

fot.Patryk Ogorzałek
Zródło i cała bogata galeria zdjęć: http://rzeszow.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,17320847,Most_z_ponadstumetrowym_pylonem_bedzie_gotowy_szybciej_.html
Nasuwanie konstrukcji stalowej na najdłuższym moście zakończone [FOTO]
RzeNews | 27-01-2015, 20:22 | GŁÓWNA | INWESTYCJE
Pogoda sprzyja budowlańcom. Jest duża szansa, że z budowanego mostu łączącego ulice Lubelską z Rzecha w Rzeszowie kierowcy będą mogli korzystać już we wrześniu br.
Pracownicy firmy Bilfinger zakończyli nasuwanie stalowej konstrukcji na tymczasowe podpory. Ma ona ok. 400 m. Ostatnie 100 m powstanie od strony ul. Lubelskiej, ale już według tradycyjnych metod.
- Dzisiaj kończymy bardzo ważny etap budowy, czyli nasuwanie podłużne konstrukcji stalowej. Budowa, w stosunku do harmonogramu, wyprzedzana jest o okrągły miesiąc. Prace przebiegają bardzo dobrze. Trwają prace drogowe. Budowa wraz z rozliczeniem ma się zakończyć w listopadzie br. Czekamy w napięciu aż wykonawca skończy. Prace przebiegają bardzo szybko, bardzo sprawnie – mówił we wtorek na placu budowy Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa.
Cała konstrukcja mostu, który powstaje nad zbiornikiem wody technologicznej elektrociepłowni, nad Wisłokiem oraz ul. Wioślarską, składa się z 15 elementów stalowych różnej długości, z reguły 36 m. Jeden element waży aż 150 t. Wytwarzane były w Gdyni, stamtąd przewożone do Płocka, gdzie elementy czyszczono i malowano, a potem przetransportowano do Rzeszowa.
Pierwszy element konstrukcji stalowej mostu został wysunięty w listopadzie ub. r. Cała operacja trwała kilkanaście tygodni.
Most jest głównym elementem budowanego odcinka drogi od ulicy Załęskiej do ul. Lubelskiej, która będzie miała 1,9 km długości. Droga będzie dwujezdniowa o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku. Jezdnie będą miały po 7 metrów, a most ok. 480 m metrów długości i 29 m szerokości. Most będzie podwieszony do jednego pylonu wysokości 108,5 m. W tej chwili ma on ok. 40 m.
Budowa najdłuższego na Podkarpaciu mostu pochłonie 180 mln złotych. Pylon będzie ozdobiony herbem Rzeszowa, czyli krzyżem kawalerskim. W nocy ozdabiać go będzie iluminacja. Most będzie nosić imię Tadeusza Mazowieckiego.
_Dominik_ pisze:Według planów skrzyżowanie z ul. Ciepłowniczą będzie na jednym poziomie. Ale widząc plac budowy wygląda, że tak nie będzie. A może się mylę. Ma ktoś jakieś informacje ?
Uwaga kierowcy! Utrudnienia na Załężu w Rzeszowie
W związku z przebudową jezdni drogowcy wprowadzili ograniczenia w ruchu na ul. Rzecha.
Budowa trasy między ul. Rzecha i Lubelską to część unijnego programu transportowego, który Rzeszów realizuje za ponad 400 mln zł.
Most, za który Rzeszów zapłaci 184 mln zł to jedno z najdroższych przedsięwzięć drogowych w historii miasta. Ma domknąć północną obwodnicę Rzeszowa i odciążyć śródmieście. Fachowcy, którzy pracowali nad założeniami programu transportowego przekonują, że właśnie w tym miejscu układ drogowy cierpiał na najbardziej dotkliwy brak. Nowy most i trasa o łącznej długości 1,8 km pozwolą dojechać ze wschodnich części miasta w rejon Baranówki bez konieczności wjazdu do centrum. W przyszłości od ul. Lubelskiej, gdzie powstanie rondo, trasa poprowadzi kolejno do ul. Warszawskiej, a następnie przez strefę ekonomiczną Dworzysko aż do ul. Krakowskiej.
Między ul. Załęską a Ciepłowniczą rozpoczęła się właśnie budowa drogi dojazdowej do nowego mostu, powstającego nad Wisłokiem i zbiornikiem technicznym elektrociepłowni. Dwupasmowa jezdnia poprowadzi aż do ul. Lubelskiej, gdzie na lewym brzegu rzeki droga jest już budowana od jesieni. Po tamtej stronie prace przebiegają bez zakłóceń i utrudnień, ponieważ budowa nie przecina żadnej ruchliwej ulicy.
Od strony wschodniej nowy odcinek jezdni powstanie częściowo w miejscu starej ul. Rzecha. Dlatego w rejonie skrzyżowania z ul. Załęską ulica została rozebrana, a ruch odbywa się tymczasowym objazdem. Uważać powinni przede wszystkim kierowcy jadący od giełdy samochodowej w kierunku centrum, bo tutaj znak "stop” przesunięto o kilka metrów do tyłu.
- W miejscu dotychczasowej jezdni, na ok. 70-metrowym odcinku między ul. Załęską i Spółdzielczą wzmacniamy już podłoże. A od strony ul. Ciepłowniczej skupiliśmy się na przebudowie sieci podziemnych. Pracujemy nad budową nowej kanalizacji, wodociągu i przekładamy instalacje elektryczne. Dopiero po zakończeniu tej części robót tu także zajmiemy się budową drogi – mówi Stanisław Szkudlarek z firmy Bilfinger Infrastructure, która buduje połączenie ul. Rzecha z Lubelską.
Za przejazdem kolejowym, w kierunku ul. Ciepłowniczej drogowcy szykują już kolejne objazdy, ponieważ istniejąca jezdnia wchodzi w lewy pas ruchu zaplanowanej dwupasmówki. Najpoważniejsze utrudnienia zapowiadają na wiosnę.
- Wtedy ul. Rzecha będziemy musieli całkowicie zamknąć dla ruchu na ok. dwa tygodnie, na czas przebudowy przejazdu kolejowego. W porównaniu do obecnego będzie znacznie szerszy. Musimy poprowadzić tory przez dwie jezdnie i ścieżki rowerowe. Zamontujemy tu także rogatki – mówi Stanisław Szkudlarek.
Równolegle z budową drogi wykonawca pracuje na mostowej części połączenia. Pylon długiego na prawie 400 metrów mostu ma już ponad 40 metrów wysokości. Docelowo urośnie do ponad 108 metrów.
- Dzisiaj zakończymy nasuwanie stalowych elementów konstrukcji. Dzięki temu nad wodą będzie jej już 350 metrów. Ostatnie 130 metrów zamontujemy w lutym, ale już przy pomocy dźwigów – mówi Stanisław Szkudlarek.
Zapowiada, że październikowy termin otwarcia trasy i mostu nie będzie zagrożony, jeżeli pogoda dopisze i nie będzie wysokich mrozów.
http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /150129717
...Równolegle z montażem konstrukcji mostu wykonawca buduje wysoki na 108,5 metra pylon, do którego pomost zostanie podwieszony na 64 stalowych linach. W tej chwili gotowych jest 40 metrów. Jeśli pogoda się nie pogorszy, w każdym tygodniu będzie przybywać po dwa segmenty o wysokości 4,25 metra każdy...
swiety pisze:Po 2 segmenty na każdej z części pylonu. Tak licząc wychodzi, że pylon skończą za 2 miechy (max 2,5).
Misieq pisze:w wywiadzie jest mowa o tym, że już w listopadzie będzie dobrze widoczny pylon, nie mylmy pojęć z osiągnięciem docelowej wysokościbetonowanie ACSem przy założeniu wysokości segmentu 4metrów przestawianych jak wszystko pójdzie dobrze co 7 dni w górę daje 26-27 tygodni ciągłej pracy. Raczej tego już nie przyśpieszą czyli jeśli zaczną betonowanie właściwego pylonu od ok 20 września to 108 metr pojawi się gdzieś... pod koniec marca początek kwietnia 2015 (pewnie okres świąteczno noworoczny będzie wolny). Oczywiście jak pogoda pozwoli na ciągłą pracę. Trzymam kciuki aby się udało wszystko
Wróć do Inwestycje zrealizowane
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości