Polecam od 5.30, tam się wydarzyło coś nieprawdopodobnego, przypadek?
https://www.youtube.com/watch?v=xeufXGKhSz8
gustawtrzmiel pisze:Polecam od 5.30, tam się wydarzyło coś nieprawdopodobnego, przypadek?
https://www.youtube.com/watch?v=xeufXGKhSz8
RZESZÓW. Modernizacja peronów i przejścia podziemnego na półmetku.
W połowie lutego Polskie Linie Kolejowe na stacji Rzeszów Główny udostępnią podróżnym dwa zadaszone perony oraz otwarta będzie część tunelu. Po oddaniu do użytku drugiego peronu, rozpoczną się prace przy przebudowie ostatniego, trzeciego, który ma być gotowy w lecie.
Na stacji Rzeszów Główny są wybudowane dwa większe i wyższe perony. Dzięki temu będzie z nich łatwiej wsiadać do wagonów. Podróżni na zmodernizowanych peronach nr 1 i 2 znajdą nowe ławki i tablice informacyjne. Perony są w pełni zadaszone – lepiej niż dotychczas chronić będą przed deszczem. Peron nr 2 ma długość 400 metrów i ok. 11 metrów szerokości. Osobom niewidomym i niedowidzącym łatwiej będzie się poruszać dzięki liniom naprowadzającym i nawierzchni o zróżnicowanej strukturze.
W połowie lutego drugi peron będzie dostępny dla podróżnych, a do tego czasu na stacji specjaliści będą instalować i testować system sterowania ruchem. Dzięki nowym urządzeniom dyżurni ruchu będą sprawniej przygotowywać trasy przejazdu pociągów i zwiększy się poziom bezpieczeństwa w obsłudze składów.
W drugiej połowie lutego rozpoczną się prace budowalne przy przebudowie trzeciego peronu. Będzie poszerzony z 6 metrów do 11. W związku z budową podziemnego przejścia w marcu lub na początku kwietnia rozpocznie się demontaż nadziemnej kładki. Na razie przejściem podziemnym będzie można przejść tylko do drugiego peronu, ale za kilkanaście dni rozpoczną się roboty przy przedłużeniu tunelu w kierunku ul. Kochanowskiego.
Wysokość nowego tunelu to 2,8 metra (wcześniej 2,45 m), szerokość od 10 do 6 metrów (wcześniej w starym przejściu było to od 6 do 4 metrów). Tunel będzie wyposażony w cztery schody ruchome, 7 schodów stałych i 5 wind. Nie przewidziano lokali usługowych w przejściu podziemnym.
Zakończenie zasadniczych prac budowlanych na stacji PKP, a więc oddanie całego przejścia podziemnego, od placu dworcowego do ul. Kochanowskiego, planowane jest na wakacjach 2020 r. W tym okresie gotowy ma też być zmodernizowany peron nr 3. W sumie tunel ma mieć 137 m długości. Na jego budowę przeznaczono 3,2 tys. m sześc. betonu i 267 kilometrów stali. To prawie tyle, ile liczy trasa kolejowa z Przemyśla do Krakowa.
Mariusz Andres
Wróć do Inwestycje zrealizowane
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości