[Rzeszów Główny] Remont stacji

Dyskusja o ukończonych projektach.

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: krolik » 27 lut 2020, 21:45

Nowe zdjęcia z Nowiny 24. zabytkowe kolumny

https://nowiny24.pl/zabytkowe-kolumny-r ... 74JCf_8glU
krolik
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 147
Na forum od: 23 lut 2019, 0:21

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: Ełzi » 27 lut 2020, 21:59

No te kolumny to na pewno na + ;) Czekamy jeszcze na budynek dworca, który też przydałoby się odświeżyć.
Awatar użytkownika
Ełzi
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 25
Na forum od: 27 lip 2019, 19:38

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: riko » 10 mar 2020, 19:29

https://rzeszow-news.pl/od-srody-demont ... -pociagow/




Od 11 marca podróżni stacji Rzeszów Główny skorzystają z dodatkowego tymczasowego przejścia zamiast kładki.

– Nowa organizacja dojść na perony stacji Rzeszów Główny oraz do miasta pozwoli korzystać z pociągów oraz kontynuować budowę – poinformowała Dorota Szalacha z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Kolejny etap prac na stacji wymaga zmian w organizacji obsługi podróżnych. Od 11 marca demontowane będą konstrukcje kładki nad torami. – Prace nie zakłócą podróżnym dostępu do pociągów. Najważniejsze roboty zaplanowano w godzinach nocnych, podczas przerwy w ruchu pociągów – dodaje Dorota Szalacha.

Przed pracami przy kładce jest oznakowanie dla nowej organizacji ruchu. Przygotowane jest dodatkowe, tymczasowe przejście. Będzie ono czynne do zakończenia budowy tunelu.

Zakończenie prac na stacji Rzeszów Główny planowane jest w drugiej połowie roku. Wówczas podróżni będą korzystać z nowego przejścia podziemnego i trzech nowych peronów z windami i schodami ruchomymi.

Od połowy lutego podróżni mogą już korzystać ze zmodernizowanych peronów 1 i 2.

Trwające prace budowlane obejmują peron nr 3, który będzie większy i podwyższony.
Przejściem podziemnym już można przejść do peronu 2, a docelowo połączy centrum Rzeszowa z ul. Kochanowskiego. Przejście będzie wyższe i szersze od dotychczasowego.

PLK przewidziały w tunelu schody ruchome i windy.







http://czytajrzeszow.pl/?idd=10&id=9103 ... &pagebl1=0




Od środy, 11 marca na stacji kolejowej Rzeszów Główny ma rozpocząć się demontaż starej kładki nad torami. W zamian podróżni skorzystają z dodatkowego tymczasowego przejścia w poziomie torów. Nowa organizacja dojść na perony stacji Rzeszów Główny oraz do miasta pozwoli korzystać z pociągów oraz kontynuować przebudowę.

Przypomnijmy, że od drugiej połowy lutego dwa perony – nr 1 i nr 2 oraz część nowego przejścia podziemnego prowadząca do peronu nr 2 na przebudowywanej stacji Rzeszów Główny są już dostępne dla podróżnych. Prace o pół roku wyprzedziły harmonogram. W marcu rozpoczyna się dalszy etap robót.

- Kolejny etap prac na stacji wymaga zmian w organizacji obsługi podróżnych. Od 11 marca demontowane będą konstrukcje kładki nad torami. Prace nie zakłócą podróżnym dostępu do pociągów. Najważniejsze roboty zaplanowano w godzinach nocnych, podczas przerwy w ruchu pociągów - wyjaśnia Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Przed pracami przy kładce wykonano oznakowanie dla nowej organizacji ruchu. Przygotowane jest dodatkowe, tymczasowe przejście. Będzie ono czynne do zakończenia budowy tunelu.

Zakończenie prac na stacji Rzeszów Główny planowane jest w drugiej połowie roku. Wówczas podróżni będą korzystać z nowego przejścia podziemnego i trzech nowych peronów z windami i schodami ruchomymi.

Stacja zmieni się diametralnie.

Efekty dotychczasowych prac na stacji już widać. Jak wspomnieliśmy, podróżni korzystają z większych, wyższych i wygodniejszych do wsiadania do pociągów peronów nr 1 i 2. Zmodernizowane perony są w pełni zadaszone.

- Przygotowane są poczekalnie i czytelne tablice informacyjne. Osobom niewidomym i niedowidzącym łatwiej jest się poruszać dzięki liniom naprowadzającym i nawierzchni o zróżnicowanej strukturze. Prace budowlane obejmują peron nr 3, który będzie większy i podwyższony - dodaje Szalacha.

Przejściem podziemnym już można przejść do peronu 2, a docelowo połączy ono centrum Rzeszowa z ul. Kochanowskiego. Przejście będzie wyższe i szersze od dotychczasowego. PLK przewidziały w nim schody ruchome i windy, co pozwoli łatwo dostać się na perony osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.

Od 2019 r. można wsiadać do pociągów z nowego przystanku Rzeszów Zachodni przy al. Wyzwolenia. W lutym do czynnego peronu dołączył drugi. Takie rozwiązanie ułatwi podróże w kierunku zachodnim i północnym – w stronę Lublina i Krakowa.

Skorzystają także kierowcy.

W ramach rzeszowskiej inwestycji PKP PLK modernizują także wiadukt kolejowy nad ul. Batorego.

- Obiekt w połowie jest już przygotowany i przejeżdżają po nim pociągi. W lutym rozpoczął się kolejny etap prac. Zmodernizowany obiekt będzie większy i szerszy od starego. Dzięki temu pod torami będzie więcej miejsca na budowę drogi i chodników, co usprawni komunikację drogową - mówi Dorota Szalacha.

W ostatnim czasie rozebrana została już cała konstrukcja starego wiaduktu. Teraz wykonawca będzie mógł przystąpić do budowy drugiej części nowej konstrukcji.

Prace dotyczące układu drogowego związanego z wiaduktem będą realizowane przez miasto. Niedawno ogłoszono przetarg na tę inwestycję.

Jak przypomina Dorota Szalacha, uzyskanym już efektem inwestycji PKP PLK w Rzeszowie są trzy mosty kolejowe nad al. Wyzwolenia. Od ubiegłego roku kierowcom służy także przebudowany przejazd kolejowo-drogowy przy ul. Marii Konopnickiej.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Rzeszowie realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego. Wartość umowy współfinansowanej ze środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 205 mln zł netto.

Oddzielną inwestycją prowadzoną wspólnie przez PKP S.A. i miasto Rzeszów będzie przebudowa budynku dworca oraz budowa Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego (obejmująca przebudowę placu przed dworcem). Według zapowiedzi płynących z ratusza przetarg ma być ogłoszony w marcu.






Obrazek

Obrazek

Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5374
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: Duszek » 11 mar 2020, 16:44

Kładka nad torami została zamknięta, a sprzęt do jej rozbiórki czeka...
Awatar użytkownika
Duszek
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 551
Na forum od: 18 lip 2014, 11:45
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: riko » 12 mar 2020, 18:21

https://www.resinet.pl/aktualnosci/rzes ... orami.html




RZESZÓW. Od 11 marca na stacji Rzeszów Główny wprowadzono nową organizację dojść do peronów. Podróżni skorzystają z dodatkowego tymczasowego przejścia zamiast kładki.

Kolejny etap prac na stacji Rzeszów Główny wymaga zmian w organizacji obsługi podróżnych. Od 11 marca demontowane są konstrukcje kładki nad torami. Prace nie zakłócą podróżnym dostępu do pociągów. Najważniejsze roboty zaplanowano w godzinach nocnych, podczas przerwy w ruchu pociągów.

Na stacji Rzeszów Główny wprowadzono oznakowanie dla nowej organizacji ruchu. Przygotowane jest dodatkowe, tymczasowe przejście. Będzie ono czynne do zakończenia budowy tunelu.

Zakończenie prac na stacji Rzeszów Główny planowane jest w drugiej połowie roku. Wówczas podróżni będą korzystać z nowego przejścia podziemnego i trzech nowych peronów z windami i schodami ruchomymi.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5374
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: Ole » 13 mar 2020, 9:10

Kładka nad torami zniknęła z centrum miasta. W nocy została zdemontowana

W nocy ze środy na czwartek zdemontowane zostały trzy ostatnie przęsła kładki nad torami. Dla tych, którzy chcą się dostać z centrum miasta na os. 1000-lecia, przygotowano tymczasowe przejście przez rozebrany peron nr 3. Kładka ma zostać przeniesiona w trzy różne miejsca.

Kładka nad torami, łącząca osiedle 1000-lecia z peronami, dworcem i centrum Rzeszowa, została wybudowana w 1910 r. Początkowo były to dwie kładki: jedna łączyła Śródmieście z parowozownią, druga stała nieco dalej, pomiędzy ulicami Grunwaldzką i Sienkiewicza. Po wojnie obie części połączono...


całość na: https://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,3 ... stala.html
---- Regulamin Forum Rzeszowskich Inwestycji ----> https://inwestycje-rzeszow.pl/viewtopic.php?f=10&t=766
Awatar użytkownika
Ole
Moderator
Moderator
 
Posty: 2153
Na forum od: 04 lip 2014, 9:23
Lokalizacja: Staromieście

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: Doniek » 14 mar 2020, 9:18

Trochę szkoda kładki, fajnie by wyglądała odrestaurowana oszklona, z pełnym zadaszeniem i oświetleniem led ;) Konstrukcja już jest, tylko pytanie czy nadaje się do czegokolwiek.
Doniek
Maniak
Maniak
 
Posty: 1367
Na forum od: 13 mar 2017, 23:32

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: Nikoś » 14 mar 2020, 13:01

I dobrze że ta kładka znikła a w jej miejsce będzie tunel.
Ta kładka nie spełniała żadnych norm bezpieczeństwa itd
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2327
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: maks » 16 mar 2020, 16:35

Na rzeszowskiej stacji kolejowej zdemontowano ostatnie elementy ponad stuletniej kładki nad torami.


https://www.radio.rzeszow.pl/wiadomosci ... o-historii
maks
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 3564
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: Ole » 22 mar 2020, 11:18

Kolejna relacja od mirmur2

---- Regulamin Forum Rzeszowskich Inwestycji ----> https://inwestycje-rzeszow.pl/viewtopic.php?f=10&t=766
Awatar użytkownika
Ole
Moderator
Moderator
 
Posty: 2153
Na forum od: 04 lip 2014, 9:23
Lokalizacja: Staromieście

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje zrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości