się na tym rozwiązaniem dopóki swoją wersje nie podsunęli Panu Prezydentowi szwajcarzy. Dlatego też aby zobaczyć kolejkę jak wygląda realistycznie pojechał na rozmowy.

Bo Szwajcarzy zobaczyli że jest "chętny" któremu można te bez użyteczną zabawkę wcisnąć, więc mamili miasto wizjami nie z tej ziemi byle sprzedać swój produkt
onlyRzeszow pisze:poszukaj zdjęcia co się dzieje na ulicy z dużym przejazdem aut jak ludzie z tego tramwaju wysiadają, bo wsiadający też muszą być przygotowani aby przebiec przez ulicę . Sytuacja rodem z państw trzeciego świata. To ma być bezpieczne ?

Jak kierowcy nie umieją zachować się na takim przystanku to nie dziw się że dochodzi do wypadków. Jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się jak korzystam w innych miastach z KM które mają takie przystanki aby była sytuacja niebezpieczna,
A jak pisałem teraz minimalizuję się takie ryzyko poprzez budowę przystanków wiedeńskich więc argument że biegi i niebezpieczne zmień na inne bardziej racjonalne
onlyRzeszow pisze:To chyba dobrze że większość inwestycji jest finansowana z zewnętrznego źródła w wysokości przeważnie 85% niż jakby miało całość pochodzić z budżetu własnego.

tylko aby dostac dofinansowanie wpierw miasto/ inwestor musi wyłożyć kasę a dopiero potem zwrot, Więc skąd miasto wytrzaśnie nawet wg. tego co podałeś 300mln na kolejke jeśli nie ma na inne mniejsze inwestycję
onlyRzeszow pisze:To nie jest zależne od miasta ci tłumacze tylko rządu, poprzedni nieudolny bo najwyraźniej zbyt mocno dokuczały im liczne afery z ich udziałem. Obecnie nowy rząd , oby to się nie ślimaczyło.

O tak tamci byli be ci są cacy, zobaczymy co z tego wyjdzie ale już teraz wiem że nic. Bo mają lepsze "sprawy i pomysły" na tapecie a to że prezydent Rzeszowa do nich jeździ dobrze widac chce ale to nie wszystko
onlyRzeszow pisze:W takim Rzeszowie kolejka pełniła by funkcje drugiego transportu więc nie ma możliwości aby po budowie z tego zrezygnowano. Mając na uwadze że ruch samochodów się z roku na rok wzmaga i nic tego nie zatrzyma w rozwijającym się naszym mieście , żadne bus pasy czy strefy płatnego parkowania ,one jedynie zatrzymają na chwilę tą tendencje. Jeżeli nie zostanie wybudowany Monorail to miasto za 5-10 lat będzie tkwiło w chaosie komunikacyjnym .

Podałem przykład na już jak można wspomóc transport w mieście. Inne miasta planują wszystko do przodu aby za chwilę nie okazało się że jest za późno, choć wiadomo wszystko rozbija się o kwestie KASY a tych nigdy nie ma tyle aby każdy dostał tyle ile potrzebuje. A jeśli nawet to kasę dostają wpierw ci co mają większa siłe przebicia/ mocniejsze lobby w centrali. I co z tego że Podkarpacie to kolebka pis-u ale Rzeszów ma prezydenta kojarzonego z lewicą (swego czasu) więc choć by dlatego.
Po za tym poczytaj jak podczas uchwalania budżetu na ten rok uwalali wszystkie pomysły i poprawki do budżetu i nie ważne że poseł był z regionu i obiecał to w czasie kampanii był przeciw i co
Tak że za 10 lat miasto dalej będzie w tym samym miejscu nt. transportu miejskiego chyba że zmieni się władza na lepszą w mieście to może coś na plus ruszy
onlyRzeszow pisze:W innych miastach z perspektywami które były juz dawno rozwinięte mają możliwości innych środków transportu z korzystania, natomiast Rzeszów rozwijane od podstaw po przyjściu Pana Ferenca i tak zrobiło milowy krok w tym kierunku . Przy realizacji tej inwestycji o Rzeszowie będzie mówiono wszędzie. Przynajmniej leziemy z czegoś słynąć , a nie tylko z jednej rzeczy ciągle niezmiennie tej samej.

A ty swoje będzie głośno przez chwilę, ale potem to mieszkańcy rzeszowa będą musieli utrzymac te droga zabawkę. Bo nikt nie da kasy na taka fanaberie chcieli to macie teraz
Czy nie lepiej wspierać Polski przemysł i naszych producentów a nie zagraniczne koncerny
onlyRzeszow pisze:W Rzeszowie po wybudowaniu nadziemnej jednoszynówki będą dwa transporty miejskie , a obecnie innego prócz autobusowy mieszkańcy do wyboru nie mają.
Rzeszów ma 180tys mieszkańców tyle co w duzych miastach jedno osiedle, a tam stawią się na transport sprawdzony i pojemny a nie coś co niby pomoże.
Takie kolejki to na lotnisku budować jako transport pomocniczy a nie transport miejski
onlyRzeszow pisze:A w Rzeszowie to będzie kosztowało 10mln zł za km wg informacji z ratusza.
to jak ma się do tego http://infotram.pl/ile-kosztuje-1-kilom ... 44282.html
gdzie przy okazji remontu torowiska remontuję sie ulice i cała infre a tu za 10mln postawisz betonowe słupy i cała instalację nieźle
http://infotram.pl/jaka-jest-kosztoryso ... 41949.html
Tu masz bardziej szczegółowo opisane koszty budowy torowiska i co teraz
onlyRzeszow pisze:Człowieku u co to ma być, na zdjęciu tak to się buduje a u nas będzie dostosowane to naszych warunków urbanistycznych

Czyli jak ? kolejka będzie lewitująca w powietrzu gdzieś te filary muszą stać a jak pokazane na fotce nie zajmuja one wcale mało miejsca jak to ty twierdzisz i że da się je wszędzie postawić bez ingerencji
onlyRzeszow pisze:Same ugruntowanie z postawieniem słupów podtrzymujących tor jazdy to spory wydatek, przestanki dostosowane, 10km wg planów ponad 100mln sama konstrukcja, plus wagoniki , miejsca diagnostyczne, sterowania ruchem trzeba wybudować.

Podałem ci wyżej linka i torowisko nie wymaga takich konstrukcji jak kolejka a mimo to koszty porównywalne i co najważniejsze w przypadku tramwajów jest kilku producentów i nie jest się skazanym na jednego w przypadku rozbudowy
onlyRzeszow pisze:Można rozkopać ale nie prawie całą ulicę , gdzie wtedy ruch samochodów się przeniesie ,będą przelatywać ??
[/quote]
utrudnienia nie trwają latami a parę miesięcy max, jakoś remonty ulic w mieście przeżyli nie było armagedonu to i budowe torowiska by dało przeżyć

I pytanie gdzie w Barcelonie w centrum masz kolejkę ? bo jakoś byłem tam pary razy i jej nie widziałem. metro i owszem tramwaje też ale kolejka ? na przedmieściach to i było coś co przechodziło w metro ale nie typowa kolejka. To samo Berlin
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2475
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: foreigner » 26 lut 2016, 18:33

Nie do końca chciał ,zastanawiał się na tym rozwiązaniem dopóki swoją wersje nie podsunęli Panu Prezydentowi szwajcarzy.


Nie do końca chciał ? Przecież wstawiłem wcześniej wypowiedzi, które świadczą że już załatwiano na to pieniądze. To znaczy że chciał częściowo, tak trochę, tak w połowie ? Aż podsunęli mu swoją wersję Szwajcarzy i przestał całkiem chcieć :roll: Komedia. A potem podsunęli mu Kandayjczycy i wreszcie odkrył, że to jest TO :) Dobrze że nie jesteś rzecznikiem prezydenta. Ludzie by mieli niezłą polewkę z Rzeszowa czytając twe wypowiedzi.

Kolejka wynikła dopiero później , na początku były przemyślenia które usprawnią ruch , więc pomyślano o transporcie nadziemnym, nie ma co dyskutować o tym co było początkową faza zainteresowania tego typu komunikacją . Nie jest łatwo wybudować cos czego nie ma jeszcze w kraju , dlatego trzeba było to dobrze przemyśleć i urzeczywistnić ,stąd te wyjazdy do Berlina aby dowiedzieć się więcej szczegółów.


Tak jak wyżej, były to takie przemyślenia, podczas których już organizowano finansowanie z unii i z budżetu.
No właśnie nie ma co dyskutować o tym, co było początkową fazą zainteresowania, bo początkową fazą to powinno być badanie natężenia ruchu, jego kierunków i zmian. I potem dobieranie środka transportu i jego formy do potrzeb. Czyli coś, za co się dopiero potem zabrano i do dziś niemal to trwa. Pytałem dlaczego prezydent musiał jechać do Szwwajcarii, aby ustalić tak podstawową rzecz, jaką jest pojemność tamtego monoraila, jeśli ja sam w internecie mogę sprawdzić ile przewozi Bombardier Innovia w kilka minut. I odpowiedzi dalej nie dostałem.

Idealny pomysł , gratuluje poczucia humoru.


Dzięki ale to nie mój pomysł, tylko władz Krakowa. W sumie to nie ich również pomysł, przystanek autobusu z tramwajem to norma. Zresztą wkleiłem zdjęcie przed chwilą na którym też to właśnie widać. Nic nie wiesz na ten temat, już ci to inni wykazywali.

To raczej kiepskie rozwiązanie na rozładowanie ruchu, tutaj nie ma się co śmiać tutaj jest nad czym zapłakać , poszukaj zdjęcia co się dzieje na ulicy z dużym przejazdem aut jak ludzie z tego tramwaju wysiadają, bo wsiadający też muszą być przygotowani aby przebiec przez ulicę .


Nie muszę szukać zdjęć, bo jak już napisałem widzę to na codzień i znam to i ze strony kierującego autem i ze strony podróżującego tramwajem. I to wszystko w mieście ze znacznie większym przejazdem aut niż w Rzeszowie. Analizowanie zdjęć zostawiam tobie, a czy płaczesz przy nich czy się śmiejesz to już twoja sprawa.

W tamtym miejscu szczerze ciężko sobie wyobrazić aby filary prowadziły wzdłuż części chodnika skoro już jest zbyt wąsko. Było kilka koncepcji
niewykluczone że w przypadku zaczęcia inwestycji może się nieznacznie trasa jeszcze zmienić .


Aha no to doczekałem się wreszcie. Długo ci zajęło zajarzenie o co chodzi, lepiej późno niż wcale. Nie można tak było od razu ?
Czyli monorail w ogóle odpada z tej trasy bo jest zbyt wąsko. A pisałeś coś, że Rzeszów ma ulice na tramwaje za wąskie i monorail tylko da radę.

A czy ja pisałem że te pieniądze są tylko dla Rzeszowa i tylko te miasto może je pozyskiwać. To chyba dobrze że większość inwestycji jest finansowana z zewnętrznego źródła w wysokości przeważnie 85% niż jakby miało całość pochodzić z budżetu własnego.


Nie, nie pisałeś, że są tylko dla Rzeszowa i dla prezydenta. Jak nie rozumiesz o rozumiesz o co chodziło, to przeczytaj wstecz przed pisaniem
czegokolwiek.

A czy budowę kładki i wszystkich dróg jakie zostały zbudowane tez miał mieć na plakacie napisane w trakcie wyborów, a które po wyborach były poczynione ? A dla kogo ma być kolejka, tylko dla Pana Ferenca ?


Przede wszystkim różnica jest taka, że zostały poczynione. A nie planowane przez 4 lata. Widzisz różnicę ? Bo to właśnie miałem na myśli. A poza tym:

Kiedy po raz drugi startował w wyborach samorządowych w 2006 roku, obiecywał wiele, m.in.: budowę północnej obwodnicy, basenów z wykorzystaniem wód geotermalnych, Centrum Kultury w Zamku Lubomirskich czy nowoczesny stadion sportowy. Przez cztery lata zrobił niewiele.


Coś mówiłeś o tym, że za co się weźmie to robi ? Chciałeś przykłady nieudanych inwestycji ?

Kiedy został rozliczony przez społeczeństwo i lokalne media z niedotrzymanych obietnicy, w kolejnych wyborach (w 2010 r.) był ostrożniejszy. Przestał obiecywać. Zamiast tego rzucał populistycznymi, trudnymi do rozliczenia hasłami. Obietnice wyborcze sprytnie zostały zamienione w demagogiczne sformułowania, których nie sposób wyegzekwować.


A tak poza tym to pisałeś "prezydent to nie Powiatowy Urząd Pracy". Tymczasem prezydent sam obiecywał "wspieranie tworzenia nowych zakładów pracy i jednocześnie zwiększania liczby miejsc pracy". Zamiast wrzucać filmiki z prezydentem przejrzyj je najpierw sam, bo nie masz nawet pojęcia o czym sam mówi.

A co do kładki:

Prezydent Tadeusz Ferenc trwoni pieniądze z budżetu miasta na inwestycje, których nie obiecywał w 2010 roku. Za 12, 5 mln zł wybudowano okrągłą kładkę przy alei Piłsudskiego i za ponad 7 mln zł fontannę multimedialną przy alei Lubomirskich. Gdyby prezydent zrealizował w ostatnich trzech latach swoje obietnice z kampanii wyborczej i przeznaczył pieniądze tylko z tych dwóch inwestycji na to, co wypisał na ulotkach, to i na żłobki starczyłoby, i na bloki komunalne.


Jak widać, szkoda, że kładka nie znalazła się wśród obietnic, bo ludzie nie czuli by się oszukani. I mają prawo się tak czuć, jeśli ktoś wydaje ich pieniądze na coś innego, niż obiecał. I nie dziwne, że ktoś wygrywa wybory, oszukując ludzi.

http://supernowosci24.pl/sprawdzamy-obi ... -rzeszowa/

W kwestii długu wytłumacz ładnie a nie odsyłaj nigdzie


Wiesz co żebranie kogoś, żeby ci tłumaczył takie rzeczy nie świadczy najlepiej o tobie. Trochę ci się dziwie, bo sobie wyrabiasz tym słabą markę na tym forum i w ogóle. Nie dziw się potem że nikt np. nie zauważa twych obliczeń dot. samochodów w Rzeszowie.

Miałeś pokazać zdjęcia w których się popsuła a nie zderzyła albo spłonęła, w żadnym z reszty zdjęć nie widać jaki był powód bo to że kogoś wydostawali na drabinie strażacy na jakiej podstawie stwierdziłeś że mogła się np.: popsuć ?? Trzeba było info wkleić do którego te zdjęcie/zdjęcia się odnosiło/y.


Nie kłam, bo prosiłeś o przykłady, nie było mowy czy to mają być zdjęcia czy nie. Jeśli miałeś wątpliwości, to trzeba było poprosić o szczegóły zaraz po wstawieniu zdjęć. Nie będę ich teraz szukał, bo ktoś sobie coś tam przypomniał.

To nie jest zależne od miasta ci tłumacze tylko rządu, poprzedni nieudolny bo najwyraźniej zbyt mocno dokuczały im liczne afery z ich udziałem.


Prezydent sam stwierdził, że dobrze mu się układało z PO. Znowu chyba nie jesteś w temacie. Zresztą załatwianie zgody na kolejne przyłączenia terenów wychodziło mu całkiem sprawnie.

Nie dopełnili jak to ruscy wszelkich info z pytaniami na te tematy.


Spec od 'rusków' widzę. Potwierdź to źródłami.

Przecież ta linia w tym mieście była własnością prywatnej osoby.


W Sydney też było własnością prywatnej, a potem miasto przejęło. Więc to żaden argument.
Tym bardziej, że trasa była tutaj atrakcyjna, na linii stacja autobusowa-centrum miasta, a kolejka ta nie miała być atrakcją turystyczną, ale środkiem komunikacji.

Lotnisk w Polsce jest za dużo nawet unia się wkurzała że próbuje się brać na rozbudowę dofinansowanie. Dlatego wiele wniosków odrzuconych musiało zostać. W Radomiu , w lublinie lotniska nie powinno w ogóle być, myśleli że jak inni mają to oni tez mogą sobie pozwolić. Z tym że zapomnieli
najważniejszego że u innych te lotniska istniały a nie zostały od nowa wybudowane.


W Lublinie lotnisko dobrze funkcjonuje, mimo że powstało od zera. Terminal unia obcięła, ale mówi się już o jego rozbudowie. Były obawy przez chwilę, że zabiorą parę milionów, ale ostatecznie była liczba pasażerów większa niż zakładano i na obawach się skończyło. Jedna z linii ma już tam bazę. A lotnisko powstało od zera. Więc o Lublinie piszesz bzdury.

A co do Radomia, to się pomylono. I tak samo może być w Rzeszowie. Tam też chciano dobrze dla mieszkańców. Białystok ma 300 tys. mieszkańców, nie ma tramwajów i nie buduje kolejki i normalnie funkcjonuje od lat. Rzeszów ma niecałe 200 i ma się niby udusić w korkach wkrótce.

widocznie jak pisałem nie chcą utrzymywać wszystkich dostępnych komunikacji zbyt duże koszta. Nie pisze nigdzie jaki był powód zamknięcia.


To się dowiedz, to nie jest trudne i nie będziesz musiał zmyślać, o tym co widocznie a co nie widocznie. Jak nie masz nic do napisania to nie pisz, a nie co ci się tam wydaje. To nie jest kwestia opinii, ale faktów. Masz google translator jak sobie nie radzisz.

Rzeszów będzie pierwszym w Polsce takim miastem i niewykluczone na świecie. Reklama dla miasta za frico . W innych miastach z perspektywami które były juz dawno rozwinięte mają możliwości innych środków transportu z korzystania, natomiast Rzeszów rozwijane od podstaw po przyjściu Pana Ferenca i tak zrobiło milowy krok w tym kierunku . Przy realizacji tej inwestycji o Rzeszowie będzie mówiono wszędzie. Przynajmniej leziemy z czegoś słynąć , a nie tylko z jednej rzeczy ciągle niezmiennie tej samej.


Pierwszym na świecie już nie będzie. Powinieneś to wiedzieć specu od reklamy i monoraili.
Ale w sumie mogę się tu zgodzić. Radom też jest teraz słynny, jakby nie było.

Bo Sydney jest metropolią wielką , żeby ich oczekiwania spełnić to trzeba by taka kolejkę kilometrami budować


Aha czyli monorail to jest transport przyszłości, ale nie dla dużych miast. Raczej tych do 200 tys :) OK
A co z jego przepustowością, równą niemal tej metra ? W dużych miastach nie jest ona potrzebna, tylko w tych do 200 tys. ?

Jeśli jest to transport przyszłościowy, to powinni stopniowo likwidować linie tramwajowe i rozbudowywać monorail, a możliwości pozyskania pieniędzy z zewnątrz nie mają.


To to już w ogóle nie wiem coś tu powypisywał. Chyba pomieszałeś moją wypowiedź ze swoją. Zresztą nie wnikam co ty tworzysz.

Rzeszowie na początku potrzebna jest na odciążenie pasażerami pierwszej nitki najbardziej obleganej, który nie ma możliwości skorzystania z innej formy transportu ze względu na to że miasto ma zbyt wąskie ulice.


Tramwaj w Piłsudskiego wjedzie. Czy będzie korek to inna kwestia, ale wjedzie. Wjedzie nawet w węższe. Monorail nie wjedzie, co sam przyznałeś.
Więc argument do kosza.

Wyczytałeś jakieś bzdury o 60mln utrzymania rocznego a nie potrafisz nawet powiedzieć co konkretnie tyle ma kosztować.


Po prostu podaj koszt utrzymania w jakimś bardziej cywilizowanym mieście, co za problem ?
Pisałeś o Berlinie, Barcelonie. Jesteś świetnie obeznany w końcu z kolejką. Powiedz ile wynoszą koszty roczne kolejki w innym mieście, podaj źródło i ja odszczekam te 60 mln. Proste.

Nie wiem skąd wziąłeś tą kwotę ale chyba znowu znikąd zwykły wymysł hahah , wg producenta na pierwszą linię wraz z rozbudową infrastruktury potrzeba będzie 300mln , a 1km budowy ma kosztować 10mln zł


Jeszcze niedawno podawałeś 200-300 milionów. W dwa-trzy dni zrobiło się kategoryczne 300. Z tego co piszesz, to koszty rosną w postępie geometrycznym wręcz.

wstawiłem taki tekst omyłkowo


Hmm to może wprowadźmy wspólnie jakieś zasady. Np. nie odpisujemy na twoje posty przez 3 dni żebyś miał czas się zastanowić, czy to co wstawiłeś to jest to co chciałeś, czy nie. Albo opatruj każdy post adnotacjami "post zatwierdzony" "post roboczy" itp. :)

Na chłopski rozum można wywnioskować to ta kwota tyczy się chyba budowy całości ,skoro 1km w Rzeszowie wraz z całą infrastrukturą ma kosztować 10mln zł.


Nie musisz nic wnioskować na swój chłopski rozum, bo po to wstawiam linki, byś mógł sobie sprawdzić. O kosztach budowy pisałem wyżej. A o kosztach użytkowania, jak pisałem, podaj w takim razie bardziej wiarygodne dane, jeśli ci się nie podoba.

Co do kosztów mpk to coś tam policzyłeś, coś tam pozakładałeś i dalej nie ma pełnego kosztu rocznego. To, że miasto dopłaca to ja wiem.
Wcześniej twierdziłeś, że koszty monoraila będą niższe. Z czego to wnosisz, skoro dalej nie masz ani kosztu mpk ani kosztu użytkowania monoraila ?

Nie ma się czemu dziwić skoro w moskwie kolejka była transportem pomocniczym a nie głównym, więc nie podawaj przykładu całej komunikacji z lublina czy krakowa .


A jakim będzie niby w Rzeszowie ? Długość tras MPK Rzeszów to ponad 500 km. Najdłuższą podaną trasą dla kolejki jest 20 km. To ma być dla ciebie transport główny ?

Proste, z metra przeważnie zawsze duża ilość ludzi korzysta jak i również jest w stanie sporą ilość ludzi zabrać


Metro Moskiewskie przewozi 2.5 miliarda ludzi rocznie. Dla monoraila wynosiło to tylko 5.5 miliona. Czyli przewozy monorailem to 0.2 % przezowów metra, podczas gdy stosunek trasy monorail / metro jest znacznie wyższy - jakieś 1.4 %. Wytłumacz, skąd ta wielka różnica. Przecież oba transporty mają te same zalety. Są bezpieczne, zawsze na czas, nie interesują ich korki. Jeśli składy były za małe to dlaczego nie kupiono większych i skąd pewność, że u nas będą większe ? Ile ma ostatecznie być wagoników w naszych składach ?

Tyle wiadomo na ten temat który się przewijał w gazecie:


Dziękuje za wklejanie artykułów z gazet, ale ja sobie to mogę sam znaleźć. Pytałem CIEBIE jako osobę lepiej w temacie rozeznaną niż pismaki. W końcu wypowiadasz się w tym wątku w sposób sugerujący, że ten temat nie ma dla ciebie tajemnic i jesteś w tym obeznany. Więc pytam jeszcze raz co oznacza odcinek testowy i czym różni się od normalnej trasy, jaka była planowana wcześniej.

Wiec napisz co może negatywnie wypaść


To jeśli nic nie może wypaść negatywnie, to co po co w ogóle odcinek testowy ?

Tam to niech budują za biliony, miasto rozpusty hazardowej więc mogą przepłacać ,stać ich na to.


Błyszczysz elokwencją, nie ma co.

Znajdź ile kosztuje km budowa w europie Szwajcarii ,Niemczech ,Hiszpanii


Ty znajdź. Zresztą nie musisz szukać wiele w końcu znasz się na tym, czyż nie ?

Człowieku u co to ma być, na zdjęciu tak to się buduje a u nas będzie dostosowane to naszych warunków urbanistycznych , co to jest jakiś patent że koniecznie tak samo to ma wyglądać u nas.Na zdjęciu mają być dwa tory przejazdu więc być może stąd ta monualna konstrukcja


Zajmuje to prawie 4 pasy ruchu. Więc budowa tego, nawet w mniejszej wersji, będzie wymagała zamknięcia co najmniej jednego pasa ruchu. Jesli będą budować środkiem drogi to dwa pasy po bokach out. Więc jeśli to będzie droga z dwoma tylko pasami, to cała będzie musiała być zamknięta. Co najmniej tak samo jak w przypadku tramwaju, a najprawdopodobniej dużo gorzej.

Zapytaj producenta dlaczego taką kwotę oszacował otrzymawszy miejsca gdzie jej trakcje mają być wykonane.

Zresztą co to kogo interesuje czemu u nich tyle zapłacono , niech płacą ile chcą ,u nas będzie to 10mln za km i tego się trzymajmy.


Ja się ciebie pytam dlaczego ratusz na podstawie, jak mówisz, informacji producenta, podaje że jeden km będzie kosztował 10 mln., a najdłuższa trasa jaką planują to 20 km, i że potrzebują 300 mln. Ktoś sobie bierze 100 milionów w kieszeń jako 'koszty operacyjne' czy jak ??

Ponoć z demonstratora unijnego chcą pozyskać 50 mln euro na 5 km odcinek. To daje jakieś 40 milionów zł na km. Gdzie znika 150 milionów złotych, jeśli 1 km to 10 mln ? Te twoje miejsca diagnostyczne tyle kosztują ? Widzę, że się teraz obsługa serwisowa zaczęła nagle rozbudowywać, choć jak dotąd nie miałeś pojęcia co niby miałoby być drogie w eksploatacji kolejki.

A dlaczego ma z własnego budżetu płacić skoro jest możliwość pozyskania pieniędzy z zewnątrz.


Z tego co piszesz miasto ma się niedługo dusić w korkach. A tymczasem zamiast budować rzecz najpotrzebniejszą, która się już ślimaczy tyle lat, to się czeka na kasę z unii, a w tym czasie wydaje kilkadziesiąt milionów np. na parki, planuje urząd miasta za 100 milionów. Przecież za to już by można zbudować dawno kilka km kolejki. Ten odcinek testowy to przecież tylko 50 mln zł. Cóż to dla miasta.

To się zapytaj ich co się złożyło konkretnie na tą kwotę.


Ty mi wyjaśnij, dlaczego u nas budowa miałaby być ponad 25 razy tańsza niż w Sao Paulo.

Ostateczny koszt kładki wyniósł 12,5 mln zł.

Plus kilkaset tys. które musiały dać spółki miejskie przy okazji przebudowując swoją infrastrukturę. Ale mniejsza z tym, może być i 12.5. Podawali zaniżone koszty i tak samo jest teraz. A o tych 'suchych' zapowiedziach nawet nie wiedziałem. Czyli jeszcze bardziej niedoszacowali.

Po co wklejasz info o nagrodach dla kładki ? To nie ten wątek. Również nie wiem po coś wklejał historię monoraili.

Oglądnąć , zrozumieć ,zapamiętać ,nie grzeszyć więcej.


Może mamy się jeszcze wspólnie doń pomodlić ?
Sprawiasz wrażenie, jakby to była jedyna mądrzejsza osoba którą spotkałeś w życiu.
Zresztą widać, że z wieloma do czynienai nie miałeś.

Ja skończyłem dyskusję z tym pajacem.
Ostatnio zmieniony 26 lut 2016, 19:55 przez foreigner, łącznie zmieniany 3 razy
foreigner
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 467
Na forum od: 06 gru 2014, 17:12

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: wogx » 26 lut 2016, 19:13

.
Ostatnio zmieniony 09 sie 2021, 19:30 przez wogx, łącznie zmieniany 1 raz
wogx
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 214
Na forum od: 21 lut 2016, 19:54

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 26 lut 2016, 21:58

"Nikoś-pisze


Jeśli lubisz to ucz się na pamieć rozkładu ja tam wole iść na spokojnie na przystanek w normalnym mieście i poczekać chwilę i pojechać a nie czekać pół dnia aż się stado mpk-ów pojawi

To nie jest dla mnie problem ,z linii które często korzystam , znam godziny te które są mi potrzebne , jeżeli korzystam z linii którą nie znam to zanim dojdę na przestanek wcześniej sprawdzam w komórce .
ja tam wole iść na spokojnie na przystanek w normalnym mieście

Co to ma oznaczać, że Rzeszów jest nienormalnym miastem ?
Czytanie ze zrozumieniem i ortografia się kłania

Tobie z kolei lepsze interpretowanie własnej wypowiedzi.
Powiedział to ten kto co chwilę gubi w słowie litery diakrytyczne „ ę, ą ,ł , ć „ .
Wymień błędy ortograficzne w moim poście skoro o nich mowa.

Specjaliści, na czele z polskim, komunikacyjnym guru – Marcinem Gromadzkim zaproponowali zupełnie nowy rozkład jazdy, oparty na krótkich liniach i tzw. taktowaniu. Sugerowali też konieczność obniżenia cen biletów sieciowych. Firma Marcina Gromadzkiego wcześniej zajmowała się optymalizacją komunikacji m.in. w Gdyni, Zielonej Górze i Płocku. W tym ostatnim zlikwidowano bilety miesięczne trasowane, które zostały zastąpione przez tańsze bilety na całą sieć. – Chociaż tamtejszy ZTM obniżył ich ceny z 92 do 60 zł, wpływy z biletów wzrosły. Ale żeby tak się stało, musieliśmy zmienić także rozkład jazdy, który wzorem Gdyni wzbogaciliśmy o tzw. taktowanie. Oznacza to, że autobusy odjeżdżają z przystanku częściej i nie dublują się ich kursy – mówił wówczas Marcin Gromadzki
Coś o czym wiele razy pisałem ale ty tego nie pojmujesz, że trzeba zaoferowac kierowcom aut coś więcej niż tylko wypasiony tabor busików z wodotryskami. Oferta musi zachęcić lub przekonać że warto się przesiąść do KM inaczej dojdziemy do etapu zakorkowanego miasta i okazyjnej KM
I nawet kolejka parkowa na to nie pomoże

A co masz do fontanny multimedialnej i co ona ma do kierowców aut ??
Nawet najbardziej usprawniony ruch autobusów nie jest w stanie odkorkować miasto , dlatego miasto stawia na coś co pozwoli w jakimś stopniu to ogarnąć zanim nie będzie za późno.
Skoro podajesz przykład tamtych miast to wiesz zapewne ile oni mają zysku i czy dokładają do komunikacji miejskiej ?

Bus pasy znikną z chwilą gdy skończy się okres ochronny programu transportowego z którego przebudowano drogi i kupiono pare autobusów, bus pasy są bo są ale nie przynoszą korzyści bo i tak każdy jeździ jak jeździł wcześniej

Bo na bus pasach można jeździć o ile w samochodzie znajduje się 3 i więcej osób. Gdzie wyczytałeś że bus pasy zniknął ?,skoro są czynne w określonych godzinach.


2 lata na remont basenu ROSiR nieźle tylko od ile lat to jest zapowiadane że będzie ect skończy się tak że pojawi się "pilny" wydatek i znów remont pójdzie w sina dal

Gdyby pieniądze nie zostały przesunięte na pilniejszą inwestycje a było to dosyć sporo , to cześć z zaplanowanego etapu byłaby skończona. W rzeszowskich inwestycjach są sprawy pilne i pilniejsze , są wiele basenów w Rzeszowie więc jak się opóźni budowa tego na Rosirze nikt nie ucierpi.
Wątpię czy drugi raz dojdzie do takiej sytuacji ,wtedy był to wyjątek, decyzja radnych jednogłośna. Nie chciałbym abyś trafił do szpitala który nie ma odpowiedniego zaplecza na leczenie.
Ja bym jeszcze proponował gondole na wisłoku to by dopiero był czad i mega promocja miasta

Proponuje tobie, wybuduj sobie domek na drzewie , przywieś linę na drzewie i zlatuj na niej, będziesz się czuł jak w gondoli hahaha

to wklej jeszcze zdjęcie jak wygląda ta sama ulica już po remoncie i wtedy będzie porównanie

Wkleiłem zdjęcia jak wygląda droga po drganiach i jak sam tramwaj niszczy szyny które po czasie trzeba wymieniać wraz z nawierzchnią drogi. Już nie wspomnę o warunkach atmosferycznych które dodatkowo podmywają tory albo z powodu wysokich temperatur wybrzuszają .

Bo Szwajcarzy zobaczyli że jest "chętny" któremu można te bez użyteczną zabawkę wcisnąć, więc mamili miasto wizjami nie z tej ziemi byle sprzedać swój produkt

Oni swoim produktem zainteresowali miasto ,a że ich kolejka była mało funkcjonalna , wybrali bombardiera których przedstawiciel zgłosił się do ratusza. Kolejka to przyszłość miejskiej komunikacji a w tym mieście tylko to się liczy ,inwestycje na przyszłość.
Nie podoba się polityka Pana Ferenca są jeszcze inne miasta na Podkarpaciu do osiedlenia się.

Jak kierowcy nie umieją zachować się na takim przystanku to nie dziw się że dochodzi do wypadków. Jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się jak korzystam w innych miastach z KM które mają takie przystanki aby była sytuacja niebezpieczna,
A jak pisałem teraz minimalizuję się takie ryzyko poprzez budowę przystanków wiedeńskich więc argument że biegi i niebezpieczne zmień na inne bardziej racjonalne

Tutaj nie chodzi o zachowanie kierowców tylko wstrzymanie ruchu . Nie wiesz chłopie co piszesz , takim stylem co myślisz przełóż sobie na rzeszo9wską ulicę np.: Rejtana ,zabierając jeden pas po którym śmiga tramwaj od razu korki sie robią, a jak zrobiłbyś przestanek gdyby tramwaj poruszał się po pasie zieleni , ludzie musieli by przebiegać przez cała ulicę aby dotrzeć do tramwaju. To jest idealne rozwiązanie jak się chce wprowadzić chaos który zdenerwuje kierowców , zamiast mimo trudności płynnie się poruszać to będą jeszcze mieli ograniczone ruchy tam gdzie tramwaj będzie się zatrzymywał hahahah
W Rzeszowie szczególnie kierowcy wzorowo jeżdżą jak nie parkują byle gdzie to nie wiedzą jak się przez rondo przejeżdża
Obrazek
Jak ci pasuje to co jest w innych miastach to tam sie przeprowadź.

tylko aby dostac dofinansowanie wpierw miasto/ inwestor musi wyłożyć kasę a dopiero potem zwrot, Więc skąd miasto wytrzaśnie nawet wg. tego co podałeś 300mln na kolejke jeśli nie ma na inne mniejsze inwestycję

Co ty chrzanisz , to nie jest wzięcie kredytu tylko dofinansowania ,trzeba mieć swoich 15% tej inwestycji.
Nie wiadomo poza tym jaki jest faktyczny dług ,ponieważ miasto z centralnego banku bierze kredyt oprocentowany na 2% po to aby dać do banku na 3-3,5% i na tym dodatkowo zarabia, a pieniądze które potrzebuje na inwestycje te 15% pobiera z tego konta.
O tak tamci byli be ci są cacy, zobaczymy co z tego wyjdzie ale już teraz wiem że nic. Bo mają lepsze "sprawy i pomysły" na tapecie a to że prezydent Rzeszowa do nich jeździ dobrze widać chce ale to nie wszystko

A gdzie napisałem że obecny rząd jest cacy ?? była mowa o bym że mam nadzieje że nie będą się ślimaczyli. To co oni mają jaki sprawy są ich ,ale inna kwestia dofinansowania , kasa jest wiec trzeba tylko ministrów przekonać ,do tej pory współpraca Pana Prezydenta który by to nie był rząd u władzy bardzo dobrze sie układała. Ta o którą ubiega sie miasto jest poważna inwestycją nie jest takie proste aby to można było szybko zrealizować.

