Ale przepraszam - czego Wy się spodziewaliście?
Od początku było mówione, że od zewnątrz dworzec nie zmieni drastycznie oblicza. Modyfikacje będą w istocie kosmetyczne, polegające na zbliżeniu akcentów do tych z lat 60. XX wieku. Czyli usunięcie pomarańczowych łuków, oczyszczenie piaskowca, odmalowanie tynków, przywrócenie zegara, pewne zmiany w stolarce okiennej, itp. Dużo większy zakres prac ma mieć miejsce wewnątrz, łącznie z przygotowaniem do połączenia dworca z parkingiem oraz tunelem pod peronami.
Poza tym, w artykule przytoczone tylko wizualizacje dworca. Miejskej części RCK, czyli wiat przystankowych, parkingu podziemnego, itd. nie ma w tej galerii. Ale na rzeszowskim BIP jest do pobrania PFU (link:
http://bip.erzeszow.pl/static/img/k02/C ... %20RCK.zip - uwaga, sporo waży) i w załączniku nr 1 są pliki PDF z wizualizacją tej koncepcji.
Podkreślam, że jest to PFU, a więc przyszły wykonawca ma pewne pole manewru, choć wytyczne dotyczące wiat czy użytych materiałów są akurat dosyć precyzyjne.
@
Nikoś - o jakim "nowym dworcu" piszesz? Coś nas ominęło? Ile miejsc parkingowych oczekiwałeś w tym miejscu? Jaki "dworzec w podziemiu"?
@
yogi123 - cóż mają budować, skoro dworzec zbudowano przeszło 150 lat temu?
Ech...