W oddali zaplecze Strabaga i ul.Urocza.


To tyle,zrobię w weekend nowe fotki z bliska.
Na zapadające się studzienki kierowcy narzekają od wielu lat.
– Chodzi o studzienki, które były wbudowane w pas jezdni 10-15, a nawet 20 lat temu. Nikt wówczas nie zastanawiał się, jaki może być potem z tego problem. Na nowych drogach, które budujemy, studzienki są poza pasem jezdni – mówi Piotr Magdoń, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.
Ratusz szukał rozwiązania, jak poprawić stare zapadające się studzienki. Tak naprawdę to nie studzienki się zapadają, tylko asfalt wokół nich. – Chcemy ten problem rozwiązać solidnie i kompleksowo – twierdzi Magdoń. Poprawa studzienek w Rzeszowie trwa od dłuższego czasu, ale to czasochłonne zajęcie.
– Chcemy, żeby studzienki były poprawione w ciągu 1,5-2 godzin, a nie dwóch dni, bo to powoduje liczne utrudnienia w ruchu – słyszymy w MZD.
Co wymyślili drogowcy? Do ratusza zgłosiła się firma, która zaproponowała nowy sposób montowania studzienek. Urzędnicy postanowili przetestować to rozwiązanie na drodze tuż za wiaduktem Tarnobrzeskim przed rondem Dmowskiego po stronie Galerii Rzeszów.
Prace rozpoczęły się w czwartek przed południem. Wokół studzienki robotnicy wycięli kilkudziesięciocentymetrowy asfalt. Na studzienkę nałożyli specjalną nakładkę, na którą osadzono dużo szerszą pokrywę. Potem na wycięty fragment drogi został ponownie ułożony asfalt i ubity. Cała robota trwała kilkadziesiąt minut.
– Dzięki takiej płycie ciężar samochodów rozkłada się na większą powierzchnię, jest mniejsze ugięcie na samą studzienkę. To na razie będzie test. Jeżeli się sprawdzi, to podobne rozwiązania zastosujemy na pozostałych studzienkach, z którymi mamy problem – zapowiada Piotr Magdoń.
Testy potrwają do wiosny przyszłego roku. – Chcemy sprawdzić, jak to rozwiązanie się sprawdzi w okresie zimowym. Wtedy zdecydujemy, czy takie studzienki będą w innych miejscach – dowiadujemy się w MZD.
Za testową studzienkę miasto nic nie zapłaci.Czy skończy się koszmar kierowców, którzy narzekają na zapadające się studzienki na rzeszowskich drogach? W czwartek w pobliżu ronda Dmowskiego zamontowano specjalną pokrywę, która ma problem rozwiązać.
RZESZÓW. Przybędzie ulic w naszym mieście. W planach miasta budowa publicznej drogi gminnej łączącej ul. Krośnieńską z ul. Ustrzycką.
Na chwilę obecną miasto szuka wykonawcy inwestycji. Ogłoszono przetarg, w ramach którego wyłoniony zostanie realizator prac zakładających budowę odcinka drogi klasy L o długości około 643 m oraz odcinka klasy D o długości ponad 180 m. Ponadto koncepcja uwzględnia stworzenie obustronnego chodnika dla pieszych, ścieżki rowerowej i miejsc postojowych.
Niezbędne będą także prace związane z budową kanalizacji deszczowej i przebudową sieci gazowej. Dodatkowo zmodernizowane zostaną systemy wodociągowe oraz sanitarne. Powstanie też nowe oświetlenie.
RZESZÓW. Modernizacji poddane zostaną cztery skrzyżowania miejskie. Już jest wyłoniony realizator prac.
W ramach zadania „Rozwój systemu transportu publicznego” wykonana zostanie przebudowa czterech lokalnych skrzyżowań - al. Powstańców Warszawy z al. Sikorskiego, al. Wyzwolenia z al. Okulickiego, al. Piłsudskiego z al. Cieplińskiego oraz al. Niepodległości z al. Armii Krajowej. Udało się znaleźć realizatora dokumentacji technicznej planowanej inwestycji. Co dokładnie zostanie zrobione?
Przebudowa skrzyżowania al. Powstańców Warszawy z al. Sikorskiego.
W planach jest stworzenie dodatkowego pasa ruchu dla prawoskrętów z al. Powstańców Warszawy. Pas powstanie w miejscu istniejącego zieleńca. Dodatkowo przebudowana zostanie nawierzchnia chodnika i ścieżki rowerowej. Roboty obejmą też oświetlenie uliczne, odwodnienie, sygnalizację świetlną oraz kolidującą infrastrukturę uzbrojenia terenu. Konieczne będzie także wycięcie części drzew.
Przebudowa skrzyżowania al. Wyzwolenia z al. Okulickiego.
Powstaną dodatkowe pasy ruchu dla prawoskrętów w al. Wyzwolenia i al. Okulickiego, zatoka autobusowa i ścieżki rowerowe z przejazdami dla rowerów na skrzyżowaniu. Dodatkowo wzmocniona zostanie nawierzchnia jezdni. Niezbędne okazuje się również wymienienie nawierzchni chodnika oraz modernizacja oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej i przepustów na potoku Przyrwa. Ekipa zajmie się też pracami nad odwodnieniem.
Przebudowa skrzyżowania al. Piłsudskiego z al. Cieplińskiego.
Budowa dodatkowego pasa ruchu dla prawoskrętu z al. Piłsudskiego w al. Cieplińskiego na kierunku do ul. Marszałkowskiej. Pas powstanie w miejscu istniejącego zieleńca. Przebudowana zostanie nawierzchnia chodnika, oświetlenie uliczne, sygnalizacja świetlna i odwodnienie uliczne. Częściowo trzeba będzie dokonać wycinki kolidującego zadrzewienia.
Przebudowa skrzyżowania al. Niepodległości z al. Armii Krajowej.
Powstanie dodatkowy pas ruchu dla prawoskrętu z al. Niepodległości w al. Armii Krajowej. Pas wydzielony zostanie w miejscu dotychczasowego chodnika. Przebudowana ma zostać nawierzchnia chodnika, sygnalizacja świetlna, oświetlenie uliczne i odwodnienie. W niektórych miejscach trzeba będzie przeprowadzić wycinkę drzew.
W ramach postępowania przetargowego za najkorzystniejszą uznano ofertę złożoną przez firmę BUDINFO. Do przetargu stanęły trzy przedsiębiorstwa.
RZESZÓW. Inwestycję zakładającą rozbudowanie skrzyżowania ul. Lwowskiej i Mieszka I wykona firma BUDINFO.
Przez ostatnie tygodnie miasto poszukiwało wykonawcy kompleksowej dokumentacji projektowej zadania pn.: „Rozbudowa skrzyżowania ul. Lwowskiej i ul. Mieszka I wraz z budową sygnalizacji świetlnej". Wcześniejszy przetarg został unieważniony. Zgłosiła się wówczas tylko jedna firma, która nie spełniła wymogów formalnych. Teraz realizatora projektu udało się wyłonić.
Do wykonania są roboty drogowe na skrzyżowaniu oraz budowa sygnalizacji świetlnej. Inwestycję miasto zamierza wykonać do końca września bieżącego roku.
RZESZÓW. Poszukiwano firmy, która rozpocznie kolejny remont w naszym mieście. Gigantyczny projekt zakładający rozbudowę ul. Jana Pawła II zrealizuje firma Skanska.
Zakres prac obejmuje roboty na odcinku ciągnącym się od ul. Kwiatkowskiego do ul. św. Antoniego. Do przebudowy jest odcinek o długości ponad 1 km i szerokości 6 m a także ciąg pieszo-rowerowy lewostronny o szerokości 3 m.
Konieczne jest rozbudowanie ul. Senatorskiej i Miejskiej, czterech wlotów skrzyżowań z ul. Jana Pawła II, skrzyżowania z ul. Senatorską i ul. Jana Pawła II, czterech zatok autobusowych wraz z gniazdami pod wiaty przystankowe. Ponadto powstanie chodnik prawostronny o szerokości 2 m, ścieżka rowerowa lewostronna, dwukierunkowa o szerokości 2 m.
W ramach prac niezbędne jest także przebudowanie zjazdów, wybudowanie kanalizacji deszczowej, istniejących rowów oraz przestawienie pomnika. Potrzebne będzie przebudowanie oświetlenia ulicznego oraz istniejącej infrastruktury kolidującej z inwestycją – sieci energetycznej, wodociągowej, teletechnicznej, gazowej, kanalizacji sanitarnej, deszczowej.
W przyszłym tygodniu prawdopodobnie podpisana zostanie umowa z wykonawcą.
RZESZÓW. W Malawie trwają roboty remontowe. Są utrudnienia.
Z informacji podanych przez Zarząd Transportu Miejskiego wynika, że w dniu dzisiejszym autobusy linii nr 4 będą do godz. 14 kursowały na skróconej trasie Rzeszów Warszawska – Malawa OSP (i z powrotem).
Podobnie będzie też w najbliższy poniedziałek, tj. 8 sierpnia. Utrudnienia wystąpią w tym dniu w godz. 9.00 – 12.00.
Od godziny 17. rozpocznie się tu frezowanie nawierzchni na Śreniawitów w Rzeszowie. - Na Placu Śreniawitów o godz. 17. rozpocznie się wyrównywanie nawierzchni - mówi Katarzyna Pawlak z biura prasowego Urzędu Miasta w Rzeszowie. - Utrudnienia potrwają około dwóch godzin.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości