Strona 31 z 35

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 04 sie 2020, 16:40
autor: Nikoś
Prace może by już ruszyły, ale ile było obsuwy przez te wszystkie protesty o krzaki, drzewo, płot i nie wiadomo co jeszcze. Mamy sierpień a w temacie rozstrzygnięcia w SKO cisza. Tyle dobrze że zimy łagodne to może uda się podgonić prace, ale trzeba brać siły na zamiary i jak na wiosne 2023 będzie to gotowe to super

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 05 sie 2020, 7:22
autor: ETernit
Nie ma opcji ponieważ nie dość, że przetarg został zaskarżony, to zaskarżona została również decyzja pozwolenia na budowę (ZDRID). Póki co nie ma podstawy do realizacji tej drogi. Dramat.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 06 sie 2020, 19:52
autor: Jaskobrot
Mogliby chociaz przy ZUS-ie robic to rondo. Coraz czarniej widze ta przebudowe i wiele onnych inwestycji miejskich. Ratusz wyraznie zwolnil tempo w ostatnich latach.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 06 sie 2020, 21:50
autor: bystry
Jesteś taki pewny, że ratusz tempo zwolnił?

Bo mi się wydaje, że jednak zaczynają się problemy finansowe samorządów. I nie mam wcale na myśli kryzysu wywołanego covidem, samorządy w całej Polsce mają ostatnio problemy i te problemy będą się niestety pogłębiać jak tak dalej pójdzie, a obecny kryzys tylko pogłębi te problemy.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 06 sie 2020, 23:18
autor: on_
bystry
Tak jestem pewny.
W zeszłym roku pandemii nie było i co udało się zrealizować.
O ile pamięć mnie nie myli było to tylko łącznik Warszawska Lubelska.
A poza tym to tylko ciągłą gadanina.

Rzeszów pomimo sporych ubytków finansowych nie zamierza ciąć wydatków inwestycyjnych. – Budżet miasta, pomimo pandemii, w połowie roku jest sporo wyższy od tego pierwotnie uchwalonego. Na początku roku wynosił trochę ponad 1,5 mld zł, a obecnie to już ok. 1,8 mld zł. Budżet się zwiększa, dochodzą nowe zadania, na które zdobywamy zewnętrzne pieniądze. Na inwestycje w tym roku planujemy wydać ok. 350 mln zł.


zródło: https://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,3 ... lywow.html

Ja się pytam gdzie te 350 mln?

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 07 sie 2020, 6:59
autor: Doniek
Rozeszły się na malowanie krawężników, ozdóbki świąteczne, plany niezrealizowanych projektów, czy nasadzenia bluszczy na przystankach.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 07 sie 2020, 9:51
autor: Steeler
Doniek - podkreśl, że to ironia, bo gros rzeczywiście uwierzy, że to co wymieniłeś pochłonęło takie środki ;)

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 26 wrz 2020, 14:56
autor: riko
http://czytajrzeszow.pl/?idd=10&id=1305 ... &pagebl1=0




Strabag przebuduje ważne drogi w centrum miasta? Ratusz dołoży 600 tys. zł

Miasto wskazało ponownie wykonawcę ważnej inwestycji drogowej w centrum miasta. Chodzi o przebudowę układu komunikacyjnego obejmującego ulice Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego, Batorego i Styki. Za wykonanie tego zadania ma odpowiadać firma Strabag, która złożyła ofertę w wysokości 49,6 mln zł. To o około 600 tys. więcej niż przygotowana w miejskim budżecie kwota na realizację tej inwestycji. Jak informuje nas rzecznik prezydenta Rzeszowa Maciej Chłodnicki, miasto w tej sytuacji dołoży brakujące środki.

- Oferta została wybrana w czwartek 24 września. Zdecydowaliśmy oczywiście dołożyć brakującą kwotę, tak aby można było rozstrzygnąć postępowanie przetargowe - zaznacza Maciej Chłodnicki.

Przebudowa ulic ma ścisły związek z zakończoną właśnie przebudową wiaduktu kolejowego nad ul. Batorego prowadzoną przez PKP PLK. Niestety choć kolej już zakończyła swoją część inwestycji, na część drogową mieszkańcy Rzeszowa jeszcze poczekają.

Co warte przypomnienia, władze Rzeszowa już raz wybrały wykonawcę tego zadania. W czerwcu tego roku doszło do wyboru oferty firmy Eurovia Polska, a koszt inwestycji miał wynieść 45,8 mln zł. Drugą najniższą ofertę w wysokości ponad 46 mln zł złożyło Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów z Rzeszowa. Jednak odwołanie od wyników przetargu złożyła do Krajowej Izby Odwoławczej firma Strabag, której oferta była dopiero trzecia pod względem wysokości oferty.

W odwołaniu firma zarzuciła zamawiającemu czyli miastu brak wykluczenia wspomnianych już firm Eurovia Polska i MPDiM Rzeszów w związku z nieprawidłowościami przedstawionymi w ofertach obu podmiotów. Chodziło o doświadczenie kierowników robót budowlanych. Okazało się, że KIO przyznało rację firmie Strabag. Zmusiło to władze Rzeszowa do unieważnienia wyników postępowania przetargowego i dokonanie ponownego wyboru wykonawcy zgodnie z wytycznymi KIO. Z informacji o wyborze wykonawcy wynika, że o ponownym wyborze wykonawcy zadecydowały właśnie kwestie poruszone w odwołaniu ze strony Strabagu.

Przy pierwszym wyborze firma Eurovia Polska w punktacji dotyczącej kwestii doświadczenia kierownika budowy otrzymała 10 punktów, natomiast za drugim podejściem tylko 5 punktów. Jeszcze gorzej w tej kwestii wypadło MPDiM Rzeszów, które otrzymało 0 punktów, jeżeli chodzi o sekcję zamówienia dotyczącą doświadczenia. Tym samym najlepszą ofertą okazała się ta przedstawiona przez Strabag. Umowa nie może zostać jeszcze jednak podpisana. Ratusz czeka na możliwe odwołania od wyników postępowania, później będzie jeszcze kontrola uprzednia.

- Teraz czekamy przez 10 dni na możliwe odwołania do wyników postępowania. Następnie będzie trwała kontrola uprzednia, którą przeprowadzi Urząd Zamówień Publicznych, która może potrwać około 2 tygodni. Możliwe, że końcem października uda się podpisać umowę. Jeszcze w tym roku powinny zacząć się prace budowlane - twierdzi Maciej Chłodnicki.

Połączą al. Piłsudskiego z ul. gen. Maczka.

Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia dotyczącego przebudowy skrzyżowań jest aż 25 zadań. Najważniejsze z nich to m.in.:

- rozbudowa skrzyżowania ulic: Głowackiego, Fredry, Siemiradzkiego, Śniadeckich na rondo dwupasowe (średnica zewnętrzna 42,5 m) wraz z budową okalającego rondo ciągu pieszo-rowerowego;

- rozbudowa odcinków ulic Fredry, Głowackiego, Śniadeckich, Orzeszkowej, Styki, Żółkiewskiego;

- budowa nowego odcinka ulicy klasy Z na długości ok. 400 m (oznaczenie KDZ.7), od projektowanego ronda do skrzyżowania z ul. Styki i przedłużeniem ul. Żółkiewskiego, wraz z przebudową skrzyżowań z ul. Śniadeckich i ul. Orzeszkowej, budową miejsc postojowych przy jezdni, przebudową parkingu przy przychodni oraz budową ciągu pieszo-rowerowego i budową, przebudową oraz rozbudową chodników;

- rozbudowa ul. Siemieńskiego na odcinku od ul. Kochanowskiego do skrzyżowania z ulicą Maczka – długość ok. 450 m, wraz z rozbudową skrzyżowań z ul. Kochanowskiego i ul. Kosynierów, budową zatok autobusowych, chodnika, ciągu pieszo-rowerowego, ścieżek rowerowych, budową nowego obiektu mostowego nad potokiem Przyrwa;

- budowa dodatkowej jezdni do obsługi ulic: Kochanowskiego, Chocimskiej, Klonowicza, Karpińskiego.

Zgodnie z warunkami przetargu maksymalny termin zakończenia inwestycji to 31 października 2022 roku.






Obrazek

Jak tak będą zmieniać wykonawców to może do 2024 roku inwestycja będzie już zakończona.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 26 wrz 2020, 15:38
autor: lordfisher
Zmieniać jak zmieniać, ale teraz Eurovia i MPDiM powinno dostać karę a nie mieć możliwość odwołania bo przecież taka procedura będzie trwała w nieskończoność....

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 26 wrz 2020, 17:58
autor: Nikoś
To na pewno nie koniec batalii o ten remont, bo mogą pójść kolejne odwołania tym bardziej że obecna oferta przekracza mimo wszystko załozony budżet.
Miasto nawet w tak prostej sprawie nie potrafi sobie poradzić :D