Już w przyszłym tygodniu pasażerowie skorzystają z pierwszego przebudowanego peronu na stacji kolejowej Rzeszów Główny.
Będą z niego odjeżdżać pociągi kursujące w kierunku Jasła. Kolejne będą gotowe w styczniu przyszłego roku.
Równocześnie powstaje przejście podziemne między dworcem, peronami i drugą stroną miasta. Modernizacja najważniejszej stacji na Podkarpaciu pochłonie 205 mln zł i zakończy się w połowie 2021 roku.
RZESZÓW. Drążony jest tunel, modernizowane są dwa inne perony, powstaje wiadukt przy ul. Batorego.
Od wtorku (19 bm.) podróżni po raz pierwszy skorzystają z przebudowanego pierwszego peronu na stacji Rzeszów Główny. Modernizacja peronu w kierunku Jasła trwała od kilku miesięcy. To nie wszystkie prace, jakie są realizowane na dworcu kolejowym. Modernizowany jest peron nr 2, budowany jest tunel od placu Dworcowego do osiedla 1000-lecia. Powstaje wiadukt przy ul. Batorego.
Jako pierwszy gotowy jest już peron nr 1 i od wtorku będą nim jeździć pociągi w kierunku Jasła. – Na tym peronie mają jeszcze być zamontowane nowe wiaty oraz jasne oświetlenie i czytelne oznakowanie – poinformował Piotr Hamarnik z biura prasowego PKP PLK. Rozkłady pociągów będą w gablotach, będzie również nowy system nagłośnienia.
Pierwszy peron ma 300 metrów długości, nową nawierzchnię z liniami naprowadzającymi, co ułatwi drogę osobom niedowidzącym i słabowidzącym. Powstają też platformy nowych peronów (drugiego i trzeciego) od strony wjazdu do miasta z Krakowa. Część jest już gotowa, wyłożona kamiennymi płytami i wyposażona w słupy podtrzymujące zadaszenie. Robotnicy prowadzący prace jednocześnie układają nowe podkłady i szyny kolejowe. Wymieniane są wszystkie słupy podtrzymujące trakcję kolejową. Peron nr 2 ma być gotowy w styczniu 2020 r., a peron nr 3 będzie modernizowany na przełomie stycznia i lutego, i roboty potrwają pół roku.
Część kładki nad torami została już zdementowana i z tej części, która jeszcze została widać szybki postęp prac przy budowie nowego tunelu. Drążony jest pod ziemią, połączy plac Dworcowy z osiedlem 1000-lecia. Będzie połączony z poziomem minus pod dworcem. W nim zaplanowano punkty handlowe oraz przejście na podziemny parking, który wybuduje miasto. Przejście podziemne będzie miało 137 metrów długości. Obecnie trwają roboty zbrojeniowe i betonowanie kolejnych segmentów tunelu.
Na wszystkich peronach po modernizacji zostanie zamontowanych 5 wind i 5 par schodów ruchomych. Roboty przy modernizacji stacji Rzeszów Główny są wykonywane nie tylko od strony dworca, ale także po przeciwnej stronie przy ul. Kochanowskiego.
Od lipca prowadzone są prace przy przebudowie wiaduktu kolejowego nad ulicą Batorego. Pod tym mostem będzie szersza jezdnia i będzie poszerzona do 22 metrów, a wiadukt będzie wyższy i będzie miał nie jak dotąd 2,8 metra, a 4,60 m. Część wiaduktu zostanie oddana na przełomie stycznia i lutego 2020 r., a zakończenie wszystkich prac planowane jest na wakacjach przyszłego roku.
W sumie wszystkie prace modernizacyjną na stacji Rzeszów Główny potrwają do połowy 2021 r. i będą kosztować 200 mln zł.
Mariusz Andres
Doniek pisze:Fajnie, że są zdjęcia z bliska jeszcze bardziej widać brzydotę tych kamienic i pomarańczowych baraków. świetna wizytówka dla miasta.
Wróć do Inwestycje zrealizowane
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości