Strona 13 z 35

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 16 mar 2019, 18:47
autor: Frodo907
Frodo907 pisze::oops: poprawiłem.

Moja wizja po przebudowie to, 1,5 - 1,5 - 3 - 3- 1,5 -1,5.
Czyli chodnik na 1,5 metra, droga dla rowerów 1,5, pas ruchu 3 m, i lustrzane odbicie.
Wychodzi 12 metrów, czyli wiadukt powinien być ponad dwa razy szerszy.
Szerokość pasa dla samochodów zależy od klasy drogi i tego czy ma być to strefa ruchu uspokojonego.
1) na drodze klasy A – 3,75 m,
2) na drodze klasy S:
a) dwujezdniowej – 3,75 m lub 3,50 m,
b) jednojezdniowej – 3,75 m,
3) na drodze klasy GP i G – 3,50 m,
4) na drodze klasy Z – 3,00 m,
5) na drodze klasy L – 2,75 m,
6) na drodze klasy D – 2,50 m.

W przypadku konieczności zastosowania rozwiązań uspokajających ruch na drogach klas G, Z, L i D na terenie zabudowy, szerokość pasa ruchu może być zmniejszona o 0,25 m względem wartości określonych w ust. 1.

Propozycja moja zakłada minimalne wymagane szerokości dla chodnika i drogi dla rowerów czyli 1,5 metra,
Dla chodników o ruchu pieszym dwukierunkowym i dużym natężeniu ruchu pieszego zaleca się budowę chodników o szerokości 2,75m.

Jakie są wasze propozycje rozbudowy tego wiaduktu?


Mój wpis z listopada 2015.
Jak widać megalomania na całego, pasy jezdni po 3,5 metra czyli jak na drodze GP czy głównej przyśpieszonej.
Macie tu niweletę
Obrazek
Przekrój
Obrazek
Mógłby ktoś wyjaśnić po co te metrowe opaski? Nie można by było zrobić przesunięcia w prawo i po drugiej stronie też zrobić drogę dla rowerów?
I po jaką .... pasy jezdni mają szerokość 3,5 metra czyli tyle ile droga główna przyspieszona, gdzie przepisy dopuszczają prędkość maksymalna na 100 km/h? Wystarczyłoby spokojnie 3 metry na pas, i mamy kolejne 1,5 metra oszczędności.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 19 mar 2019, 10:13
autor: dStan
Frodo, w twoim poście jest błąd. Dla drogi klasy Z wymagana szerokość pasa ruchu to właśnie 3,5m, a nie 3m. Niższe kategorie dróg dopuszczają prędkość maksymalną na terenie zabudowanym max. 40km/h. Więc 3,5m to jedyna opcja w tym przypadku.
Już wcześniej wypowiadałem się na ten temat tutaj i moim zdaniem można było zrobić po obu stronach ścieżki rowerowe jednokierunkowe.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 19 mar 2019, 10:44
autor: Ole
Tak czy inaczej jak mają plan budować szeroki przejazd to dobrze. W najbliższej perspektywie 100 lat nie będzie szansy na kolejną modernizację więc tu zasada więcej-lepiej jest jak najbardziej na miejscu.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 19 mar 2019, 18:25
autor: Frodo907
dStan pisze:Frodo, w twoim poście jest błąd. Dla drogi klasy Z wymagana szerokość pasa ruchu to właśnie 3,5m, a nie 3m. Niższe kategorie dróg dopuszczają prędkość maksymalną na terenie zabudowanym max. 40km/h. Więc 3,5m to jedyna opcja w tym przypadku.
Już wcześniej wypowiadałem się na ten temat tutaj i moim zdaniem można było zrobić po obu stronach ścieżki rowerowe jednokierunkowe.

Wycinek z ustawy o drogach publicznych
§ 15. Szerokość pasów ruchu
1. Szerokość pasów ruchu, z zastrzeżeniem § 16, powinna wynosić:
1) na drodze klasy A – 3,75 m;
2) na drodze klasy S:
a) dwujezdniowej – 3,75 m lub 3,50 m,
b) jednojezdniowej – 3,75 m;
3) na drodze klasy GP i G – 3,50 m;
4) na drodze klasy Z – 3,00 m;
5) na drodze klasy L – 2,75 m;
6) na drodze klasy D – 2,50 m.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 06 maja 2019, 18:22
autor: Pieczarkowy
Prawdopodobnie czeka nas coś podobnego?


Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 11 cze 2019, 0:57
autor: pisul
Za miesiąc ruszy przebudowa wiaduktu nad ul. Batorego.

... Na przełomie czerwca i lipca rozpoczną się roboty w centralnej części stacji oraz przy wiadukcie nad ul. Batorego. Obecny kolejowy most zostanie przebudowany, a przejazd pod nim pogłębiony z 2,9 metra do 4,5 metra. Zaplanowano też poszerzenie drogi do prawie 22 metrów. Teraz droga pod wiaduktem ma tylko jeden pas, od lat ruch odbywa się tam wahadłowo i jest sterowany przy pomocy sygnalizacji świetlnej. Efekt? W godzinach szczytu korki sięgają ul. kosynierów i placu Głowackiego. To ma się zmieni. Gotowy jest już projekt przebudowy 150-letniego wiaduktu kolejowego nad ulicą Batorego.

Obecny wiadukt zostanie rozebrany, a w jego miejscu powstanie nowy obiekt. Tym zajmie się PKP PLK. Miasto natomiast poszerzy i pogłębi przejazd pod wiaduktem. Będą tam trzy pasy ruchu, chodnik i ścieżka rowerowa. Inwestycja z przebudowanym wiaduktem ma być gotowa w 2021 r. ...




źródło i całość artykułu: http://supernowosci24.pl/za-miesiac-rus ... -batorego/

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 28 cze 2019, 16:16
autor: riko
Wie ktoś może kiedy dokładnie ma się rozpocząć ta inwestycja bo coraz bliżej lipca a tu cisza o tej inwestycji.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 29 cze 2019, 16:00
autor: patryk700i
W przyszłym roku jak skończą kłaść tory na dworcu głównym i przejdą dalej na wschód

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 29 cze 2019, 17:13
autor: Pieczarkowy
Jak w przyszłym roku, jak w lipcu powinny się zacząć prace?

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 29 cze 2019, 20:05
autor: Duszek
Wg informacji z różnych lokalnych portali w lipcu 2019 - pozostaje tylko kwestia, którego lipca zamkną ten przejazd pod torami pomiędzy Batorego i Żółkiewskiego...?