[ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowego

Dyskusja o ukończonych projektach.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: riko » 17 sty 2020, 20:33

https://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,3 ... aczka.html




Miasto wkrótce ogłosi przetarg na przebudowę aż ośmiu dróg w centrum Rzeszowa. Jedną z ważniejszych części inwestycji będzie nowa droga od ul. Batorego do Styki.

Przetarg na tę inwestycję ogłosimy w pierwszym kwartale tego roku. Gdy tylko wybierzemy wykonawcę, przystąpi on do prac jak najszybciej się da – mówi Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie. Dodaje, że przetarg zostanie ogłoszony prawdopodobnie wczesną wiosną. To oznacza, że najwcześniej na przełomie marca i kwietnia rozpoczną się prace.

Przebudowa ciągu ośmiu ulic w centrum miasta.

To będzie duża inwestycja. Ma polegać na przebudowie ciągu komunikacyjnego aż ośmiu ulic w Rzeszowie. Początek tego ciągu jest na wysokości ZUS przy ul. Głowackiego. Tu, w miejscu plątaniny kilku ulic, powstanie rondo. Dalej, między ul. Fredry i Orzeszkowej, powstanie łącznik. Ulica Śniadeckich będzie mieć nową nawierzchnię i chodniki.






Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5373
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: jasiop » 17 sty 2020, 23:00

"Wiosną zacznie się przebudowa dróg od ZUS-u do ul. gen. Maczka."
To tytuł powyższego artykułu
Wiosną się zacznie, ale nie napisali którego roku ;-)
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1443
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: maks » 18 sty 2020, 19:31

Na otwarcie wiaduktu nad ul. Batorego w Rzeszowie poczekamy ponad rok. Będzie nie do poznania


https://rzeszow.naszemiasto.pl/na-otwar ... d/50466371
maks
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 3560
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: riko » 20 sty 2020, 21:07

http://supernowosci24.pl/przebuduja-dro ... -batorego/




RZESZÓW. Zmodernizowane zostaną ulice dojazdowe do remontowanego wiaduktu kolejowego.

Na przełomie marca i kwietnia rozpoczną się prace przy przebudowie ciągu komunikacyjnego od budynku ZUS-u przy ul. Głowackiego do ul. Batorego, gdzie modernizowany jest kolejowy wiadukt. Obok ZUS-u ma powstać rondo. Roboty mają się zakończyć w 2021 r.

– W pierwszym kwartale zostanie ogłoszony przetarg na przebudowę w centrum miasta ośmiu rzeszowskich ulic – poinformował Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie. – Po wyłonieniu wykonawcy rozpoczną się prace. Najwcześniej może się to stać pod koniec marca i na początku kwietnia.

Jadąc od strony Głowackiego między ulicą Fredry i Orzeszkowej powstanie łącznik. Kolejna ulica – Śniadeckich – będzie miała nową nawierzchnię asfaltową i chodniki. Ulica Styki zostanie poszerzona i wyremontowana. Będzie miała asfalt w miejsce obecnej kostki brukowej. Będzie też wybudowany łącznik ul. Styki z ul. Batorego. Będzie skierowany w kierunku wiaduktu przy ul. Batorego. Tamtędy bezie naprowadzony ruch samochodów pomiędzy osiedlem 1000-lecia a Śródmieściem. Ulica Batorego obok zabytkowych budynków kolejowych zostanie przemianowana na ślepą ulicę. Zakończona będzie schodami, którymi będzie można zejść do ulicy Styki.

W planach jest obniżenie ulicy Batorego pod samym wiaduktem z obecnych 2,8 m do 4,5 m. Przebudowana ulica będzie miała dwa szerokie pasy ruchu oraz jeden awaryjny. Po obu stronach tej drogi będą chodniki i ścieżka rowerowa. Prace mają się zakończyć w 2021 r. Obecnie wiadukt kolejowy nad ulicą Batorego został wykonany w połowie. Zdemontowano już most od strony centrum miasta. Zamiast niego wstawiono nową konstrukcję. Trwają tam prace przy kładzeniu torów. Po raz pierwszy po przebudowie wiaduktu pociągi pojadą 25 stycznia.

Mariusz Andres






Obrazek

Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5373
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: rzepuncja » 21 sty 2020, 0:12

"Ulica Batorego obok zabytkowych budynków kolejowych zostanie przemianowana na ślepą ulicę"

Nie rozumiem, jak ślepa ulica?? W którym miejscu te schody? :?: :?: :?:
rzepuncja
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 105
Na forum od: 22 lip 2014, 17:18

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: jasiop » 21 sty 2020, 1:04

To nie wiesz że po wakacjach okazało się, że pierwotna koncepcja była błędna bo nie uwzględniała tak dużego nachylenia jezdni ?
Więc w okolicy, gdzie stoi zabytkowy parowóz będzie "uskok".
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1443
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: Ole » 21 sty 2020, 11:48

O tu widać te schody:
Załączniki
Screenshot67.jpg
Screenshot67.jpg (87.85 KiB) Przeglądany 4289 razy
---- Regulamin Forum Rzeszowskich Inwestycji ----> https://inwestycje-rzeszow.pl/viewtopic.php?f=10&t=766
Awatar użytkownika
Ole
Moderator
Moderator
 
Posty: 2153
Na forum od: 04 lip 2014, 9:23
Lokalizacja: Staromieście

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: Nikoś » 21 sty 2020, 16:22

A wystarczyło by nawet jadąc od wiaduktu zrobić tylko sam skręt w Batorego i tyle plus nowa droga i mamy rozłożenie ruchu na 2 ulice. Bez opcji w drugą stronę .. ale jak nie teraz to za 3 lata się do tego wróci i znów będzie rycie :D
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2326
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: dStan » 22 sty 2020, 17:45

Nie da się zrobić skrętu w prawo, ponieważ różnica poziomów pomiędzy nową planowaną drogą a obecną Batorego jest zbyt duża.
dStan
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 502
Na forum od: 30 cze 2014, 14:13

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: riko » 22 sty 2020, 19:37

http://czytajrzeszow.pl/?idd=10&id=8182 ... &pagebl1=0




Przebudowa wiaduktu nad ul. Batorego na półmetku. A co z przebudową dróg?

Przebudowa wiaduktu nad ul. Batorego prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach gruntownej modernizacji stacji Rzeszów Główny osiągnęła już półmetek. Na pierwszej połowie nowej konstrukcji położono już tor, a pociągi mają nią pojechać 25 stycznia. Potem PKP PLK przystąpi do drugiego etapu prac, który powinien zakończyć się w czerwcu tego roku.

Ruch drogowy pod wiaduktem zamknięto początkiem września ub. r. Od tego czasu korki na ulicach w centrum Rzeszowa są znacznie większe. Objazdami jeżdżą też autobusy kilku miejskich linii. Stąd oczekiwanie mieszkańców by także miasto jak najszybciej rozpoczęło swoją część inwestycji, czyli przebudowę dróg prowadzących do wiaduktu.

Przetarg na realizację tej ważnej inwestycji drogowej ma zostać ogłoszony już niedługo. Chodzi o przebudowę układu komunikacyjnego ulic: Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego, Batorego i Styki. Jak mówi nam dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie Andrzej Świder, przetarg na przebudowę łącznie aż ośmiu skrzyżowań ma zostać ogłoszony w najbliższych tygodniach.

- Zamierzamy ogłosić przetarg na przełomie stycznia i lutego. Jeżeli udałoby nam się bezproblemowo wyłonić wykonawcę przebudowy, to chcielibyśmy aby prace budowlane rozpoczęły się wiosną tego roku - twierdzi dyrektor MZD w Rzeszowie.

Kluczowym elementem remontu będzie stworzenie przejazdu pod budowanym obecnie od nowa przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A wiaduktem nad ul. Batorego. Przed rozpoczęciem remontu pod wiaduktem był tylko jeden pas drogi stąd przejazd samochodów mógł odbywać się jedynie wahadłowo. Teraz w ramach przebudowy miasto poszerzy jezdnię do dwóch pasów (będzie też trzeci awaryjny), do tego dojdzie również chodnik oraz ścieżka dla rowerów. Będzie nie tylko szerzej, ale też głębiej. Prześwit pod wiaduktem po pogłębieniu jezdni wzrośnie z 2,8 m do 4,5 m. To oznacza, że skończą się problemy z przejazdem zbyt wysokich pojazdów, które niekiedy (jak np. autobusy gazowe) „utykały” pod wiaduktem.

Nowy układ komunikacyjny będzie zaczynał się w rejonie ZUS, gdzie na skrzyżowaniu ulic Głowackiego, Fredry i Siemiradzkiego ma powstać rondo. Przebudowany zostanie odcinek ul. Fredry od wspomnianego ronda do skrzyżowania z ul. Śniadeckich. Pomiędzy ul. Śniadeckich i ul. Orzeszkowej powstanie nowy odcinek drogi (w pobliżu przychodni ZOZ nr 2).

Następnie ruch będzie skierowany na ul. Styki, która również zostanie przebudowana – będzie poszerzona, a kostkę brukową zastąpi nowa asfaltowa nawierzchnia. W rejonie styku ul. Kopczyńskiego z ul. Styki powstanie duże skrzyżowanie, od którego zostanie poprowadzony nowy odcinek ulicy w kierunku wiaduktu.

Przebudowa czeka też odcinki ulic Orzeszkowej, Śniadeckich i Batorego. Ta ostatnia ze względu na różnicę poziomów z nową jezdnią biegnącą pod wiaduktem stanie się ulicą ślepą. Do wiaduktu będzie można nią dojść na końcu tylko pieszo (schodami) lub przejechać rowerem (pochylniami). Cały ruch w kierunku wiaduktu odbywający się przed jego przebudową ul. Batorego zostanie po zakończeniu inwestycji przeniesiony na nową drogę.

Przebudowa obejmie również odcinek ul. Żółkiewskiego, wylot ul. Kochanowskiego oraz ul. Siemieńskiego aż do skrzyżowania z ul. gen. Maczka. Ul. Siemieńskiego (również Żółkiewskiego) zostanie poszerzona do trzech pasów – środkowy będzie służył do skrętów.


Aby jednak miasto mogło rozpocząć prace związane z samym przejazdem pod wiaduktem, swoje prace musi jednak zakończyć PKP PLK, co powinno stać się w czerwcu tego roku. Jak twierdzi dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie Andrzej Świder będą podejmowane starania aby przejazd pod wiaduktem był możliwy jeszcze w tym roku choć może być to bardzo trudne.

- Zależy nam oczywiście aby ten przejazd był już możliwy w tym roku, ale należy podkreślić, że w przypadku tego miejsca oprócz prac drogowych konieczne do wykonania jest szereg skomplikowanych prac podłączeniowych. Chodzi o instalację sieci energetycznych, wodociągowych czy telekomunikacyjnych - tłumaczy dyrektor Andrzej Świder.

Koszt przebudowy wiaduktu przez kolej to 3,6 mln zł. Przebudowa układu drogowego przez miasto będzie ponad 10 razy droższa. Na ten cel w Wieloletniej Prognozie Finansowej zapisano ponad 37,6 mln zł. Z tego w 2020 r. na wykupy gruntów dla Biura Gospodarki Mieniem przewidziano niemal 1,8 mln zł, a na realizację prac drogowych przez Miejski Zarząd Dróg 7 mln zł. Z kolei w latach 2021 i 2022 dla MZD zaplanowano po 14 mln zł.

Karol Woliński, Krzysztof Kuchta






Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5373
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje zrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość