Temperatura spokojnie pozwala jeszcze na prace betoniarskie. Pylon pewnie jest wykonywany z betonu klasy co najmniej C50/60 a wiązanie takiego betonu w deskowaniach szczelnie obudowanych tak jak to mam miejsce w pylonie wydziela przez pierwsze 3 dni pewnie z 60-70stopni C. Lekkie przymrozki nawet nie musną betonu

Pytanie jaki jest skład betonu? czy dodają na przykład mikrokrzemionkę etc? Wszystko to ma wpływ na przyrost wytrzymałości betonu. Beton na mikrokrzemionce już po 3 dobach ma 90% gwarantowanej wytrzymałości na ściskanie!! Standardowe betony mostowe na granitach i cemencie portlandzkim po 7 dobach mają 90% wytrzymałości gwarantowanej.
Tak poza tym, pamiętajcie że projektowana wytrzymałość betonu jest potrzebna do pracy całego pylonu podwieszającego obciążony most. Na samo wznoszenie betonu potrzebne jest... strzelam... jakieś 30-40% jego wytrzymałości. Czyli "dojrzewanie" betonu nie ma na pewno wpływu na 3 tygodniowy przestój we wznoszeniu pylonu.
Dół wykonają podparciem z fundamentu, w górę już muszą zastosować ACSa raczej... Trzeba by się rozejrzeć po budowie czy go gdzieś w pobliżu podpory nie składają. To jest kupa czasochłonnej pracy. Może na przykład jeszcze go od dostawcy deskowań nie dostali? Pytań mogę postawić bardzo wiele.
Trzeba by zerknąć do harmonogramu budowy ale raczej oni w tym roku będą chcieli wykonać podpory, pylon (do wysokości ok 30-40metów) i pospawać całą konstrukcję z nasunięciem na podpory tymczasowe. Z tym się wyrobią jeśli nie nadejdzie jakiś kataklizm pogodowy bo tempo jakie Wykonawca sobie narzucił jest zawrotne i jak najbardziej adekwatne do ekstremalnie krótkiego terminu od Inwestora.
"wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć... to już żaden problem

"
zapamiętaj: most jest nad przeszkodą wodną, wiadukt nad linią komunikacyjną, kładka jest dla pieszych a estakada przebiega nad doliną