Steeler pisze:Ale przepraszam - czego Wy się spodziewaliście?
Od początku było mówione, że od zewnątrz dworzec nie zmieni drastycznie oblicza. Modyfikacje będą w istocie kosmetyczne, polegające na zbliżeniu akcentów do tych z lat 60. XX wieku. Czyli usunięcie pomarańczowych łuków, oczyszczenie piaskowca, odmalowanie tynków, przywrócenie zegara, pewne zmiany w stolarce okiennej, itp. Dużo większy zakres prac ma mieć miejsce wewnątrz, łącznie z przygotowaniem do połączenia dworca z parkingiem oraz tunelem pod peronami.
Poza tym, w artykule przytoczone tylko wizualizacje dworca. Miejskej części RCK, czyli wiat przystankowych, parkingu podziemnego, itd. nie ma w tej galerii. Ale na rzeszowskim BIP jest do pobrania PFU (link:
http://bip.erzeszow.pl/static/img/k02/C ... %20RCK.zip - uwaga, sporo waży) i w załączniku nr 1 są pliki PDF z wizualizacją tej koncepcji.
Podkreślam, że jest to PFU, a więc przyszły wykonawca ma pewne pole manewru, choć wytyczne dotyczące wiat czy użytych materiałów są akurat dosyć precyzyjne.
@
Nikoś - o jakim "nowym dworcu" piszesz? Coś nas ominęło? Ile miejsc parkingowych oczekiwałeś w tym miejscu? Jaki "dworzec w podziemiu"?
@
yogi123 - cóż mają budować, skoro dworzec zbudowano przeszło 150 lat temu?
Ech...
Skoro doświadczona pracownia
APA Czech Duliński Wróbel (
http://apa.krakow.pl/) mająca w swym portfolio zaprojektowane centra przesiadkowe, a nie uwzględnia w koncepcji centrum komunikacyjnego pomieszczeń dla rowerzystów tj. szatnie,rowerowni oraz miejsc postojowych naziemnych oraz układu ścieżek rowerowych w części swojego opracowania (choćby na schemacie, wariancie projektowym?) to ja nie wiem jak to skomentować.
Słowo "rower" w ogóle nie pojawia się koncepcji Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego. Wróć... w opisie możemy znaleźć zapis:
"14.4.
Koncepcja nie zawiera koncepcji układu drogowego i organizacji ruchu, zarówno w
garażu jak i na placu dworcowym oraz na najbliższych skrzyżowaniach, nie obejmuje
też oznakowania pionowego i poziomego, sygnalizacji świetlnych,
ścieżek rowerowych
i dróg pieszych. Powyższy zakres projektu musi być objęty koncepcją wielobranżową
i kolejnymi etapami projektowania lub innym specjalnym odrębnym opracowaniem."
W takim razie kto konstruował wytyczne pod to zamówienie? Czyżby miasto zamówiło gniota lub zapłaciło za gniota?
Tytuł opracowania ma taki zapisek:
"RZESZOWSKIE CENTRUM KOMUNIKACYJNE – ETAP I
ADAPTACJA PLACU DWORCOWEGO PRZY UL. GROTTGERA
W RZESZOWIE NA CENTRUM PRZESIADKOWE KOMUNIKACJI
MIEJSKIEJ WRAZ Z GARAŻEM PODZIEMNYM
Koncepcja funkcjonalno-architektoniczna
(
Opracowanie uwzględniające uwagi Zamawiającego do opracowania
„Dwuwariantowa koncepcja funkcjonalno-architektoniczna” z kwietnia 2018r.)"
Czemu mnie to nie dziwi?
Skoro w opracowaniu placu dworca/garażu podziemnego wykluczono grupę jaką są rowerzyści, a nie zapomniano o miejscach postojowych kiss&ride, miejscach postojowych dla taksówek i NP to wydaje się to nielogiczne - jednych uwzględniamy, a innych pomijamy.
Poza brakiem infrastruktury dla rowerów prywatnych:
Gdzie są strefy dla rowerów miejskich?
Gdzie są strefy dla hulajnóg elektrycznych?
Gdzie są strefy dla skuterów elektrycznych?
Zobaczcie sami: