patryk700i pisze:Coś wiadomo o rozpoczęciu budowy tej drogi? Czy nie było jeszcze przetargu bo nawet nie wiem?
– Trwają starania o dofinansowanie ze środków UE oraz rządowych. Jeżeli się to nie uda, miasto przewiduje koszty na taką inwestycję w latach 2020-2022. Pod koniec roku zostaną złożone dokumenty o wydanie decyzji ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej). Okres na uzyskanie zgody może potrwać ok trzech miesięcy. Miasto następnie ogłosi przetarg dotyczący wyboru osoby, która zajmie się realizacją inwestycji – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik Urzędu Miasta Rzeszowa.
– W pierwszej kolejności będzie zmieniany układ komunikacyjny na ul. Batorego i Styki do Siemieńskiego. Następnie zostanie przebudowana ul. Gen. Maczka od ul. Lubelskiej do ul. Siemieńskiego – dodaje Chłodnicki.
RZESZÓW. Projekt inwestycji jest już gotowy, a miasto wykupiło tereny potrzebne do poszerzenia drogi. W grudniu ratusz wystąpi o ZRID, aby wiosną można było rozpocząć prace modernizacyjne.
W najbliższym czasie układ komunikacyjny w centrum Rzeszowa zostanie gruntownie zmodernizowany. Oprócz planowanej przebudowy drogi pod wiaduktem nad ul. Batorego, a także remontu ul. Siemieńskiego i Styki, ratusz zajmie się ul. gen Maczka. Trasa zostanie poszerzona do czterech pasów ruchu, ponadto powstaną chodniki i ścieżki rowerowe.
Plany ratusza dotyczące przebudowy ulic w centrum Rzeszowa powoli nabierają rozpędu. W ostatnich miesiącach informowaliśmy, że miasto przygotowuje się m.in. do połączenia ul. Żółkiewskiego z Głowackiego, budowy ronda przy ZUS-ie, modernizacji ul. Styki i Fredry, poszerzenia drogi pod wiaduktem nad ul. Batorego czy rozbudowy ul. Kochanowskiego. W grudniu ratusz wystąpić ma o ZRID na Wisłokostradę, a także na kolejną istotną inwestycję, jaką jest przebudowa ul. gen. Maczka. Chodzi przede wszystkim o poszerzenie drogi z dwóch do czterech pasów ruchu, a także wymianę sieci podziemnych, budowę nowego chodnika i ścieżki rowerowej. Łączny koszt to blisko 10 mln zł. W perspektywie budżetu na rok 2020 r. na ten cel planuje się wydatek w kwocie niespełna 5 mln zł.
– Dokumentacja inwestycji jest gotowa, ponadto wykupiliśmy tereny niezbędne do wykonania poszerzenia jezdni – informuje Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa. – W grudniu będziemy zabiegać o ZRID (pozwolenie na budowę), natomiast w pierwszych miesiącach nowego roku ogłosimy przetarg na budowę, aby prace rozpoczęły się wiosną – dodaje. Miasto liczy, że inwestycja zakończy się w połowie 2021 r.
Oprócz remontu ul. gen. Maczka w dalszej przyszłości ratusz zajmie się przebudową sąsiadującego z drogą mostu Załęskiego, który obecnie wraz z mostem im. Tadeusza Mazowieckiego jest kluczowym połączeniem osiedli Załęże i Pobitno ze Staromieściem i Baranówką. Na moście dobudowana zostanie druga część Wisłokostrady, co oznacza, że kierowcy będą mogli podróżować po nim czterema pasami ruchu.
Kamil Lech
Obwieszczenie o wszczęciu postępowania administracyjnego znak: N-VIII.7820.1.28.2019 w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn.: „Rozbudowa drogi wojewódzkiej od km 15+747,00 do km 13+177,00 – połączenie al. Rejtana (DW 878) z ul. Lubelską (DW 878) wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi – budowa połączenia alei Rejtana z ul. Lubelską z podziałem na trzy zadania inwestycyjne – zadanie 3: Rozbudowa ul. Gen. Maczka”
Ratusz wystąpił już do wojewody o wydanie zezwolenia na realizację połączenia ul. Dworaka z ul. Ciepłowniczą (ZRID). Miasto liczy na pozytywną odpowiedź.
Wniosek na Wisłokostradę gotowy, ale opóźni się inny ważny przetarg na drogi.
Władze Rzeszowa złożyły wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dotyczący Wisłokostrady czyli drogi mającej połączyć al. Rejtana z ul. Ciepłowniczą. Uważana przez ratusz za kluczową w kwestii odkorkowania centrum miasta w tym al. Piłsudskiego oraz wiaduktu Tarnobrzeskiego, inwestycja ma już przygotowany projekt realizacji.
- Mamy już oczywiście gotowy projekt inwestycji dotyczący Wisłokostrady i teraz wystąpiliśmy do wojewody podkarpackiego o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej - twierdzi Maciej Chłodnicki.
Jak tłumaczy rzecznik prezydenta Rzeszowa, realizacja Wisłokostrady jest częścią dużego projektu rozbudowy dróg w północno-wschodniej części Rzeszowa, na który składa się również inwestycja dotycząca przebudowy kilku ulic i skrzyżowań w śródmieściu Rzeszowa i w pierwszej kolejności realizowana będzie właśnie ta ostatnia inwestycja. Chodzi tu konkretnie o przebudowę układu komunikacyjnego ulic: Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego, Batorego i Styki.
Jak mówił nam końcem stycznia dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie Andrzej Świder, przetarg w tej sprawie miał zostać ogłoszony jeszcze w lutym. Miasto z tych planów się nie wycofuje, jednak do pozwolenia na realizację inwestycji złożono odwołania do wojewody podkarpackiego, co może opóźnić procedurę przetargową.
- Jesteśmy gotowi do ogłoszenia przetargu. Wiemy jednak, że w sprawie realizacji tej inwestycji skierowano odwołania do wojewody dotyczące warunków jej realizacji, co może całą sprawę opóźnić - twierdzi dyrektor Andrzej Świder.
Wracając do Wisłokostrady, przypomnijmy, że na razie istnieje jej pierwszy, jednojezdniowy 700-metrowy odcinek czyli ul. Dworaka łącząca skrzyżowanie ul. Lwowskiej z al. Rejtana z nowym targowiskiem. Kolejny odcinek nowej drogi, która ma na całej długości mieć dwie jezdnie i cztery pasy ruchu, będzie biegł wzdłuż Wisłoka, przejdzie wiaduktem nad linią kolejową i zakończy się na nowym rondzie w rejonie ul. Ciepłowniczej.
Następnymi etapami budowy Wisłokostrady ma być rozbudowa mostu Załęskiego oraz poszerzenie ul. gen. Stanisława Maczka do czterech pasów na odcinku od skrzyżowania z ul. Siemieńskiego do ul. Lubelskiej.
I właśnie te ostatnie inwestycje drogowe w północno-wschodniej części stolicy Podkarpacia mają być realizowane w pierwszej kolejności. Miasto planuje ogłoszenie przetargu na rozbudowę ul. gen. Maczka już w pierwszym kwartale br.
Koszt całości inwestycji drogowych w tym rejonie obejmujących przebudowę skrzyżowań, mostu oraz realizację Wisłokostrady szacowany jest na ponad 200 mln zł. Konieczne będzie zapewne sięgnięcie po środki unijne. Władze Rzeszowa zakładają realizację tych inwestycji do 2023 roku.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości