Strona 19 z 35

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 10 paź 2019, 1:23
autor: Nikoś
Tylko aby się przesiąść do autobusu, to musi być wpierw on dostosowany do potrzeb pasażera. A nie jak obecnie jedzie raz na jakiś czas i weź tu coś zaplanuj. Tym bardziej że dziś zyje się "na czas" a szef nie będzie wyrozumiały bo w imie eko pojechałeś autobusem ale nie było go i się spóźniłem do pracy :lol:
Trudno jakoś się te dwa lata przemęczymy, a później będzie porządny wiadukt i wreszcie normalny przejazd pod

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 22 paź 2019, 19:03
autor: riko
http://supernowosci24.pl/poszerza-ul-ko ... ienskiego/




RZESZÓW. Projekt inwestycji jest niemal gotowy, a sam przetarg na przeprowadzenie przebudowy dróg ma zostać ogłoszony w pierwszym kwartale 2020 r.

W Rzeszowie planowana jest kolejna duża inwestycja drogowa, która ma poprawić komfort poruszania się kierowców i pieszych. Chodzi o przebudowę układu komunikacyjnego przy ul. Kochanowskiego, Siemieńskiego i Żółkiewskiego. Wszystkie trzy odcinki zostaną poszerzone do trzech pasów ruchu, zyskają nowy chodnik, a także ścieżkę rowerową i oświetlenie.

Koncepcja poszerzenia do trzech pasów ruchu ul. Kochanowskiego, Siemieńskiego i Żółkiewskiego ma związek z przebudową przejazdu kolejowego nad ul. Batorego. Obecnie infrastruktura kolejowa jest modernizowana, m.in. po to, aby droga pod nią mogła liczyć dwa pasy jezdni i ruch nie odbywał się już wahadłowo, jak to miało miejsce dotychczas. Ratusz chce gruntownie zmodernizować drogi w centralnym rejonie miasta, w okolicach torów, aby przerzucić część napiętego dziś ruchu z okolic ul. Marszałkowskiej właśnie w kierunku wschodnim.

Obecnie wszystkie trzy ulice (Kochanowskiego, Siemieńskiego i Żółkiewskiego) liczą pod dwa pasy ruchu. Po modernizacji, oprócz dodatkowego pasa jezdni, na wszystkich odcinkach znajdą się chodniki o szerokości 2 m oraz ścieżki rowerowe dwukierunkowe (po jednej ze stron) o szerokości 2,5 m. Ponadto niewykluczone, że zamontowane zostanie nowe oświetlenie.

– Projekt inwestycji jest niemal gotowy, do wykonania pozostały detale, dlatego zakładamy, że na początku przyszłego roku uda się ogłosić przetarg na przeprowadzenie rozbudowy dróg – mówi Agnieszka Siwak-Krzywonos z biura prasowego Urzędu Miasta Rzeszowa. Ratusz nie odrzuca także możliwości przebudowy ul. Styki. Ponadto przypomnijmy, że po zakończeniu remontu wiaduktu kolejowego nad ul. Batorego, Miejski Zarząd Dróg rozpocznie modernizacje tamtejszej drogi. Jaki jest koszt realizacji całego zadania? W Wieloletniej Prognozie Finansowej zarezerwowano na ten cel 37 mln zł. Prace mają zakończyć się w 2022 r.

Kamil Lech





Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 23 paź 2019, 17:14
autor: riko
Nowe fotki od Kurier Rzeszowski.


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 25 paź 2019, 23:26
autor: cherubin
Na starym wiadukcie była wmurowana tablica z rokiem budowy. Ciekawe czy się zachowała?

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 01 lis 2019, 10:10
autor: Sindus
Obrazek

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 01 lis 2019, 10:15
autor: Sindus
Obrazek

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 14 lis 2019, 19:46
autor: riko
http://supernowosci24.pl/wiosna-rozpocz ... um-miasta/




RZESZÓW. Gotowa jest już dokumentacja projektowa przebudowy układu dróg w okolicach ul. Fredry i Styki, ponadto ratusz dysponuje zezwoleniem na realizację tej inwestycji (ZRID).

W lipcu informowaliśmy, że miasto przymierza się do przebudowy układu komunikacyjnego w centrum Rzeszowa. Mowa m.in. o połączeniu ul. Żółkiewskiego z Głowackiego, budowie ronda przy ZUS-ie czy modernizacji ul. Styki i Fredry. Jak słyszymy, przetarg na inwestycje ogłoszony zostanie w grudniu. Ponadto w grudniu ratusz wystąpi o ZRID na Wisłokostradę.

Od września PKP PLK przebudowuje wiadukt kolejowy nad ul. Batorego. Kolej zajmuje się remontem przestarzałej infrastruktury, z kolei po zakończeniu tej inwestycji, miasto pod wiaduktem poszerzy do trzech pasów ruchu drogę. Jak słyszymy, to pierwszy etap sporej inwestycji, która ma by realizowane w centralnej części Rzeszowa. Dalsze plany zakładają kolejne prace, a mowa m.in. o wykonaniu połączenia drogowego ul. Żółkiewskiego z Głowackiego (okolice ZUS-u). Miasto chce stworzyć nową nitkę, która rozładuje ruch, i która będzie prowadzić przez ul. Fredry, Styki, następnie wpadać pod wiaduktem nad ul. Batorego aż do ul. Żółkiewskiego. – Pomiędzy ZUS-em a szpitalem wybudowane zostanie rondo, do którego wpadać będą ulice: Głowackiego, Fredy, Siemiradzkiego i Batorego – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prasowy prezydenta Rzeszowa. – Sama ul. Styki i Fredry zostanie poszerzona, mamy już gotowy projekt, dysponujemy ZRID-em i w grudniu zamierzamy ogłosić przetarg na roboty, aby wykonawcę wyłonić do lutego – dodaje.

Jak słyszymy, od decyzji ZRID złożono dwa odwołania, lecz ratusz liczy, że nie pokrzyżują one zbytnio planów inwestycyjnych. Miasto chce, aby realizacja dróg zakończyła się równolegle z przebudową wiaduktu i samej ul. Batorego. Dzięki temu kierowcy z jednych utrudnień nie „wpadną” w kolejne utrudnienia.

Rewolucja drogowa
Jakie jeszcze inwestycje planują władze Rzeszowa w centralnych i północnych okolicach miasta? Poszerzone do trzech pasów ruchu zostaną ul. Kochanowskiego, Siemińskiego i Żółkiewskiego. Obecnie liczą one pod dwa pasy ruchu. Po modernizacji, oprócz dodatkowego pasa jezdni, na wszystkich odcinkach znajdą się chodniki o szerokości 2 m oraz ścieżki rowerowe dwukierunkowe (po jednej ze stron) o szerokości 2,5 m. – Projekt inwestycji jest niemal gotowy, do wykonania pozostały detale, dlatego zakładamy, że na początku przyszłego roku uda się ogłosić przetarg na przeprowadzenie rozbudowy dróg – mówiła jeszcze kilka tygodni temu Agnieszka Siwak-Krzywonos z biura prasowego Urzędu Miasta Rzeszowa.

Kolejne plany miasta dotyczą budowy Wisłokostrady, czyli trasy wzdłuż Wisłoka, która ma stać się połączeniem al. Rejtana z ul. Ciepłowniczą. Obecnie odcinek kluczowej dla ruchu trasy kończy się przy ul. Dworaka. – Już w grudniu będziemy ubiegać się o ZRID na dalszy fragment Wisłokostrady – tłumaczy Chłodnicki. Następna inwestycja drogowa ma polegać na rozbudowie mostu Załęskiego oraz ul. gen. Maczka do czterech pasów ruchu. To będzie ostatni etap inwestycji mającej odkorkować centrum Rzeszowa.

Kamil Lech







Obrazek

Obrazek

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 15 lis 2019, 15:59
autor: Kristoff
W tą Wisłokostradę to niezbyt wierzę :shock: Swoją drogą mam tylko nadzieję, że poszerzając drogę o kolejny pas na ulicy Kochanowskiego nie zostaną wycięte drzewa na wysokości przedszkola. Nadają tej ulicy cały urok.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 17 lis 2019, 2:32
autor: Grzegorz44
Nie wiem z czego wynikają informacje o trzech pasach na Kochanowskiego. Wiem, że niby z wypowiedzi urzędników z ratusza. Jednak z tego co było w koncepcji całego układu drogowego i jest już wyrysowane na geoportalu wynika raczej, że wylot Kochanowskiego do Żółkiewskiego będzie nadal miał dwa pasy (a tylko odcinek końcowy jest częścią tej inwestycji). Przekonamy się z chwilą ogłoszenia przetargu i załączenia tam dokumentacji drogi.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 17 lis 2019, 22:00
autor: Ole
Raczej chodziło to o stwierdzenie że DO UL. Kochanowskiego. Na Geoportalu jest cała przebudowa pokazana oczywiście z wyłączeniem terenów kolejowych.