[Rzeszów Główny] Remont stacji

Dyskusja o ukończonych projektach.

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: gustawtrzmiel » 02 lut 2020, 14:46

Polecam od 5.30, tam się wydarzyło coś nieprawdopodobnego, przypadek? ;)

https://www.youtube.com/watch?v=xeufXGKhSz8
gustawtrzmiel
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 342
Na forum od: 16 paź 2014, 16:06
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: Ole » 02 lut 2020, 16:30

Oślepłem ? co się stało ?
---- Regulamin Forum Rzeszowskich Inwestycji ----> https://inwestycje-rzeszow.pl/viewtopic.php?f=10&t=766
Awatar użytkownika
Ole
Moderator
Moderator
 
Posty: 2161
Na forum od: 04 lip 2014, 9:23
Lokalizacja: Staromieście

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: Doniek » 02 lut 2020, 16:45

Pewnie chodzi o to, że wjechał tam pociąg towarowy ;)
Doniek
Maniak
Maniak
 
Posty: 1372
Na forum od: 13 mar 2017, 23:32

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: Duszek » 02 lut 2020, 18:29

gustawtrzmiel pisze:Polecam od 5.30, tam się wydarzyło coś nieprawdopodobnego, przypadek? ;)

https://www.youtube.com/watch?v=xeufXGKhSz8


Na tym filmiku też co jakiś czas towarowy pomyka :

https://www.youtube.com/watch?v=CrwJpR_S1Tg

Być może chodzi o zakaz transportu ładunków łatwopalnych, czy niebezpiecznych pod zadaszeniem, może np. cysterny
Awatar użytkownika
Duszek
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 552
Na forum od: 18 lip 2014, 11:45
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: EU07 » 02 lut 2020, 19:05

Dzień dobry wszystkim,
od dłuższego czasu obserwuję ten wątek ale w końcu zdecydowałem się zasilić szeregi forumowiczów. Pozwolicie że wejdę w temat od razu i odniosę się do postów powyżej a jednocześnie do przewijającej się od dłuższego czasu dyskusji nt. pełnego zadaszenia a raczej jego braku na stacji Rzeszów Główny.
Na wstępie utnę spekulacje dotyczące nagrania z serwisu youtube.com ze stacji Katowice. Otóż przejazd transportu towarowego sam w sobie nie eliminuje kwestii pełnego zadaszenia ale przewóz materiałów niebezpiecznych np. paliw płynnych , kwasów, wszelkich chemikaliów drogą kolejową już tak. W Rzeszowie nie mamy kolejowej obwodnicy miasta. W przypadku każdej ze stacji z pełnym zadaszeniem PKP PLK jako zarządca narodowej sieci kolejowej ma możliwość wyznaczenia trasy pociągu z ww. materiałami z pominięciem tejże stacji bez dużego nadrabiania drogi. Każdy transport towarowy a jest ich dość sporo musi siłą rzeczy przejechać przez Rzeszów Główny a w niektórych przypadkach w tej stacji zanotować dłuższy (zmiana czoła pociągu, nieoczekiwana zmiana lokomotywy, awaria) lub krótszy postój.
W kwestii jak to określono nieco wyżej wydzielenia torów dla pociągów towarowych również nie jest to takie proste zresztą jak wiele zagadnień dotyczących transportu kolejowego, który jest obwarowany wieloma przepisami i normami obowiązującymi w większości krajów UE. Jak już wspomniałem Rzeszów Główny najczęściej pełni funkcję "tranzytową" dla ww. transportu towarowego. Prędkość przelotowa takich pociągów w zależności od rozkładu jazdy i aktualnej sytuacji w obrębie stacji może sięgać nawet 100 km/h. W tym przypadku z uwagi na takie a nie inne uwarunkowania techniczno lokalizacyjne stacji bezzasadnym a w wielu przypadkach (transport tzw. przesyłek nadzwyczajnych) niemożliwe jest zmuszanie każdego pociągu z ładunkiem np.łatwopalnym do wyhamowania np. do 60 km/h, pokonania kilku rozjazdów i ponownego rozpędzania takiego składu ważącego dajmy na to 3500 ton (czas, koszty, bezpieczeństwo). Należy mieć też na uwadze fakt, że stacja musi być też gotowa na przyjęcie większej niz 1 składu w przypadku sytuacji np. awarii.
Nie bronię PKP PLK S.A bo kilka elementów w przypadku omawianej inwestycji mogło zostać lepiej rozwiązanych ale moim zdaniem ta modernizacja jest dobrze skalkulowana. Nie zapominajmy, że inwestycja jest dofinansowana ze środków europejskich. Każdy analityk finansowy oceniający taki projekt bierze pod uwagę przede wszystkim ilość obecnie odprawianych pasażerów i prognozowaną. W wariancie nawet bardzo optymistycznym Rzeszów Główny nie zbliży się nigdy do poziomu Wrocławia, Katowic, Krakowa, Poznania czy Gdyni Głównej. Wystarczy zerknąć na mapę linii kolejowych w Polsce. Gramy w tej samej lidze co Lublin i Białystok. Statystyki są jednoznaczne. Co 4 pasażer kolejowy w Polsce korzysta z 10 największych stacji w kraju gdzie próżno szukać Rzeszowa, który plasuje się w trzeciej dziesiątce pod kątem liczby odprawianych pasażerów. Mało tego całe województwo jest trzecie od końca jeśli chodzi korzystanie z kolei tj. ledwie 2% udziału w całym kolejowym transporcie pasażerskim w Polsce.Raporty dostępne na stronach Urzędu Transportu Kolejowego są bezlitosne. Dynamika zmian właściwie u nas nie istnieje. Szacuje się nieznaczny przypływ pasażerów po zakończonych inwestycjach. Dla PKP PLK i PKP S.A. Rzeszów jest średniej wielkosci stacją i te nieco ponad 200 mln zł to właśnie pokazuje. Nikt przy zdrowych zmysłach nie zainwestuje tu nagle miliarda złotych.Niestety ale historii (słaba sieć kolejowa w dawnej Galicji) nie da się oszukać a inwestycje ponad miarę są po prostu nieuzasadnione ekonomicznie.
EU07
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 14
Na forum od: 02 lut 2020, 18:25

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: patryk700i » 03 lut 2020, 12:35

Myśle ze po remoncie stacji i wszystkich torów w Polsce, dostosowanie prędkości do 200km/h (IC bo EIP chyba tyle jedzie) pociągów dalekobieżnych podróżnych przybędzie ponieważ będzie to szybsze i tańsze niż samochód. Nowe tabory EIP są bardzo dobre (mogło by ich być więcej w Polsce), tabory IC po modernizacji są nawet lepsze niż sobie wyobrażałem. Podsumowując jak dla mnie kolej idzie na plus w Polsce
patryk700i
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 325
Na forum od: 24 cze 2018, 15:09

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: riko » 04 lut 2020, 19:36

http://supernowosci24.pl/tunel-otworza- ... ie-lutego/




RZESZÓW. Modernizacja peronów i przejścia podziemnego na półmetku.

W połowie lutego Polskie Linie Kolejowe na stacji Rzeszów Główny udostępnią podróżnym dwa zadaszone perony oraz otwarta będzie część tunelu. Po oddaniu do użytku drugiego peronu, rozpoczną się prace przy przebudowie ostatniego, trzeciego, który ma być gotowy w lecie.

Na stacji Rzeszów Główny są wybudowane dwa większe i wyższe perony. Dzięki temu będzie z nich łatwiej wsiadać do wagonów. Podróżni na zmodernizowanych peronach nr 1 i 2 znajdą nowe ławki i tablice informacyjne. Perony są w pełni zadaszone – lepiej niż dotychczas chronić będą przed deszczem. Peron nr 2 ma długość 400 metrów i ok. 11 metrów szerokości. Osobom niewidomym i niedowidzącym łatwiej będzie się poruszać dzięki liniom naprowadzającym i nawierzchni o zróżnicowanej strukturze.

W połowie lutego drugi peron będzie dostępny dla podróżnych, a do tego czasu na stacji specjaliści będą instalować i testować system sterowania ruchem. Dzięki nowym urządzeniom dyżurni ruchu będą sprawniej przygotowywać trasy przejazdu pociągów i zwiększy się poziom bezpieczeństwa w obsłudze składów.

W drugiej połowie lutego rozpoczną się prace budowalne przy przebudowie trzeciego peronu. Będzie poszerzony z 6 metrów do 11. W związku z budową podziemnego przejścia w marcu lub na początku kwietnia rozpocznie się demontaż nadziemnej kładki. Na razie przejściem podziemnym będzie można przejść tylko do drugiego peronu, ale za kilkanaście dni rozpoczną się roboty przy przedłużeniu tunelu w kierunku ul. Kochanowskiego.

Wysokość nowego tunelu to 2,8 metra (wcześniej 2,45 m), szerokość od 10 do 6 metrów (wcześniej w starym przejściu było to od 6 do 4 metrów). Tunel będzie wyposażony w cztery schody ruchome, 7 schodów stałych i 5 wind. Nie przewidziano lokali usługowych w przejściu podziemnym.

Zakończenie zasadniczych prac budowlanych na stacji PKP, a więc oddanie całego przejścia podziemnego, od placu dworcowego do ul. Kochanowskiego, planowane jest na wakacjach 2020 r. W tym okresie gotowy ma też być zmodernizowany peron nr 3. W sumie tunel ma mieć 137 m długości. Na jego budowę przeznaczono 3,2 tys. m sześc. betonu i 267 kilometrów stali. To prawie tyle, ile liczy trasa kolejowa z Przemyśla do Krakowa.

Mariusz Andres






Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5375
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: rz2014 » 06 lut 2020, 16:48

Patrząc na inwestycję dot. przebudowy Waszej stacji PKP Rzeszów Gł. widać, że PKP Was nie rozpieszcza. Po najmniejszej lini oporu, bez wyświetlaczy elektronicznych na peronach, chyba, że zamontują później...
Rzeszów Gł nie jest wielką stacją. Zalicza się do wojewódzkich dworców. Do Premium jej daleko stąd nie jest to full wypas. Ale najważniejsze, ze się w końcu zaintetesowali Rzeszowem bo dotychczas był to obraz nędzy i rozpaczy (razem z PKS, tworzący duet w najgorszym wydaniu). Gdy jakieś 2 lata byłem w Rzeszowie nie mogłem uwierzyć, że w sumie w dużym mieście może istnieć cos takiego. A w szczególności peron nr 3. Ostatnio odwiedziłem Wasze miasto i obraz dawnego rzeszowskiego PKP odchodzi do lamusa. Ladna stacja (przystanek?) Rzeszów Zachodni, nowy wiadukt zaraz przy nim i nowe torowisko do stacji głównej. Prace podtępują szybko. Ciekaw jestem kiedy odnowią Wam sam dworzec i powiększą hol, który powinien buć większy tak jak pseudo poczekalnia, śmiechu warta. Ale idzie w dobrym kirrunku, jak zauważyłem. Nie jest żle jak na stację kategorii wojewódzkiej. Tarnów i Rzeszów mają podobną ilość odprawionych pasażerów lecz dwotzrc w Tarnowie ptezentuje się o niebo lepiej. Wasz został powaznie zniszczony podczas wojny i potem długo zapuszczony. Cieszcie się ze PKP nie zapomniało o Was. Ja trzymam kciuki za to aby nabral on przyzwoitego wyglądu. No i aby te żółte wstrętne magazyny zniknęły, razem z dworcem PKS. Ciekawe jakie plany na placu dworcowym? I jaki bedzie finał to zobaczymy. Macie za mało podróznych aby PKP traktowało Rzeszów priorytetowo. Pozdrawiam z tarnówka i sorki za skladnie i literówki bo śpieszy mi sie :)
Tarnowianin. A tarnowianie to mieszanina inteligencji i meliniarstwa.
rz2014
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 52
Na forum od: 14 lip 2017, 14:14
Lokalizacja: Tarnów, Brzesko

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: rz2014 » 06 lut 2020, 16:58

A jeszcze jedno. Super sprawa, że elektryfikują Wam linię do Tarnobrzega. Podobnie powinni wykonac do Jasła, Krosna. Do Warszawki będziecie mieć krocej i szybciej w niedługim czasie.
Tarnowianin. A tarnowianie to mieszanina inteligencji i meliniarstwa.
rz2014
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 52
Na forum od: 14 lip 2017, 14:14
Lokalizacja: Tarnów, Brzesko

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: letowniak » 06 lut 2020, 18:19

Brakuje mi tu miejsc pod gastronomię typu kawa, ciastko,woda, kanapki, na dworcach lotniskach to standard, z tego się teraz żyje.
Hardkloc - developer oferujący mieszkania w najwyższej jakości klocach
letowniak
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 374
Na forum od: 21 lip 2014, 1:55

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje zrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości