RZESZÓW. W miejscu starego mostu kolej buduje nowy, a później wykonana zostanie pod nim nowa droga.
Kończą się już prace przy budowie pierwszej części nowego wiaduktu kolejowego nad ul. Batorego w Rzeszowie. Kolejny etap robót to położenie torów. Nadal jednak widoczna jest druga część drewnianego mostu, który ma być dopiero rozebrany. Nowy most ma być gotowy w przyszłym roku, a poszerzona droga pod nim w 2021 r.
Prace przy rozbiórce wiaduktu kolejowego przy ul. Batorego rozpoczęły się we wrześniu br. Wtedy też zamknięto przejazd pod tym obiektem. Budowa nowego mostu jest konieczna, bo przez lata z powodu starej konstrukcji przejazd pod tym wąskim i niskim obiektem był utrudniony. Pod 150-letnim wiaduktem tworzyły się korki i w godzinach szczytu sięgały ul. Kosynierów i placu Głowackiego. Droga w tym miejscu miała tylko jeden pas i od lat ruch odbywał się tam wahadłowo i sterowany był przy pomocy sygnalizacji świetlnej. Po przebudowie wiaduktu przejazd pod nim będzie pogłębiony z 2,8 metra do 4,5 metra. Dzięki temu bez problemu zmieszczą się tam wyższe samochody, w tym autobusy MPK, które na dachu mają instalację gazową.
W miejscu starego wiaduktu powstaje nowy. Ma być gotowy w 2020 r. Pod nim zostanie wybudowana nowa droga i ta nowa będzie poszerzona do prawie 22 metrów. Będą tam trzy pasy ruchu, chodnik i ścieżka rowerowa. Dodatkowo jeszcze rozbudowany zostanie układ komunikacyjny ulic: Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego, Batorego, Styki, Orzeszkowej. Rozbudowane, przebudowane i zbudowane zostaną drogi o łącznej długości 2165 metrów. W okolicy ZUS planowana jest budowa ronda dwupasmowego. Od ronda powstanie nowa droga w kierunku ul. Styki, z jednostronną dwukierunkowa ścieżką rowerową. Projektowana droga skrzyżuje się z ul. Śniadeckich, ul. Orzeszkowej i zakręci w kierunku ul. Żółkiewskiego. Roboty przy tych drogach rozpoczną się dopiero po zakończeniu nowego wiaduktu. Może to być we wrześniu, bo wprawdzie pierwsza część nowego wiaduktu jest już kończona, ale trzeba przystąpić do prac przy drugiej.
Przebudowa samej drogi pod wiaduktem kolejowym będzie kosztować ponad 3 mln zł i zajmie się tym miasto. Natomiast koszt wykonania nowego wiaduktu kolejowego nad ul. Batorego wyniesie 3,6 mln zł. W związku z zamknięciem mostu kierowcy, chcąc dojechać z osiedla 1000-lecia do centrum Rzeszowa mają do wyboru dwa objazdy – przez ul. Marszałkowską i wiadukt Tarnobrzeski lub przez ulicę Rzecha i Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego.
Mariusz Andres
Wróć do Inwestycje zrealizowane
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości