Strona 17 z 56

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Post: 19 lut 2020, 20:00
autor: Nikoś
Czyli tradycyjnie blokowanie inwestycji w imie trawnika :lol:
Tylko skąd miasto weźmie kasę na tę drogę, gdzie w perspektywie jeszcze kilka poważnych i potrzebnych inwestycji drogowych czeka na rozpoczęcie

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Post: 16 kwie 2020, 17:05
autor: Miks

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Post: 22 kwie 2020, 14:20
autor: Miks
https://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,3 ... ka-co.html

Wojewoda wydała zezwolenie na rozbudowę ul. gen. Maczka. To etap gigantycznej inwestycji na północy Rzeszowa

Wojewoda podkarpacka Ewa Leniart wydała zgodę na przebudowę ul. gen. Maczka. Przetarg zostanie ogłoszony pod koniec roku. To jeden z etapów gigantycznej inwestycji drogowej na północy Rzeszowa. Pierwszy etap, przebudowa ośmiu ulic, zacznie się w ciągu najbliższych miesięcy.


##Nagłówek można dodać żeby było wiadomo o co chodzi.
## Mod edit

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Post: 07 lip 2020, 1:04
autor: patryk700i
Czy coś się porusza w temacie budowy? Od pół roku cisza w sprawie wisłokostrady.

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Post: 02 wrz 2020, 8:54
autor: Hawk
Nowe Informacje:
- W tym tygodniu czekamy na ZRID, czyli pozwolenie na budowę od wojewody. Dokumentację mamy praktycznie gotową, na koniec września zostanie nam przekazana. Na ul. Maczka mamy już ZRID, jest tam jeszcze odwołanie, więc czekamy. We wrześniu złożymy wniosek o ZRID do ul. Ciepłowniczej

- opisuje Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

- Do końca roku chcemy uzyskać wszystkie konieczne pozwolenia na budowę i mieć gotowe wszystkie projekty - tłumaczy Maciej Chłodnicki.

Dodaje, że w założeniu prace mają rozpocząć się w przyszłym roku.

- Na razie zaczynamy od ul. Siemieńskiego, kolejne przetargi ruszą na wiosnę i będziemy robić resztę ulic w przyszłym roku - mówi Chłodnicki.

W ramach Wisłokostrady ma zostać przebudowanych osiem ulic w samym sercu Rzeszowa:

Siemieńskiego
Batorego
Fredry
Orzeszkowej
Styki
Żółkiewskiego
Śniadeckich
Głowackiego
- Potem nastąpi przebudowa ul. Maczka od Lubelskiej, jako przedłużenie alei Wyzwolenia. Dalej, prace przeniosą się na Ciepłowniczą. Z Ciepłowniczej będzie rondo i z tego ronda będzie wychodzić Wisłokostrada aż do ul. Dworaka

- wymienia Maciej Chłodnicki.

Jak powiedziano nam w Urzędzie Miasta Rzeszowa, nowa trasa będzie gotowa najwcześniej na 2023 rok.

Źródło: https://nowiny24.pl/wislokostrada-w-rze ... 4-15156320

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Post: 02 wrz 2020, 9:31
autor: Kacu
Czyli kompletnie od "tyłka" strony, bo zamiast zacząć od przedłużenia Dworaka + rondo na Ciepłowniczej, aby wyprowadzić chociaż część ruchu z ronda Pobitno a także umożliwiło by powstanie alternatywnej drogi dla zamkniętej obecnie ul. Siemieńskiego, to cały harmonogram ułożony jest tak aby jak najmniej upłynniać ruch samochodowy i powodować jeszcze większe korki.

Nasi wspaniali rządzący to strategii zarządzania miastem uczyli się chyba na SimCity, zapomnieli tylko że w rzeczywistości drogi nie powstają po dwóch kliknięciach myszką.

Z całego tego planu przebudowa układu dróg w okolicach ZUSu powinien być wykonany jako ostatni, z racji niższego priorytetu. Choć było to dalekie od ideału, ruch na Siemieńskiego jakoś tam płynął pomimo wąskiego gardła pod wiaduktem. Natomiast wydłużenie i połączenie ul. Dworaka do ul Ciepłowniczej usprawniło by połączenie północy i południa miasta i rozłożyło ruch w tej osi na większą ilość dróg, w zależności od miejsca docelowego. W dalszych etapach można by było się zająć właśnie przebudową dróg w okolicach ZUSu.

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Post: 02 wrz 2020, 9:58
autor: Hawk
Ja też uważam iż inwestycja jest realizowana od d... strony. Zgadzam się, że dokończenie Dworaka to najwyższy priorytet w mieście, który odblokuje rondo Pobitno i zamiast od Maczka powinni zacząć od Dworaka chociażby dla tego aby był objazd gdy Maczka będzie zamknięta. Usprawiedliwienie mogę uznać w przypadku przebudowy okolicy ZUSu ponieważ kolej podczas przebudowy torów dokonała tam dewastacji starego układu drogowego i uzasadnionym jest aby to zamknąć przy jednym bałaganie.
Dodatkowo przebudowa Maczka nie odblokowuje żadnych terenów inwestycyjnych, a przedłużenie Dworaka już tak.

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Post: 02 wrz 2020, 11:23
autor: PzD91
^^
Dokładnie. Ale jak nie wiadmo o co chodzi, to chodzi o... Przedłużenie Dworaka to ponad 100 mln a poszerzenie kawałka Maczka to moze 20 mln.

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Post: 02 wrz 2020, 15:33
autor: Nikoś
Wszystko kosztuje, a miasto kasy nie ma na tyle. Dofinansowania tez ciężko zdobyć tym bardziej że miasto chce budować Trasę Południową która pochłonie ca 500mln pln więc nie mało
A tu zakres prac też spory i pewnie koszty porównywalne w całości jak z TP - tylko że tu trzeba zrobić przetarg na całość ale każdy element jako osobne zadanie. Bo sama budowa drogi bez przebudowy mostu nic nie da, przebudowa mostu potrzebna ale co wyjazd w pole :lol: no dobra na lokalną dróżkę
Oby się w tym roku uporali z Batorego to będzie sukces, tym tempem jak rozpatrują te skargi

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Post: 02 wrz 2020, 18:51
autor: grawgard
Coraz biżej do powstania pierwszego RINGU w Rzeszowie tzw. obwodnicy Śródmiejskiej, choć niekiedy odnoszę wrażenie, że tylko ja tak ją nazywam. Nigdzie nie jest przedstawiana w ten sposób, np. Wisłokostrada - jako ostatni odcinek domykający właśnie taki typ obwodnicy większości o przekroju 2x2 i sporadycznie 1x4 z wyśmienitą nawierzchnią na całej długości (nie to co choćby obwodnica śródmiejska Lublina)
Jak dla mnie właśnie tak winien przedstawiony/any zostać ciąg ulic Rejtana-Kopisto-Kilara-Śreniawitów-Kuli-Cieplińskiego-Marszałkowskiej-Lubelskiej (części)-Maczka i Dworaka.