Pieczarkowy pisze::lol:
Z wątku na SkyScraperCity: https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... 64/page-24
autorstwa DarekP.
Ul. Grottgera przed budynkiem dworca PKP zamknięta na dłużej. Archeolodzy w akcji.
W związku z pracami archeologicznymi do 20 czerwca przedłuży się zamknięcie odcinka ul. Grottgera – poinformował w piątek po południu ratusz
Inwestycja składa się z dwóch głównych elementów. Pierwszy z nich to przebudowa placu Dworcowego i budowa pod nim parkingu podziemnego dla ponad 100 samochodów oraz miejsc postojowych dla taksówek, rowerów oraz przebudowa ul. Grottgera na odcinku od skrzyżowania z ul. Asnyka do ul. Bardowskiego. Za nią odpowiada miasto.
Drugi element to przebudowa budynku dworca kolejowego Rzeszów Główny, który ma być połączony podziemnym przejściem z parkingiem pod placem Dworcowym. Za to zadanie odpowiada PKP S.A.
Jak informował w grudniu ub. r. ratusz, w projekcie Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego na wniosek prezydenta Konrada Fijołka dodano m.in. ścieżki rowerowe, więcej zieleni i nowe nasadzenia.
Kiedy rozpoczną się prace? Czasu jest mało, bo całe przedsięwzięcie ma być gotowe do 31 sierpnia 2023 roku.
- W Wydziale Architektury toczy się sprawa wydania pozwolenia na budowę dla inwestycji na placu przed dworcem kolejowym - wyjaśnia Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa. - Jesteśmy na finiszu tego postępowania. Pozostało nam tylko uzgodnienie z konserwatorem zabytków.
Być może prace ruszą już w marcu. Realizacja miejskiej części zadania będzie mogła rozpocząć się niezależnie od robót przy budynku dworca.
Dworzec do przebudowy
Co zatem z częścią inwestycji, za którą odpowiada kolej?
- Obecnie jesteśmy na etapie weryfikacji projektu wykonawczego oraz pozyskiwania decyzji o pozwoleniu na budowę. Jeśli wszystkie prace przebiegną pomyślnie, planujemy rozpocząć prace budowlane w pierwszym półroczu br. - odpowiada Agnieszka Jurewicz z Biura Komercjalizacji, Komunikacji i Promocji Polskich Kolei Państwowych S.A.
Wiadomo, że na obecnym etapie nie ma szans na przywrócenie budynkowi dworca historycznej elewacji, o czym marzy wielu rzeszowian. Zgodnie z zaleceniami konserwatora zabytków wygląd dworca ma nawiązywać do wyglądu budynku po przebudowie z lat 60. zeszłego wieku.
- Jasno wskazują one na przywrócenie dworcowi stricte modernistycznego charakteru i takie założenia zostały przyjęte przez projektantów podczas opracowania dokumentacji projektowej - informowali nas o wskazaniach konserwatora w grudniu ub. roku przedstawiciele PKP S.A. - Wskazania te uwzględniają równolegle zachowanie, bądź odtworzenie niektórych detali architektonicznych charakterystycznych dla dworca z okresu przed 1914 rokiem - dodawali.
W planie jest remont całości budynku oraz zmiana funkcji niektórych jego pomieszczeń. Wnętrze obiektu zostanie przebudowane w celu poprawy komfortu obsługi podróżnych oraz zapewnienia większej dostępności dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się podróżnych z dużymi bagażami, pasażerów z niepełnosprawnościami, czy osób starszych. Budynek dworca ma zostać wyposażony w nowoczesne systemy teleinformatyczne oraz bezpieczeństwa. Wewnątrz powstanie duży hol umożliwiający przejście z budynku dworcowego zarówno do tunelu podziemnego prowadzącego na perony jak i do parkingu pod placem Dworcowym. Wiadomo, że na róg budynku ma wrócić odtworzony, charakterystyczny zegar.
Dotychczas prezentowane wizualizacje tego jak po przebudowie ma wyglądać budynek dworca były czysto poglądowe. Kiedy poznamy planowany ostateczny kształt architektoniczny obiektu?
- Wizualizacje zostaną zaprezentowane w momencie rozpoczęcia prac budowlanych - zapowiada Agnieszka Jurewicz z PKP S.A.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości