Strona 24 z 35

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 22 sty 2020, 21:23
autor: RAMS
dStan pisze:Nie da się zrobić skrętu w prawo, ponieważ różnica poziomów pomiędzy nową planowaną drogą a obecną Batorego jest zbyt duża.


Obrazek
Większa rozdzielczość: https://i.imgur.com/WHkwujD.jpg

Co się nie da jak się da. Drogowiec ze mnie marny, ale taką orientacyjną koncepcję na szybko nakreśliłem. Potraktujcie ją z przymrużeniem oka. Wjazd do prywatnej posesji zachowany, tylko wjazd na parking kolejowy trzeba by przesunąć. Ew. mini rondo przejazdowe tam wybudować. Wtedy vis-a-vis budynku PKP na działce kolejowej można byłoby postawić urbanistycznie dopasowany budynek.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 22 sty 2020, 22:34
autor: Kacu
Trochę nie rozumiem czemu aż takim problemem jest brak prawoskrętu. Przecież ul. Styki będzie pociągnięta aż do Fredry pod ZUS?

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 23 sty 2020, 13:12
autor: dStan
RAMS, dzięki za rysunek, super rozrysowane. Ze mnie też żaden drogowiec, ale "na chłopski rozum", wydaje mi się że trzeba mieć na uwadze dwie wartości, nachylenie wzdłużne jezdni, oraz zmianę tego nachylenia. Z tego co znalazłem w internecie, maksymalne wartości dla obu tych własności drogi definiuje "Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r.w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie".
Obrazek
Maksymalne pochylenie mieści się w normie, z twojego rysunku wynika że byłoby to około 6% (ponad 4m różnicy poziomów na 70m drogi). Trzeba więc sprawdzić zmianę tego nachylenia. Z powyższego fragmentu rozporządzenia wynika, że promień krzywej wklęsłej (czyli na dolnym odcinku drogi) może mieć minimalnie 1000m, a wypukłej (górny odcinek drogi) 1500m.
Według moich obliczeń, żeby droga o promieniu wklęsłym o promieniu 1000m zmieniła wysokść o 2m, potrzeba odcinka długości 63,25m. Zaś dla górnego odcinka, żeby droga o promieniu wypukłym o promieniu 1500m zmieniła wysokość o 2m, potrzeba odcinka długości 77,47m. Dla uproszczenia przyjąłem że droga zaczyna się na płaskim i kończy na płaskim, dla pierwszego odcinka wartość może się trochę zmniejszyć jeśli rozpocznie się on na pochyłym fragmencie.
Łącznie więc, aby zachować wymagane parametry drogi i zmieniła ona swoją wysokość o 4m potrzeba minimum 140,72m. To 2 razy więcej niż jest dostępne, według twoich rysunków.
Oczywiście można kombinować, wydłużyć odcinek na którym będzie podjazd, ale to mocno zwiększa koszty, pytanie czy warto? Szczególnie, że do ul. Batorego będzie łatwy dojazd, bo będzie można skręcić w jej kierunku na skrzyżowaniu Styki i Orzeszkowej, więc Ci którzy będą chcieli ominąć rondo przy ZUSie i pojechać w stronę np. dworca, będą mieli taką możliwość.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 23 sty 2020, 17:49
autor: patryk700i
RAMS i dStan wy chyba minęliście się z powołaniem powinniście tworzyć projekty dróg dla Rzeszowa. Po co prawoskręt jak 100metrów dalej będzie można skręcić w prawo na ul. Orzeszkowej i już się jest na Batorego.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 23 sty 2020, 17:59
autor: swiety
Ok ale co z autobusami, które zatrzymywały się na Bardowskiego? Ciężko im będzie robić takie manewry.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 23 sty 2020, 22:00
autor: Meme
swiety, szczęśliwie autobusy są wyposażane w kierownice ;) A tak serio to takie manewry mogą być o tyle nieuciążliwe, że większość ruchu będzie kierowała się nowym układem drogowym. Poza tym, w tym nowym układzie drogowym brak jest zaprojektowanych przystanków autobusowych, więc autobusy raczej będą o Bardowskiego zahaczać. Ale znowuż, Bardowskiego prawdopodobnie zniknie jako mini-dworzec, bo tę funkcję przejmą przystanki przed Dworcem PKP po przebudowie.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 24 sty 2020, 0:18
autor: rzepuncja
Ciekawe co na to właściciele domków jednorodzinnych :/ wczesniej ruch był między torami a budynkami kolejowymi a ul. Styki była spokojna a teraz cały ten ruch będzie przed ich domkami, nic tylko współczuć :(

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 24 sty 2020, 0:34
autor: Nikoś
Mieszkając w centrum trzeba się liczyć z hałasem.
Skoro Batorego stanie się "ślepa" to nie było by problemu tylko chęci aby taki własnie dodatkowy prawo skręt powstał mimo sporej różnicy terenu
A co do przystanków to skoro ich nie ma to oby nie skończyło się potem na demolce jezdni lub malowaniu pasków + słupek = uwaga przystanek :D
Bardowskiego już dawno powinno zostać zlikwidowane i tyle, a wszystkie autobusy via Dworzec PKP na Towarnickiego na dworzec podmiejski

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 24 sty 2020, 9:43
autor: dStan
Nikoś pisze:Skoro Batorego stanie się "ślepa" to nie było by problemu tylko chęci aby taki własnie dodatkowy prawo skręt powstał

Ale przecież chęci były tylko właśnie możliwości aby zrobić to zgodnie z przepisami brak :D Tzn. oczywiście wszystko da się zrobić, tylko pytanie jakim kosztem, skoro ulica Batorego i tak będzie teraz "boczną" a dojazd do niej będzie 150m dalej, na skrzyżowaniu Styki i Orzeszkowej. To chyba nie jest taki duży problem?

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 24 sty 2020, 17:39
autor: riko
http://supernowosci24.pl/wiadukt-prawie ... -na-drogi/




RZESZÓW. Jezdnia pod mostem przy ul. Batorego ma być gotowa pod koniec 2021 r.

W sobotę (25 bm.) po raz pierwszy po nowym wiadukcie kolejowym przy ul. Batorego pojadą pociągi. To półmetek tej inwestycji, druga jej część ma się zakończyć w czerwcu. W związku z wykonaną do połowy inwestycją kolejową, czas teraz na przebudowę drogi pod wiaduktem oraz przebudowę układu komunikacyjnego pięciu ulic.

Od początku września ub. roku droga pod wiaduktem przy ul. Batorego jest zamknięta dla samochodów. Wcześniej pod tym mostem był tylko jeden pas i od lat ruch odbywał się tam wahadłowo i sterowany był przy pomocy sygnalizacji świetlnej. Dlatego też w godzinach szczytu korki sięgały ul. Kosynierów i placu Głowackiego. To jednak ma się zmienić i w 2021 roku ma być otwarta poszerzona i pogłębiona droga pod wiaduktem.

150-letni stary wiadukt jest rozbierany i obok powstaje nowy. Na pierwszej połowie nowego mostu przy ul. Batorego położono już tor i po nim od 25 stycznia będą mogły jeździć pociągi. Już w przyszłym tygodniu może być ogłoszony przetarg na przebudowę ulic w kierunku wiaduktu przy ul. Batorego. Dotyczyć to będzie ulic: Batorego, Styki, Żółkiewskiego, Kochanowskiego i Siemieńskiego. W sumie zmodernizowanych ma być osiem skrzyżowań.

– Na przełomie stycznia i lutego planujemy przeprowadzić przetarg na wykonanie przebudowy kilku dróg – poinformował Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg. – Jeśli udałoby się wyłonić wykonawcę tych inwestycji, to na wiosnę rozpoczęłyby się prace budowlane.

Najistotniejszym etapem tego przedsięwzięcia jest przebudowa drogi pod samym wiaduktem przy ul. Batorego. Ten odcinek zostanie poszerzony do dwóch pasów, będzie tam chodnik i ścieżka dla rowerów. Droga będzie umieszczona głębiej niż przed rozpoczęciem remontu. Wcześniej prześwit miał 2,8 metra wysokości, a po zmianach będzie to już 4,5 metra. Wyższe pojazdy, np. miejskie autobusy z instalacją gazową na dachu, nie będą miały problemu, żeby tamtędy przejechać.

Nowy układ komunikacyjny związany z wiaduktem zacznie się obok budynku ZUS-u. Tam na skrzyżowaniu ulic: Głowackiego, Fredry oraz Siemiradzkiego będzie budowane rondo. Na odcinku od ul. Śniadeckich do ul. Orzeszkowej powstanie nowa droga. Ruch aut ma być skierowany w kierunku przebudowanej ulicy Styki. Natomiast u zbiegu ulic: Kopczyńskiego i Styki powstanie większe skrzyżowanie. Od tego miejsca będzie budowany nowy odcinek do wiaduktu kolejowego. Wprawdzie przejazd pod wiaduktem ma być gotowy pod koniec 2021 roku, ale niektóre nowe odcinki wymienionych dróg dopiero w 2022 r.

Koszt przebudowy wiaduktu kolejowego przy ul. Batorego wyniesie 3,6 mln zł. Za inwestycję odpowiada PKP PLK. Miasto natomiast przebuduje drogi i na ten cel przeznaczy 3,7 mln zł.

Mariusz Andres







Obrazek