Podałem przykład na już jak można wspomóc transport w mieście. Inne miasta planują wszystko do przodu aby za chwilę nie okazało się że jest za późno, choć wiadomo wszystko rozbija się o kwestie KASY a tych nigdy nie ma tyle aby każdy dostał tyle ile potrzebuje. A jeśli nawet to kasę dostają wpierw ci co mają większa siłe przebicia/ mocniejsze lobby w centrali. I co z tego że Podkarpacie to kolebka pis-u ale Rzeszów ma prezydenta kojarzonego z lewicą (swego czasu) więc choć by dlatego.
Po za tym poczytaj jak podczas uchwalania budżetu na ten rok uwalali wszystkie pomysły i poprawki do budżetu i nie ważne że poseł był z regionu i obiecał to w czasie kampanii był przeciw i co
Tak że za 10 lat miasto dalej będzie w tym samym miejscu nt. transportu miejskiego chyba że zmieni się władza na lepszą w mieście to może coś na plus ruszy


Nic nie wspomoże miasta na przyszłość ulepszając transport autobusowy , to tylko chwilowa kosmetyka.
Prezydent może być kojarzony ze wszystkimi ważne że do tej pory nie miał trudności w zdobywania i zainteresowaniu miastem ministrów. Gdyby tak nie było to miasto nie zajmowałoby pod tym względem tak wysokiego miejsca.
Władza juz była poprzednia tak rządziła miastem że się cofał w rozwoju, a twoje tezy pójdą na marne , Pana Ferenc jeżeli za coś się bierze to kończy. Ta inwestycja to „gruba ryba” więc trochę więcej czasu trzeba poświęcić.

A ty swoje będzie głośno przez chwilę, ale potem to mieszkańcy rzeszowa będą musieli utrzymac te droga zabawkę. Bo nikt nie da kasy na taka fanaberie chcieli to macie teraz
Czy nie lepiej wspierać Polski przemysł i naszych producentów a nie zagraniczne koncerny

Cały czas będzie głośno ,a mieszkańcy będą korzystać z tej linii jak z autobusowej tylko ze szybko ,bezpiecznie . A ile będzie kosztowało utrzymanie kolejki skoro piszesz że będzie drogo.
Miasto wspiera przemysł regionalny, zakupiło autobusy od Autosanu. Gdyby firma była w kraju która kolejkę produkuje na pewno miasto do niej by się zwróciło.
A metro jest jeszcze droższe a mimo to miasta nie rezygnują z budowy kolejnych połączeń.

Rzeszów ma 180tys mieszkańców tyle co w duzych miastach jedno osiedle, a tam stawią się na transport sprawdzony i pojemny a nie coś co niby pomoże.
Takie kolejki to na lotnisku budować jako transport pomocniczy a nie transport miejski

Rzeszów ma 187 tys masz jakieś stare dawne dane hahaha po pozytywnym referendum i włączeniu gminy Krasne będzie liczył około 200tys.
W takich małych rozwijających się miastach w porównaniu do dużych aglomeracji potrzebny jest taki transport i trzeba robić wszystko aby powstał z korzyścią na przyszłość.
W nowej perspektywie unijnej 2014-2020 województwo podkarpackie będzie mieć do podziału ponad miliard siedemset milionów euro. Część z tych środków samorząd chce przeznaczyć na budowę linii kolejowej do lotniska Rzeszów-Jasionka.
to jak ma się do tego http://infotram.pl/ile-kosztuje-1-kilom ... 44282.html
gdzie przy okazji remontu torowiska remontuję sie ulice i cała infre a tu za 10mln postawisz betonowe słupy i cała instalację nieźle


Sam widzisz jaka jest droga infrastruktura z budową i modernizacja torów tramwajowych które trzeba wykonywać co jakiś czas. Pieniądze wyrzucone w błoto.

http://infotram.pl/jaka-jest-kosztoryso ... 41949.html
Tu masz bardziej szczegółowo opisane koszty budowy torowiska i co teraz

Sobie tylko zaprzeczasz , napisałeś że budowa linia tramwajowej jest tańsza a z tego wynika że wybudowanie jej i utrzymanie jest droższe niż postawienie słupów trakcji kolejki . Na pierwszą jej linie planuje się około 300mln zł , miasto aby podać taką kwotę musiało dokładnych danych zasięgnąć u producenta . Na początku pisało się jako zarys inwestycji że będzie kosztować między 200-300 mln zł a po analizach jest mowa o tej górnej granicy.

Czyli jak ? kolejka będzie lewitująca w powietrzu gdzieś te filary muszą stać a jak pokazane na fotce nie zajmuja one wcale mało miejsca jak to ty twierdzisz i że da się je wszędzie postawić bez ingerencji
Każda inwestycja jest planowana na dany obszar , na zdjęciu był chyba dubaj więc tam inwestycje giganty budują ,u nas ma być jeden tor a tam na jednym słupie było widoczne dwa . W każdym mieście inaczej to wygląda
Obrazek

Obrazek
Obrazek
A tutaj projekt planu budowy w Woltsburgu
Obrazek

W Moskwie dużo miejsca ich konstrukcja dwutorowa zajmowała ?
Obrazek

utrudnienia nie trwają latami a parę miesięcy max, jakoś remonty ulic w mieście przeżyli nie było armagedonu to i budowe torowiska by dało przeżyć

Tutaj nie chodzi tylko o samą budowę jak pisałem ale gdzie ma się poruszać zabierają jakikolwiek pasu ruchu na jezdni masz niebotyczne korki w ciągu 10 min , nie wspomnę jak ulice mogą wyglądać w godzinach szczytu. Na szczęście prezydent myśli przyszłościowo i oby swój cel osiągnął.

I pytanie gdzie w Barcelonie w centrum masz kolejkę ? bo jakoś byłem tam pary razy i jej nie widziałem. metro i owszem tramwaje też ale kolejka ? na przedmieściach to i było coś co przechodziło w metro ale nie typowa kolejka. To samo Berlin

W Berlinie jest tzw. H-Bahn ,
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... fa8bc2.jpg
a w Barcelonie
http://wanderful-world.com/2012/12/04/e ... rom-above/
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: jasiop » 26 lut 2016, 22:20

onlyRzeszow
...wybrali bombardiera których przedstawiciel zgłosił się do ratusza ...

Na jakiej podstawie tak twierdzisz ?
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1558
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 27 lut 2016, 1:36

"foreigner-pisze


Nie do końca chciał ? Przecież wstawiłem wcześniej wypowiedzi, które świadczą że już załatwiano na to pieniądze. To znaczy że chciał częściowo, tak trochę, tak w połowie ? Aż podsunęli mu swoją wersję Szwajcarzy i przestał całkiem chcieć Komedia. A potem podsunęli mu Kandayjczycy i wreszcie odkrył, że to jest TO Dobrze że nie jesteś rzecznikiem prezydenta. Ludzie by mieli niezłą polewkę z Rzeszowa czytając twe wypowiedzi.

Czepiasz się nieistotnych rzeczy. Pierwsza wersja konkretna wyszła od szwajcarów bo temat gondoli był nietrafiony moim zdaniem od początku. Szwajcarska wersja którą wtedy prezydent oglądał nie nadawała się do realiów pełnienia funkcji transportu w mieści. Była może i dobra ale bardziej pod względem turystycznym. Dobrze że ten temat jest nieaktualny bo to co oferuje model bombardiera moim zdaniem w sam raz byłby ciekawym pomocniczym rozwiązaniem transportu publicznego
Pytałem dlaczego prezydent musiał jechać do Szwwajcarii, aby ustalić tak podstawową rzecz, jaką jest pojemność tamtego monoraila, jeśli ja sam w internecie mogę sprawdzić ile przewozi Bombardier Innovia w kilka minut. I odpowiedzi dalej nie dostałem.

Pojechał aby z bliska zobaczyć jak to wygląda , wtedy to nie było takie duże tym zainteresowanie tylko chęć że mogłoby powstać ,wiele informacji było niejasnych ze względu że to rzadkość w europie. Na miejscu zawsze mogą jakieś dodatkowe pytania paść których za biurkiem nie napisało się by zadać. To była jedynie wstępna koncepcja. Obecnie jest juz ostateczna i oby została zrealizowana.

Dzięki ale to nie mój pomysł, tylko władz Krakowa. W sumie to nie ich również pomysł, przystanek autobusu z tramwajem to norma. Zresztą wkleiłem zdjęcie przed chwilą na którym też to właśnie widać. Nic nie wiesz na ten temat, już ci to inni wykazywali.

Widziałem jaka norma jak się przez ulice przebiega na tramwaj który porusza się pasem zieleni hahaha Wiadomo tramwaj nie skręci na przestanek więc trzeba ryzykować żeby się do niego dostać ,a jak jest ruchliwa droga to można wpaść pod koła.
Mnie twoje fanaberie tez nie interesują chcesz tramwaje to się wyprowadź tam gdzie jeżdżą ,w Rzeszowie tego tematu nie ma .

Nie muszę szukać zdjęć, bo jak już napisałem widzę to na codzień i znam to i ze strony kierującego autem i ze strony podróżującego tramwajem. I to wszystko w mieście ze znacznie większym przejazdem aut niż w Rzeszowie.

To analizuj i korzystaj z tramwaju hahaha nie zapominając o przystankach wiedeńskich. Tam gdzie jest miejsce niech sobie budują Rzeszów do takich miast nie należał i nie należy . Gdyby miał być tramwaj to by był za Gomułki jak miasto się rozwijało , widocznie tam mądrzy ludzie byli podobnego zdania ,miasto za wąski ma ulice i ruch nie byłby płynny.

Czyli monorail w ogóle odpada z tej trasy bo jest zbyt wąsko. A pisałeś coś, że Rzeszów ma ulice na tramwaje za wąskie i monorail tylko da radę.

Monorail nie zajmuje pasa jezdni jak tramwaj ,już to zrozumiałeś ? To nie było stwierdzenie tylko moje przypuszczenie , kojarz fakty.

Przede wszystkim różnica jest taka, że zostały poczynione. A nie planowane przez 4 lata. Widzisz różnicę ? Bo to właśnie miałem na myśli.

Jest to poważna inwestycja która wymaga sporego nakładu finansowego, nie da się tego zrobić od tak . Jeżeli rząd uchwali ustawę tej kolejki to projekt dofinansowania będzie wysłany. Cały czas ci to tłumacze ale „jak grochem o ścianę”.

Kiedy po raz drugi startował w wyborach samorządowych w 2006 roku, obiecywał wiele, m.in.: budowę północnej obwodnicy, basenów z wykorzystaniem wód geotermalnych, Centrum Kultury w Zamku Lubomirskich czy nowoczesny stadion sportowy. Przez cztery lata zrobił niewiele.


Coś mówiłeś o tym, że za co się weźmie to robi ? Chciałeś przykłady nieudanych inwestycji ?


Po co został most wybudowany wraz z całą jego otoczką ?? nie jako część tejże obwodnicy ?? Jest wiele inwestycji w mieście do zrealizowania ,nie da się wszystkiego wykonać. Gdyby Pan Ferenc zastał miasto na jakimś poziomie a nie cofnięte w rozwoju łatwiej byłoby juz czymś dysponować ,a tak trzeba był wszystko od zera zaczynać.
Ma wg ciebie przesunąć pieniądze ze wszystkich inwestycji na budowę obwodnic miasta ?
Centrum kultury w zamku Lubomirskim -,śledzisz wydarzenia z Rzeszowa że ten temat poruszasz ?
Nowoczesny stadion, jest trybuna która została wybudowana w celu w przyszłość dalszej zabudowy , tylko że skoro sport żużlowy który gromadził rzesze kibiców spadł nisko , nie ma sensu go rozbudowywać.
Wody geotermalne – tylko się skompromitowałeś jak zwykle zresztą tym pytaniem
http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,id,t.html
A tak poza tym to pisałeś "prezydent to nie Powiatowy Urząd Pracy". Tymczasem prezydent sam obiecywał "wspieranie tworzenia nowych zakładów pracy i jednocześnie zwiększania liczby miejsc pracy". Zamiast wrzucać filmiki z prezydentem przejrzyj je najpierw sam, bo nie masz nawet pojęcia o czym sam mówi.

Nadal nie rozumiesz co się do ciebie pisze, porażka . Odnosisz się do postu którego nie przeczytałeś całego .
Jeden z użytkowników pisał że tutaj nie ma pracy , obwiniał Pana Ferenca, ja mu odpowiedziałem że Pan prezydent nie jest PUP-em aby załatwiać komuś prace.
Filmiki dobrze obejrzałem znam je doskonale , ty pewnie musiałeś robić sobie częste przerwy żeby dotrwać do końca hahaha
A co do kładki:


Prezydent Tadeusz Ferenc trwoni pieniądze z budżetu miasta na inwestycje, których nie obiecywał w 2010 roku. Za 12, 5 mln zł wybudowano okrągłą kładkę przy alei Piłsudskiego i za ponad 7 mln zł fontannę multimedialną przy alei Lubomirskich. Gdyby prezydent zrealizował w ostatnich trzech latach swoje obietnice z kampanii wyborczej i przeznaczył pieniądze tylko z tych dwóch inwestycji na to, co wypisał na ulotkach, to i na żłobki starczyłoby, i na bloki komunalne.


Bloki komunalne też sie buduje , żłobki również . Każdy ma swój interes w inwestycjach . Mnie nie interesują żłobki nie chce ich aby budowano bo nie posiadam dzieci , podobnie pace zabaw ani bloki komunalne bo posiadam własne lokum. Inni nie mający samochodu nie interesują się drogami tylko np.: ścieżkami rowerowymi aby ich było więcej. Można wiele by przykładów wymieniać.
A kładka mi się podoba chętnie z niej korzystam jak przechodzę w tamtych okolicach.

Jak widać, szkoda, że kładka nie znalazła się wśród obietnic, bo ludzie nie czuli by się oszukani. I mają prawo się tak czuć, jeśli ktoś wydaje ich pieniądze na coś innego, niż obiecał. I nie dziwne, że ktoś wygrywa wybory, oszukując ludzi.
http://supernowosci24.pl/sprawdzamy-obi ... -rzeszowa/

Jacy ludzie czują się oszukani ,malkontenci ?? Ja jestem zadowolony i nie czuje się oszukany ,moi znajomi podobnie . Więc o kim piszesz ??? o sobie chyba…
Nie ma co się opierać na linku brukowca który przed tym zanim przegrał z miastem o wypisywanie bzdur dotyczących opłat komunalnych „robił z siebie pajaca” i nadal robi tylko trochę przystopowali bo ich gazety nie schodziły hahaha
A jak na piedestale robili boga przed dwoma wyborami temu z Pana Cyprysia to myślałem że oszaleli . Od lat jest to gazeta która nie jest z wiadomościami na czasie jako ostatnia dowiaduje się o sprawach które są w Rzeszowie realizowane.
http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/podka ... ,id,t.html
http://www.press.pl/newsy/prasa/pokaz/4 ... ie-lapowki
http://rzeszow-news.pl/dziennikarze-ska ... a-resbudu/




Wiesz co żebranie kogoś, żeby ci tłumaczył takie rzeczy nie świadczy najlepiej o tobie. Trochę ci się dziwie, bo sobie wyrabiasz tym słabą markę na tym forum i w ogóle. Nie dziw się potem że nikt np. nie zauważa twych obliczeń dot. samochodów w Rzeszowie.

Żebranie ? Cos ci się pomyliło ,a twoje wieczne zapytania nie są żebraniem ?? hahaha Dopiero trzeba mieć tupet. Jak się nie ma argumentów to próbuje się wymigać hahahah
Wylicz zatem własne obliczenia ilości zarejestrowania nowych pojazdów w mieście. Czekam…
Nie kłam, bo prosiłeś o przykłady, nie było mowy czy to mają być zdjęcia czy nie. Jeśli miałeś wątpliwości, to trzeba było poprosić o szczegóły zaraz po wstawieniu zdjęć. Nie będę ich teraz szukał, bo ktoś sobie coś tam przypomniał.


Była mowa o wstawienie przykładów zdjęć kolejki która się niby popsuła bo o tym dyskutowałeś gdy napisałem że nie ulega awarii jak dostępny transport miejski. A ten zadowolony wkleił fotki jakie mu spasowały hahaha

Prezydent sam stwierdził, że dobrze mu się układało z PO. Znowu chyba nie jesteś w temacie. Zresztą załatwianie zgody na kolejne przyłączenia terenów wychodziło mu całkiem sprawnie.

Żeby pod obrady poddać temat kolejki trzeba mocno lobbować , zainteresować. Na jakim to jest obecnie etapie wie tylko prezydent.
Zgoda na przyłączenie terenów ? O czym piszesz. Gdy mieszkańcy są za ,zaopiniuje pozytywnie wojewoda więc wszystko odbywa się z „automatu”na końcu minister cyfryzacji podejmuje decyzje uwzględniając wole ludu i opinie gminy.
Dlaczego Malawa nie została włączona pomimo że gmina bodajże 2 lata temu wyraziła zgodę te sołectwo odłączyć od Krasnego. ?

Spec od 'rusków' widzę. Potwierdź to źródłami.

Skoro kolejka zaczęła im sie psuć to najwyraźniej był ich błąd związany z niedopełnieniem szczegółów.

W Sydney też było własnością prywatnej, a potem miasto przejęło. Więc to żaden argument.
Tym bardziej, że trasa była tutaj atrakcyjna, na linii stacja autobusowa-centrum miasta, a kolejka ta nie miała być atrakcją turystyczną, ale środkiem komunikacji.


W Moskwie na początku pełniła rolę atrakcji turystycznej wg wikipedii. Zresztą na temat tego wypowiadałem się już wielokrotnie , kolejka w tych miastach pełniła rolę pomocniczą , gdyby nie mieli metra to wątpię czy z niej by zrezygnowali.


W Lublinie lotnisko dobrze funkcjonuje, mimo że powstało od zera. Terminal unia obcięła, ale mówi się już o jego rozbudowie. Były obawy przez chwilę, że zabiorą parę milionów, ale ostatecznie była liczba pasażerów większa niż zakładano i na obawach się skończyło. Jedna z linii ma już tam bazę. A lotnisko powstało od zera. Więc o Lublinie piszesz bzdury.


W lublinie lotnisko powstało z pieniędzy państwowych , bo z stamtąd pochodzi Zyta Gilowska i chciała ich badziewie miasto obskurne urozmaicić aby nie było gorsze od Rzeszowa . Jak się jest przy władzy to semiozę więcej. Ich lotnisko nie powinno w ogóle powstać
To ma być ich wieża kontroli lotów ?.

Obrazek

http://lublin.wyborcza.pl/lublin/1,4872 ... ian_.html/


A co do Radomia, to się pomylono. I tak samo może być w Rzeszowie.

Co tak samo może być w Rzeszowie piszesz o lotnisku ??

Białystok ma 300 tys. mieszkańców, nie ma tramwajów i nie buduje kolejki i normalnie funkcjonuje od lat. Rzeszów ma niecałe 200 i ma się niby udusić w korkach wkrótce.

To nie znaczy że Rzeszów ma patrzyć że większy nie ma to mniejszy nie może mieć. „Białystok, budżet na 2016 r.: 1,44 mld zł dochodów i 42,7 mln zł deficytu”
Sam widzisz miasto mając prawie 300tys mieszkańców a ma jakieś ponad 300mln więcej to tylko pokazuje jak Rzeszów sie rozwija. I nie ma co patrzyć na inne miasta bo tamto nie ma , więc tutaj też ma nie być .

To się dowiedz, to nie jest trudne i nie będziesz musiał zmyślać, o tym co widocznie a co nie widocznie. Jak nie masz nic do napisania to nie pisz, a nie co ci się tam wydaje.

Nadal poruszasz temat który został wyjaśniony, więc odpowiem ci tak samo. Gdyby nie mieli metra ,to wątpię czy z kolejki by zrezygnowali.

Pierwszym na świecie już nie będzie. Powinieneś to wiedzieć specu od reklamy i monoraili.
Ale w sumie mogę się tu zgodzić. Radom też jest teraz słynny, jakby nie było.

A jakie miasto do 200tys posiada taka kolejkę ? Skoro twierdzisz że pierwszym już nie będzie. Nie potrafisz przeczytać do jakiego pytania odpowiedź się odnosiła.


Aha czyli monorail to jest transport przyszłości, ale nie dla dużych miast. Raczej tych do 200 tys OK
A co z jego przepustowością, równą niemal tej metra ? W dużych miastach nie jest ona potrzebna, tylko w tych do 200 tys. ?


W miastach które nie posiadają infrastruktury pod inne środki transportu ,tramwaj ,trolejbus takich jak Rzeszów taka kolejka niewątpliwie ułatwiła by podróżującym bezproblemowe dotarcie do wyznaczonego celu.
W dużych miastach taka kolejka pełni rolę dodatkowego transportu

Tramwaj w Piłsudskiego wjedzie. Czy będzie korek to inna kwestia, ale wjedzie. Wjedzie nawet w węższe. Monorail nie wjedzie, co sam przyznałeś.
Więc argument do kosza.

Tak to prawda tramwaj może wjechać nawet w ulice jednokierunkową ,a ruch samochodów puści sie górą. Bo jazda po torach tramwajowych powoduje ich niszczenie, przez co konstrukcja sie zapada.
Obrazek
Obrazek

Teoretycznie mogłyby na Piłsudskiego powstać podpory ale miasto wolało inną wybrać koncepcje. Mnie interesuje tylko to aby inwestycja doszła do skutku.
Po prostu podaj koszt utrzymania w jakimś bardziej cywilizowanym mieście, co za problem ?
Pisałeś o Berlinie, Barcelonie. Jesteś świetnie obeznany w końcu z kolejką. Powiedz ile wynoszą koszty roczne kolejki w innym mieście, podaj źródło i ja odszczekam te 60 mln. Proste.

Nie odpowiada się pytaniem na pytanie. Ty jesteś za to super zorientowany w sprawach tramwaju hahah Wymień co się składa w utrzymanie kolejki , ochrona 500 osób hahahaha

Jeszcze niedawno podawałeś 200-300 milionów. W dwa-trzy dni zrobiło się kategoryczne 300. Z tego co piszesz, to koszty rosną w postępie geometrycznym wręcz.

Na początku nie było wiadomo ile to ma kosztować stąd gazety pisały o kwotach zróżnicowanych między 200-300mln , ostatnio artykuły opisywały 300mln . Każdy artykuł o kolejce opiewa o te kwoty.
http://www.biznesistyl.pl/biznes/biznes ... iemna.html
Miasto szacuje, że koszt budowy sięgnąłby 200-300 mln zł, liczy też na dofinansowanie z UE, które może sięgnąć nawet 85 procent. Kolejka znalazła się na liście kluczowych inwestycji Rzeszowa na lata 2014-2020 i jest częścią całego projektu transportowego o wartości 400 mln zł.
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50654.html
Hmm to może wprowadźmy wspólnie jakieś zasady. Np. nie odpisujemy na twoje posty przez 3 dni żebyś miał czas się zastanowić.

Pisałem że post był przez raptem 5 min a tamten użytkownik musiał sprytnie siedzieć i to wykorzystał robiąc screena . Już rozumiesz czy cos ci jeszcze wytłumaczyć o ile jest sens hahaha
Nie musisz nic wnioskować na swój chłopski rozum, bo po to wstawiam linki, byś mógł sobie sprawdzić. O kosztach budowy pisałem wyżej. A o kosztach użytkowania, jak pisałem, podaj w takim razie bardziej wiarygodne dane, jeśli ci się nie podoba.



Ja ci odpisałem że w Las Vegas mogą budować i przepłacać nawet miliardy za km , na tutejsze warunki miasto założyło iż będzie to 1o mln zł , a to co ty tam nawklejasz to powieś sobie nad łóżkiem twoja sprawa.
http://mlodzi.rzeszow.pl/budowa-kolejki ... ej-realna/
http://wiadomosci.onet.pl/rzeszow/nadzi ... zowa/lczh3
Według profesora Włodzimierza Choromańskiego z Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej, to rozwiązanie idealnie sprawdziłoby się w Rzeszowie. – A realizując tak ambitny plan, miasto stałoby się pod względem organizacji systemu komunikacyjnego, zdecydowanym liderem wśród miast tej wielkości w Europie. Gdyby do kolejki i nowoczesnych autobusów dołożyć jeszcze proponowane przez nas bezobsługowe samochody elektryczne, Rzeszów zyskałby rozgłos na całym świecie – mówi prof. Choromański, który jako członek Polskiej Akademii Nauk pomaga rzeszowskiemu pomysłowi przebić się w stolicy.

Co do kosztów mpk to coś tam policzyłeś, coś tam pozakładałeś i dalej nie ma pełnego kosztu rocznego. To, że miasto dopłaca to ja wiem.
Wcześniej twierdziłeś, że koszty monoraila będą niższe. Z czego to wnosisz, skoro dalej nie masz ani kosztu mpk ani kosztu użytkowania monoraila ?


Nie ma danych w sprawie wyliczenia ile paliwa, gazu spalają wszystkie autobusy dziennie w Rzeszowie. Bez tego nie ma możliwości oszacowania ile jest przeznaczane z kasy MPK na te cele.
Nadal tak twierdze , gdybyś czytał dokładnie posty to w jednym z nich napisałem jakie koszty może ponosić miasto utrzymując kolejkę.
Wiadomo że nie ma przełożenia ilości km jakie pokonują miejskie autobusy dziennie do jednej linii kolejki . Mając konkretne dane trzeba byłoby wtedy brać te autobusy które kursują na tym samym odcinku.
A jakim będzie niby w Rzeszowie ? Długość tras MPK Rzeszów to ponad 500 km. Najdłuższą podaną trasą dla kolejki jest 20 km. To ma być dla ciebie transport główny ?

Ja nie pisałem ze kolejka ma być transportem głównym ,piszę cały czas o pomocniczym. Chodziło mi o to że ty podałeś komunikacje główną Krakowa ,lublina porównałeś to monoraila moskiewskiego .



Metro Moskiewskie przewozi 2.5 miliarda ludzi rocznie. Dla monoraila wynosiło to tylko 5.5 miliona. Czyli przewozy monorailem to 0.2 % przezowów metra, podczas gdy stosunek trasy monorail / metro jest znacznie wyższy - jakieś 1.4 %. Wytłumacz, skąd ta wielka różnica. Przecież oba transporty mają te same zalety. Są bezpieczne,

Metro liczy 333km w Moskwie i ma 200 stacji można nim dojechać w dalekie odległości więc wiadomo że więcej osób z tego środka korzysta. , a kolejka nadziemna ma raptem 4,7 km długości torów.

Ile ma ostatecznie być wagoników w naszych składach ?

Wg producenta od 4 – 8 a to ile będzie na danej linii określą zapewne obliczenia.

Dziękuje za wklejanie artykułów z gazet, ale ja sobie to mogę sam znaleźć. Pytałem CIEBIE jako osobę lepiej w temacie rozeznaną niż pismaki. W końcu wypowiadasz się w tym wątku w sposób sugerujący, że ten temat nie ma dla ciebie tajemnic i jesteś w tym obeznany. Więc pytam jeszcze raz co oznacza odcinek testowy i czym różni się od normalnej trasy, jaka była planowana wcześniej.

To że interesuje się sprawą nie oznacza że jestem specjalistą ,to samo o tobie mogę napisać że jesteś „specjalistą” od patentu na przebieganie przez ulicę do tramwaju.
Miałeś wiele linków wklejonych z tym tematem ale widzę że nic nie wywnioskowałeś z tego .
Unijny program "demonstrator". Do wzięcia jest tu nawet 50 mln euro. Przygotowano go właśnie z myślą o takich przedsięwzięciach, jak kolejka, aby można było wybudować urządzenia w skali 1:1 i przetestować je w normalnych warunkach. Być może dzięki takiej dotacji udałoby się nam zbudować nawet 5 km toru - mówi wiceprezydent Rzeszowa.

To jeśli nic nie może wypaść negatywnie, to co po co w ogóle odcinek testowy ?

Można jak powyżej zdobyć na niego dofinansowanie, dzięki temu programowi.

Ty znajdź. Zresztą nie musisz szukać wiele w końcu znasz się na tym, czyż nie ?

To że popieram budowę w Rzeszowie kolejki nie znaczy że znam szczegóły jej budowy , musiało ci się cos pomylić.

Zajmuje to prawie 4 pasy ruchu. Więc budowa tego, nawet w mniejszej wersji, będzie wymagała zamknięcia co najmniej jednego pasa ruchu. Jesli będą budować środkiem drogi to dwa pasy po bokach out. Więc jeśli to będzie droga z dwoma tylko pasami, to cała będzie musiała być zamknięta. Co najmniej tak samo jak w przypadku tramwaju, a najprawdopodobniej dużo gorzej.

U nich zajmuje bo wszystko co budują jest kolosalne zresztą podpory są szerokie ze względu na budowę dwóch szyn z tego co było widać. Napisz zatem skąd taka pewność że u nas będzie to tak samo wyglądało ? a nie np.: TAK:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ja się ciebie pytam dlaczego ratusz na podstawie, jak mówisz, informacji producenta, podaje że jeden km będzie kosztował 10 mln., a najdłuższa trasa jaką planują to 20 km, i że potrzebują 300 mln. Ktoś sobie bierze 100 milionów w kieszeń jako 'koszty operacyjne' czy jak ??

Ponoć z demonstratora unijnego chcą pozyskać 50 mln euro na 5 km odcinek. To daje jakieś 40 milionów zł na km. Gdzie znika 150 milionów złotych, jeśli 1 km to 10 mln ? Te twoje miejsca diagnostyczne tyle kosztują ?


Budowa przystanków , zakup całej kolejki , wybudowanie bazy naprawczej , stacji postoju ,sterowania ruchem . Najwyraźniej o takich szczegółach nikt jeszcze mówi prasie , trzeba zapytać producenta co jest wliczone w ta cenę.
Z tego co piszesz miasto ma się niedługo dusić w korkach. A tymczasem zamiast budować rzecz najpotrzebniejszą, która się już ślimaczy tyle lat, to się czeka na kasę z unii, a w tym czasie wydaje kilkadziesiąt milionów np. na parki, planuje urząd miasta za 100 milionów. Przecież za to już by można zbudować dawno kilka km kolejki. Ten odcinek testowy to przecież tylko 50 mln zł. Cóż to dla miasta.

Wg przyrostu stopniowemu samochodów niestety nie będzie dobrze to wyglądało, wystarczy zobaczyć wstecz ile samochodów było 10 lat temu na ulicach Rzeszowa a ile wizualnie jest obecnie.
Park jest potrzebny do odpoczynku ,a budowany był latami .

Ten odcinek testowy to przecież tylko 50 mln zł. Cóż to dla miasta.

Odcinek testowy za 50mln zł ? Sam już nie wiesz co piszesz .

Ty mi wyjaśnij, dlaczego u nas budowa miałaby być ponad 25 razy tańsza niż w Sao Paulo.

Z tym pytaniem udaj się do producenta, miasto podając do publicznej wiadomości kwotę 300mln zł nie wzięło jej z palca , musieli dowiedzieć się u źródła. Chcesz znać szczegóły to napisz do bombardiera. Ja tych info nie wymyśliłem.

Może mamy się jeszcze wspólnie doń pomodlić ?


Jeżeli chcesz to się módl mnie nie interesują twoje problemy.

Sprawiasz wrażenie, jakby to była jedyna mądrzejsza osoba którą spotkałeś w życiu.


Nie chce napisać jakie ty sprawiasz wrażenie …

Zresztą widać, że z wieloma do czynienai nie miałeś.


Ty miałeś i masz zapewne do czynienia z towarzystwem pokroju gimbazy.

Ja skończyłem dyskusję z tym pajacem.


Ja też skończyłem dyskusje z tym clownem.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 27 lut 2016, 1:51

"wogx-pisze


W ciągu tych "pięciu" minut zdążyłem odnaleźć te artykuły i napisać odpowiedź. Niestety nie jestem jasnowidzem i nie wiem które posty będziesz
kasował, a które zostawisz.


Wiesz dobrze że kilka razy było modyfikowane ,widniał napis drukowanymi na samej górze że nie mogę znaleźć linków ale tego już nie zdążyłeś zauważyć . Wiele info wklejam do dokumentu bez linków dlatego postanowiłem usunąć ogłoszenie .
Teraz już wiesz że tego postu nie ma więc nie ma również tematu.

Pominąłeś, cały artykuł który nie istnieje ,dlatego tego nie ma i koniec tematu.

Mógłbyś to napisać jeszcze raz, ale w taki sposób aby dało się to zrozumieć?

Co tutaj jest nie zrozumiałe ,zapytałeś czy coś pominąłeś wklejając screena .

Następnym razem nie wrzucaj takiej zmanipulowanej "sieczki" i nie będzie problemu


Ten artykuł nie widniał przez długi czas , koniec tematu nie związanego z dyskusją.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 27 lut 2016, 1:58

"jasiop - pisze
...wybrali bombardiera których przedstawiciel zgłosił się do ratusza ...

Na jakiej podstawie tak twierdzisz ?


http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/1,34 ... zykow.html

http://rzeszow-news.pl/berlina-rozmowy- ... adziemnej/
13-09-2014
W tym roku rzeszowska delegacja do Berlina wybiera się po to, by kontynuować rozmowy dotyczące rzeszowskiej kolejki nadziemnej. Chodzi o Innovia Monorail 300 System, produkowaną przez kanadyjską firmę Bombardier, która już wiele miesięcy temu zainteresowała miasto budową właśnie takiej kolejki.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Nikoś » 27 lut 2016, 10:32

Only tak czytam te twoje wywody o wyższości kolejki parkowej nad całym światem i śmiać mi się z tego chce. Do ciebie żadne argumenty nie trafiają, uważasz że kolejka to lek na całe zło, że to cud miód orzeszki. Tylko że to miasto i jego mieszkańcy przez lata będą cierpieć z powodu "zbędnego" pomysłu na kolejkę.
Motasz się w tym co piszesz bo raz ze km tej kolejki to 10mln zł a potem że miasto chce 50mln euro na te kolejke co da 5km trasy czyli prosto 50x4=200 200/5 = 40mln za kilometr więc nie wiem skąd dane że niby 10mln i że tańsze od tramwaju jak to jest transport niszowy.
Wg. tego co piszesz to raz to ma być kolejka 2 torowa innym razem jedno zdecyduj się, bo na jedno tor to będzie fajnie (chcesz podjechać i jedź dookoła miasta na wycieczkę)
Nie wiem od kiedy zmianą granic miasta zajmuję się minister cyfryzacji ale zawsze to był minister administracji. Co do Krasnego radni nie zgodzili się na referendum więc problem z głowy, zmiany granic nie będzie.
Gro miast ma zaniedbaną infre tramwajową ale w ostatnich latach skutecznie to nadrabiają, a co kolejka wieczna będzie nie trzeba będzie kosztowych remontów czy napraw robić
I nie pisz że trzeba tylko 15% na wkład własny bo trzeba wpierw całą kase wyłożyć a potem jest zwrot i finalny koszt to 15% własnego wkładu.

Tak że chcesz to sobie pisz co chcesz, ale kolejka parkowa nie powstanie bo Ferenc nie ma aż takiego przebicia.

Tak że powodzenia ucz się dalej rozkładu jazdy mpk, powodzenia
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2475
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: jasiop » 27 lut 2016, 10:33

To tłumaczy wiele:
onlyRzeszow
To że popieram budowę w Rzeszowie kolejki nie znaczy że znam szczegóły jej budowy ...

PS
onlyRzeszow
Ferenc "wybrał" Bombardiera tak samo jak wszystkie poprzednie jej wersje ... ;-)

PS 2
Nie można wierzyć w żadne zapewnienia czy informacje ze strony ratusza w prasie i mediach, bowiem wielokrotnie władze Rzeszowa na czele z p. Ustrobińskim czy Chłodnickim powoływały się na studium wykonalności czy program funkcjonalno-użytkowego kolejki a dokumentów takich nie stworzono - wiem bo chciałem je uzyskać w trybie Informacji Publicznej !
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1558
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje niezrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość