Rzeszów - Kolejka nadziemna

Nieukończone projekty komunikacyjne

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Nikoś » 13 lut 2016, 12:49

Django to jakimi ulicami chcesz to poprowadzić ? Jak dla mnie to bez sens totalny, podczas gdy inne miasta walczą o każdy grosz na rozbudowę swoich linii tramwajowych u nas dalej utopia. Już bym wolał tramwaj w Rzeszowie jak to paskudztwo, bo jak wiadomo grafika wszystko przyjmie a na żywo to będzie jeszcze gorzej. Przystanki a po co to komu, ile ten temat już lat jest wałkowany 10 ? w tym czasie Olsztyn od nowa odbudował tramwaje u siebie a u nas szczyt to kupno pare autobusów eh
Obecnie w Jaworznie trawają zaawansowane pracę nad budową w mieście torowiska tramwajowego, a tu dalej to samo szkoda słów na to i tyle
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2485
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: django » 13 lut 2016, 13:24

Chocby klasyczna petla jaka robi kolo z tym ze ulice pilsudskiego mijamy prowadzac kolejke wzdluz linii kolejowej. Potem przeez wislok i na rejtana powstancow warszawy. Dabrowskiego mijamy prowadzac trase wzdluz linii kolejowej na jaslo. Nastepnie przez tereny zelmeru na mochnackiego i cieplinskiego a pozniej za ameryka w strone RCK jak powstanie. To jest takie minimum na start jezeli mamy wchodzic w elektrycznosc. Kolejka w takim wydania przejmowalaby duza czesc linii podmiejskich autobusowych i kolejowych i umozliwialaby bardzo szybki transport w druga czesc miasta. Oprocz tego przy tej trasie jest najwiecej szkol i uczelni. Wtedy kolo idzie do likwidacji na rzecz innych linii autobusowych. Plan prosty i przejrzysty

Nie rozumiem tylko twoich zarzutow co do estetyki. Bo jezeli by to mialo wygladac tak jak na wspomnianym przeze mnie w poprzednim poscie zdjeciu Pisula to jest to duzo bardziej przyjemne dla oka jak setki stalowych slupow i kilometry lin nad glowami jakie trzeba by wybudowac dla tramwaju.

Popatrzcie na te fotke

http://pliki.portalsamorzadowy.pl/i/07/ ... 13_940.jpg

Nie wiem jak was ale perspektywa przestrzeni miejskiej z siecia lin na niebie mnie totalnie nie przekonuje
django
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 503
Na forum od: 23 lip 2014, 19:38

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Arrival » 13 lut 2016, 14:41

Nikoś - tramwaj to jest najgorsze rozwiązanie, dla mnie paraliżuje ruch uliczny, do tego mieszkańcy Podkarpacia nie są przyzwyczajeni do jazdy wspólnie z czymś takim ;). Jasne - tramwaje są spoko dla pieszych, ale bierzmy pod uwagę potrzeby/preferencje wszystkich, a nie tylko pieszego. Efektem wprowadzenia u nas tramwajów byłaby jazda jak po Krakowie - ciasno, brzydko i nerwowo. Po Rzeszowie jeździ się idealnie w porównaniu z takimi miastami i dorzucenie tramwajów byłoby krokiem wstecz i ciągnięciem nas w dół w stosunku np. do Krakowa (oczywiście mówię o kwestiach związanych z komunikacją, a nie ogólnie).

Kolejka to nie jest idealne rozwiązanie. Jest jednak tańsza od metra i lepsza od tramwaju. Kwestia poszukiwania innych alternatyw, a nie tylko krytykowania. Pamiętajmy, że takie rozwiązania planuje się pod to co będzie w mieście za 20 lat, a nie co jest dzisiaj. Rzeszów będzie potrzebował możliwości szybkiej komunikacji, to jest pewne. Kwestia jak rozwiążemy ten "problem".
Awatar użytkownika
Arrival
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 734
Na forum od: 16 lis 2014, 13:59
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Nikoś » 13 lut 2016, 15:13

