druh1987 pisze:Kolejka naziemna jest tak popularna, ponieważ dobrze wpisuje się w potrzeby transportowe miasta. Zasada prosta - szybko przedostać się na drugi koniec miasta w komfortowych wagonach ponad zakorkowanymi ulicami. Utopia! Jednak życie weryfikuje takie pomysły i bardzo szybko okazuje się, że nie jest to takie cudowne rozwiązanie. Koszt budowy jest ogromny, technologia stosowana w takich rozwiązaniach nie jest architektonicznie atrakcyjna i oczywiście wyłącza z użytku sporo cennego terenu w środku miasta. Przed rozpoczęciem wprowadzania takich środków transportu, najpierw trzeba doprowadzić komunikację autobusową do ładu i ograniczyć ruch samochodowy . Strefa płatnego parkowania jest dobrym krokiem w tym kierunku. Brakuje jeszcze parkingów P&R na wlotach do miasta, wybudowanie kilku dużych parkingów jest napewno tańsze niż wielokilometrowa kolejka. Przyjezdni, którzy pracują w Rzeszowie mogli by w zamian za zostawienie samochodu podróżować komunikacją miejską za darmo, lub korzystać za darmo z rowerów miejskich. Dotacje dla MPK na takich pasażerów napewno mniej by kosztowały niż ciągłe poszerzanie dróg, ich remonty i utrzymanie. Temat do dyskusji nad dokładną formą, rzuciłem luźną propozycje.
Socat pisze:^^ Budować kolejkę z trasą na peryferyjne dzielnice jako walor turystyczny? Hm walory architektoniczne kolejki? Co Ty, za przeproszeniem, bredzisz!? Jeżeli prywatny inwestor zainwestuje swoją kasę w taką kolejkę to się nie wtrącam, ale żeby mieszkańcy mieli finansować taki środek transportu/atrakcję turystyczną (nawet z wielką euro-ściemo-dotacją) i później ją utrzymywać jestem na NIE.
Co roku w Rzeszowie przybywa ok. 10 tys. aut. Miejsc parkingowych jest 10 razy mniej…
Wróć do Inwestycje niezrealizowane
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość