Rzeszów - Kolejka nadziemna

Nieukończone projekty komunikacyjne

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: Nikoś » 01 paź 2019, 1:34

Ile jeszcze razy to będzie odgrzewane bo to już nie smaczne. Widzą że jest napalony na kolejke parkową to zapraszają i obiecują
Rzeszów to małe miasto i nie może sobie poradzić z tą komunikacją miejską a co dopiero takie cudo. Kasa na komunikacje była ale została wydana na podstawowe potrzeby, gdy inne miasta wykorzystały ją na maxa czyli sławetny tramwaj i jako jedyny Olsztyn odważył się na budowę od zera sieci, choć inni tez mieli podobne plany
Nikoś
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1148
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: porteño » 05 paź 2019, 0:15

Po raz kolejny powtórzę - nie chcesz, to nie czytaj! Nikt Cię tu nie zwabia na siłę.
Świetny jest przejazd przez budynek w tej chińskiej kolejce. Podobne rozwiązania można w kilku miastach nawet europejskich spotkać, choćby tramwaj w Hadze. Dobrze, że Rzeszów nie rzucił się na rozwiązania tramwajowe, kopiując inne mniejsze ośrodki miejskie. Tramwaje są zbyt pospolite.
porteño
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 669
Na forum od: 24 lip 2014, 18:02

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: wogx » 05 paź 2019, 9:21

Wprowadźmy miejską wypożyczalnię wielbłądów - to nie będzie pospolite, a przy okazji będzie ekologicznie :lol:
wogx
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 58
Na forum od: 21 lut 2016, 19:54

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: Tomek1991 » 05 paź 2019, 13:17

Zwiększy również wpływy z turystyki ;)
Tomek1991
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 301
Na forum od: 06 lut 2018, 19:39

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: pisul » 05 paź 2019, 14:25

W Nowinach w SuperNowościach czy Wyborczej piszą o korkach w Rzeszowie i kto tak naprawdę korkuje miasto:

...Każdego dnia do Rzeszowa wjeżdża ok. 150 tys. samochodów. Cztery lata temu pojazdów było o ok. 30 tys. mniej. Ratusz szacuje, że pod koniec przyszłego roku liczba urośnie do nawet 170 tys. aut! ...
źródło SN24

Dziś zabrać 2 pasy autom na tramwaj to by było szaleństwo. Zostaje budowa czegoś nie opartego o ruch drogowy. Kilka lat temu w RZ 3 firmy chciały u nas budować Monorail w tym jedna chciała zapłacić sama za inwestycję i po wybudowaniu zarządzać całością. Wtedy nie było regulacji prawnych a i miasto chciało mieć to w swoich rękach i budować za unijne pieniądze.

W 2019 jest i czwarta firma:

... Podczas wizyty w Chongqing i rozmów dotyczących tamtejszego monoraila, firma, która tę kolejkę wybudowała i ją obsługuje zaoferowała współpracę. Jest gotowa zaprojektować ją dla nas, wykonać wszystko – od analiz ruchu, wytyczenia trasy, dokumentacji, po budowę i obsługę. Zgłosiła się do nas także inna chińska firma CRS Sifang...
źródło: GW RZ

Monorail w Rzeszowie to już tylko kwestia czasu. Nie ten to kolejny prezydent będzie musiał albo budować albo zgodzić się na budowę i zarządzanie przez firmę zewnętrzną bo nie będzie innego wyjścia.
Awatar użytkownika
pisul
Moderator
Moderator
 
Posty: 4430
Na forum od: 27 cze 2014, 21:40

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: Doniek » 06 paź 2019, 7:44

Jest. W końcu porządnie zacząć zarządzać komunikacją miejską. Kolejny prezydent to zostanie utopiony w tym problemie.
Doniek
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 370
Na forum od: 13 mar 2017, 23:32

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: Nikoś » 09 paź 2019, 2:15

pisul pisze:ziś zabrać 2 pasy autom na tramwaj to by było szaleństwo. Zostaje budowa czegoś nie opartego o ruch drogowy. Kilka lat temu w RZ 3 firmy chciały u nas budować Monorail w tym jedna chciała zapłacić sama za inwestycję i po wybudowaniu zarządzać całością. Wtedy nie było regulacji prawnych a i miasto chciało mieć to w swoich rękach i budować za unijne pieniądze.
A kolejka będzie w powietrzu biegła ? też gdzieś to monstrum musi stać
pisul pisze:Monorail w Rzeszowie to już tylko kwestia czasu. Nie ten to kolejny prezydent będzie musiał albo budować albo zgodzić się na budowę i zarządzanie przez firmę zewnętrzną bo nie będzie innego wyjścia.
Tylko że teraz widzą że ktoś jest chętny, a potem nie. A kasa na poprawę transportu przepadła i tyle w temacie
Nikoś
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1148
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: Doniek » 09 paź 2019, 6:42

No dobra a jak to jest z tym Olsztynem i tramwajem? Sprawdza się tam ? Jakieś wymierne efekty już z tego są? Mniejsze korki, mniejsze zapylenie, mieszkańcy bardziej zadowoleni?
Doniek
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 370
Na forum od: 13 mar 2017, 23:32

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: Kacu » 11 paź 2019, 9:23

Kacu
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 155
Na forum od: 05 sie 2016, 16:30

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: RAMS » 27 paź 2019, 12:23


Kochan: Monorail to rozwiązanie efektywne, ale nie ingerujące poważnie w miasto
– Prawdopodobnie pierwsze monoraile w Polsce pojawią się w dużych aglomeracjach. Myśli o tym Rzeszów, dobrą lokalizacją wydaje się też aglomeracja śląska. Istnieje potrzeba połączenia lotniska z centrum Katowic. Wyzwaniem jest też skomunikowanie CPK z Łodzią lub z Warszawą – mówił podczas targów Trako dr inż. Andrzej Kochan z Politechniki Warszawskiej.
– Każdy Polak może sobie dziś pozwolić na samochód, ale widać wyraźnie, że nawet rozbudowana sieć dróg nie wytrzymuje takiego ruchu. Przyszłością jest transport zbiorowy – deklarował dr Kochan. – Miasta w różny sposób próbują zachęcać kierowców by przesiedli się do transportu zbiorowego. To są m.in. darmowe bilety, nowoczesny tabor, czy nowe linie autobusowe i tramwajowe. Transport szynowy, w tym kolej, ma tu na pewno swoją rolę do odegrania – zwracał uwagę.

– Sieć kolejowa w Polsce pomiędzy miastami jest dobrze rozwinięta. W miastach jest jeszcze wiele do zrobienia, ale problemem jest miejsce. Dlatego trzeba szukać takich rozwiązań, które pozwalają przewozić wielu pasażerów, ale nie ingerują znacząco w infrastrukturę miasta, która dziś jest ciasno zabudowana. Przykładem jest monorail, który może być budowany nawet w sąsiedztwie wysokich budynków, być dopasowana do ruchu pieszych, połączona z innymi rodzajami transportu, a jednocześnie może zostać estetycznie wkomponowana w całe miasto – wyliczał.

– Z technicznego punktu widzenia ważne jest, że może być to środek transportu w pełni zautomatyzowany, a więc niewymagający dużych nakładów na utrzymanie – dodał.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/kochan-monorail-to-rozwiazanie-efektywne-ale-nie-ingerujace-powaznie-w-miasto-93996.html


Nalewajka: Prawdopodobnie pierwszy monorail w Polsce powstanie na Górnym Śląsku
– Większość dużych aglomeracji w Polsce – warszawska, śląska czy trójmiejska – jest gotowych na tego typu rozwiązania. Rozbudowa tramwajów, czy dalsza rozbudowa ulic dla samochodów jest praktycznie niemożliwa. Pozostaje nam albo zagłębić się w ziemię, ale na Górnym Śląsku to raczej niemożliwe, albo pójść w górę, trochę na wzór filmów S-F, gdzie mamy kilkusetpiętrowe wieżowce, a miedzy nimi jeżdżące pociągi i auta – wyjaśniał Nalewajka.
– Prawdopodobnie pierwszą aglomeracją, która będzie realizowała projekt monoraila, będzie Górny Śląsk. Rozpatrywane jest tam kilka wariantów rozwoju komunikacji, w tym wariant podstawowy, rozbudowy obecnej sieci kolejowej i wariant budowy pierwszej linii monoraila – przewiduje prezes Bombardier Transportation Polska.

– Bombardier jest czołowym producentem monoraila na świecie. Mamy projekty w obu Amerykach, na Bliskim Wschodzie i w Azji, ale też w Polsce jesteśmy w stanie zbudować projekt pod klucz. Zbudować infrastrukturę, dostarczyć pociągi, a także zapewnić utrzymanie linii np. przez 20 lat – zapewnił.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/nalewajka-prawdopodobnie-pierwszy-monorail-w-polsce-powstanie-na-gornym-slasku-93995.html

Polecam sekcję komentarzy, ciekawa dyskusja się wywiązała pod tym artykułem.
Awatar użytkownika
RAMS
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 67
Na forum od: 09 sie 2019, 15:35

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje niezrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: stasio i 1 gość