Strona 4 z 15

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 17 sie 2017, 13:34
autor: riko
http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,12391639/






Jesienią tego roku ma się rozpocząć przebudowa dworca lokalnego w Rzeszowie pod wiaduktem Śląskim.

-Inwestycja będzie kosztować 20 mln zł. Wykonawca, będzie musiał nowy dworzec zaprojektować w oparciu o gotową już koncepcję, a potem go wybudować. Będzie miał na to czas do końca 2018 roku – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa. Przebudowa terenów pod wiaduktem jest jednym z wielu zadań, na które miasto dostanie unijne dotacje. Ich wartość szacuje się na 200 mln zł. Na mocy umowy z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości kwota dotacji to w tym przypadku 141 mln zł.

Obok nowego dworca na liście dofinansowanych inwestycji jest m.in. wymiana kolejnych wiat przystankowych, modernizacja zatoczek, jezdni i skrzyżowań, a także kupno 50 kolejnych autobusów dla MPK. 10 z nich ma być zasilanych energią elektryczną.

Kluczowych zmian na dworcu będzie kilka. To przede wszystkim budowa nowego, dwupiętrowego pawilonu z poczekalnią, przechowalnią bagażu, punktem informacyjnym, kasą biletową i toaletami w podziemiach. Od nowa zostanie zaaranżowany plac dworca. Zyska nową nawierzchnię i taki układ stanowisk, który ułatwi ruch autobusom i pasażerom. W ślad za przystankami autobusowymi przy ulicach, tu także stanowiska zostaną wyposażone w elektroniczne tablice informacyjne. Przewoźnicy wykorzystają je do wyświetlania godzin przyjazdów i odjazdów swoich autobusów. Wiaty dla podróżnych zostaną wybudowane głównie ze szkła i metalu, a ich stylistka ma być zbliżona do nowoczesnych przystanków stawianych w centrum Rzeszowa. - Projekt zakłada montaż wysokiej liczby ogniw fotowoltaicznych. Dzięki temu w pogodne dni dworzec będzie produkować energię elektryczną ze słońca. Po zmroku instalacja wykorzysta ją do oświetlenia placu – tłumaczy Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa. Dodaje, że podczas przebudowy terenu powstaną tu nowe parkingi dla rowerów i samochodów. Na czas modernizacji terenów pod wiaduktem Zarząd Transportu Miejskiego będzie musiał przenieść przystanki autobusowe w inne miejsce. Początkowo rozważano stworzenie tymczasowego dworca na terenach PSK, między dworcem PKS a torami kolejowymi. Inny pomysł zakładał utworzenie przystanków na parkingu przy ulicy Pułaskiego, obok Rzeszowskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Ostatecznie zdecydowano się na trzy lokalizacje. - Autobusy PKS będą kursować z jego głównego dworca. dla pozostałych przystanki zostaną utworzone na placu przed główną stacją PKP oraz na ulicach w rejonie dworca komunikacji lokalnej. Po zakończeniu robót pod wiaduktem, wszystkie kursy wrócą na swoje miejsce – mówi Katarzyna Pawlak z biura prasowego Urzędu Miasta Rzeszowa.




Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 22 sie 2017, 18:46
autor: maks
Nowy dworzec pod wiaduktem Śląskim ma być gotowy do końca 2018 roku.


http://supernowosci24.pl/dworzec-lokaln ... -tuz-obok/

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 02 wrz 2017, 22:06
autor: Frodo907
Może słabo szukałem, ale nigdzie nie znalazłem info o ewentualnych zmianach w organizacji ruchu w najbliższej okolicy dworca podmiejskiego.
Czy biorąc pod uwagę dodatkowy ruch samochodów ciężarowych i rozpoczynający się rok szkolny nie będzie dochodziło do zatorów drogowych na ul. Towarnickiego i Borelowskiego?
Bo mam pewna propozycję zmian by autobusy nie korkowały się.
Wprowadzenie ruchu jednokierunkowego. na wyżej wymienionych ulicach. Wjazd od ul k. Jałowego ulica Borelowskiego, dojazd do dworca tymczasowego na Kasprowicza i wyjazd ul. Towarnickiego.
Jednokierunkowość dotyczyła by odcinka tych ulic od Jałowego do Kasprowicza.
Wyjątek: wprowadzony kontraruch dla rowerów.
Co wy na taka propozycję?
https://drive.google.com/open?id=1uiW0pZp39p9xWuz_I6zQNccz4zo&usp=sharing

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 03 wrz 2017, 10:54
autor: Nikoś
I po co tak kombinować ? jest jak jest i tyle, skoro miasto nie było wstanie znaleźć dużego placu na ten czas to trudno.
Kontrapas dla rowerzystów :lol: jeśli tam jest teren budowy to albo wszyscy mają się stosować to ruchu a nie wyjątki.

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 05 wrz 2017, 15:21
autor: Frodo907
Może źle się wyraziłem.
Ulice Borelowskiego i Towarnickiego do najszerszych nie należą. Czy dwa autobusy się tam swobodnie wyminą? Biorąc pod uwagę nielegalnie zaparkowane samochody które zwężają faktyczna szerokość jezdni jak i chodnika dla pieszych.

I pora chyba przenieść temat do http://inwestycje-rzeszow.pl/viewforum.php?f=21

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 06 wrz 2017, 16:39
autor: Meme
Zmiana organizacji ruchu już nastąpiła, polecam się przejść po tych okolicach i popatrzeć na znaki. Szczególnie polecam to kierowcom samochodów, bo niedługo już nie będą tylko upomnienia ale i mandaty ;)

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 07 wrz 2017, 8:50
autor: Forum Rzeszów
PzD91 pisze:Miasto 2 dworce na raz chce przebudowac? Może lepiej skupic się na jednym i zrobic to dobrze?


A,dlaczego miałoby to być złym pomysłem? Dobrze, że coś się "rusza" w tym kierunku

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 17 wrz 2017, 19:26
autor: Sindus
Zamknęli wjazd na teren dworca. Obrazek Obrazek Wiaty zdemontowane.Pusto :o Obrazek W tle przeniesione wiaty na ul.Kasprowicza Obrazek

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 20 paź 2017, 13:49
autor: riko
http://supernowosci24.pl/problemy-z-bud ... lokalnego/




RZESZÓW. Temat Dworca Lokalnego wraca na sesję. Dlaczego?

Remont Dworca Podmiejskiego realizuje firma ML System za ok. 20 mln zł. Prace projektowe już się zaczęły. Okazuje się jednak, że jest problem z postawieniem nowego budynku i konieczne jest wprowadzenie kolejnych zmian w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego. Dlatego temat znowu wraca na sesję Rady Miasta Rzeszowa.
Od 1 września Dworzec Komunikacji Lokalnej został przeniesiony. Autobusy PKS kursują teraz z ul. Grottgera, natomiast inne zostały przeniesione na ulice Kasprowicza i Borelowskiego. Wszystko po to, żeby w końcu można było wyremontować dworzec nazywany kiedyś podmiejskim, który znajduje się pod wiaduktem Śląskim w Rzeszowie.
- Dokumentacja projektowa jest już praktycznie gotowa. Musimy tylko zmienić Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego, żeby móc postawić budynek – mówi Anna Kowalska, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Rzeszowie.
Z wnioskiem o zmianę MPZP w rejonie Hotelu Rzeszów wystąpił ZTM w Rzeszowie, ponieważ w oparciu o ustalenia obecnego planu wykonawca nie mógł uzyskać pozwolenia na budowę nowego dworca komunikacji lokalnej wraz z budynkiem obsługi pasażerów.
Zmieniony plan trafi pod obrady miejskich radnych. Przy realizacji dworca najważniejszym elementem będzie budowa dworcowego pawilonu obsługi pasażerów. Znajdą się w nim: poczekalnia, kasy biletowe, pomieszczenia dla obsługi dworca, pomieszczenia socjalne dla kierowców autobusów i pomieszczenia techniczne. Budynek stanie w północno-wschodniej części dworca przy Galerii Rzeszów.

Blanka Szlachcińska






Obrazek

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 28 lis 2017, 17:21
autor: riko
http://supernowosci24.pl/tak-bedzie-wyg ... -lokalnej/




RZESZÓW. Powstanie nowoczesny dwukondygnacyjny budynek zasilany panelami fotowoltaicznymi.

Remont Dworca Podmiejskiego w systemie zaprojektuj – wybuduj realizuje będzie kosztował ok. 20 mln zł. Pierwsze prace już ruszyły. Wiemy, jak będzie wyglądał nowy Dworzec Komunikacji Lokalnej, który znajduje się pod wiaduktem Śląskim w Rzeszowie.
- 11 sierpnia została podpisana umowa z wyłonionym wykonawcą przebudowy Dworca Lokalnego. Wykonawcą jest konsorcjum firm ML System i Asseco Poland – mówi Anna Kowalska, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Rzeszowie. Wykonawca zmieścił się w zaplanowanej kwocie i za zbudowanie nowego Dworca Lokalnego zgarnie 20 mln zł.
Od 1 września Dworzec Komunikacji Lokalnej został przeniesiony. Autobusy PKS kursują teraz z ul. Grottgera, natomiast inne zostały przeniesione na ulice Kasprowicza i Borelowskiego. Wszystko po to, żeby w końcu można było wyremontować dworzec nazywany kiedyś podmiejskim, który znajduje się pod wiaduktem Śląskim w Rzeszowie.
- Dokumentacja projektowa jest już gotowa. Ruszyły pierwsze prace budowlane – słyszymy w Zarządzie Transportu Miejskiego w Rzeszowie.
Przy realizacji dworca najważniejszym elementem będzie budowa dworcowego pawilonu obsługi pasażerów. Powstanie dwukondygnacyjny budynek dla pasażerów z poczekalnią o powierzchni do 200 mkw. wraz z kasami biletowymi, pomieszczeniami dla obsługi dworca, pomieszczeniami socjalnymi dla kierowców autobusów. Budynek stanie w północno-wschodniej części dworca, przy Galerii Rzeszów. Na peronach staną elektroniczne tablice skoordynowane z istniejącym w Rzeszowie elektronicznym systemem.
Istniejąca poczekalnia zostanie wyburzona. W tym miejscu miasto chce wybudować nową drogę, która połączy ulicę Towarnickiego z al. Piłsudskiego. Dzięki temu pojazdy z Dworca Lokalnego w łatwy sposób będą mogły włączyć się do ruchu przy rondzie Dmowskiego. Plac w tym rejonie miasta dla podróżnych będzie zamknięty do jesieni 2018 r. Wówczas ma się zakończyć inwestycja.

Blanka Szlachcińska






Obrazek

Planowany termin zakończenia remontu przypada na koniec 2018 roku. Urzędnicy chcą jednak, żeby dworzec był gotowy na wakacje. Fot. ZTM