django pisze:Chocby klasyczna petla jaka robi kolo z tym ze ulice pilsudskiego mijamy prowadzac kolejke wzdluz linii kolejowej. Potem przeez wislok i na rejtana powstancow warszawy. Dabrowskiego mijamy prowadzac trase wzdluz linii kolejowej na jaslo. Nastepnie przez tereny zelmeru na mochnackiego i cieplinskiego a pozniej za ameryka w strone RCK jak powstanie.
Linia częściowo po pustym terenie wożąca powietrze a nie zapewniająca transport
django pisze:To jest takie minimum na start jezeli mamy wchodzic w elektrycznosc. Kolejka w takim wydania przejmowalaby duza czesc linii podmiejskich autobusowych i kolejowych i umozliwialaby bardzo szybki transport w druga czesc miasta. Oprocz tego przy tej trasie jest najwiecej szkol i uczelni. Wtedy kolo idzie do likwidacji na rzecz innych linii autobusowych. Plan prosty i przejrzysty
Tak tylko łatwo likwidować linie autobusowe ale ta linia kolejki co podałeś wcale się nie dubluje z kołem a pozbawiasz sporej części mieszańców czyli potencjalnych pasażerów komunikacji

django pisze:Nie rozumiem tylko twoich zarzutow co do estetyki. Bo jezeli by to mialo wygladac tak jak na wspomnianym przeze mnie w poprzednim poscie zdjeciu Pisula to jest to duzo bardziej przyjemne dla oka jak setki stalowych slupow i kilometry lin nad glowami jakie trzeba by wybudowac dla tramwaju.
tyle że sieć elektryczna nie szpeci tak miasta i nie wpada tak w oczy jak te betonowe słupy co 5 metrów, to raz a dwa tramwaj jedzie po ziemi więc odpada konieczność budowy skomplikowanych wieżyczek/ schodków i innych "udogodnień dla pasażerów

django pisze:Popatrzcie na te fotke

http://pliki.portalsamorzadowy.pl/i/07/ ... 13_940.jpg

Nie wiem jak was ale perspektywa przestrzeni miejskiej z siecia lin na niebie mnie totalnie nie przekonuje


Jakoś dużo miast ma i póki co to trwa odbudowa w wielu miastach na świecie tras tramwajowych, nigdzie nie słyszałem i nie czytałem że jakieś miasto z uporem maniaka jak Rzeszów chce budować kolejke parkową

Arrival pisze:Nikoś - tramwaj to jest najgorsze rozwiązanie, dla mnie paraliżuje ruch uliczny
nie paraliżuje a go normuje, bo przecież to tylko torowisko a nie drut kolczasty więc jak nie jedzie tramwaj to normalnie śmigasz po torach chyba że są wydzielone to co innego.
Arrival pisze:do tego mieszkańcy Podkarpacia nie są przyzwyczajeni do jazdy wspólnie z czymś takim ;)
nie no faktycznie argument że szkoda słów, kwestia przyzwyczajenia ale jak się jeździ na pamięć (w sumie jak nie którzy na autostradę pod prąd wjadą to wszystko możliwe).
Arrival pisze:Jasne - tramwaje są spoko dla pieszych, ale bierzmy pod uwagę potrzeby/preferencje wszystkich, a nie tylko pieszego. Efektem wprowadzenia u nas tramwajów byłaby jazda jak po Krakowie - ciasno, brzydko i nerwowo.
A czy tylko Kraków to jedyne miasto w kraju z tramwajami ? nie wiele miast ma i kolejne o tym myślą. Dziś jak się buduje to tak aby jak najmniej ingerować w otoczenie. Ale tramwaj chyba ładniej wygląda niż te pikne 10 metrowe słupy co kawałek. o tak to lepsze rozwiązanie. Często jak jestem w innych miastach i mam opcje auto - KM wybieram KM a to dlatego że jest ona przyjazna i zróżnicowana.
Arrival pisze:Po Rzeszowie jeździ się idealnie w porównaniu z takimi miastami i dorzucenie tramwajów byłoby krokiem wstecz i ciągnięciem nas w dół w stosunku np. do Krakowa (oczywiście mówię o kwestiach związanych z komunikacją, a nie ogólnie).
W Olsztynie też takie argumenty padały że co to będzie i co nic wszyscy zyją miasto nie spłonęło i pasażerowie zadowoleni, kierowcy się przyzwyczaili lub kończą przyzwyczajać. Jeśli czerpać wzory to z tego co jest a nie futurystyczne wizje które nie mają szans na realizacje ze względu na koszty

Arrival pisze:Kolejka to nie jest idealne rozwiązanie. Jest jednak tańsza od metra i lepsza od tramwaju. Kwestia poszukiwania innych alternatyw, a nie tylko krytykowania. Pamiętajmy, że takie rozwiązania planuje się pod to co będzie w mieście za 20 lat, a nie co jest dzisiaj. Rzeszów będzie potrzebował możliwości szybkiej komunikacji, to jest pewne. Kwestia jak rozwiążemy ten "problem".


Skąd wiesz czy tańsze niż tramwaj na dobrą sprawę do dziś nie ma oficjalnych wyliczeń ile ten roll coaster będzie kosztował. Metro to niech się inne duże miasta bawią, u nas wystarczyło by się na tramwaju skupić ale miasto przespało wszystkie mozliwe terminy na kasę na ten system komunikacji i teraz podrzuca hasła.
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2485
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: swiety » 13 lut 2016, 15:16

^^ Panowie, Rzeszów to małe miasto taka kolejka nie jest nam do niczego potrzebna. Popatrzcie co stało się po wprowadzeniu strefy, w centrum pustki, nie ma połowy aut, korki też mniejsze.
Zamiast wydawać 300-400 mln na kolejkę, której przepustowość będzie mniejsza niż kilku autobusów MPK, lepiej za 1/4 tych pieniędzy dokupić nowe autobusy (np. elektryczne), zwiększyć liczbę kursów, wprowadzić nowe linie i wystarczy.
swiety
Moderator
Moderator
 
Posty: 3103
Na forum od: 22 cze 2014, 19:11
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: maks » 13 lut 2016, 15:25

maks
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 4112
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: django » 13 lut 2016, 17:41

swiety pisze:^^ Panowie, Rzeszów to małe miasto taka kolejka nie jest nam do niczego potrzebna. Popatrzcie co stało się po wprowadzeniu strefy, w centrum pustki, nie ma połowy aut, korki też mniejsze.
Zamiast wydawać 300-400 mln na kolejkę, której przepustowość będzie mniejsza niż kilku autobusów MPK, lepiej za 1/4 tych pieniędzy dokupić nowe autobusy (np. elektryczne), zwiększyć liczbę kursów, wprowadzić nowe linie i wystarczy.


O i to jest sedno sprawy. Ja nie rozwazalem tematu czy to jest potrzebne czy nie. Ja mowilem o wzgledach estetycznych przedstawionego rozwiazania i porownywalem do tramwaju.

Temat zasadnosci rozwiazania trzeba by przeliczyc. Jest to innowacyjny projekt na skale polska a i w europie rzadkie rozwiazanie. Jezeli z unii byloby dofinansowanie 90 procent to przy koszcie 1mld placimy na to tylko 100 baniek.

A odpierajac zarzuty co do tramwaju to odpowiedzmy sobie na jedno wazne pytanie. Co daje nam tramwaj oprocz ekologii. Przeciez on dubluje autobus niszczy drogi a napewno nie przyczyni sie do szybkosci przemieszczania. A kolejka ogranicza ruch kolowy po drogach. Ja nie widze zadnych plusow tramwajow widze za to zalety kolejki. Jak ktos chce to podwazyc to niech poda faktyczne argumenty.

Kolejke uwazam bardziej jako ciekawa alternatywe lub bajer. Ale zebym byl sklonny powiedziec "budowac" musialbym zobaczyc koszty budowy i eksplatacji. Jestem za stworzeniem konepcji programowej tej inwestycji z szacunkowym okresleniem kosztow i wtedy wrocimy do rozmowy z tym ze jak ten bajer ma powstac w naszym miescie to niech to bedzie bajer z jajem a nie takie pseudo rozwiazania jak na przedstawionych zdjeciach. Ja nie nawidze prowizorek. Jak ma byc kolejka to niech to bedzie wersja ktora sie mozna pochwalic na swiecie
django
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 503
Na forum od: 23 lip 2014, 19:38

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Frodo907 » 13 lut 2016, 18:01

Kolejka nadziemna?
Brak jak na razie jakichkolwiek analiz finansowych, oraz transportowych.
Czyli
1. Ile będzie kosztować budowa?
2. Ile będzie kosztować utrzymanie i eksploatacja
3. Jaka wydajność (Jedno z obliczeń mówiło że kolejka ta w 1 godzinę przewiezie tylu pasażerów co MPK wozi przez całą dobę)
Więc albo przez kolejne 23 godziny kolejka będzie stała lub woziła powietrze.
4.Jak zostanie rozwiązana kwestia przystanków (windy? biorąc pod uwagę że miasto nie potrafi poradzić sobie z dwiema przy okrągłej kładce to jak to będzie przy 20. Windy podlegają nadzorowi technicznemu i ostrym rygorom.)
5. Jaka będzie trasa? Bo na razie to z autobusami sobie ZTM poradzić nie może.

django
A odpierajac zarzuty co do tramwaju to odpowiedzmy sobie na jedno pytanie pytanie. Co daje nam tramwaj oprocz ekologii. Przeciez on dubluje autobus niszczy drogi a napewno nie przyczyni sie do szybkosci przemieszczania. A kolejka ogranicza ruch kolowy po drogach.


1. W jaki sposób tramwaj niszczy drogi?
2. W jaki sposób kolejka ograniczy ruch kołowy?
A tramwaj czy autobus już nie?

Podobnie jak ty oczekuję od miasta konkretnych wyliczeń, bo na razie to jakieś bajki ratusz opowiada.
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: django » 13 lut 2016, 18:49

Frodo907 pisze:
1. W jaki sposób tramwaj niszczy drogi?
2. W jaki sposób kolejka ograniczy ruch kołowy?
A tramwaj czy autobus już nie?

Podobnie jak ty oczekuję od miasta konkretnych wyliczeń, bo na razie to jakieś bajki ratusz opowiada.


Juz odpowiadam, choc myslalem ze na tematy oczywiste odpowiec jest zbedna

Ad.1 nikt mi nie udowodni ze torowisko tramwaju wbudowane w asfaltowa jezdnie nie wplynie na strukture jezdni ktora w tym momencie jest jaka jest ale tworzy swoista calosc. Chyba ze zdemontuja cala podbudowe w.w ulic i zbuduja ja od nowa wraz z torami. Beda wypadac dziury i tyle. No i te dtuty. Ehhh

Ad.2 ruch kolowy zostanie ograniczony z tego powodu ze kolejka jezdzi w powietrzu i na tej plaszczyznie nie ma konkurencji nie stoi na swiatlach w korkach nie ustepuje pierszenstwa nikomu. Skoro mamy bardzo szybki bezkolizyjny transport likwidujemy dublujace go autobusy a trasy pozostalych musimy dopasowac w taki sposob zeby zachecic ludzi do korzystania z kolejki.
Wprowadzsjac dodatkowe autobusy czy tramwaje dokladamy kolejne pojazdy ktore tworza korki.


Kwestia przystankow jest banalna. Tam tylko gdzie sie da a szczegolnie w okolicy ulic wjazdowych do miasta przystanki trzeba lokalizowac na poziomie drogi. Przeciez gdzies na poboczu czy pasie zieleni przy rejtana czy politechnice nie trzeba wszystkiego podnosic. Tam gdzie sie nie da to schody i winda. Argumenty ze miasto nie radzi sobie z windami sa bezzasadne.


Kwestia kluczowa to dokonac obliczen kosztow budowy, rozeznac sprawe jak duze dofinsndowanie mozemy dostac z unii, okreslic koszty eksploatacji, nie oszczedzac na estetyce konsrukcji jak i samych wagonow. Zrobic od razu cala petle o ktorej pisalem nie etapujac tego jak np stadion miejski. Jezeli juz jakos wkomponujemy kolejke w przestrzen miejska to zalety tego typu transportu beda porownywalne do metra i niepodwazalne
django
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 503
Na forum od: 23 lip 2014, 19:38

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Nikoś » 13 lut 2016, 19:09

django pisze:Temat zasadnosci rozwiazania trzeba by przeliczyc. Jest to innowacyjny projekt na skale polska a i w europie rzadkie rozwiazanie. Jezeli z unii byloby dofinansowanie 90 procent to przy koszcie 1mld placimy na to tylko 100 baniek.


Tylko że póki co nie ma wykładni ani przepisów jak taki środek transportu ująć, więc to pisanie o bajce i tyle. 1mln dobra a koszt utrzymania później ? Moskwa właśnie rozbiera podobną kolejkę więc może od nich kupimy i będzie recykling.
To powinno dać do myślenia że skoro inni to rozbierają to coś nie tak, dodam że Moskwa w to miejsce buduje brzydki i nie dobry tramwaj :mrgreen:

django pisze:A odpierajac zarzuty co do tramwaju to odpowiedzmy sobie na jedno wazne pytanie. Co daje nam tramwaj oprocz ekologii. Przeciez on dubluje autobus niszczy drogi a napewno nie przyczyni sie do szybkosci przemieszczania. A kolejka ogranicza ruch kolowy po drogach. Ja nie widze zadnych plusow tramwajow widze za to zalety kolejki. Jak ktos chce to podwazyc to niech poda faktyczne argumenty.


Tramwaj przewiezie o wiele więcej osób za jednym razem niż autobus nawet ten przegubowy których tu w mieście brak, nie wspominając o pojemności tej kolejki. W jaki sposób niszczy drogi ? bo niby kolejka nie zniszczy jak by się ją budowało ? Kolejka to będzie brzydkie monstrum i zawalidroga bo gdzieś te filary trzeba będzie postawić.

django pisze:Kolejke uwazam bardziej jako ciekawa alternatywe lub bajer. Ale zebym byl sklonny powiedziec "budowac" musialbym zobaczyc koszty budowy i eksplatacji. Jestem za stworzeniem konepcji programowej tej inwestycji z szacunkowym okresleniem kosztow i wtedy wrocimy do rozmowy z tym ze jak ten bajer ma powstac w naszym miescie to niech to bedzie bajer z jajem a nie takie pseudo rozwiazania jak na przedstawionych zdjeciach. Ja nie nawidze prowizorek. Jak ma byc kolejka to niech to bedzie wersja ktora sie mozna pochwalic na swiecie


tylko czemu ma na to iść kasa z budżetu czyli wszystkich mieszkańców ? może wpierw niech miasto się dowie czego by faktycznie chcieli mieszkańcy. Bo póki co od 10 lat rozmowy o niczym a inne miasta tylko z tego korzystają że mniej do podziału kasy na transport

django pisze:Ad.1 nikt mi nie udowodni ze torowisko tramwaju wbudowane w asfaltowa jezdnie nie wplynie na strukture jezdni ktora w tym momencie jest jaka jest ale tworzy swoista calosc. Chyba ze zdemontuja cala podbudowe w.w ulic i zbuduja ja od nowa wraz z torami. Beda wypadac dziury i tyle. No i te dtuty. Ehhh


Przecież nikt nie buduje torów na drodze tylko przy okazji kompleksowej przebudowy takiej drogi, przy okazji nie raz ograniczając lub zmieniając zasady ruchu co jest z korzyścią dla pieszych i pasażerów
A co ci te druty tak przeszkadzają ? to lepsze te filary co kawałek co będą tylko ciekawym miejscem na grafiti/ reklame/ ect

django pisze:Ad.2 ruch kolowy zostanie ograniczony z tego powodu ze kolejka jezdzi w powietrzu i na tej plaszczyznie nie ma konkurencji nie stoi na swiatlach w korkach nie ustepuje pierszenstwa nikomu. Skoro mamy bardzo szybki bezkolizyjny transport likwidujemy dublujace go autobusy a trasy pozostalych musimy dopasowac w taki sposob zeby zachecic ludzi do korzystania z kolejki.
Wprowadzsjac dodatkowe autobusy czy tramwaje dokladamy kolejne pojazdy ktore tworza korki.


Jeździ w powietrzu ale zajmuje miejsce konstrukcje po której się porusza tworząc martwą strefe chyba ze wprowadzimy nowość ruch slalomowy miedzy filarami :lol:
Budując tramwaj też ogranicza się dubel linii autobusowych na rzecz tramwaju

django pisze:westia przystankow jest banalna. Tam tylko gdzie sie da a szczegolnie w okolicy ulic wjazdowych do mista przystanki trzeba lokalizowac ns poziomie drogi. Przeciez gdzies na poboczu czy pasie zieleni przy rejtana czy politechnice nie trzeba wszystkiego podnosic. Tam gdzie sie nie da to schody i winda. Argumenty ze miasto nie radzi sobie z windami sa bezzasadne.


czyli chcesz budować prawdziwy rool coaster tu wyżej tam niżej jak kolejka górska, niezła koncepcja :D
To poczytaj jak jedno z miast pod Warszawą ma problem z dworcem i windami, przez co aby zwalczyć problem zatrudniono bezrobotnych jako "tragarzy" do pomocy. Chyba że i tu się taki patent zastosuje jako zwalczanie bezrobocia na każdym przystanku po 2 osoby x 20 przystanków x 3 zmiany to już jakies 120 osób plus rezerwa nieźle

Przy budowie tramwaju odpada problem wind/ schodów ect bo wszystko jest na poziomie drogi. Czemu miasta odchodzą od przejść podziemnych/ kładek na rzecz ruchu na poziomie ulicy ? aby ułatwić każdemu poruszanie się
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2485
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje niezrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości