Przejście podziemne, nowe wiaty, ruchome schody czy windy - to wszystko będzie na Dworcu Głównym PKP po przebudowie. Całość kosztuje aż 205 mln zł. Prace mają się zakończyć w 2021 roku, ale już teraz widać pierwsze efekty.
- Przez niespełna dwa miesiące udało się zdemontować praktycznie w całości istniejącą infrastrukturę i w tym momencie roboty są na etapie budowy. Już widać zarys nowych, wyższych peronów, które będą znacznie ułatwiać podróżnym wsiadanie do pociągów - mówi Kamil Mergel, kierownik kontraktu do spraw przebudowy stacji Rzeszów.
- Ustawiamy już ścianki peronowe, mamy już około 3/4 pierwszego peronu, prace przy drugim są na półmetku. W tym samym czasie powstają elementy związane z siecią trakcyjną - kontynuuje.
W czerwcu zakończyła się budowa nowego przystanku kolejowego Rzeszów Zachodni. Od tamtej pory również przy centralnej stacji poczyniono postępy. Już teraz pasażerowie korzystają z peronu nr 1 w ciągu linii kolejowej nr 71, który prowadzi m. in. do Kolbuszowej. Od połowy grudnia ma być dla nich dostępny peron nr 2 na linii 91, skąd dojadą chociażby do Krakowa. Ale to nie wszystko.
- Nad al. Wyzwolenia mamy trzy nowe wiadukty, korzystamy też z przebudowanego przejazdu na ul. Konopnickiej
- cieszy się Wojciech Waś, dyrektor projektu.
- Jesteśmy również w trakcie budowania przejścia podziemnego, które nie tylko połączy podróżnych z peronami, ale też zlikwiduje dużą barierę między dwiema częściami Rzeszowa. Tunel będzie prowadził z placu dworcowego na ul. Kochanowskiego, zastępując kładkę. Dzięki windom oraz schodom ruchomym, będzie dostępny również dla osób z ograniczeniami ruchowymi - kontynuuje dyrektor Waś.
Dworzec dla wszystkich.
PKP Polskie Linie Kolejowe przy przebudowie stacji Rzeszów Główny kładzie nacisk na dostępność dworca dla wszystkich. Dzięki nowym elementom na stacji poradzą sobie matki z wózkami, czy osoby z niepełnosprawnościami ruchowymi.
- Naszym celem jest przede wszystkim zwiększenie dostępności dla osób niepełnosprawnych i ten efekt zostanie osiągnięty - obiecuje Ewa Leniart, wojewoda podkarpacki.
- Perony są wyposażane w pochylnie, windy i ruchome schody, co usprawni podróżowanie osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Powstają też ścieżki naprowadzające, które będą ułatwieniem dla osób niewidomych i niedowidzących - opisuje Wojciech Waś.
Prosto do Warszawy.
Jednym z punktów rozbudowy będzie elektryfikacja sieci kolejowej na linii Rzeszów-Ocice.
- Dzięki temu będziemy mieli bezpośrednie i szybsze połączenie ze stolicą. To z kolei wpłynie na zwiększenie ruchu na stacji Rzeszów Główny
- cieszy się wojewoda.
Dzięki elektryfikacji tej linii, będą mogły poruszać się po niej pociągi elektryczne. Dotychczas jeździły tylko spalinowe. Inwestycja poprawi nie tylko komunikację z Warszawą, ale też umożliwi lepsze połączenie z portem lotniczym w Jasionce.
Jak mówi Kamil Mergel, żeby zachować ciągłość przejazdów pociągów, roboty są wykonywane etapami, po połowie stacji na każdy.
- Teraz realizowana jest nieparzysta część dworca, w przyszłym roku, po oddaniu do użytkowania peronu pierwszego i drugiego, prace przeniosą się na część parzystą. Finałem będzie przebudowana, zmodernizowana stacja Rzeszów Główny - cieszy się kierownik kontraktu.
Wróć do Inwestycje zrealizowane
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości