onlyRzeszow pisze:Kolejka będzie jako udrożnienie transportu publicznego w przyszłości jak miasto będzie stało zakorkowane ,
Jakie udrożnienie ? miasto ma 200tys mieszkańców, co innego jak by było 0,5mln to może ale i tak kolejka z paroma wagonikami 10 metrów nad ziemią to sport dla młodych a nie dla ludzi starszych, matek z wózkami i dziećmi ect dziś idzie się na ułatwienie dla ludzi m.in poprzez likwidacje przejśc podziemnych a ty chcesz budować schody do nieba bo taki kaprys który nigdy się nie przyda
onlyRzeszow pisze:, wzrost ludzi będzie bez przyłączenia sołectw w porównaniu do innych miast prócz Warszawy , nie mówiąc o tym jak Rzeszów przyłączy Gminę Krasne bo jeżeli do tego będzie dążył aby wchłonąć w niedalekiej przyszłość inne gminy to będzie miał sporą ilość mieszkańców. Dzięki kasie która przyjdzie około 100mln zł na daną gminę miasto będzie mogło rozwijać tereny obecne jak i niezagospodarowane.
tylko ile taka gmin da mieszkańców 15tys ? a rozwój to nowe firmy, szkolnictwo, biznes a nie kolejne hektary łąk, pastwisk itp
onlyRzeszow pisze:Owszem można jechać tylko przy korku gdy będziesz stał na torowisku samochodem a tramwaj będzie jechał to co zrobisz teleportujesz się, ??
to czemu wcześniej pisałeś że nie można ? duży zależy od kultury kierowców i jeśli będzie pchał się tam gdzie nie może to zawsze będa korki
Ale zawsze jest to inna droga niż zwężona poprzetykana co pare metrów filarami
onlyRzeszow pisze:Trzeba mieć wiedzę ile odstępu będą mieć filary , tam gdzie jest szeroki chodnik lub parking można ewentualnie cześć zagospodarować. Jak pisałem medycyna idzie do przodu i budownictwo nad tym mądrzejsze głowy myślą, na pewno przy realizacji zrobią tak aby najlepsze było rozwiązanie.
Medycyna to tobie by się przydała, jesli chcesz stawiać te słupki gdzie się da jak u Bareji, a to na środku chodnika a to na środku ulicy co tam grunt ze bedzie kolejka
onlyRzeszow pisze:Ale pisałem już co mnie Moskwa obchodzi , jedni rezydują z kolejki a drudzy je budują albo nadal śmigają. Nie wiesz jaki był powód rezygnacji , zresztą to mało istotne,. Rzeszów na tramwaj nie może sobie pozwolić bo patrząc w przyrost samochodów główne ulice miasta będą za 10 lat zakorkowane , i co na rower się przerzucisz aby do pracy dojechać ??!!!
To może do dorożek wróćmy, chodzi i koszt utrzymania tej kolejki parkowej której nawet Moskwa nie była w stanie utrzymać a Rzeszów to takie małe osiedle w Moskwie więc mamy porównanie
Rzeszów to na już potrzebuje obwodnicy południowej ale zamiast tego miasto buduje niepotrzebną trasę północną, to już by odciążyło ruch bo każde miasto dąży do wyprowadzenia ruchu z miasta a nie zachęcania do wjazdu poprzez kolejne pasy na drodze
onlyRzeszow pisze:W jaki sposób miasto ma tworzyć nowe miejsca pracy to nie przedsiębiorca !!!
Nie tworzy miejsc, ale tworzy warunki do stworzenia takich miejsc prac
onlyRzeszow pisze:A co ma zabudowa Budziwoja i dojazd
to jak chcesz na Budziwój wpuścić ciężarówki i ciężki ruch samochodów aby dojechać do takiego zakładu pracy to dziękuje, wystarczy że miasto będzie budowac most 3 gmin o nośności jak by tam kosmodrom miał powstac a nie zwykły most łączący 2 osiedla
onlyRzeszow pisze:w każdym roku miasto na sołectwa przyłączone wydaje ogromne miliony, drogi wybudować problemu nie ma,
Tak miasto pompuję kase i pompuje i tyle póki co z tego jest, jeśli wybudować drogę to czemu miasto nie buduję mimo iż ma możliwość trasy południowej przez Budziwój i Białą ?
onlyRzeszow pisze: po co tereny są wchłaniane aby w przyszłości były rozwiniętymi obecnie centrum zaczyna się „dusić” wszystko będzie teraz przemieszczało się dalej poza centrum .
Tak ale włączac po dobroci w porozumieniu ale na północy a nie południu, czytaj co pisałem jak Zielona Góra zrobiła za parę lat będą mieli wymierny efekt tego a u nas ?
onlyRzeszow pisze:ze w Rzeszowie ruch samochodowy się zwiększa z roku na rok przy obecnym stanie ludności ,
tak zwiększa się ruch bo nie ma komunikacji miejskiej dla pasażera jest ona nie dostosowana do potrzeb dzisiejszych realiów, obecna siatka ma prawie 30 z drobnymi zmianami a jak miasto się rozbudowało nowe osiedla, szkoły, zakłady pracy jedne się zamkły drugie przeniosły a KM dalej po staremu dlatego ludzie wybierają auto a nie KM bo jak ma stac 30 minut na autobus lub nosić ze sobą książke z rozkładami jazdy to ma to gdzieś
onlyRzeszow pisze:Jeżeli teraz to nie następca to żaden następca nie będzie miał tyle cierpliwości aby przyłączyć inne gminy , taka okazja się nie powtórzy jak i również o to że miasto otrzyma 100mln zl.
Zmiane granic da się przeprowadzić ale trzeba usiąść do rozmów i pójść na ustępstwa a nie na Janosika, poczytaj jak to zrobiła Zielona Góra 5 lat zajęło nim się połączyli z gminą wiejską. Ale tam była debata, konsultacje, rozmowy, dialog a na końcu referendum a co jest u nas ? info w gazecie że chcemy przyłączyć pcim dolny i hebziówke górna

i jak taka gmina ma rozmawiać z miastem o rozwoju jak dowiaduję sie o planach miasta z prasy ? jakoś inne miasta działają w porozumieniu nie raz lepiej nie raz gorzej ale próbuja się porozumieć. Adres w dowodzie to nie wszystko
onlyRzeszow pisze:Teraz na referendum nie będzie takich żartów jak chociażby na konsultacjach które gmina zrobiła " pod siebie ".
A ty co jasnowidz że wiesz jak mieszkańcy zagłosują w takim referendum jeśli się odbędzie ? potem jeszcze zostaje dalsza ścieżka decyzyjna i zawsze można gdzieś po drodze "uwalić" temat