Zejścia z owego tarasu w stronę rzeki, to już szczegóły, które nie zmieniłyby całości projektu.
Cóż, pozostaje apelować, wnioskować, zainteresować - może coś z tego będzie?

Na około 110 mln zł szacowany jest koszt budowy Wisłokostrady. To trasa, która połączy aleję Rejtana z ulicą Ciepłowniczą. W tym miesiącu Miejski Zarząd Dróg złoży wniosek o wydanie pozwolenia na jej budowę.
Stacja Rzeszów DZIKI na trasie gry miejskiej “Szlakiem Konfederatów Barskich”
W niedzielę 15.09.2019 r., jak co roku, odbędzie się gra terenowa “Szlakiem Konfederatów Barskich”. Na trasie gry znajdują się zarówno stanowiska w śródmieściu Rzeszowa, jak i na Pobitnem w pobliżu historycznych miejsc takich jak Kopiec Konfederatów. To bardzo dobra okazja aby poznać Rzeszów od nieco alternatywnej strony w pobliżu mało znanego w oficjalnym obiegu wybrzeża Wisłoka. Będzie to także okazja do zgłębienia wiedzy na temat historii Konfederacji Barskiej, która jest praktycznie jedynym wydarzeniem z dziejów Polski, z którym wprost związany jest Rzeszów. Gra będzie trwała miedzy godz. 14:00, a 17:00. Można dołączyć do niej po godz. 14:00 przy Kościele Garnizonowym na ul. Reformackiej. Grę organizuje Rada Osiedla Pobitno wraz z Rzeszowskim Domem Kultury.
Szczegóły: https://www.facebook.com/events/3807756 ... discussion
Na trasie gry będziemy obecni jako działacze grupy aktywistów “Stacja Rzeszów DZIKI”, ze specjalnym stanowiskiem edukacyjnym położonym u stóp wąwozu lessowego na trasie do Kopca Konfederatów. Stacja Rzeszów DZIKI odpowiada za złożenie kilkudziesięciu stron uwag do projektu Planu Zagospodarowania Przestrzennego “Kopiec Konfederatów Barskich”. Jednym z głównych postulatów, które będziemy sukcesywnie promowali to pomysł utworzenia tzw. Wisłokostrady (połączenia Al. Rejtana z ul. Cieplińskiego) w pól-tunelu (odkrywkowym-“niegórniczym”). Wg zebranych przez nas materiałów i danych, uważamy, że projekt ten w realizacji nie będzie znacząco odbiegał w kosztach od dotychczasowego projektu, a pozwoli ochronić znaczący teren zielony wybrzeża Wisłoka. Obecny projekt zakłada budowę wysokiej estakady zasłaniającej widok z kopca oraz całkowite zabetonowanie i odcięcie wybrzeża rzeki w miejscu, w którym będziemy mięli swoje stanowisko podczas gry. To pierwsza okazja aby bezpośrednio poznać rezultat naszej pracy. Ekspertyzy obrazują m.in. wpływ hałasu z dróg komunikacyjnych. Zapraszamy na piknik!
Zapowiedź: https://www.facebook.com/watch/?v=366887260858955
Sławomir Nosal, koordynator grupy Stacja Rzeszów DZIKI
SPIS TREŚCI:
I. Uwagi do graficznego załącznika nr 1 – rysunku planu, z załącznikami graficznymi
II. Uwagi do przepisów ogólnych tekstu planu, z załącznikami graficznymi
III. Uwagi do przepisów szczegółowych tekstu planu, z załącznikami graficznymi
IV. Oczywiste omyłki w tekście planu
V. Apel o zmianę projektu „Wisłokostrady” (symbol KDZ.2 ) i drogi głównej
(symbol KDG.2) - apel do Pana Prezydenta
VI. Alternatywne warianty dla „Wisłokostrady” (symbol KDZ.2 ) i drogi głównej
(symbol KDG.2)
VII. Aktualne plany miejskich inwestycji drogowych i zagrożenie hałasem
VIII. Porównanie rozwiązań projektowych „estakady kontra tunele” i ich wpływ na krajobraz
otoczenia Kopca Konfederatów Barskich
IX. Schemat budowy wariantu tunelowego przedstawiony etapami w miejscu skarpy przy ul.
Konfederatów Barskich
X. Przykłady tunelowych i estakadowych obiektów z Polski i świata
XI. Wpływ budowy „Wisłokostrady” na procentowy udział zieleni w stosunku do
powierzchni miasta, na postawie tabel podanych przez Główny Urząd Statystyczny
Wyższa rozdzielczość lub PPM na obrazek: https://i.imgur.com/NuQfoVH.jpg
Aktualne plany miejskich inwestycji drogowych dot. Wisłokostrady w formie estakady (zarys przybliżony, bez przystanków)
Wyższa rozdzielczość lub PPM na obrazek:https://i.imgur.com/GIO5Wqj.jpg
Mapa zanieczyszczenia hałasem i możliwy zasięg jego emisji na okoliczne tereny, mapa wykonana na podstawie przykładu z ul. Lwowskiej
(zarys przybliżony)
Wyższa rozdzielczość lub PPM na obrazek:https://i.imgur.com/aSD0BRu.jpg
Wariant nr 1, etap pierwszy (bez Wisłokostrady na terenie KDZ.2):
a) przebudowa ul. Gen. S. Maczka, poszerzenie istniejącego wiaduktu, budowa ronda oraz rozbudowa
ul. Ciepłowniczej
b) budowa mostu od ul. Gen.K.Dworaka na drugi brzeg rzeki do ul. J.Styki oraz przeprowadzenie
ruchu pod wiaduktem kolejowym do ul. L.Siemieńskiego (ulica w formie woonerfu)
c) rozbudowa ul. Dolnej do ul. R.Traugutta (ulica w formie woonerfu)
d) zagospodarowanie brzegów rzeki pod budowę ścieżek biegowych, ścieżek rowerowych, małych
placów, zaciszy w formie boksów z siedziskami oraz tarasów widokowych wysuniętych nad wodę w
formie stałych pomostów
Wyższa rozdzielczość lub PPM na obrazek: https://i.imgur.com/YXJarpz.jpg
Wariant nr 1, etap drugi (tunel na terenie oznaczonym KDG.2):
a) przebudowa ronda i połączenie ul. Gen. S. Maczka / ul. Ciepłowniczej z rozbudowaną ul. Sieciecha w
kierunku Al. Żołnierzy i Armii Wojska Polskiego w formie tunelu dwunawowego (około 350 m długości,
klatki ewakuacyjne z możliwością aranżacji podziemnego przystanku autobusowego)
b) wykonanie „zielonego” parkingu wielopoziomowego przy targowisku miejskim (park n ride)
c) budowa wiaduktu nad wąwozem w kierunku ul. Konfederatów Barskich (ulica w formie
woonerfu)
Wyższa rozdzielczość lub PPM na obrazek:https://i.imgur.com/LF2uEdJ.jpg
Wariant nr 2 (tunelowy na KDZ.2 i KDG.2 - wariant droższy):
a) przebudowa ul. Gen. S. Maczka, poszerzenie istniejącego wiaduktu, budowa ronda oraz
rozbudowa ul. Ciepłowniczej
b) przebudowa ul. Gen. K. Dworaka, do ul. Ciepłowniczej budowa „Wisłokostrady” w formie tunelu
dwunawowego (około 470 m długości, klatki ewakuacyjne z możliwością aranżacji podziemnego
przystanku autobusowego)
c) połączenie ul. Gen. S. Maczka z rozbudowaną ul. Sieciecha w kierunku Al. Żołnierzy i Armii Wojska
Polskiego w formie tunelu dwunawowego (około 350 m długości, klatki ewakuacyjne z możliwością
aranżacji podziemnego przystanku autobusowego)
d) wykonanie „zielonego” parkingu wielopoziomowego przy targowisku miejskim (park n ride)
e) zagospodarowanie brzegów rzeki pod budowę ścieżek biegowych, ścieżek rowerowych, małych
placów, zaciszy w formie boksów z siedziskami oraz tarasów widokowych wysuniętych nad wodę w
formie stałych pomostów
Wyższa rozdzielczość lub PPM na obrazek: https://i.imgur.com/mw4VDPU.jpg
Wariant nr 3 (tunelowy na KDZ.2 i KDG.2 - wariant ekonomiczny):
a) przebudowa ul. Gen. S. Maczka, poszerzenie istniejącego wiaduktu, budowa ronda oraz
rozbudowa ul. Ciepłowniczej
b) przebudowa ul. Gen. K. Dworaka, do ul. Ciepłowniczej budowa „Wisłokostrady” w formie tunelu
dwunawowego (około 70 m długości pod linią kolejową i drugiego około 190m pod skarpą)
c) połączenie ul. Gen. S. Maczka z rozbudowaną ul. Sieciecha w kierunku Al. Żołnierzy i Armii Wojska
Polskiego w formie tunelu dwunawowego (około 175 m długości)
d) wykonanie „zielonego” parkingu wielopoziomowego przy targowisku miejskim (park n ride)
e) zagospodarowanie brzegów rzeki pod budowę ścieżek biegowych, ścieżek rowerowych, małych
placów, zaciszy w formie boksów z siedziskami oraz tarasów widokowych wysuniętych nad wodę w
formie stałych pomostów
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości